Uhorková sezóna pomaly končí, pretože s blížiacim sa autosalónom IAA vo Frankfurte sa výrobcovia predbiehajú v predstavovaní nových modelov. V spleti noviniek určite nezanikne Honda Civic s agresívnym dizajnom a novátorským prístupom k interiéru. Nový model Civic prichádza krátko po tom, čo Honda v Ženeve predstavila odvážnu dizajnovú štúdiu Civicu. Divoké tvary prototypu potom automobilka preniesla aj do sériovej výroby, čím jednoznačne rozbila tvarovú jednoliatosť triedy.
Inak povedané japonský Seat má najvyššie ambície ale nie najväčšie rozmery karosérie. Navzdory súčasnému trendu zväčšovania modelov bude nový Civic kratší (-3,5 cm) a nižší (-3,5 cm). Jedine v šírke narástol o 6,5 cm a získal tak potrebnú vážnosť, stabilitu a široký vnútorný priestor. Špotové proporcie totiž z karosérie Hondy Civic ostatnej generácie vymizli, pritom verzia Type R dosahovala zaujímavé jazdné výkony. Aby Civic uspel voči nemeckej konkurencii Honda sľubuje nové materiály, výborné odhlučnenie a prepracovaný interiér. Hlavným súperom Civicu v ringu bude Seat Leon, prípadne Alfa Romeo 147. Je priam symbolické, že všetky tri spomínané modely majú zamaskované kľučky zadných dverí v rohu okna.
Ortodoxné predpisy Hondy o nepoužívaní palubného počítača, prípadne stabilizačného systému padajú v základoch, pretože Civic dostane okrem sériovo montovaného ABS a airbagov aj palubný počítač a na prianie stabilizačný systém VSA. V nárazových testoch Euro NCAP vraj automobilka očakáva najlepšie výsledky v triede.
Objem batožinového pirestoru bez vrchného krytu teda až po šikmé sklo piatych dverí dosahuje objem 485 l. Z ponuky motorov vypadol benzínový motor objemu 1,6 l a nahradil ho benzínový štvorvalec 1,8 s výkonom 103 kW(140k). Základnou benzínovou motorizáciou zostáva 1,4 i-DSI s výkonom 61 kW (83k). Konečne sa pod kapotou Hondy nižšej strednej triedy objaví aj silný a moderný diesel 2,2 i-CTDi 103 kW (140 k).
Modelový rad Civic potreboval poriadne oživenie, aby získal pozície, ktoré mu patrili.
V modernej koncepcii možno nájsť niekoľko typických prvkov, ktoré používala automobilka ku koncu osemdesiatych rokov minulého storočia.
Radikálne zmeny čakajú na posádku aj vo vnútri vozidla. Futuristická prístrojová doska tak nadväzuje na dych vyrážajúci dizajn karosérie.
Autor: rch