SME

Šéf marketingu Kia: Žilina dostane výrobu elektromobilu, Sportage ostáva

Segment malých áut v najbližších rokoch narastie.

Kia EV3 nakoniec zo Žiliny nebude, ďalší elektromobil už áno. Kia EV3 nakoniec zo Žiliny nebude, ďalší elektromobil už áno. (Zdroj: Kia)

Automobily Kia si slovenskí vodiči obľúbili. Okrem pomeru kvality a ceny hrá rolu určite aj to, že juhokórejská značka má už dlhé roky továreň aj v Žiline.

Automobilka sa snaží držať krok s modernizáciou, čoho dôkazom má byť aj najnovší prírastok v rodine elektromobilov - kompaktný model EV3. Mal by byť cenovo dostupnejší a konkurenciou pre Volkswagen ID.3, Volvo EX30 či Renault Megane E-Tech.

Navyše, veľa sa hovorí o kvalite a cenách čínskych elektromobilov. To ,prirodzene, neuniká pozornosti značkám, ktoré sú už etablované na európskom trhu.

SkryťVypnúť reklamu

"Kia má centrálu vo Frankfurte a vidíme, ako sa v tomto meste otvárajú showroomy nových čínskych značiek. Vývoj určite sledujeme a zároveň nás konkurencia prirodzene posúva ďalej," komentuje situáciu DAVID HILBERT, šéf marketingu Kia Europe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najprv automobilky prišli s malými elektromobilmi, potom s väčšími modelmi a teraz sa opäť chystá vlna menších elektromobilov. Aká je aktuálne stratégia značky Kia?

Pokiaľ ide o potenciál objemu predaja, tak menšie a cenovo dostupnejšie modely sú pre nás logicky dôležité. Je to práve príklad novej Kie EV3 a ďalších chystaných kompaktných modelov. Veľké a drahšie, ako EV6 a EV9, robia značke dobré meno, hoci patria do okrajových segmentov.

Priniesli novú technológiu, platformu špeciálne navrhnutú pre elektromobily, možnosť napájať externé zariadenia alebo využívať auto v domácnosti ako zdroj energie. To sa teraz dostáva aj do menšieho modelu EV3, čím sa stáva dostupnejšou pre širšie spektrum zákazníkov. Je to dôležitý prechod k plnej elektrifikácii.

SkryťVypnúť reklamu

Autá ako Kia EV3 majú priniesť prirodzený rast záujemcov o elektromobily a prilákať k nám aj úplne nových zákazníkov, ktorí mali doteraz auto inej značky.

Rozmerovo je EV3 podobná modelu Niro, ktorého druhá generácia je na trhu ešte len dva roky. Navyše sa tiež dá kúpiť ako elektromobil. Má ho EV3 nahradiť? A bude drahší alebo lacnejší?

Je to spoločné súžitie oboch modelov. Na Niro sa pozeráme ako na odlišný projekt, ktorý zákazníkom priniesol možnosť rozhodnúť sa, či chcú rodinný model ako full-hybrid, plug-in hybrid alebo elektromobil, teda ponúka rôzne stupne elektrifikácie. Oproti EV3 je to auto, ktoré stále môže mať spaľovací motor.

Takže Niro zatiaľ určite nekončí, na niektorých trhoch sa mu veľmi dobre darí a ponecháme zatiaľ všetky tri verzie elektrifikácie.

SkryťVypnúť reklamu

A cenu EV3 zatiaľ nemôžeme zverejniť, pretože sa ešte nastavuje a jednotlivo prispôsobuje každému trhu aj konkurencii. Chceme ho uviesť v štvrtom kvartáli tohto roka.

Patrí EV3 do B alebo C segmentu kompaktov?

Je to auto, ktoré vnímame ako zástupcu B segmentu, ale v kontexte meniacich sa rozmerov najnovších áut.

Veď dĺžkou je EV3 veľmi podobná Ceedu hatchback. Je to zatiaľ náš najmenší elektromobil z rodiny EV, ale zároveň ho vnímame ako auto, ktoré môže plnohodnotne poslúžiť ako jediné v domácnosti. Má dostatočný vnútorný priestor, dozadu sa zmestia tri kufre a aj dojazd je už zaujímavý, na jedno nabitie sa dostanete z Frankfurtu do Paríža.

Modelový rad EV sa však bude aj ďalej rozrastať, prídu modely EV5, EV4, ale aj EV2.

Súvisiaci článok Kia EV9 je veľký provokatér so zaslúženou pozornosťou (prvá jazda) Čítajte 

Je pre automobilku výhodnejšie mať platformu zvlášť pre elektromobil a model so spaľovacím motorom alebo radšej jednu univerzálnu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z dlhodobého hľadiska robíme úspory, ako aj iné automobilky. Prichádzame s modulárnou podvozkovou platformou, na ktorej môžu byť postavené modely rôznej veľkosti, a teda aj rôznych segmentov. Zároveň nám však ide aj o kvalitu.

Pýtame sa aj preto, lebo nás zaujíma, aká je budúcnosť modelov Sportage a Ceed, ktoré sa vyrábajú v Žiline. Nahradia ich čoskoro elektromobily?

Sportage je náš najpredávanejší model v Európe a spolu so Ceedom ide o prvé modely, ktoré sa na Slovensku začali vyrábať a získali si dôveru zákazníkov.

Majú nejakú mieru elektrifikácie, ale vieme, že hlavnú úlohu pri nich zohráva spaľovací motor. Stále v nich vidíme kľúčovú úlohu. Dobre sa predávajú, takže nemáme plány a ani dôvody uvažovať nad ukončením výroby.

Zároveň sa však musíme pripraviť na prechod k elektromobilom, takže môžem potvrdiť, že Žilina dostane výrobu modelu s elektrickou platformou. Pôjde o produkt určený primárne pre európsky trh, ktorý bude mať v továrni vlastnú linku. Viac o ňom prezradíme v priebehu najbližšieho roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Z volantu stolová lampa. Kia má plno nápadov pre jej nový mikrobus Čítajte 

Veľkou témou sú čínske elektromobily, ktoré sa stávajú hrozbou pre európskych producentov. Ako ich vnímate vy?

Vždy sledujeme aj konkurenciu, hoci sa hlavne zmeriavame na vlastnú stratégiu. Kia má centrálu vo Frankfurte a vidíme, ako sa v tomto meste otvárajú showroomy nových čínskych značiek. Sú to autá, ktoré prešli dlhú cestu, čo sa týka technológií. Vývoj určite sledujeme a zároveň nás konkurencia prirodzene posúva ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  2. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  4. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  5. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  6. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  1. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  2. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  3. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  6. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  8. Invázne rastliny ako superpotraviny
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 9 708
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 559
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 4 842
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 576
  5. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 410
  6. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 1 960
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 1 833
  8. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 1 746
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Návod pre prácu s ľuďmi: Ako viesť kolektív humánne a efektívne...
  2. Martin Šuraba: Krakovská električka
  3. Ernest Klotton: Dnes je v SME uverejnená fotografia, na ktorej je moja sestra Danka
  4. Nina Hrivňáková: Víťažstvá aj prehry sa začínajú v hlave
  5. Štefan Šturdzík: Rišo vaše rozhodnutie odísť z politiky je správne. Dve čierne škvrny vám však zostanú navždy bez ohľadu na okolnosti , ktoré ich sprevádzali.
  6. Jozef Huljak: Ako Washington tlačí Indiu do náručia Putina
  7. Irena Šimuneková: Gánovce
  8. Martin Turčan: O zmysle zmyselnosti
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 84 497
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 568
  3. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 10 219
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 475
  5. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 9 173
  6. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 8 427
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 150
  8. Milan Removčík: Martinské hole 4 565
  1. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  2. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  3. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  5. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  6. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  7. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  8. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
SkryťZatvoriť reklamu