Už je tomu presne 90 rokov, keď pretekárske lietadlo Caudron-Renault C.460 Rafale vytvorilo nový rýchlostný rekord. Na dĺžke troch kilometrov dosiahlo priemernú rýchlosť viac ako 505 kilometrov za hodinu.
Aj po desiatkach rokov zostáva tento rekordér inšpiráciou. Najnovšie po ňom pomenovali novú vlajkovú loď značky Renault. Redakcia SME Auto sa s ňou mohla zoznámiť aj osobne v okolí španielskej Sevilly.
Po Espace je nový Renault Rafale ďalším pokusom značky uspieť v D segmente. Po prvých jazdách musíme zhodnotiť, že má na to veľmi dobre našliapnuté.
Exteriér nového modelu je skvelým pokračovaním súčasného dizajnového jazyka značky a zároveň možno jedno z najkrajších SUV-kupé súčasnosti. Aj tu je vidieť dôraz Renaultu na detaily.
Za zmienku stojí napríklad trojrozmerná mriežka chladiča, za ktorou sa v závislosti od uhla pohľadu objavuje farebné pozadie. Efektne pôsobí tiež nový svetelný podpis či animácie zadných svetiel.
So zázračnou strechou
Rovnaká pozornosť bola venovaná aj interiéru, ktorý ozvláštňujú napríklad podsvietené logá Alpine na sedadlách vyšších výbav.
Charakter mu dodáva prešívanie v trikolóre francúzskej vlajky a tenký plátok bridlice zdobiaci palubnú dosku. Prémiový dojem umocňujú detaily ako tmavomodré čalúnenie odkladacích priestorov vo dverách.

Panoramatická strecha sa zaobišla bez klasickej cloniacej rolety, nepriehľadným sa totiž stáva samotné sklo. Kúzlo spočíva v tenkej vrstve polymérov na báze tekutých kryštálov, ktoré reagujú na elektrický prúd.
Rozdelenie na viacero segmentov umožňuje zatemnenie iba prednej alebo zadnej časti a celému procesu dodáva efektnú animáciu. Milým detailom je silueta spomínaného historického lietadla C.460 v jeho zadnej časti.
Pri opustení vozidla sa sklo automaticky stane nepriehľadným až do ďalšieho štartu, takže odpadá problém s prehriatym interiérom, keď na slnku zabudnete zatiahnuť roletu. Treba však podotknúť, že toto riešenie nie je také efektívne, ako klasická roleta a z vyhriateho skla sála teplo, aj keď je nepriehľadné.
Sedadlá patria k najpohodlnejším
V interiéri musíme vyzdvihnúť vynikajúce sedačky, ktoré sú nesmierne pohodlné a vďaka výraznému bočnému vedeniu aj dobre podržia, chýba však ich odvetrávanie. Výborne zvládnutá je ergonómia, ale aj fungovanie najnovšej generácie infotainmentu openR link s integrovaným systémom Google.