SME

Pod kontroverzným dizajnom BMW iX2 sa skrýva výborný elektromobil (test)

Dojem z auta kazí najmä vysoká cena.

BMW iX2BMW iX2 (Zdroj: Marek Čepa)
BMW iX2 xDrive 30
Cena od / verzia od (eur)47 760 / 55 360
Spotreba WLTP výrobca / test (kWh)16,3 - 17,7 / 20,7
Objem batožinového priestoru (l)525
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2692; 4554; 1845; 1560

Za súčasnú popularitu módnych áut s karosériou SUV-kupé je jednoznačne zodpovedné najmä BMW. Modelom X6 dodalo obľúbeným SUV športovejšiu siluetu a dodnes patrí k najčastejšie vídaným autám tohto typu.

Jeho úspech rýchlo nasledovali ďalšie autá od konkurencie, ale aj z vlastných radov. A tak sa stalo, že sme dostali najprv jeho menšiu kópiu X4 a neskôr aj štýlové BMW X2.

V prvej generácii sa držalo konvenčnejšieho tvaru malého SUV, ktorému dodalo o niečo viac štýlu pomocou nižšej strechy a dynamickejšej línie okien. Teraz však prichádza nový model, ktorý sa od klasického kompaktného SUV odlišuje omnoho výraznejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Dnes je už tradíciou, že nové modely mníchovskej automobilky musia prísť s kontroverzným vzhľadom. Viac by nás asi zaskočilo, keby mala novinka jednoduchý dizajn, najmä ak ide o imidžový model, akým je najmenšie SUV-kupé v ponuke.

Vďaka dlhej línii klesajúcej strechy, ktorá je v prípade modelov s balíkom M Sport zakončená výrazným spojlerom, omnoho viac pripomína kupé. V porovnaní s predchodcom narástla X2 do všetkých smerov, no najmä do dĺžky (takmer o 20 centimetrov).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vďaka vysokým bokom či zadnej časti, ale aj výraznému prednému nárazníku pôsobí aj na pohľad masívnejšie. Pridajme ešte svietiaci lem prednej masky či príplatkové lakovanie matnou metalízou za 2594 eur a nedá sa ubrániť pocitu, že sa tu toho deje jednoducho priveľa a celé to tak nejak úplne nefunguje.

SkryťVypnúť reklamu

O niečo príjemnejšie pôsobí základný model s decentnejšími nárazníkmi a farebne odlíšenými prahmi a lemami blatníkov, ktoré pomáhajú narušiť obrovskú bočnú plochu.

Elektromobil zvonka takmer nespoznáte

Od začiatku spomíname model X2, hoci sme v skutočnosti testovali jeho elektrickú verziu iX2. Aj keď sa líšia názvom, ide o to isté auto, ktorého pohon prezrádza iba odlišná mriežka vpredu.

Po zmiešaných dojmoch zvonka nás našťastie upokojil pohľad dovnútra. Interiéry sú vo vozidlách BMW na vysokej úrovni a výnimkou nie je ani tento model.

Obzvlášť dobre vyzerá v dvojfarebnom vyhotovení testovaného auta, ktorého kabína sa zaobišla bez akýchkoľvek živočíšnych materiálov. Syntetická náhrada kože je príjemná a pôsobí kvalitne a luxusne, v ponuke je však stále aj tradičnejšie kožené čalúnenie.

SkryťVypnúť reklamu

Interiéru dominujú kvalitné materiály, treba však podotknúť, že pri testovacom aute sa zjavne na cenovku nehľadelo. Luxus na palube dotvára ambientné osvetlenie, palubná doska čalúnená mäkkým vzorovaným materiálom aj kovové kryty reproduktorov prémiového audiosystému.

Pred vodičom nájdeme široký zdvojený displej, ktorý využíva najnovšiu deviatu generáciu palubného infotainmentu. Opäť musíme pochváliť prístrojový štít s peknou prehľadnou grafikou a bohatými možnosťami prispôsobenia. Menej sa nám už páčilo nešikovné ovládanie jazdných režimov či klimatizácie cez dotykový displej.

Pochváliť treba vynikajúci posed za volantom, a to aj napriek vysokej podlahe s batériou. Príplatkové športové sedadlá sú pohodlné a perfektne obopnú telo, páči sa nám aj hrubý veniec športového volantu, ktorý je súčasťou balíka M Sport.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SUV-kupé nemusí byť nepraktické

Príjemne nás prekvapila praktickosť a priestrannosť auta vpredu. Nechýba množstvo odkladacích priestorov, vzdušnosť ešte zdôrazňuje stredová konzola, ktorá pôsobí akoby sa medzi sedadlami vznášala.

O niečo horšie je to so sedením v zadnom rade, kde medzi vysokou podlahou a klesajúcou strechou nezostalo priveľa miesta nad hlavou. Skromnejší je aj priestor na nohy a kolená, a tak sedenie v druhom rade ostáva vyhradené skôr na krátke trasy či pre deti.

Do kufra sa vojde 525 litrov batožiny, čo je dokonca o desať viac ako pri základnej X2 so spaľovacím motorom. Žiaľ, sedadlá sa nedajú sklopiť do roviny, no dokážu uvoľniť až 1400 litrov priestoru. Na využiteľnosti priestoru pridávajú tiež bočné odkladacie priestory či háčiky. Dodatočný priestor pod prednou kapotou však žiadny nenájdeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autá od BMW boli vždy známe najmä jazdnými vlastnosťami a platí to aj pri elektromobiloch. Mnohé elektrické autá vedia byť trochu nudné a ťažkopádne, táto automobilka si však dáva záležať, aby boli minimálne rovnako dobré, ak nie lepšie ako modely spaľujúce fosílne palivá.

Platí to aj v prípade testovanej iX2, ktorej napriek vysokej karosérii svižná jazda nesmierne svedčí. Základnú elektrickú verziu sme zatiaľ nemali možnosť vyskúšať, no testovaná xDrive 30 s pohonom všetkých kolies a balíkom M Sport takmer nemá chyby.

S výkonom 230 kW (313 koní) a krútiacim momentom 494 Nm, nás živé zrýchlenie z nuly na stovku za 5,6 sekundy neprekvapí, pri elektromobiloch sme si už zvykli. Získala si nás však ľahkosť, s ktorou BMW iX2 zvláda jazdu po kľukatých cestách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Adaptívny podvozok je príjemne tuhý a s vyššou hmotnosťou auta si hravo poradí aj pri rýchlych prejazdoch zákrutami. Pri výjazde zase zapracuje pohon všetkých kolies a okamžitý nástup krútiaceho momentu, ktorý vás dokáže vystreliť zo zákruty až prekvapivo rýchlo.

Aj bežná jazda je s ním príjemne pohodlná a auto pôsobí na vozovke stabilne a sebavedome. Príjemne vyladené riadenie iba dopĺňa vynikajúci podvozok a výkonný elektrický pohon.

Asistenty pomôžu na parkovisku aj na diaľnici

Cestovanie výrazne uľahčuje príplatkový balík asistentov Driving Assistant Professional, ktorý ponúka prakticky všetko, čo aj väčšie modely - od samostatnej jazdy v zápche až po adaptívny tempomat fungujúci po maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Odporúčame tiež balík parkovacích asistenčných systémov, ktorý zjednodušuje manévrovanie v úzkych priestoroch. Okrem automatického parkovania dokáže sám cúvať, ponúka tiež množstvo rôznych pohľadov na okolie auta snímané kamerami. Oceňujeme tiež ostrekovač zadnej kamery, ktorý v mnohých autách chýba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri plnom nabití auto hlásilo dojazd takmer 400 kilometrov, čo je o niečo menej, ako uvádza výrobca. S ľahkou nohou však nebude najmenší problém prekročiť spodnú hranicu uvádzanej hodnoty 417 - 449 kilometrov podľa cyklu WLTP.

S autom sme tiež jazdili prevažne v meste, pričom sme dosiahli spotrebu 20,7 kWh na sto kilometrov. Pri plynulej jazde v ideálnych podmienkach sa však dá dostať aj na slušných 17 kWh.

S efektivitou pomáha regenerácia energie pri brzdení, ktorá však mohla byť v prípade tohto auta o niečo lepšie vyladená. Hlavne pri režime jazdy s jedným pedálom je nástup brzdenia po zdvihnutí nohy až príliš agresívny.

Žiaľ, nabitie prázdnej batérie doplna sme si vyskúšať nestihli, no z 50 na 80 percent sa nám podarilo auto nabiť pri výkone 79 kW za menej ako 20 minút, pričom sme získali asi 120 kilometrov dojazdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niektoré detaily nezodpovedajú cene

Aj keď sme do testu vstupovali so zmiešanými pocitmi, tie spôsoboval v prvom rade dizajn auta. Ten je, samozrejme, subjektívny, no nevieme si pomôcť a toto SUV-kupé musíme zaradiť medzi menej podarené z odvážnych dizajnov BMW z predchádzajúcich rokov.

Horšie pocity sa však pomerne rýchlo rozplynuli po sadnutí za volant a krátkej jazde. iX2 je stále BMW so všetkým, čo k tomu patrí, a na skvelej dynamike opäť neuberá ani elektrický pohon.

V mnohých detailoch však auto pôsobí trochu nedoladené, napríklad plasty použité na niektorých ovládacích prvkoch mohli byť lepšie. Tichý pohon tiež dáva vyniknúť nepríjemným zvukom od kolies pri rozbehu, ale aj kompresor klimatizácie, ktorý pri kapote občas znie ako stará chladnička.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nad tým všetkým by sa dalo mávnuť rukou, kým sa nepozrieme do cenníka. Nová X2 s benzínovým trojvalcom sa predáva od 43 860 eur, elektrická iX2 s predným pohonom a výkonom 150 kW v základe stojí 47 760 eur.

Silnejšia verzia BMW iX2 xDrive 30 sa už začína na 55 360 eur bez príplatkov, ktorých malo testovacie auto v celkovej hodnote prevyšujúcej 20-tisíc eur a zastavilo sa až na cene 75 260 eur. A pri nej sa už niektoré nedostatky odpúšťajú iba ťažko.

Aj keď nás auto po prvotnom šoku presvedčilo o svojich kvalitách, určite by sme siahli po skromnejšej výbave a možno aj slabšej verzii, s ktorou sme sa však zatiaľ nezoznámili. Za cenu testovaného kusa je však veľmi náročné toto auto odporučiť.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelBMW iX2
VerziaxDrive 30
Cena modelu od / verzie od / test. modelu (eur)47 760 / 55 360 / 75 620
Výkon - kW(k)230 (313)
Krút. moment - (Nm)494
Zrýchlenie z 0 - 100 km / h - výrobca (s)5,6
Maximálna rýchlosť (km/h)180
Spotreba výrobca / test (kWh / 100 km)16,3 - 17,7 / 20,7
Kapacita batérie (kWh)64,8
Kombinovaný dojazd výrobca / test (km)417 - 449 / 389
Nabíjanie (kW)22 AC, 130 DC
Rozmer pneumatík245/40 R20
Pohotovostná hmotnosť (kg)2095
Objem batožinového priestoru / so sklopenými sedadlami (l)525 / 1400
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2692; 4554; 1845; 1560

BMW

Súvisiace témy: Elektromobily, SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 674
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 382
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 895
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 365
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 243
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 069
  7. Ísť do kúpeľov je IN 4 797
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 579
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Máme ešte vôbec opozíciu ?
  2. Martin Eštočák: Nová metodika zmien územného plánu v Prešove: Transparentný nástroj alebo výhoda pre vyvolených?
  3. Erich Mistrík: Načo je vláde taká ministerka a taký splnomocnenec?
  4. Ján Franko: F1: Rýchle kolesá a strážcovia času
  5. Vladimír Bojničan: Deti nie sú otrokmi dogmatickej viery. Sú to ľudia s právom racionálne a kriticky myslieť.
  6. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť II.
  7. Andrea Ostrihoňová: Trochu poézie do prózy života
  8. Juraj Tušš: Tvorba reality, smrť a nekonečnosť
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 959
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 715
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 489
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 251
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 8 074
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 008
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 782
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 721
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťZatvoriť reklamu