SME

Citroën C3 ide do predaja, vieme, ako vyzerá a čo ponúka základná výbava

Za lepšiu výbavu si treba priplatiť 4000 eur.

Citroën C3 YouCitroën C3 You (Zdroj: Peter Kálmán)

Citroën C3 štvrtej generácie sa začal ponúkať síce už v júli 2024, no prvé autá prišli až v závere roka.

Medzičasom pribudla prostredná výbava Plus a aj mild-hybridný pohon s automatickou prevodovkou. Koľko stojí a čo ponúka?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cenovo zaujímavá je najmä základná výbava You a naopak najviac komfortu ponúka stupeň Max. Značka chce takto zjednodušiť výrobu a aj skrátiť čakacie lehoty.

Technické zmeny k lepšiemu však prinášajú aj zdraženie.

Auto je robustnejšie a má slušnú svetlú výšku podvozka až 197 mm. Posúva sa tak medzi crossovery B segmentu, hoci o pohone 4x4 nemôže byť reč.

SkryťVypnúť reklamu

Po novom je Citroën C3 na výber s benzínovým alebo elektrickým motorom. V prípade benzínového ide už od základu o 1,2-litrové turbo s výkonom 74 kW (101 koní) a krútiacim momentom 205 Nm. Motor je už s reťazovým rozvodom a vždy s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.

Kto by chcel automat, zvolí si 48-voltovú mild-hybridnú verziu s rovnakým výkonom, ale s elektromotorom integrovaným v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke.

Súvisiaci článok Citroën C3 nanovo definuje, ako má vyzerať cenovo dostupné auto (prvá jazda) Čítajte 

Záujem vo Francúzsku však zbudila základná cena elektrickej verzie s označením ë-C3. Elektromotor poháňajúci predné kolesá má v takomto prípade výkon 83 kW (113 koní) a krútiaci moment skromnejších 120 Nm.

Dojazd je vďaka 44 kWh LFP batérii 320 kilometrov na jedno nabitie.

Čo však výbava - bude stačiť základ You alebo bude lepšie priplatiť si za vyššiu Plus alebo najvyššiu Max?

SkryťVypnúť reklamu

Atraktívna cena, ale aj viacero kompromisov

Na malý crossover je cena zaujímavá, benzínová verzia je vo výbave You od 15 490 eur, elektrická od 23 990 eur.

Zvonku na prvý pohľad veľa kompromisov nevidieť. Auto má 16-palcové plechové disky kolies s puklicami, strecha je lakovaná vo farbe karosérie a bez dekoračných lyžín. Zadné svetlá sú žiarovkové, základné LED svietenie nájdeme len vpredu. Zrkadlá a kľučky nie sú lakované.

Cenník Citroën C3 a ë-C31,2 PureTech
100 k, 6MT
1,2 PureTech Hybrid
100 k, 6AT
Electric
113 k
You15 490 €-23 990 €
Plus16 990 €19 990 €25 490 €
Max18 490 €21 490 €26 990 €

Skromnejšie vyzerá skôr pohľad do interiéru. Prístrojová doska je len z čierneho tvrdého plastu, bez látkového poťahu. Uprostred nenájdeme žiadnu obrazovku infotainmentu, supluje ju len držiak na smartfón. Práve cez ten si vodič môže pomocou aplikácie pozerať základné údaje, púšťať hudbu či navigáciu v mobile.

Chýbajú aj sedadlá Advanced Comfort, miesto nich je skromnejšia verzia bez možnosti nastavenia hlavovej opierky. Zadné okná sa sťahujú manuálne pomocou klasických „švihadiel“ a medzi sedadlami chýba lakťová opierka.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nová Dacia Duster má slovenské ceny. Koľko stojí v základe či s hybridným pohonom? Čítajte 

Na druhej strane má výbava You aspoň manuálnu klimatizáciu, tlmiče s hydraulickými dorazmi, elektrické sťahovanie predných okien, cúvacie senzory, automatické svietenie, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný multifunkčný volant a tempomat.

Okrem toho elektrická verzia obsahuje elektronickú parkovaciu brzdu, 7,4 kW palubnú nabíjačku, nabíjací kábel či aplikáciu na kontrolu a ovládanie cez smartfón.

Pre výbavu You chýba možnosť priplatiť si za balík Winter s vyhrievanými sedadlami, volantom a čelným sklom, k dispozícii nie sú ani hmlové svetlá.

Medzičasom pribudla aj stredná výbava Plus od 16 990 eur. pridáva 10-palcovú obrazovku, elektricky ovládané a sklápateľné zrkadlá, automatické svietenie, automatické stierače, lakťovú opierku, dvojfarebnú karosériu a látkový poťah prístrojovej dosky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maximálna výbava

Najvyššia výbava Max už znamená cenu od 18 490 eur pre benzínovú verziu a 26 990 eur pre elektromobil. Znamená to, že oproti cene keď prišla C3 na trh, došlo k zníženiu o 500 eur.

Súčasťou výbavy je 10-palcový displej infotainmentu s bezdrôtovým pripojením Android Auto či Apple Car Play, nechýba cúvacia kamera, komfortnejšie sedadlá, automatická klimatizácia, elektrické sťahovanie predných aj zadných okien, LED svetlá vpredu aj vzadu, farebné prvky karosérie, 17-palcové hliníkové disky, automatické prepínanie diaľkových svetiel, elektricky sklápateľné a vyhrievané zrkadlá a zatmavené zadné sklá.

Na výber je šesť farieb karosérie, pri vyšších stupňoch majú štyri čiernu strechu a dve bielu.

Ako Citroën avizoval, tak aj skutočne osekal príplatkovú výbavu. Okrem káblov a wallboxov je pre elektrickú verziu možnosť zosilneného AC nabíjania s výkonom 22 kW (+550 eur), spomínaný balík vyhrievaných sedadiel, volantu a skla (+800 eur) a potom už len príplatok za rezervné koleso (+210 eur).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pôvodný cenník júl 2024
Citroën C3 a ë-C31,2 PureTech
100 k, 6MT
1,2 PureTech Hybrid
100 k, 6AT
Electric
113 k
You14 990 €-23 490 €
Max18 990 €-27 490 €

Elektromobily

Súvisiace témy: Malé autá, Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 176
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 310
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 436
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 494
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 176
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 706
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 304
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 006
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  2. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  3. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  4. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  5. Tomas Hlavaty: Sankcie proti Rusku označil Fico za "mor". Mor ho!
  6. Viktor Pamula: Čo znamená športová hala v Handlovej pre Slovensko ?
  7. Miroslav Ferkl: Solovjov kód 86 47.
  8. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 21 990
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 625
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 973
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 695
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 496
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 192
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 337
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 556
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu