SME

Seat Arona proti Škode Kamiq: Kto je nakoniec ten racionálnejší?

O víťazovi nakoniec rozhodne cena.

Seat Arona sme postavili proti Škode Kamiq.Seat Arona sme postavili proti Škode Kamiq. (Zdroj: Marek Čepa)

Poslali malé kombi do minulosti a v roku 2021 predbehli v predajoch aj klasické hatchbacky. Popularita malých SUV je v Európe veľká. Hodia sa do mestskej premávky, ale aj na rodinné účely.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Porovnali sme dva podarené modely, ktoré patria do rovnakého koncernu. Je pri výbere lepšie uvažovať nad Seatom Arona alebo nad Škodou Kamiq?

Mať dnes v B-segmente SUV už nie je nič nezvyčajné. Dokonca je v segmente už toľko modelov, že vám na spočítanie nebudú stačiť ani dve ruky.

Konkurencia je silná, treba bojovať

Prvým v segmente, kto sa trafil do vkusu európskych zákazníkov, bol Nissan Juke. Jeho výrazný kontroverzný dizajn bol jednoducho iný, ale zároveň ukázal prednosti áut s vyšším podvozkom, ktoré sa uplatnili v mestskej premávke.

SkryťVypnúť reklamu

Ide najmä o vyšší posed. Skúste si vystúpiť pri pozdĺžnom parkovaní z auta rovno na chodník. Pri SUV to bude bez problémov a takisto je lepší aj výhľad spoza volantu. Ak parkujete na ulici predkom k obrubníku, tiež je menšie riziko, že zavadíte nárazníkom. O občasných výletoch mimo spevnené cesty ani nehovoriac.

Súvisiaci článok Seat Arona 1,5 TSI poteší nielen odporcov trojvalcov (test) Čítajte 

Do súboja sme si tentoraz zvolili Seat Arona v akčnej výbave FR Limited a Škodu Kamiq. Aj tá sa dočkala akčného modelu Drive Plus.

Vyrovnaný duel veštili aj technické riešenia. Obe autá z koncernu Volkswagen sú postavené na rovnakej modulárnej platforme MQB A0. Dokonca majú aj rovnaký objem kufrov - presne 400 litrov, a v našom prípade aj rovnaký motor pod kapotou.

Pôvodne sme chceli prizvať do testu aj modernizovaný Volkswagen T-Cross, no importér novinársku predvádzačku predčasne predal.

SkryťVypnúť reklamu

Španielsko-český súboj o zákazníka

Seat Arona je tu už od roku 2017, ale o dôchodku ešte neuvažuje. Prvým faceliftom si model prešiel pred troma rokmi, ďalší dostane už čoskoro, spolu s Ibizou. Značka tak chce zahnať šuškandy o tom, že končí. Ostať mala už len športová Cupra.

Je však pravdepodobné, že Seat dostane v hierarchii koncernu Volkswagen úlohu cenovo dostupných áut. Čosi už možno naznačujú aj súčasné zľavy a vlastne aj celkový pocit z Arony.

Škoda Kamiq prišla v roku 2019 a spolu so Scalou sa vlani podrobila modernizácii. Českej značke sa osvedčila taktika stavať modely veľkostne o pol triedy vyššie ako konkurenti.

Súvisiaci článok Toyota Yaris Cross kašle na facelift, dôležité sú technické vylepšenia Čítajte 

Kamiq má teda oproti Arone rázvor kolies dlhší o 99 milimetrov. Môže sa to zdať málo, no rozdiel v priestore na zadných sedadlách je prekvapivo veľký. Je totiž rozdiel, či máte pred kolenami 170, alebo 250 mm priestoru.

SkryťVypnúť reklamu

V oboch prípadoch si síce dozadu sadne aj dvojica dospelých s výškou do 180 cm, no v Arone sa budú pasažieri cítiť stiesnenejšie.

Keď sme si dali obe autá vedľa seba, začali sme si všímať, kde všade sa v Arone šetrilo, čo pomohlo k atraktívnej cene.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAXMH na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

SUV

Súvisiace témy: Seat, Škoda Kamiq
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 435
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 940
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 439
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 352
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 079
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 107
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 090
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  2. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  4. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  5. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  6. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  7. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  8. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 114
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 020
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 932
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 467
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 521
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 263
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 917
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 153
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu