SME

Kia EV3 je na svete. Stačí jej jeden pedál a dojazd má 600 kilometrov

Vyrábať sa bude v Ázii.

Kia EV3Kia EV3 (Zdroj: Kia )

V súčasnom svete automobilového priemyslu je boom malých kompaktných SUV a elektromobilov. A práve v týchto dvoch kategóriách vidí automobilka Kia najväčší potenciál rastu pre najbližšie roky.

Preto prišiel čas predstaviť Kiu EV3, ktorú výrobca označuje ako dostatočne veľkú na to, aby plnila úlohu jediného auta v domácnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už minulý rok v októbri Kórejčania ukázali na akcii EV Day, ako bude vyzerať rozšírenie elektrickej rodiny o EV5, ale aj EV4 či EV3, hoci išlo ešte len o koncepty.

Teraz vo Frankfurte sme si však mohli pozrieť už hotovú produkčnú verziu EV3. Na dĺžku má 4300 mm, čo znamená, že je o 10 mm kratšia od Ceedu. Rázvor kolies je však 2680 mm a kufor má až 460 litrov. Ďalších 25 litrov pre nabíjacie káble je pod prednou kapotou.

SkryťVypnúť reklamu

Gény väčších súrodencov

Štedré priestorové riešenie umožnila platforma e-GMP určená výhradne elektromobilom, stavať sa na nej dajú aj väčšie modely ako EV5 či Hyundai Ioniq 5.

Pri EV3 sú však poháňané len predné kolesá a nejde o 800-voltovú architektúru, ale len 400-voltovú. Nechýba však možnosť pripojiť k autu externé spotrebiče v rámci systému V2L (vehicle to load).

Elektromotor EV3 má výkon 150 kW (204 koní). Verzia Standard Range má 58,3 kWh batériu, vďaka ktorej má zvládnuť dojazd 420 kilometrov. Ešte je tu však verzia Long Range s 81,4 kWh batériou, kde je dojazd až 600 kilometrov a maximálny nabíjací výkon pri DC nabíjaní je 128 kW.

Batérie s nikel-mangán-kobaltovou (NMC) chémiou sú od LG a predpokladaná priemerná spotreba je okolo 16 kWh na 100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Zvonku pôsobí auto sympaticky a má jemnejšie línie ako EV9, hoci niektoré črty sú spoločné. Siluetou však pripomína klasický hatchback. Robustnosť dodávajú nielen 19-palcové kolesá, ale aj masívne lemy blatníkov.

Kľučky druhého páru dverí sú skryté v C stĺpiku. Po ich otvorení a nedávnej skúsenosti s Volvom EX30 nás prekvapilo, koľko je vzadu miesta.

S držiakom na notebook

Koncepcia interiéru rozložením obrazoviek pripomína vlajkovú loď EV9. Medzi dvoma 12,3-palcovými obrazovkami je ešte 5-palcový displej klimatizácie a pred vodičom sa na čelné sklo premieta 12-palcový head-up displej.

Napriek tomu nie je ovládanie prehnane dotykové a nastavovanie teploty zabezpečujú fyzické tlačidlá pod stredovou obrazovkou.

Zaujímavosťou prednej lakťovej opierky je výsuvná konzola, kde si počas nabíjania môže vodič vytvoriť pracovisko a položiť notebook. Novým prvkom je aj dizajn volantu s asymetricky umiestneným logom Kia. Objaví sa aj pri facelifte EV6 a určený je pre výbavu GT-line.

SkryťVypnúť reklamu

Bez európskeho rodiska

Okrem možnosti ovládať auto diaľkovo cez smartfón a tiež celého radu jazdných asistentov, je v ponuke aj systém Pedal 3.0 s inteligentnou rekuperáciou a jazdením s jediným pedálom.

Špekulovalo sa, že Kia EV3 sa bude vyrábať na Slovensku, ale produkciu zabezpečí materská fabrika v Južnej Kórei, pričom na trhu sa objaví koncom jesene.

Nepriamy nástupca modelu Soul je tiež alternatívou k elektrickému Niru, no konkurentov treba skôr hľadať inde ako vo vlastných radoch. Budú nimi podobne veľké elektrické kompakty vrátane Volkswagenu ID.3, Volva EX30, Renaultu Megane či Smartu #1.

Kia

EV4 je prvým plne elektrickým vozidlom značky Kia vyrábaným v Európe.


TASR 1
Súvisiace témy: Elektromobily, Kompaktné autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 10 646
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 750
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 042
  4. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 158
  5. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 520
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 365
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 1 828
  8. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 528
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (22. - 28.8.1925)
  2. Ernest Klotton: Niekto sa tu bojí o demokraciu
  3. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch!
  4. Ivan Mlynár: Robert Fico vie, že bez bubáka nie je dobráka, takže – the show must go on.
  5. David Talian: Anna Záborská a hranice spomínania v dobrom
  6. Branislav Hláčik: Nový princíp eliminácie časových paradoxov
  7. Martin Zielosko: Mission: Impossible - Posledné zúčtovanie
  8. Ján Šeďo: Okupačného zradcu Šalgoviča trafil na tribúne vajcom a šiel do basy.
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 85 408
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 16 284
  3. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 741
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 687
  5. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 9 556
  6. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 315
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 492
  8. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 5 167
  1. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi znemožnili ísť čínskou cestou.
  2. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  3. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  4. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  5. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  6. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  7. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  8. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
SkryťZatvoriť reklamu