SME

Vynovený Hyundai i30 je už bez diesla i ostrého turba. V segmente je stále najlacnejší

Atmosférický štvorvalec zatiaľ prežil.

Hyundai i30 N LineHyundai i30 N Line (Zdroj: Hyundai)

Spolu s Octaviou a Ceedom patrí k najúspešnejším zástupcom C-segmentu áut na slovenskom trhu. Nedávno sa Hyundai i30 podrobil decentnej modernizácii, aby jeho tretia generácia mohla ešte niekoľko rokov ostať v ponuke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozreli sme sa, čo vie po novom ponúknuť a ako je na tom s cenami.

Od premiéry súčasnej i30 čoskoro uplynie osem rokov, čo znamená, že ide už o jeden z najstarších modelov v triede, no Hyundai ho priebežne počas životného cyklu zlepšoval a menil výbavu aj motorizácie.

Aj posledné zmeny prežil základný motor, ktorým je 1,5-litrový atmosférický štvorvalec s viacbodovým vstrekovaním paliva.

SkryťVypnúť reklamu

Agregát bez turba je oproti konkurencii dnes už raritou a ponúka výkon 71 kW (96 koní) a krútiaci moment 139 Nm. Parametrom zodpovedá aj zrýchlenie z nuly na sto za 13,4 sekundy.

Alternatívou je litrové turbo T-GDi, ktoré má 74 kW (100 koní) a vyšší krútiaci moment 172 Nm. Oproti atmosfére je však i30 s malým turbom rýchlejšia len o 0,3 sekundy. Okrem šesťstupňového manuálu sa však otvára možnosť dvojspojkovej 7-stupňovej automatickej prevodovky.

Najobľúbenejšou ostáva motorizácia 1,5 T-GDi s výkonom 103 kW (140 koní) a krútiacim momentom 253 Nm. S ňou už má i30 všestrannejšie využitie a zrýchlenie na stovku zvládne za 9,6 sekundy. Motor je navyše vybavený 48-voltovým mild-hybridným systémom, a to pri manuálnej verzii aj pri automate.

Súvisiaci článok Hyundai i30 s modernizáciou pridáva asistentov, ale znižuje výkon motorov Čítajte 

Ponuka už ostane bez diesla

Týmto sa však ponuka motorov končí, dieselový Hyundai i30 už nekúpite, rozlúčiť sa pre emisné nároky musela aj ostrá verzia i30 N, kde dvojlitrové benzínové turbo malo výkon 206 kW (280 koní), zrýchlenie na stovku trvalo len 5,4 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Späť však k základnej verzii Hyundaia i30.

Cenník Hyundai i30
hatchback (€)
1,5 DPi 96 k
6MT
1,0 T-GDi 100 k
6MT / 7AT
1,5 T-GDi 140 k mHEV
6MT / 7AT
Comfort18 49018 790 / 20 790
Family19 99020 290 / 22 24021 890 / 23 840
N Line 23 490 / 25 440
Style 23 190 / 25 140
N Line+ 24 790 / 26 740

S cenou od 18 490 eur dnes ide o najdostupnejšie nové auto v C-segmente. Výbava Comfort nie je úplne biedna, hoci s kompromismi treba počítať.

Zákazník dostane manuálnu klimatizáciu, elektricky sklopné zrkadlá, 10,25-palcovú obrazovku infotainmentu s Apple Car Play a Android Auto, navigáciu, zadnú parkovaciu kameru, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, 4,2-palcový displej prístrojového štítu, svetelný senzor, predné a zadné LED svetlá, hmlovky, kľučky vo farbe karosérie a 15-palcové plechové disky kolies.

Novou povinnou výbavou je systém sledovania dopravných značiek s akustickým hlásením prekročenej rýchlosti, sledovanie jazdných pruhov, upozornenie na kontrolu zadných sedadiel a núdzové brzdenie, ktoré rozpoznáva aj cyklistov a chodcov.

SkryťVypnúť reklamu

Za 500 eur je príplatkový balík Comfort, ktorý pridáva okrem hliníkových 16-palcových diskov aj vyhrievané sedadlá.

Vtedy sa však už Hyundai i30 cenovo dorovnáva na sesterskú Kiu Ceed v základnej výbave, ktorá však má namiesto 1,5 atmosférického štvorvalca živší litrový trojvalec s turbom.

Hyundai však stále vie byť lacnejší aj s malým turbom, keď sa jeho cena začína od 18 790 eur.

Súvisiaci článok Najžiadanejšie auto na Slovensku? S manuálom a atmosférickým motorom Čítajte 

Aj v obľúbenej výbave do 20-tisíc eur

Vyššia výbava Family patrí na Slovensku k najobľúbenejším. Od 19 900 eur pridáva automatickú klimatizáciu, výduchy vetrania pre zadných pasažierov, digitálny prístrojový štít s 10,25-palcovou obrazovkou, vyhrievanie sedadiel aj volantu a hliníkové disky.

V rámci balíka Smart sa potom za 600 eur ponúka bezkľúčové štartovanie tlačidlom, dažďový senzor, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a podsvietené kľučky dverí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dve najvyššie výbavy sa líšia v tom, či ide vodičovi viac o športový, alebo elegantný vzhľad auta a sú výhradne s motorom 1,5 T-GDi. Veľa dôvodov priplatiť si však už neponúka. Tým hlavným môžu byť nároky na príplatkový balík jazdných asistentov, v ktorom je adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, poloautonómna jazda v kolóne, ale aj komfortné prvky ako polokožené odvetrávané sedadlá.

Do 20-tisíc eur sa dá zohnať aj kombi verzia i30 SW, ktorá má 602-litrový kufor a rovnakú ponuku motorov. Jedine i30 Fastback nemá v základe atmosférický motor a dá sa kúpiť od 20 090 eur.

Tak ako doteraz sa Hyundai i30 naďalej vyrába v českých Nošoviciach, modernizovaná verzia sa začne na slovenských cestách objavovať začiatkom júna.

Hyundai

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  3. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  5. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  6. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  7. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  8. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  1. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  2. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  3. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  5. Private equity fondy menia budúcnosť rodinného podnikania
  6. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  7. Navrhni si tričko, sadni do tieňa a oddychuj
  8. Ako komplexne a účinne vyriešiť problém akútnej hnačky
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 11 213
  2. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 8 132
  3. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 6 226
  4. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 4 657
  5. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín 3 904
  6. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 2 774
  7. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 352
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 2 285
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Turčan: Lacná ruská ropa
  2. Ivan Čáni: Zaplatíme pokutu a je vybavené. Veď my na to máme.
  3. Jozef Huljak: Japonsko sa po 70 rokoch odkláňa od pacifizmu
  4. Ľudmila Križanovská: Ukrajinský taxikár zažíva každý deň šikanu
  5. Dávid Polák: Palestínska vlajka, Che Guevara a sladkokyslé kura
  6. Vladimír Bilohuščin: Nový zákon o vysokých školách: Tituly sa spätne nepreveria, správne rady môže vláda čistiť bez odôvodnenia
  7. Stop alibizmu: Fico, Eštok atď. by Štefánika nenávideli rovnako ako nenávidia Šimečku a ďalších svojich významných kritikov.
  8. Adam Ustupsky : Riziká novelizácie príspevku na odkázanosť v kontexte nefér praktík terenného poskytovateľa služieb a pobytových zariadení
  1. Ivan Čáni: Migaľ si svoje prvé a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou aj posledné volebné obdobie užíva „naplno“. 35 669
  2. Matúš Radusovsky: Biela pena na mede – Znak kvality alebo dôvod na obavy? 11 987
  3. Ľudmila Križanovská: Zlákal ju multilevel marketing. Prišla o peniaze, aj priateľov 9 729
  4. Rado Surovka: Robert, tak sa o má robiť, do psej matere ! 8 138
  5. Matej Galo: Pán Fico, profitujete z ruského plynu? Len sa pýtam. 7 946
  6. Juraj Kumičák: Atrapa 7 110
  7. Ľuboslava Šusteková: Chrumkavé sladkokyslé zavárané uhorky mojej babky 6 413
  8. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 5 844
  1. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  2. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  3. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  4. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  5. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  6. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  7. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  8. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
SkryťZatvoriť reklamu