Značka MG sa pustila do generačnej obmeny ponuky. Po malom mestskom hybride MG 3 teraz predstavuje aj novú generáciu kompaktného SUV modelu HS.
Keď britsko-čínska značka prišla pred vyše dvoma rokmi na slovenský trh, jej kľúčové modely už neboli najnovšie. Vznikla aj zaujímavá situácia, že krátko po tom, ako na Slovensku začali ponúkať faceliftované HS, objavil sa úplne nový nástupca.
Verejnosť mohla MG HS prvýkrát vidieť na festivale rýchlosti v britskom Goodwoode, kde sa predviedlo aj elegantné elektrické kupé Cyber GTS, teda uzavretá verzia Cybersteru.
Väčšie predaje však značka celkom logicky očakáva od rodinného SUV.

Priestrannejší a kvalitnejší
Medzigeneračne podrástlo na dĺžku 4655 milimetrov a rázvor kolies sa natiahol na 2765 mm. Kufor tak má teraz 507 litrov a celkovo má ísť nová generácia viac po krku európskym stáliciam ako Toyota RAV4 alebo Volkswagen Tiguan.
Z hľadiska dizajnu ide o výrazný skok dopredu. Kým predošlá generácia pripomínala staršiu produkciu Mazdy, nové HS by už znieslo aj dizajnové porovnanie s prémiovými značkami.
Výrazne modernejší je aj interiér s kvalitnejšími materiálmi a s minimalistickou prístrojovou doskou. Dominujú jej dve spojené 12,3-palcové obrazovky. Podporujú online aktualizácie softvéru a aj služby ako Amazon Music a, samozrejme, bezdrôtové pripojenie Apple Car Play a Android Auto.

Na benzín aj na elektrinu
Nové MG HS bude aj naďalej v ponuke buď s benzínovým motorom alebo vo forme plug-in hybridu.
Bez pomoci elektriny ide o novú generáciu preplňovaného motora 1,5T s výkonom 125 kW (169 koní). Štandardne bude o 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ale za príplatok sa ponúkne aj 7-stupňový dvojspojkový automat.
Inováciami prešla aj plug-in hybridná verzia. Pohonné ústrojenstvo kombinuje 1,5-litrové benzínové turbo so zníženým výkonom 105 kW (142 koní) s elektromotorom, ktorý má 154 kW, a tiež so 67 kW motorom-generátorom a 24,7 kWh trakčnou batériou. Výrobca tvrdí, že jeho nový plug-on hybrid zvládne prejsť v čisto elektrickej jazde 120 kilometrov.
Oproti mnohým konkurentom ponúka možnosť využiť energiu z batérie na napájanie externých spotrebičov (V2L) všade tam, kde nie je dotiahnutá elektrina.

Základná cena pod 30-tisíc
Či novinka zaujme zákazníkov cenou, ukáže až jesenné uvedenie na slovenský trh. Vo Veľkej Británii sa nová generácia už začína predávať v prepočte od 29 767 eur. Predchodca bol o 1150 eur lacnejší. Na Slovensku sa však predošlá generácia HS s benzínovým motorom ponúka ešte lacnejšie, od 26 470 eur.
Pôvodne britská značka má tento rok 100. výročie od založenia firmy Morris Garages.
Oslava má však v Európe trochu trpkú príchuť. Aj keď značka rýchlo expanduje, jej predaje môže spomaliť vysoké dovozné clo na čínske elektromobily. Materská značka SAIC, pod ktorú MG patrí, tak môže oľutovať rozhodnutie spred pár rokov kompletne presunúť výrobu áut z Veľkej Británie do Číny.