SME

Nová generácia MG HS je na svete. Predstavili ju na festivale rýchlosti

Benzínová verzia aj plug-in hybrid prešli zmenami.

MG HS PHEVMG HS PHEV (Zdroj: MG Motor)

Značka MG sa pustila do generačnej obmeny ponuky. Po malom mestskom hybride MG 3 teraz predstavuje aj novú generáciu kompaktného SUV modelu HS.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď britsko-čínska značka prišla pred vyše dvoma rokmi na slovenský trh, jej kľúčové modely už neboli najnovšie. Vznikla aj zaujímavá situácia, že krátko po tom, ako na Slovensku začali ponúkať faceliftované HS, objavil sa úplne nový nástupca.

Verejnosť mohla MG HS prvýkrát vidieť na festivale rýchlosti v britskom Goodwoode, kde sa predviedlo aj elegantné elektrické kupé Cyber GTS, teda uzavretá verzia Cybersteru.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšie predaje však značka celkom logicky očakáva od rodinného SUV.

Súvisiaci článok Do Bratislavy prišiel jedinečný kabriolet z blízkej budúcnosti Čítajte 

Priestrannejší a kvalitnejší

Medzigeneračne podrástlo na dĺžku 4655 milimetrov a rázvor kolies sa natiahol na 2765 mm. Kufor tak má teraz 507 litrov a celkovo má ísť nová generácia viac po krku európskym stáliciam ako Toyota RAV4 alebo Volkswagen Tiguan.

Z hľadiska dizajnu ide o výrazný skok dopredu. Kým predošlá generácia pripomínala staršiu produkciu Mazdy, nové HS by už znieslo aj dizajnové porovnanie s prémiovými značkami.

Výrazne modernejší je aj interiér s kvalitnejšími materiálmi a s minimalistickou prístrojovou doskou. Dominujú jej dve spojené 12,3-palcové obrazovky. Podporujú online aktualizácie softvéru a aj služby ako Amazon Music a, samozrejme, bezdrôtové pripojenie Apple Car Play a Android Auto.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Najlacnejšie MG 3 prekvapilo pohonom, konkurovať má Toyote Yaris Čítajte 

Na benzín aj na elektrinu

Nové MG HS bude aj naďalej v ponuke buď s benzínovým motorom alebo vo forme plug-in hybridu.

Bez pomoci elektriny ide o novú generáciu preplňovaného motora 1,5T s výkonom 125 kW (169 koní). Štandardne bude o 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ale za príplatok sa ponúkne aj 7-stupňový dvojspojkový automat.

Inováciami prešla aj plug-in hybridná verzia. Pohonné ústrojenstvo kombinuje 1,5-litrové benzínové turbo so zníženým výkonom 105 kW (142 koní) s elektromotorom, ktorý má 154 kW, a tiež so 67 kW motorom-generátorom a 24,7 kWh trakčnou batériou. Výrobca tvrdí, že jeho nový plug-on hybrid zvládne prejsť v čisto elektrickej jazde 120 kilometrov.

Oproti mnohým konkurentom ponúka možnosť využiť energiu z batérie na napájanie externých spotrebičov (V2L) všade tam, kde nie je dotiahnutá elektrina.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nové MG EHS treba v zime prosiť, aby jazdilo na elektrinu (test) Čítajte 

Základná cena pod 30-tisíc

Či novinka zaujme zákazníkov cenou, ukáže až jesenné uvedenie na slovenský trh. Vo Veľkej Británii sa nová generácia už začína predávať v prepočte od 29 767 eur. Predchodca bol o 1150 eur lacnejší. Na Slovensku sa však predošlá generácia HS s benzínovým motorom ponúka ešte lacnejšie, od 26 470 eur.

Pôvodne britská značka má tento rok 100. výročie od založenia firmy Morris Garages.

Oslava má však v Európe trochu trpkú príchuť. Aj keď značka rýchlo expanduje, jej predaje môže spomaliť vysoké dovozné clo na čínske elektromobily. Materská značka SAIC, pod ktorú MG patrí, tak môže oľutovať rozhodnutie spred pár rokov kompletne presunúť výrobu áut z Veľkej Británie do Číny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 849
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 778
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 795
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 395
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 249
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 727
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 279
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 1 957
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 971
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 71 082
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 384
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 30 899
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 053
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 023
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 057
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 569
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu