SME

Citroën C3 nanovo definuje, ako má vyzerať cenovo dostupné auto (prvá jazda)

Ponúkne najlacnejší elektromobil v B segmente.

Citroën ë-C3Citroën ë-C3 (Zdroj: Peter Kálmán)

Čoraz viac výbavy, vyššie ceny, množstvo bezpečnostných asistentov a zoškrtanie dostupných modelov. Už sa takmer zdalo, že takýto opis nových áut dnes ani nemôže byť iný.

Citroën však prichádza s odlišným prístupom, ktorý by sa mohol zapáčiť nejednému záujemcovi, ktorý hľadá nové auto, ale za rozumnú cenu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyskúšali sme štvrtú generáciu Citroënu C3. Vyrába sa v Trnave a jeho úlohou je spôsobiť v B segmente cenovú revolúciu.

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, čo všetko chcete mať vo výbave malého auta a zároveň, čo z toho aj reálne využívate?

SkryťVypnúť reklamu

Nároky rastú a s nimi, pochopiteľne, aj cena. Prísť na trh s ľudovým autom síce nie je prevratná myšlienka, ale kto dnes okrem Dacie razí takúto filozofiu? Možno je načase, aby sa pridali aj ďalší a netvárili sa, že chcú byť prémiou.

Uponáhľaná doba

Nový Citroën C3 sa už zviditeľnil tým, že chce byť najdostupnejší elektromobil, ktorý sa vyrába v Európe a nemusia ho dovážať z Číny. Zároveň však vie ponúknuť aj verziu so spaľovacím motorom, ktorá je logicky ešte lacnejšia.

Súvisiaci článok Ďalšia novinka z Trnavy: Citroën C3 Aircross ponúka aj tretí rad sedadiel Čítajte 

Mali sme čas a možnosť vyskúšať obe verzie. Treba však dodať, že išlo o predprodukčné kusy, ktoré neboli celkom hotové. Boli to teda akési demo autá s vypnutými jazdnými asistentmi, a napríklad aj s neštandardným štartovacím kľúčikom.

Dôvodom, prečo sa organizátori s novinárskou akciou trochu poponáhľali, má byť fakt, že onedlho začne Francúzsko žiť letnou olympiádou. Keď však v septembri prídu prvé autá k zákazníkom, má byť už všetko v poriadku.

SkryťVypnúť reklamu

K úspechu predošlých generácií Citroënu C3 stačí uviesť toľko, že za 22 rokov sa z neho vyrobilo vyše 5,4 milióna kusov a dnes tvorí 30-percentný podiel všetkých predajov značky.

Mestské SUV za rozumnú cenu

Popularita zrejme bude pokračovať, štvrtá generácia na Slovensku štartuje s cenou od 14 990 eur. Za ňu dostanete 4015 mm dlhé auto so svetlou výškou podvozka až 197 mm, takže C3 už môžeme celkom smelo zaradiť medzi malé SUV B segmentu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAVBP na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Elektromobily

Súvisiace témy: Malé autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 757
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 783
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 278
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 272
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 008
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 958
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 689
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 100
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  2. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  3. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  4. Martin Fronk: Ako šľachtu nahradili oligarchovia
  5. Tomas Hlavaty: Lev XIV. vidi budúcnost
  6. Milan Srnka: S Matovičom sa vládnuť nedá, no bez neho to zrejme nepôjde
  7. Blažej Pánik: Ľavica či pravica?
  8. Martin Fronk: Tichá symfónia času – Spomienka na fontánu
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 535
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 11 136
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 892
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 661
  5. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 7 430
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 224
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 034
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 579
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu