SME

Citroën C3 ide do predaja, vieme, ako vyzerá a čo ponúka základná výbava

Za lepšiu výbavu si treba priplatiť 4000 eur.

Citroën C3 YouCitroën C3 You (Zdroj: Peter Kálmán)

Citroën C3 štvrtej generácie sa začal ponúkať síce už v júli 2024, no prvé autá prišli až v závere roka.

Medzičasom pribudla prostredná výbava Plus a aj mild-hybridný pohon s automatickou prevodovkou. Koľko stojí a čo ponúka?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cenovo zaujímavá je najmä základná výbava You a naopak najviac komfortu ponúka stupeň Max. Značka chce takto zjednodušiť výrobu a aj skrátiť čakacie lehoty.

Technické zmeny k lepšiemu však prinášajú aj zdraženie.

Auto je robustnejšie a má slušnú svetlú výšku podvozka až 197 mm. Posúva sa tak medzi crossovery B segmentu, hoci o pohone 4x4 nemôže byť reč.

SkryťVypnúť reklamu

Po novom je Citroën C3 na výber s benzínovým alebo elektrickým motorom. V prípade benzínového ide už od základu o 1,2-litrové turbo s výkonom 74 kW (101 koní) a krútiacim momentom 205 Nm. Motor je už s reťazovým rozvodom a vždy s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.

Kto by chcel automat, zvolí si 48-voltovú mild-hybridnú verziu s rovnakým výkonom, ale s elektromotorom integrovaným v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke.

Súvisiaci článok Citroën C3 nanovo definuje, ako má vyzerať cenovo dostupné auto (prvá jazda) Čítajte 

Záujem vo Francúzsku však zbudila základná cena elektrickej verzie s označením ë-C3. Elektromotor poháňajúci predné kolesá má v takomto prípade výkon 83 kW (113 koní) a krútiaci moment skromnejších 120 Nm.

Dojazd je vďaka 44 kWh LFP batérii 320 kilometrov na jedno nabitie.

Čo však výbava - bude stačiť základ You alebo bude lepšie priplatiť si za vyššiu Plus alebo najvyššiu Max?

SkryťVypnúť reklamu

Atraktívna cena, ale aj viacero kompromisov

Na malý crossover je cena zaujímavá, benzínová verzia je vo výbave You od 15 490 eur, elektrická od 23 990 eur.

Zvonku na prvý pohľad veľa kompromisov nevidieť. Auto má 16-palcové plechové disky kolies s puklicami, strecha je lakovaná vo farbe karosérie a bez dekoračných lyžín. Zadné svetlá sú žiarovkové, základné LED svietenie nájdeme len vpredu. Zrkadlá a kľučky nie sú lakované.

Cenník Citroën C3 a ë-C31,2 PureTech
100 k, 6MT
1,2 PureTech Hybrid
100 k, 6AT
Electric
113 k
You15 490 €-23 990 €
Plus16 990 €19 990 €25 490 €
Max18 490 €21 490 €26 990 €

Skromnejšie vyzerá skôr pohľad do interiéru. Prístrojová doska je len z čierneho tvrdého plastu, bez látkového poťahu. Uprostred nenájdeme žiadnu obrazovku infotainmentu, supluje ju len držiak na smartfón. Práve cez ten si vodič môže pomocou aplikácie pozerať základné údaje, púšťať hudbu či navigáciu v mobile.

Chýbajú aj sedadlá Advanced Comfort, miesto nich je skromnejšia verzia bez možnosti nastavenia hlavovej opierky. Zadné okná sa sťahujú manuálne pomocou klasických „švihadiel“ a medzi sedadlami chýba lakťová opierka.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nová Dacia Duster má slovenské ceny. Koľko stojí v základe či s hybridným pohonom? Čítajte 

Na druhej strane má výbava You aspoň manuálnu klimatizáciu, tlmiče s hydraulickými dorazmi, elektrické sťahovanie predných okien, cúvacie senzory, automatické svietenie, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný multifunkčný volant a tempomat.

Okrem toho elektrická verzia obsahuje elektronickú parkovaciu brzdu, 7,4 kW palubnú nabíjačku, nabíjací kábel či aplikáciu na kontrolu a ovládanie cez smartfón.

Pre výbavu You chýba možnosť priplatiť si za balík Winter s vyhrievanými sedadlami, volantom a čelným sklom, k dispozícii nie sú ani hmlové svetlá.

Medzičasom pribudla aj stredná výbava Plus od 16 990 eur. pridáva 10-palcovú obrazovku, elektricky ovládané a sklápateľné zrkadlá, automatické svietenie, automatické stierače, lakťovú opierku, dvojfarebnú karosériu a látkový poťah prístrojovej dosky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maximálna výbava

Najvyššia výbava Max už znamená cenu od 18 490 eur pre benzínovú verziu a 26 990 eur pre elektromobil. Znamená to, že oproti cene keď prišla C3 na trh, došlo k zníženiu o 500 eur.

Súčasťou výbavy je 10-palcový displej infotainmentu s bezdrôtovým pripojením Android Auto či Apple Car Play, nechýba cúvacia kamera, komfortnejšie sedadlá, automatická klimatizácia, elektrické sťahovanie predných aj zadných okien, LED svetlá vpredu aj vzadu, farebné prvky karosérie, 17-palcové hliníkové disky, automatické prepínanie diaľkových svetiel, elektricky sklápateľné a vyhrievané zrkadlá a zatmavené zadné sklá.

Na výber je šesť farieb karosérie, pri vyšších stupňoch majú štyri čiernu strechu a dve bielu.

Ako Citroën avizoval, tak aj skutočne osekal príplatkovú výbavu. Okrem káblov a wallboxov je pre elektrickú verziu možnosť zosilneného AC nabíjania s výkonom 22 kW (+550 eur), spomínaný balík vyhrievaných sedadiel, volantu a skla (+800 eur) a potom už len príplatok za rezervné koleso (+210 eur).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pôvodný cenník júl 2024
Citroën C3 a ë-C31,2 PureTech
100 k, 6MT
1,2 PureTech Hybrid
100 k, 6AT
Electric
113 k
You14 990 €-23 490 €
Max18 990 €-27 490 €
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 211
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 466
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 600
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 272
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 846
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 795
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 306
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 779
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 408
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 276
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 535
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 159
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 222
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 608
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 815
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 358
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu