SME

Audi A4 končí, nahrádza ho nová generácia A5 a známa je aj základná cena

Nový hybridný motor môžu dostať aj ďalšie modely.

Audi A5 AvantAudi A5 Avant (Zdroj: Audi )

Audi A4, ako sme ho tridsať rokov poznali, je mŕtve. Značka ho nahradí elektromobilom, avšak limuzína a kombi so spaľovacími motormi nekončia.

Máte v tom chaos? Nič to, hneď vám to vysvetlíme.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Audi už dávnejšie avizovalo, že modely s párnym číslovaním chce mať elektrické, ostatné ešte môžu mať spaľovacie motory. Tento nápad sa teraz pretavil do praxe, a tak sa už nové Audi A4 volá Audi A5.

Umieračik tak v skutočnosti zazvonil elegantnému kupé a kabrioletu, ktoré sa sedemnásť rokov predávali práve pod označením A5. Je zrejmé, že A4 sa v budúcnosti vráti, ale už ako elektromobil.

SkryťVypnúť reklamu

Po vysvetlení úvodnej komplikácie sa novej A5 potešia všetci zástancovia spaľovacích motorov. Aj naďalej bude s vôňou benzínu či nafty a dokonca aj vo výkonnej verzii S5, či novej hybridnej forme MHEV.

Zástupca strednej triedy dostal úplne novú podvozkovú platformu PPC (Premium Platform Combustion), z ktorej názvu vyplýva, že bude aj pre výkonné spaľovacie verzie.

Sportback žije ďalej

V prípade limuzíny ide presnejšie o karosériu liftback, keďže s dverami kufra sa otvára aj zadné okno. Pripomeňme, že takúto verziu Audi ponúkalo aj predtým pod označením A5 Sportback.

Za zadnými dverami je pre batožinu 417-litrový priestor. Kombi Avant ponúka ešte o 31 litrov viac. Obe verzie majú dĺžku 4829 milimetrov a rázvor kolies až 2897 mm.

Ak novú A5 porovnáme s končiacou A4, tak medzi prednými a zadnými kolesami pribudlo 77 mm, čo sa má pozitívne prejaviť na priestrannejšom sedení.

SkryťVypnúť reklamu

Zboku okrem dynamickej siluety prezrádzajú novú generáciu zapustené kľučky dverí, ktoré nevyžadujú elektrické vysúvanie. Podobné riešenie používa aj BMW. Auto môže mať 17- až 20-palcové kolesá.

Zozadu je dominantný svetelný pás s OLED technológiou druhej generácie so 60 segmentami, čo už nie je ďaleko od toho, aby sa svetlá premenili na obrazovky. Už teraz vedia vytvárať rôzne animácie, v budúcnosti zvládnu okrem piktogramov zobrazovať aj celé slová slúžiace napríklad ako varovný signál.

Značka sa tiež pochválila, že všetky verzie A5 budú mať skutočné koncovky výfuku, keďže zákazníci odsudzovali dizajnový trend falošných.

Súvisiaci článok Audi A6 e-tron má svetlá, ktoré dokážu premietať videohry Čítajte 

S troma obrazovkami na palube

Audi chce byť konvenčné, ale zároveň moderné, a preto zrejme neprekvapí, že na prístrojovej doske môže mať až tri obrazovky a konfigurovateľný head-up displej.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem hlavnej 14,5-palcovej obrazovky a druhej s 11,9-palcovým digitálnym kokpitom pred vodičom, môže byť na želanie pred spolujazdcom ešte 10,9-palcová obrazovka.

Pod obrazovkami sa prístrojovou doskou tiahne takzvaný Softwrap, čím Audi označuje látku na zútulnenie interiéru. Aj Audi A5 už dostalo panoramatickú strechu, kde zatemňovanie je riešené formou polymérových disperzných tekutých kryštálov. Tie sú riadené elektronicky a jedným tlačidlom sa strecha spriehľadní alebo zatemní.

Súvisiaci článok Audi Q5: Keď k dokonalému SUV veľa nechýba (test) Čítajte 

Prvýkrát s novým mild-hybridom aj šesťvalcom

Najzaujímavejšou novinkou pod kapotou je predstavenie silnejšieho mild-hybridu s označením MHEV Plus. Vďaka nemu môže byť posúvanie v kolóne alebo parkovanie čisto elektrické, bez pomoci spaľovacieho motora.

Na rozdiel od doteraz používaného systému MHEV, pri ktorom spaľovací motor podporuje štartovací generátor RSG (anglicky BAS), pripojený drážkovaným remeňom, je generátor TSG pripojený priamo k dvojspojkovej prevodovke S tronic.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Umožňuje tak krátkodobú podporu spaľovacieho motora elektrickým výkonom do 18 kW (24 koní). Pri spomaľovaní generátor TSG rekuperuje energiu výkonom až do 25 kW a dobíja ňou 48-voltovú batériu.

Z ponuky motorov začnime rovno najsilnejším, a to verziou S5. Jej srdcom je trojlitrový vidlicový šesťvalec s výkonom 270 kW (367 koní). K nižším emisiám sipomáha práve mild-hybridnou technológiou. Presnejšie údaje, napríklad o zrýchlení, zatiaľ výrobca nezverejnil.

Samozrejmosťou pri S5 je pohon quattro so štandardným športovým diferenciálom zadnej nápravy s funkciou Torque Vectoring, ktorá má zaručiť najlepšiu priečnu dynamiku.

Súvisiaci článok Audi Q4 e-tron prekonáva svojich súrodencov komfortom (test) Čítajte 

Cena základnej motorizácie je už známa

Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo v koncerne Volkswagen nájdeme mild-hybrid najmä v spojení s benzínovým 1,5-litrovým motorom TSI, pri Audi sa okrem benzínového šesťvalca týka zatiaľ len naftového motora 2,0 TDI s výkonom 150 kW (204 koní).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rovnaký výkon sa ponúka aj pre benzínovú verziu 2,0 TFSI, ktorá sa však zaobíde bez mild-hybridu. Benzínový aj naftový dvojliter môže byť s pohonom predných kolies alebo so štvorkolkou.

Úplne základným motorom v ponuke je benzínový dvojliter TFSI s výkonom 110 kW (150 koní). A práve táto verzia sa na Slovensku začne ponúkať od 42 660 eur. V základnej výbave už je napríklad navigácia, elektrické otváranie dverí kufra či indukčná nabíjačka smartfónu.

Neskôr ponuku doplní aj plug-in hybridná verzia. Výrobu nového Audi A5 zabezpečí továreň v nemeckom Neckarsulme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 226
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 12 003
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 069
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 050
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 621
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 338
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 236
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 425
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jaroslav Liptak: Z obnoviteľných zdrojov vyrábame najmenej v EÚ – a práve preto môžeme získať najviac
  2. Viktor Pamula: Podľa Fica neexistuje agresor
  3. Jozef Černek: List Marínke a Ondríkovi o divadle
  4. Norbert Kaník: Fico má KDH na vodítku a Matovič mu rád pomôže.
  5. Tomáš Vereš: Začal som v obývačke. Dnes mám najúspešnejší slovenský podcast
  6. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (8), »L« ako rímska »50-tka«
  7. Ivan Švajlen: Rodičia, zobuďte sa. Školstvo padá, lebo mlčíte.
  8. Dávid Polák: Sumud flotila
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 20 198
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 260
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 846
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 141
  5. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 9 610
  6. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 7 340
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 050
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 858
  1. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  2. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  3. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  4. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  5. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  6. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  7. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  8. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
SkryťZatvoriť reklamu