Prototypy a nultá séria nového športovo úžitkového SUV od Audi má za sebou niekoľko miliónov testovacích kilometrov. Okrem testovacích zariadení koncernu Volkswagen, skúšky prebiehajú po celom svete. Zamaskované či mierne poodhalené Audi Q7 jazdí na polárnom kruhu, na púšťach južnej Afriky, na autostrádach na Floride, na prachových, štrkových dráhach a dráhach s kamennou drvinou v Európe, Ázii, Brazílii a Strednej Amerike až po okruh Nürburgring. Audi plánuje vstúpiť do veľmi dobre obsadeného segmentu luxusných SUV, preto venuje testom veľkú pozornosť a celý program kladenia trvá už dva roky. Podľa testovacieho tímu 8 000 kilometrov najazdených v skúšobnom cykle zodpovedá 300 000 kilometrom v normálnej každodennej prevádzke. Okrem jazdných výkonov v teréne a na ceste je dnes možné predbehnúť čas a vyskúšať garantovanú dvanásť ročnú odolnosť karosérie voči korózii v priebehu šesť mesiacov. Test antikoróznych úprav dostal názov INKA(Ingolstädter Korrosions- und Alterungstest – Ingolstadtský test korodovania a starnutia). Hydropulzné zariadenie natriasa vozidlo pri mrazivom chlade, a potom je v klimatickej komore opäť vystavené silnému slnečnému žiareniu. V komorách so soľným rozprašovaním sa Audi Q7 postrekuje soľným roztokom. Vozidlo v pravidelných intervaloch prechádza bahnom a soľným roztokom a následne ho zasiahne kamenná smršť na štrkovej dráhe.
Väčšina zákazníkov sa ani len nepriblíži krutým podmienkam,
v ktorých sú automobily testované . . .
... na druhej strane taká prevádzka v meste a vychádzanie na obrubníky sú často horšie než kamenná púšť. Preto sa skúša aj vo veľkomestách.
Autor: rch