SME

Vynovený Hyundai i30 je už bez diesla i ostrého turba. V segmente je stále najlacnejší

Atmosférický štvorvalec zatiaľ prežil.

Hyundai i30 N LineHyundai i30 N Line (Zdroj: Hyundai)

Spolu s Octaviou a Ceedom patrí k najúspešnejším zástupcom C-segmentu áut na slovenskom trhu. Nedávno sa Hyundai i30 podrobil decentnej modernizácii, aby jeho tretia generácia mohla ešte niekoľko rokov ostať v ponuke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozreli sme sa, čo vie po novom ponúknuť a ako je na tom s cenami.

Od premiéry súčasnej i30 čoskoro uplynie osem rokov, čo znamená, že ide už o jeden z najstarších modelov v triede, no Hyundai ho priebežne počas životného cyklu zlepšoval a menil výbavu aj motorizácie.

Aj posledné zmeny prežil základný motor, ktorým je 1,5-litrový atmosférický štvorvalec s viacbodovým vstrekovaním paliva.

SkryťVypnúť reklamu

Agregát bez turba je oproti konkurencii dnes už raritou a ponúka výkon 71 kW (96 koní) a krútiaci moment 139 Nm. Parametrom zodpovedá aj zrýchlenie z nuly na sto za 13,4 sekundy.

Alternatívou je litrové turbo T-GDi, ktoré má 74 kW (100 koní) a vyšší krútiaci moment 172 Nm. Oproti atmosfére je však i30 s malým turbom rýchlejšia len o 0,3 sekundy. Okrem šesťstupňového manuálu sa však otvára možnosť dvojspojkovej 7-stupňovej automatickej prevodovky.

Najobľúbenejšou ostáva motorizácia 1,5 T-GDi s výkonom 103 kW (140 koní) a krútiacim momentom 253 Nm. S ňou už má i30 všestrannejšie využitie a zrýchlenie na stovku zvládne za 9,6 sekundy. Motor je navyše vybavený 48-voltovým mild-hybridným systémom, a to pri manuálnej verzii aj pri automate.

Súvisiaci článok Hyundai i30 s modernizáciou pridáva asistentov, ale znižuje výkon motorov Čítajte 

Ponuka už ostane bez diesla

Týmto sa však ponuka motorov končí, dieselový Hyundai i30 už nekúpite, rozlúčiť sa pre emisné nároky musela aj ostrá verzia i30 N, kde dvojlitrové benzínové turbo malo výkon 206 kW (280 koní), zrýchlenie na stovku trvalo len 5,4 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Späť však k základnej verzii Hyundaia i30.

Cenník Hyundai i30
hatchback (€)
1,5 DPi 96 k
6MT
1,0 T-GDi 100 k
6MT / 7AT
1,5 T-GDi 140 k mHEV
6MT / 7AT
Comfort18 49018 790 / 20 790
Family19 99020 290 / 22 24021 890 / 23 840
N Line 23 490 / 25 440
Style 23 190 / 25 140
N Line+ 24 790 / 26 740

S cenou od 18 490 eur dnes ide o najdostupnejšie nové auto v C-segmente. Výbava Comfort nie je úplne biedna, hoci s kompromismi treba počítať.

Zákazník dostane manuálnu klimatizáciu, elektricky sklopné zrkadlá, 10,25-palcovú obrazovku infotainmentu s Apple Car Play a Android Auto, navigáciu, zadnú parkovaciu kameru, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, 4,2-palcový displej prístrojového štítu, svetelný senzor, predné a zadné LED svetlá, hmlovky, kľučky vo farbe karosérie a 15-palcové plechové disky kolies.

Novou povinnou výbavou je systém sledovania dopravných značiek s akustickým hlásením prekročenej rýchlosti, sledovanie jazdných pruhov, upozornenie na kontrolu zadných sedadiel a núdzové brzdenie, ktoré rozpoznáva aj cyklistov a chodcov.

SkryťVypnúť reklamu

Za 500 eur je príplatkový balík Comfort, ktorý pridáva okrem hliníkových 16-palcových diskov aj vyhrievané sedadlá.

Vtedy sa však už Hyundai i30 cenovo dorovnáva na sesterskú Kiu Ceed v základnej výbave, ktorá však má namiesto 1,5 atmosférického štvorvalca živší litrový trojvalec s turbom.

Hyundai však stále vie byť lacnejší aj s malým turbom, keď sa jeho cena začína od 18 790 eur.

Súvisiaci článok Najžiadanejšie auto na Slovensku? S manuálom a atmosférickým motorom Čítajte 

Aj v obľúbenej výbave do 20-tisíc eur

Vyššia výbava Family patrí na Slovensku k najobľúbenejším. Od 19 900 eur pridáva automatickú klimatizáciu, výduchy vetrania pre zadných pasažierov, digitálny prístrojový štít s 10,25-palcovou obrazovkou, vyhrievanie sedadiel aj volantu a hliníkové disky.

V rámci balíka Smart sa potom za 600 eur ponúka bezkľúčové štartovanie tlačidlom, dažďový senzor, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a podsvietené kľučky dverí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dve najvyššie výbavy sa líšia v tom, či ide vodičovi viac o športový, alebo elegantný vzhľad auta a sú výhradne s motorom 1,5 T-GDi. Veľa dôvodov priplatiť si však už neponúka. Tým hlavným môžu byť nároky na príplatkový balík jazdných asistentov, v ktorom je adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, poloautonómna jazda v kolóne, ale aj komfortné prvky ako polokožené odvetrávané sedadlá.

Do 20-tisíc eur sa dá zohnať aj kombi verzia i30 SW, ktorá má 602-litrový kufor a rovnakú ponuku motorov. Jedine i30 Fastback nemá v základe atmosférický motor a dá sa kúpiť od 20 090 eur.

Tak ako doteraz sa Hyundai i30 naďalej vyrába v českých Nošoviciach, modernizovaná verzia sa začne na slovenských cestách objavovať začiatkom júna.

Hyundai

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 240
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 043
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 836
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 887
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 689
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 317
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 099
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  4. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  5. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  6. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  7. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  8. Ján Bilohuščin: Prečo je najodbornejšia a najslušnejšia opozícia vnímaná ako slabá?
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 219
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 13 372
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 908
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 886
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 899
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 916
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 6 046
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 700
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu