MG4 Long Range Exclusive RWD 77 kWh | |
Cena od / verzia od (eur) | 31 190 / 41 700 |
Spotreba WLTP výrobca / test (kWh) | 16,5 / 17,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 350 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2705; 4287; 1836; 1504 |
V predajoch už predbehol modely od Volkswagenu a v rebríčku najpredávanejších elektromobilov v Európe sa dostal na štvrté miesto. A to napriek tomu, že mnohí stále nevedia, o akú značku vlastne ide.
V teste sme si vyskúšali kompaktný elektrický hatchback MG4, ktorý dráždi európsku konkurenciu lepším pomerom ceny a výbavy. No ide o skutočne dobré auto?
Značka začínala na slovenskom trhu pred pár rokmi dvoma staršími modelmi so spaľovacím motorom, takže keď naraz v zahraničí aj na Slovensku uviedla moderné MG4, pôsobilo ako z inej galaxie. A stále to tak vyzerá.
Dizajn medzi športiakom a hot hatchom
Po dizajnovej stránke sa MG4 na nič iné nepodobá. Spredu vyzerá ako rýchle športové auto s nízkym nosom, zozadu ako výkonný hot hatch. Prepojené zadné svetlá sú také rozmerné, že vytvárajú spojler. Ďalší z komplikovanejších tvarov je nad zadným oknom.
Kolesá vyzerajú malé, pritom majú osemnásť palcov. Dôvodom optickej nevyváženosti je rázvor kolies 2705 mm a tiež fakt, že v podlahe je skrytá 77 kWh batéria.

Páči sa nám, že auto sa nesnaží pôsobiť nijak luxusne, pretože také ani nie je. Presvedčíte sa o tom po sadnutí za volant. Najprv vás príjemne prekvapí dobrá pozícia sedenia s elektrickým nastavovaním, no potom dojem trochu pokazia lacné plasty.
Nepatríme k ortodoxným ohmatávačom, či sú všade mäkčené materiály, aj tie tvrdé sa dnes dajú pekne spraviť, no to však nie je tento prípad. Na výplniach dverí už boli viditeľné škrabance.

Minimalizmus na palube nevyrušuje
Na prístrojovej doske sa už tak nešetrilo, je minimalistická a celou jej šírkou sa tiahne štrbina, v ktorej sú ukryté klapky výduchov vetrania. Volant je mierne sploštený, má šesťuholníkový tvar a dobre padne do rúk.
Pod 10,25 palcovou obrazovkou je akýsi balkónik s otočným ovládačom prevodovky a s elektronickou ručnou brzdou. Netreba ju teda hľadať niekde vľavo pod volantom, má úplne prirodzené miesto. Ešte sa sem zmestilo indukčné nabíjanie smartfónu. Gumená podložka by si zaslúžila lepšiu kvalitu, už teraz vyzerala akoby rokmi vybledla.

Oproti starším MG je infotainment o niekoľko úrovní vyššie. Páčilo sa nám jeho prehľadné menu aj pekná grafika. Uvítali by sme však rýchlejšie dostupné nastavovanie klimatizácie. Cúvacia kamera s výrazným zaoblením ako cez priezor bytových dverí je trochu zvláštna, ale nechýba ani 360-stupňový pohľad na auto z vtáčej perspektívy.
Štartovacie tlačidlo v aute nie je, zapne sa po zaťažení vodičovho sedadla a rovnako sa aj vypína. Podobný systém už poznáme z elektromobilov koncernu Volkswagen a veľmi rýchlo sa naň zvyká. Až tak, že potom po presadnutí do dieselového auta sme z neho odchádzali so zabudnutým naštartovaným motorom.
Prahy dverí nie sú také široké ako pri elektromobiloch z koncernu Stellantis, no aj tak nás pri vystupovaní iritovala vonkajšia lišta, o ktorú sa noha zakaždým šuchla. Je to škoda, pretože inak sa MG môže pochváliť tenkou batériou na úrovni BMW i4, čo zabezpečuje prirodzenú polohu za volantom, nemáte teda pocit, že sedíte na kvádri.

Dostatok priestoru aj vzadu
Na chvíľku presadáme aj dozadu, pretože tu MG4 boduje priestorom. Nie je ho prehnane veľa, ale môžu mu ho závidieť aj zabehnuté kompaktné hatchbacky C segmentu. Badať však isté šetrenie - chýbajú výduchy klimatizácie, aj lakťová opierka. Sú to však prvky výbavy, ktoré skôr oželieme, ako by sme sa mali vzadu tlačiť.
Kufor je plytší, než sme v tejto triede zvyknutí, ale stále ponúka 350-litrový objem a dvojitú podlahu. Vďaka tomu je nakladacia hrana zarovno s ňou a po sklopení zadných operadiel vznikne skoro rovina. Materiálovo by bolo čo zlepšovať, napríklad koberec kufra bol už po polročnom používaní auta dosť zničený.

Káble a príslušenstvo sa zmestia pod podlahu, ale zástancovia elektromobilov by ich ešte radšej videli pod prednou kapotou. Pod ňou je priestor na frunk, no zatiaľ sa dá kúpiť len ako neoriginálne príslušenstvo.

Bežné auto aj výkonná beštia
Pri úplne základnej verzii má elektromotor na zadnej náprave výkon 125 kW (170 koní) a s 51 kWh LFP batériou. Štandardom je 150 kW (204-koňová) verzia so 64 kWh batériou.
V našom prípade však išlo o MG4 Long Range pre najvyššiu výbavu Exclusive. Vtedy má synchrónny elektromotor už 180 kW (245 koní) a hlavne 77 kWh NMC batériu s dojazdom 520 kilometrov. Nám pri skoro plnom nabití ukazoval 460 kilometrov. Vďaka automatickému predohrevu batérie a tepelnému čerpadlu by mohlo ísť o reálny údaj aj v zime.

Od tej sme však teraz mali ďaleko a zo spotreby počas horúcich dní brala skôr klimatizácia. Napriek tomu sme namerali pekné hodnoty. V meste sme jazdili za 13 kWh na sto kilometrov, na okreskách za 15,5 kWh a najviac si auto vypýtalo na diaľnici, kde spotreba stúpla na 23,1 kWh. V priemere sme jazdili za 17,2 kWh, výrobca udáva 16,5 kWh.
Na cestách je MG4 naozaj príjemný spoločník. Oproti francúzskym konkurentom sa prakticky hneď ukazuje prvá zásadnejšia výhoda, ktorou je pohon zadných kolies. Autu zabezpečujú výbornú trakciu nielen pri rozbehoch, ale aj keď sa prudšie vrhnete do zákruty.

Poteší aj dynamika, z nuly na sto stačí 6,5 sekundy. Pripomeňme však, že ešte existuje aj verzia XPower s pohonom všetkých kolies a výkonom 320 kW (425 koní), ktorá dá stovku za 3,8 sekundy. To už je celkom zaujímavý hot hatch, s ktorým na križovatke necháte za sebou nejedno športové auto.
Nedostatky ospravedlní cena
Jediná vec, ktorá nám trochu prekážala, najmä po sérii prudších zrýchlení, je jemné vrčanie akéhosi kompresoru. Zrejme ide o chladiaci systém batérie. Inak je však auto prekvapivo dobre odhlučnené od nežiadúcich zvukov a platí to aj v prípade jazdy na diaľnici.
Pri nej sme si vyskúšali aj jazdných asistentov, ktorých značka spoločne nazýva MG Pilot. Adaptívny tempomat dobre fungoval, ale pri aktívnom udržiavaní v jazdnom pruhu ešte je čo doháňať. Pri zákrutách je automatické zatáčanie volantom trhané a po preradení v pruhu dlhšie trvá, kým sa systém opäť chytí.
Trochu sme si museli zvykať na citlivý brzdový pedál, no môžete ho vo väčšine prípadov pri mestskom jazdením aj obísť. MG4 totiž podporuje systém jedného pedála, kedy je rekuperácia taká účinná, až auto úplne zastaví. Stačí vám teda ovládať len akcelerátor. Hoci sme sa s týmto riešením v minulosti už viackrát stretli, stále pri dnešných elektromobiloch nie je samozrejmosťou.
Za základnú výbavu Emotion si MG pýta 31 190 eur, najvyššia výbava Exclusive v kombinácii s najväčšou batériou znamenajú skok na 41 700 eur. V kontexte áut so spaľovacím motorom je to v C segmente dosť veľa, ale pri elektromobiloch má MG4 skoro v každom smere oproti konkurentom naviac.
Uvidíme dokedy, keďže Európska únia začne na čínske elektromobily výrazne dvíhať dovozné clo. Kým sa tak stane, MG4 môže byť veľmi zaujímavou voľbou.

Z testovacieho zápisníka | |
---|---|
Značka a model | MG4 |
Verzia | Exclusive Long Range 180 kW |
Cena modelu od / verzie od (eur) | 31 190 / 41 700 |
Výkon - kW(k) / pri ot./min. | 180 (245) |
Krút. moment - (Nm) | 350 |
Zrýchlenie z 0 - 100 km / h - výrobca (s) | 6,5 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 180 |
Spotreba výrobca / test (kWh / 100 km) | 16,5 / 17,2 |
Kapacita batérie (kWh) | 77 (74,4 využiteľných) |
Kombinovaný dojazd výrobca / test (km) | 520 / 470 |
Nabíjanie (kW) | 11 AC, 144 DC |
Rozmer pneumatík | 235/45 R18 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1826 |
Objem batožinového priestoru (l) | 350 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2705; 4287; 1836; 1504 |