V polovici mája spustil Hyundai na Slovensku predaj faceliftovaného Tucsonu. V poradí štvrtá generácia je v súčasnosti najpredávanejším modelom značky v Európe a obľube sa teší aj na našom trhu.
S inovovaným modelom sme si prvýkrát zajazdili na Záhorí, aby sme spoznali zmeny, ktoré prináša.
Príbeh známeho kórejského SUV Tucson sa začal písať v roku 2005, keď sa objavila prvá generácia. Za takmer 20 rokov sme sa dočkali štyroch generácií, z ktorých posledné tri vznikli v českých Nošoviciach.
Súčasná generácia je na trhu od roku 2020 a tento rok priniesla prvý facelift. Samotný Tucson štvrtej generácie prekvapil už pri premiére nekonvenčným dizajnom „drahokamovej“ prednej masky, a tak sa dizajnéri rozhodli zachovať veľmi podobnú tvár.
Nový interiér vychytal nedostatky
Zásadnejšími zmenami prešiel najmä interiér. Okrem nových poťahových materiálov nás obklopila úplne nová digitálna prístrojová doska s 12,3-palcovým farebným LCD displejom. Ten na palube nie je jediný.
Už v základe je totiž Tucson vybavený integrovanou navigáciou s ďalším 12,3-palcovým farebným displejom, ktorý je po novom oddelený od ovládača klimatizácie.
Vďaka dvom otočným ovládačom je obsluha klimatizácie oveľa jednoduchšia a presnejšia. Pôsobí prehľadnejšie, takže pri nastavovaní teploty alebo intenzity ventilátora sa už nebojíme, že by sme sa na vymedzené miesto netrafili. Dotykové tlačidlá sú zoradené v dvoch prehľadných radoch vedľa seba a majú rýchlu reakciu.

Na malom paneli pod centrálnou obrazovkou pribudlo niekoľko klasických tlačidiel na ovládanie hlasitosti, navigácie a asistenčných systémov, čo určite ocenia odporcovia dotykového riešenia. Po kliknutí na symbol hviezdičky sa na obrazovke zobrazí jednoduchý prehľad asistentov, ktoré je možné deaktivovať niekoľkými kliknutiami.

Rovnaká možnosť je aj z nového volantu, ktorý podobne ako v Kone prišiel o logo Hyundai a dostal aj rovnaké ovládanie automatickej prevodovky - teda vpravo na stĺpiku riadenia. Páčka má oproti ovládaniu stieračov odlišný tvar a je aj kratšia, takže si na jej používanie vodič rýchlo zvykne.
Facelift priniesol aj bezdrôtový systém zrkadlenia smartfónu cez Apple CarPlay a Android Auto. Pri vyšších výbavách je v ponuke digitálny kľúč druhej generácie, ktorý funguje na báze NFC čipu. To znamená, že mobil pri odomykaní a štartovaní ani nemusíme vyberať z vrecka.
K dispozícii sú aj bezdrôtové aktualizácie systémov vozidla a mapových podkladov navigácie OTA (Over-the-Air) a niekoľko USB-C nabíjacích portov.