Poslali malé kombi do minulosti a v roku 2021 predbehli v predajoch aj klasické hatchbacky. Popularita malých SUV je v Európe veľká. Hodia sa do mestskej premávky, ale aj na rodinné účely.
Porovnali sme dva podarené modely, ktoré patria do rovnakého koncernu. Je pri výbere lepšie uvažovať nad Seatom Arona alebo nad Škodou Kamiq?
Mať dnes v B-segmente SUV už nie je nič nezvyčajné. Dokonca je v segmente už toľko modelov, že vám na spočítanie nebudú stačiť ani dve ruky.
Konkurencia je silná, treba bojovať
Prvým v segmente, kto sa trafil do vkusu európskych zákazníkov, bol Nissan Juke. Jeho výrazný kontroverzný dizajn bol jednoducho iný, ale zároveň ukázal prednosti áut s vyšším podvozkom, ktoré sa uplatnili v mestskej premávke.
Ide najmä o vyšší posed. Skúste si vystúpiť pri pozdĺžnom parkovaní z auta rovno na chodník. Pri SUV to bude bez problémov a takisto je lepší aj výhľad spoza volantu. Ak parkujete na ulici predkom k obrubníku, tiež je menšie riziko, že zavadíte nárazníkom. O občasných výletoch mimo spevnené cesty ani nehovoriac.

Do súboja sme si tentoraz zvolili Seat Arona v akčnej výbave FR Limited a Škodu Kamiq. Aj tá sa dočkala akčného modelu Drive Plus.
Vyrovnaný duel veštili aj technické riešenia. Obe autá z koncernu Volkswagen sú postavené na rovnakej modulárnej platforme MQB A0. Dokonca majú aj rovnaký objem kufrov - presne 400 litrov, a v našom prípade aj rovnaký motor pod kapotou.
Pôvodne sme chceli prizvať do testu aj modernizovaný Volkswagen T-Cross, no importér novinársku predvádzačku predčasne predal.

Španielsko-český súboj o zákazníka
Seat Arona je tu už od roku 2017, ale o dôchodku ešte neuvažuje. Prvým faceliftom si model prešiel pred troma rokmi, ďalší dostane už čoskoro, spolu s Ibizou. Značka tak chce zahnať šuškandy o tom, že končí. Ostať mala už len športová Cupra.
Je však pravdepodobné, že Seat dostane v hierarchii koncernu Volkswagen úlohu cenovo dostupných áut. Čosi už možno naznačujú aj súčasné zľavy a vlastne aj celkový pocit z Arony.
Škoda Kamiq prišla v roku 2019 a spolu so Scalou sa vlani podrobila modernizácii. Českej značke sa osvedčila taktika stavať modely veľkostne o pol triedy vyššie ako konkurenti.

Kamiq má teda oproti Arone rázvor kolies dlhší o 99 milimetrov. Môže sa to zdať málo, no rozdiel v priestore na zadných sedadlách je prekvapivo veľký. Je totiž rozdiel, či máte pred kolenami 170, alebo 250 mm priestoru.
V oboch prípadoch si síce dozadu sadne aj dvojica dospelých s výškou do 180 cm, no v Arone sa budú pasažieri cítiť stiesnenejšie.
Keď sme si dali obe autá vedľa seba, začali sme si všímať, kde všade sa v Arone šetrilo, čo pomohlo k atraktívnej cene.