SME

Vynovený Hyundai i30 je už bez diesla i ostrého turba. V segmente je stále najlacnejší

Atmosférický štvorvalec zatiaľ prežil.

Hyundai i30 N LineHyundai i30 N Line (Zdroj: Hyundai)

Spolu s Octaviou a Ceedom patrí k najúspešnejším zástupcom C-segmentu áut na slovenskom trhu. Nedávno sa Hyundai i30 podrobil decentnej modernizácii, aby jeho tretia generácia mohla ešte niekoľko rokov ostať v ponuke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozreli sme sa, čo vie po novom ponúknuť a ako je na tom s cenami.

Od premiéry súčasnej i30 čoskoro uplynie osem rokov, čo znamená, že ide už o jeden z najstarších modelov v triede, no Hyundai ho priebežne počas životného cyklu zlepšoval a menil výbavu aj motorizácie.

Aj posledné zmeny prežil základný motor, ktorým je 1,5-litrový atmosférický štvorvalec s viacbodovým vstrekovaním paliva.

SkryťVypnúť reklamu

Agregát bez turba je oproti konkurencii dnes už raritou a ponúka výkon 71 kW (96 koní) a krútiaci moment 139 Nm. Parametrom zodpovedá aj zrýchlenie z nuly na sto za 13,4 sekundy.

Alternatívou je litrové turbo T-GDi, ktoré má 74 kW (100 koní) a vyšší krútiaci moment 172 Nm. Oproti atmosfére je však i30 s malým turbom rýchlejšia len o 0,3 sekundy. Okrem šesťstupňového manuálu sa však otvára možnosť dvojspojkovej 7-stupňovej automatickej prevodovky.

Najobľúbenejšou ostáva motorizácia 1,5 T-GDi s výkonom 103 kW (140 koní) a krútiacim momentom 253 Nm. S ňou už má i30 všestrannejšie využitie a zrýchlenie na stovku zvládne za 9,6 sekundy. Motor je navyše vybavený 48-voltovým mild-hybridným systémom, a to pri manuálnej verzii aj pri automate.

Súvisiaci článok Hyundai i30 s modernizáciou pridáva asistentov, ale znižuje výkon motorov Čítajte 

Ponuka už ostane bez diesla

Týmto sa však ponuka motorov končí, dieselový Hyundai i30 už nekúpite, rozlúčiť sa pre emisné nároky musela aj ostrá verzia i30 N, kde dvojlitrové benzínové turbo malo výkon 206 kW (280 koní), zrýchlenie na stovku trvalo len 5,4 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Späť však k základnej verzii Hyundaia i30.

Cenník Hyundai i30
hatchback (€)
1,5 DPi 96 k
6MT
1,0 T-GDi 100 k
6MT / 7AT
1,5 T-GDi 140 k mHEV
6MT / 7AT
Comfort18 49018 790 / 20 790
Family19 99020 290 / 22 24021 890 / 23 840
N Line 23 490 / 25 440
Style 23 190 / 25 140
N Line+ 24 790 / 26 740

S cenou od 18 490 eur dnes ide o najdostupnejšie nové auto v C-segmente. Výbava Comfort nie je úplne biedna, hoci s kompromismi treba počítať.

Zákazník dostane manuálnu klimatizáciu, elektricky sklopné zrkadlá, 10,25-palcovú obrazovku infotainmentu s Apple Car Play a Android Auto, navigáciu, zadnú parkovaciu kameru, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, 4,2-palcový displej prístrojového štítu, svetelný senzor, predné a zadné LED svetlá, hmlovky, kľučky vo farbe karosérie a 15-palcové plechové disky kolies.

Novou povinnou výbavou je systém sledovania dopravných značiek s akustickým hlásením prekročenej rýchlosti, sledovanie jazdných pruhov, upozornenie na kontrolu zadných sedadiel a núdzové brzdenie, ktoré rozpoznáva aj cyklistov a chodcov.

SkryťVypnúť reklamu

Za 500 eur je príplatkový balík Comfort, ktorý pridáva okrem hliníkových 16-palcových diskov aj vyhrievané sedadlá.

Vtedy sa však už Hyundai i30 cenovo dorovnáva na sesterskú Kiu Ceed v základnej výbave, ktorá však má namiesto 1,5 atmosférického štvorvalca živší litrový trojvalec s turbom.

Hyundai však stále vie byť lacnejší aj s malým turbom, keď sa jeho cena začína od 18 790 eur.

Súvisiaci článok Najžiadanejšie auto na Slovensku? S manuálom a atmosférickým motorom Čítajte 

Aj v obľúbenej výbave do 20-tisíc eur

Vyššia výbava Family patrí na Slovensku k najobľúbenejším. Od 19 900 eur pridáva automatickú klimatizáciu, výduchy vetrania pre zadných pasažierov, digitálny prístrojový štít s 10,25-palcovou obrazovkou, vyhrievanie sedadiel aj volantu a hliníkové disky.

V rámci balíka Smart sa potom za 600 eur ponúka bezkľúčové štartovanie tlačidlom, dažďový senzor, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a podsvietené kľučky dverí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dve najvyššie výbavy sa líšia v tom, či ide vodičovi viac o športový, alebo elegantný vzhľad auta a sú výhradne s motorom 1,5 T-GDi. Veľa dôvodov priplatiť si však už neponúka. Tým hlavným môžu byť nároky na príplatkový balík jazdných asistentov, v ktorom je adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, poloautonómna jazda v kolóne, ale aj komfortné prvky ako polokožené odvetrávané sedadlá.

Do 20-tisíc eur sa dá zohnať aj kombi verzia i30 SW, ktorá má 602-litrový kufor a rovnakú ponuku motorov. Jedine i30 Fastback nemá v základe atmosférický motor a dá sa kúpiť od 20 090 eur.

Tak ako doteraz sa Hyundai i30 naďalej vyrába v českých Nošoviciach, modernizovaná verzia sa začne na slovenských cestách objavovať začiatkom júna.

Hyundai

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 843
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 650
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 547
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 250
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 017
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 861
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 690
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Demokracia znesie len jeden prívlastok: liberálna. Všetky ostatné sú len maskou tyranie.
  2. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  3. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  4. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  5. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  6. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  7. Eva Bachletová: Naše svetlo
  8. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 184
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 438
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 735
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 631
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 14 529
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 238
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 668
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 721
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu