SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Konečne nový Civic

Uhorková sezóna pomaly končí, pretože s blížiacim sa autosalónom IAA vo Frankfurte sa výrobcovia predbiehajú v predstavovaní nových modelov. V spleti noviniek určite nezanikne Honda Civic s agresívnym dizajnom a novátorským prístupom k interiéru.

Uhorková sezóna pomaly končí, pretože s blížiacim sa autosalónom IAA vo Frankfurte sa výrobcovia predbiehajú v predstavovaní nových modelov. V spleti noviniek určite nezanikne Honda Civic s agresívnym dizajnom a novátorským prístupom k interiéru. Nový model Civic prichádza krátko po tom, čo Honda v Ženeve predstavila odvážnu dizajnovú štúdiu Civicu. Divoké tvary prototypu potom automobilka preniesla aj do sériovej výroby, čím jednoznačne rozbila tvarovú jednoliatosť triedy.

Inak povedané japonský Seat má najvyššie ambície ale nie najväčšie rozmery karosérie. Navzdory súčasnému trendu zväčšovania modelov bude nový Civic kratší (-3,5 cm) a nižší (-3,5 cm). Jedine v šírke narástol o 6,5 cm a získal tak potrebnú vážnosť, stabilitu a široký vnútorný priestor. Špotové proporcie totiž z karosérie Hondy Civic ostatnej generácie vymizli, pritom verzia Type R dosahovala zaujímavé jazdné výkony. Aby Civic uspel voči nemeckej konkurencii Honda sľubuje nové materiály, výborné odhlučnenie a prepracovaný interiér. Hlavným súperom Civicu v ringu bude Seat Leon, prípadne Alfa Romeo 147. Je priam symbolické, že všetky tri spomínané modely majú zamaskované kľučky zadných dverí v rohu okna.

Ortodoxné predpisy Hondy o nepoužívaní palubného počítača, prípadne stabilizačného systému padajú v základoch, pretože Civic dostane okrem sériovo montovaného ABS a airbagov aj palubný počítač a na prianie stabilizačný systém VSA. V nárazových testoch Euro NCAP vraj automobilka očakáva najlepšie výsledky v triede.

Objem batožinového pirestoru bez vrchného krytu teda až po šikmé sklo piatych dverí dosahuje objem 485 l. Z ponuky motorov vypadol benzínový motor objemu 1,6 l a nahradil ho benzínový štvorvalec 1,8 s výkonom 103 kW(140k). Základnou benzínovou motorizáciou zostáva 1,4 i-DSI s výkonom 61 kW (83k). Konečne sa pod kapotou Hondy nižšej strednej triedy objaví aj silný a moderný diesel 2,2 i-CTDi 103 kW (140 k).

 

Modelový rad Civic potreboval poriadne oživenie, aby získal pozície, ktoré mu patrili.

 

V modernej koncepcii možno nájsť niekoľko typických prvkov, ktoré používala automobilka ku koncu osemdesiatych rokov minulého storočia.

 

 

 

 

 

Radikálne zmeny čakajú na posádku aj vo vnútri vozidla. Futuristická prístrojová doska tak nadväzuje na dych vyrážajúci dizajn karosérie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 786
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 055
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 589
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 862
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 849
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 997
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 784
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 309
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.