SME

Audi A6 v novej generácii pribralo a bude už len elektrické

Kombi aj ostrá verzia S6 majú pokračovanie.

Audi A6 e-tronAudi A6 e-tron (Zdroj: Audi )

Audi má konečne odpoveď na BMW i5, Mercedes EQE aj na Teslu Model S. Svetu ukázalo sériovú verziu novej generácie A6. Šieste vydanie sa limuzíny ani kombi nevzdáva, ale jazdiť bude už len na elektrinu.

O príchode A6 sa hovorilo už dlho. Piata generácia je na trhu šesť rokov a koncept jej nástupcu sa prvýkrát predstavil už tiež pred troma rokmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvodom dlhšieho čakania mal byť vývoj úplne novej podvozkovej platformy PPE s 800-voltovou technológiou. Najprv ju dostalo nové Porsche Macan, potom aj SUV Audi Q6 e-tron. A keďže značka už dávnejšie avizovala, že jej modely s párnym číslom budú elektrické, prišiel rad aj na Audi A6.

SkryťVypnúť reklamu

Robustnejšia, ale kratšia

Po novom sa limuzína nazýva Sportback, keďže za dynamickou siluetou s nízkym koeficientom odporu vzduchu len 0,21Cd je vlastne veľký liftback, teda kufor sa otvára spolu so zadným oknom.

Aj keď nová A6 pôsobí o dosť mohutnejšie, v skutočnosti je od predchodcu o 11 milimetrov kratšia, má teda 4928 mm. Kufor je trochu menší, ponúka 502-litrový priestor pre batožinu. Pod prednou kapotou je ešte úložný priestor na káble (frunk) s objemom 27 litrov.

Súvisiaci článok Audi A4 končí, nahrádza ho nová generácia A5 a známa je aj základná cena Čítajte 

Ako je trendom, predné svetlá sa rozdelili do dvoch výškových úrovní. Vrchné slúžia na denné svietenie a smerovkám, hlavné sú až pod nimi skryté v tmavej časti nárazníka.

Prvýkrát so svietiacim logom

Tak, ako pri Škode onedlho zanikne tradičná mriežka chladiča s chrómovaným orámovaním, podobný osud zjavne čaká aj takzvaný single frame typický pre Audi. Odklon od dlhoročného riešenia už naznačil aj nedávny facelift modelu A3. Tu však mriežka už prakticky nie je potrebná, preto sa objavuje len v náznakoch.

SkryťVypnúť reklamu

Svetlá vpredu aj vzadu môžu vytvoriť až osem rôznych digitálnych grafík. Predné sú už tradične s matrixovou technológiou, vzadu sú OLED svetlá, ktoré vedia komunikovať s okolím a zobrazovať výstražnú grafiku.

Zaujímavý detail je tiež, že ide o prvý model značky so svietiacim logom vzadu, no všetko záleží od výbavy.

Súvisiaci článok Audi A6 Avant ponúka pohľad do nedokonalého sveta technokrata Čítajte 

Dve, tri alebo až päť obrazoviek

V interiéri už koncepcia prístrojovej dosky veľmi neprekvapí. Hlavná stredová obrazovka s uhlopriečkou 14,5 palca je opticky prepojená s digitálnym kokpitom, ktorý má 11,9 palca. Príplatkovo môže mať aj vodič pred sebou aj 10,9-palcovú obrazovku.

A6 môže mať dokonca aj digitálne spätné zrkadlá. Ich obrazovky sú zvnútra na dverách. Tentoraz sú už umiestnené vyššie, ako keď ich Audi medzi prvými použilo vo svojom prvom e-Trone.

SkryťVypnúť reklamu

S poriadnym dojazdom aj zrýchlením

Technické parametre novej A6 zrejme uspokoja väčšinu fanúšikov elektromobilov. Výrobca použil 100 kWh lítium-iónovú batériu, ktorá má zabezpečiť dojazd 750 kilometrov. Komu by sa málil, nemusí dlho stáť na nabíjačke, pretože výkon je až 270 kW, skôr teda bude problém nájsť takúto vysoko výkonnú nabíjačku (HPC).

Štandardne novú A6 poháňa synchrónny elektromotor s trvalým budením na zadnej náprave, no štvorkolka quattro má samozrejme aj asynchrónny vpredu.

Zatiaľ bude k dispozícii ako základ verzia Performance s výkonom 270 kW (367 koní), ktorá má pri Sportbacku aj Avante zrýchlenie z nuly na sto za 5,4 sekundy.

Súvisiaci článok Audi S3 je skvelé na každodenné cesty aj rýchlu jazdu (test) Čítajte 

Výkonná verzia S6 žije aj bez osemvalca

Ani tentoraz nemôže chýbať výkonná športová verzia S6. Štandardne má výkon 370 kW (503 koní), ale krátkodobo pri použití Launch Controlu až 405 kW (551 koní). Vtedy auto vystrelí z nuly na sto za 3,9 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre Audi S6 je štandardom aj športový vzduchový podvozok, príplatkovo môže byť "na vzduchu" aj A6, inak však má klasické oceľové pružiny.

Novinka vyrábaná v domácom Ingolstadte pôjde do predaja v septembri, no už teraz sú známe jej nemecké ceny. Za A6 Sportback dajú prví záujemcovia minimálne 77 250 eur, pri S6 Sportback si treba pripraviť 99 500 eur.

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Ilustračné foto

Dôvodom je zavedenie nového cla.


TASR 1
Súvisiace témy: Elektromobily, Kombi, Limuzíny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 204
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 6 492
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 684
  4. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 593
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 263
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 731
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 824
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 037
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Hebert: PANEL – Jedinečný festival komiksu
  2. Dávid Polák: Romantika násilia: Od pirátov k „bojovníkom za slobodu“
  3. František Kukura: Lucifer: Nositeľ zakázaného svetla
  4. Henrich Krejča: Mojich 15 európskych cestovateľských tipov na rok 2025.
  5. Jan Pražák: Jak ubohá migrantka bojovala s naší mateřštinou
  6. Dada Vozáriková: Splavovali sme tmavú zatopenú baňu v Slovinsku na kajakoch (+ video)
  7. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  8. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 26 680
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 24 376
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 12 988
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 666
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 321
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 720
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 797
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 4 795
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu