Čoraz viac výbavy, vyššie ceny, množstvo bezpečnostných asistentov a zoškrtanie dostupných modelov. Už sa takmer zdalo, že takýto opis nových áut dnes ani nemôže byť iný.
Citroën však prichádza s odlišným prístupom, ktorý by sa mohol zapáčiť nejednému záujemcovi, ktorý hľadá nové auto, ale za rozumnú cenu.
Vyskúšali sme štvrtú generáciu Citroënu C3. Vyrába sa v Trnave a jeho úlohou je spôsobiť v B segmente cenovú revolúciu.
Zamysleli ste sa niekedy nad tým, čo všetko chcete mať vo výbave malého auta a zároveň, čo z toho aj reálne využívate?
Nároky rastú a s nimi, pochopiteľne, aj cena. Prísť na trh s ľudovým autom síce nie je prevratná myšlienka, ale kto dnes okrem Dacie razí takúto filozofiu? Možno je načase, aby sa pridali aj ďalší a netvárili sa, že chcú byť prémiou.
Uponáhľaná doba
Nový Citroën C3 sa už zviditeľnil tým, že chce byť najdostupnejší elektromobil, ktorý sa vyrába v Európe a nemusia ho dovážať z Číny. Zároveň však vie ponúknuť aj verziu so spaľovacím motorom, ktorá je logicky ešte lacnejšia.

Mali sme čas a možnosť vyskúšať obe verzie. Treba však dodať, že išlo o predprodukčné kusy, ktoré neboli celkom hotové. Boli to teda akési demo autá s vypnutými jazdnými asistentmi, a napríklad aj s neštandardným štartovacím kľúčikom.
Dôvodom, prečo sa organizátori s novinárskou akciou trochu poponáhľali, má byť fakt, že onedlho začne Francúzsko žiť letnou olympiádou. Keď však v septembri prídu prvé autá k zákazníkom, má byť už všetko v poriadku.
K úspechu predošlých generácií Citroënu C3 stačí uviesť toľko, že za 22 rokov sa z neho vyrobilo vyše 5,4 milióna kusov a dnes tvorí 30-percentný podiel všetkých predajov značky.

Mestské SUV za rozumnú cenu
Popularita zrejme bude pokračovať, štvrtá generácia na Slovensku štartuje s cenou od 14 990 eur. Za ňu dostanete 4015 mm dlhé auto so svetlou výškou podvozka až 197 mm, takže C3 už môžeme celkom smelo zaradiť medzi malé SUV B segmentu.