SME

S vyšším výkonom a nižšou spotrebou. Nová Toyota Camry prichádza na trh

K dispozícii bude len hybridná verzia.

Toyota CamryToyota Camry (Zdroj: Toyota )

Na slovenskom trhu sa čoskoro objaví deviata generácia veľkého sedanu Toyota Camry. Zastúpenie japonskej značky už zverejnilo ceny a pri pohľade na ne môže ísť o zaujímavú alternatívu k Škode Superb.

Do Európy sa Toyota Camry vrátila už s predošlou ôsmou generáciou a stále ide o jedno z najpredávanejších áut vo svete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Facelift či nová generácia?

Nástupca by sa dal označiť aj ako veľký facelift, auto využíva nielen rovnakú podvozkovú platformu GA-K, ale má aj rovnakú strechu či dvere. Napriek tomu je nová nielen maska, ale aj interiér, multimédiá či hybridný pohon.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Stále platí, že Toyota ponúkne Camry v jedinej karosárskej verzii a pre Európu s jedinou motorizáciou. Srdcom je 2,5-litrový atmosférický štvorvalec v kombinácii s hybridným pohonom piatej generácie.

S ním sa systémový výkon zvyšuje na 170 kW (231 koní), teda medzigeneračne o 10 kW (13 koní). Zároveň však klesla spotreba na 5,1 litra a zrýchlenie z nuly na sto sa skrátilo na 7,9 sekundy.

Naďalej ide o kombináciu hybridu s bezstupňovou e-CVT prevodovkou a pohonom predných kolies.

Upravené však bolo naladenie podvozka, teda presnejšie dvojité lichobežníkové zavesenie zadných kolies a predné so vzperami MacPherson.

Súvisiaci článok Toyota Camry sa do Európy vracia s americkou eleganciou (test) Čítajte 

Krajšia aj bezpečnejšia

Nová maska je teraz v štýle menších modelov ako Prius a C-HR a pribudli aj nové svetlá. Aj pri najvyššej výbave sú však bez matrixovej funkcie, stačiť musí dvojitá LED šošovka.

SkryťVypnúť reklamu

Úplne nová je prístrojová doska a aj volant, oblé línie vystriedali hranaté a centrálnu 12,3-palcovú obrazovku sa podarilo umiestniť nižšie, takže už tak netrčí vo vrchnej časti. Pred vodičom sa na čelné sklo už premietajú aj informácie z head-up displeja.

Zlepšením prirodzene prešla aj konektivita, takže už aj Camry má bezdrôtové pripojenie smartfónu či online aktualizácie softvéru a prehľad o aute získate cez mobilnú aplikáciu.

Bohatší je aj zoznam bezpečnostných asistentov, pribudla napríklad vylepšená funkcia pre odbočovanie doľava cez križovatku, kde systém vie odhaliť riziko zrážky s oproti idúcimi autami v dvoch pruhoch.

Cena predošlej generácie Camry sa vlani začínala od 38 700 eur, nová je, aj s uvádzacou zľavou 3000 eur, nastavená od 39 990 eur vo výbave Comfort.

SkryťVypnúť reklamu

Pre porovnanie, Škoda Superb sa s letným bonusom 3 200 eur predáva od 36 440 eur. Ide však o benzínový mild-hybrid 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 koní). Škoda full-hybridnú verziu neponúka, liftback však môže byť s motorom 2,0 TSI, ktorý má 195 kW (265 koní) a pohon 4x4. Treba však počítať s 8-litrovou spotrebou a cenou od 44 090 eur.

Uvádzací cenník Toyota Camry 20242,5 Hybrid 231 k e-CVT, 2WD
Comfort39 990 €
Prestige43 990 €
Executive47 990 €

Na výber sú tri výbavy

Späť však ku Camry. V najnižšej výbave Comfort je už dvojzónová automatická klimatizácia, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, 12,3-palcový infotainment, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, automatické prepínanie diaľkových svetiel, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov či 17-palcové hliníkové disky.

Súvisiaci článok Toyota Prius opeknela a je zaujímavou alternatívou k elektromobilom Čítajte 

Vyššia výbava Prestige od 43 990 eur pridáva projektorové LED svetlá, kožené čalúnenie s ventilovanými sedadlami vpredu, čistenie a zvlhčovanie vzduchu v interiéri, vyhrievaný volant či 18-palcové brúsené hliníkové disky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najvyššia výbava je Executive a stojí od 47 990 eur. Ponúka komfortné prvky, za ktoré by sa nehanbil už ani Lexus. Ide nielen o trojzónovú klimatizáciu či prémiový audiosystém, ale aj možnosť elektricky nastavovať zadné operadlá, digitálne spätné zrkadlo, head-up displej či panoramatický kamerový systém.

Pre najnižšiu výbavu Comfort je k dispozícii balík Business za tisíc eur, ktorý pridáva vyhrievaný volant, zatmavené zadné sklá a čalúnenie z umelej kože. Inak sa už dá priplatiť len za farbu karosérie, a to 700- až tisíc eur. Bez príplatku je len biela.

Nová Toyota Camry sa u slovenských predajcov objaví v septembri.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Myslíte si, že múka vydrží večnosť? Záleží, ako ju skladujete
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  2. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  3. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  4. Myslíte si, že múka vydrží večnosť? Záleží, ako ju skladujete
  5. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 10 781
  2. Myslíte si, že múka vydrží večnosť? Záleží, ako ju skladujete 5 578
  3. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 352
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 5 246
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 878
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 735
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 215
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 3 083
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 13
  2. Jozef Černek: S úctou k tým, ktorí odišli zo scény Jozef Kiss Péntek, Aranka Szentpétery, Mátyás Dráfi
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kauza chráneného svedka: Nové dôkazy v prípade vraždy v Chorvátsku. Policajti našli loď.
  4. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní?
  5. Ivan Lazor: Keď sa démoni stretnú so snami: Moje finále na Majstrovstvách sveta
  6. Igor Vojtek: Vplyv generatívnej umelej inteligencie na životné prostredie - druhá časť
  7. Marek Horňanský: Ticho medzi slovami. Psychológ o osamelosti | Marek Horňanský
  8. Ondřej Havelka: Ženská obřízka a náročné přechodové rituály. Unikátní kultura a náboženství Jorubů
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 999
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 11 459
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 800
  4. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 7 599
  5. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 5 563
  6. Ján Valchár: Súboj mentálnych atlétov alebo Nobelovu cenu za novú vojnu 4 408
  7. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 129
  8. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 4 047
  1. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  2. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  3. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  4. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  5. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  6. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  7. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  8. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
SkryťZatvoriť reklamu