SME

Audi A6 v novej generácii pribralo a bude už len elektrické

Kombi aj ostrá verzia S6 majú pokračovanie.

Audi A6 e-tronAudi A6 e-tron (Zdroj: Audi )

Audi má konečne odpoveď na BMW i5, Mercedes EQE aj na Teslu Model S. Svetu ukázalo sériovú verziu novej generácie A6. Šieste vydanie sa limuzíny ani kombi nevzdáva, ale jazdiť bude už len na elektrinu.

O príchode A6 sa hovorilo už dlho. Piata generácia je na trhu šesť rokov a koncept jej nástupcu sa prvýkrát predstavil už tiež pred troma rokmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvodom dlhšieho čakania mal byť vývoj úplne novej podvozkovej platformy PPE s 800-voltovou technológiou. Najprv ju dostalo nové Porsche Macan, potom aj SUV Audi Q6 e-tron. A keďže značka už dávnejšie avizovala, že jej modely s párnym číslom budú elektrické, prišiel rad aj na Audi A6.

SkryťVypnúť reklamu

Robustnejšia, ale kratšia

Po novom sa limuzína nazýva Sportback, keďže za dynamickou siluetou s nízkym koeficientom odporu vzduchu len 0,21Cd je vlastne veľký liftback, teda kufor sa otvára spolu so zadným oknom.

Aj keď nová A6 pôsobí o dosť mohutnejšie, v skutočnosti je od predchodcu o 11 milimetrov kratšia, má teda 4928 mm. Kufor je trochu menší, ponúka 502-litrový priestor pre batožinu. Pod prednou kapotou je ešte úložný priestor na káble (frunk) s objemom 27 litrov.

Súvisiaci článok Audi A4 končí, nahrádza ho nová generácia A5 a známa je aj základná cena Čítajte 

Ako je trendom, predné svetlá sa rozdelili do dvoch výškových úrovní. Vrchné slúžia na denné svietenie a smerovkám, hlavné sú až pod nimi skryté v tmavej časti nárazníka.

Prvýkrát so svietiacim logom

Tak, ako pri Škode onedlho zanikne tradičná mriežka chladiča s chrómovaným orámovaním, podobný osud zjavne čaká aj takzvaný single frame typický pre Audi. Odklon od dlhoročného riešenia už naznačil aj nedávny facelift modelu A3. Tu však mriežka už prakticky nie je potrebná, preto sa objavuje len v náznakoch.

SkryťVypnúť reklamu

Svetlá vpredu aj vzadu môžu vytvoriť až osem rôznych digitálnych grafík. Predné sú už tradične s matrixovou technológiou, vzadu sú OLED svetlá, ktoré vedia komunikovať s okolím a zobrazovať výstražnú grafiku.

Zaujímavý detail je tiež, že ide o prvý model značky so svietiacim logom vzadu, no všetko záleží od výbavy.

Súvisiaci článok Audi A6 Avant ponúka pohľad do nedokonalého sveta technokrata Čítajte 

Dve, tri alebo až päť obrazoviek

V interiéri už koncepcia prístrojovej dosky veľmi neprekvapí. Hlavná stredová obrazovka s uhlopriečkou 14,5 palca je opticky prepojená s digitálnym kokpitom, ktorý má 11,9 palca. Príplatkovo môže mať aj vodič pred sebou aj 10,9-palcovú obrazovku.

A6 môže mať dokonca aj digitálne spätné zrkadlá. Ich obrazovky sú zvnútra na dverách. Tentoraz sú už umiestnené vyššie, ako keď ich Audi medzi prvými použilo vo svojom prvom e-Trone.

SkryťVypnúť reklamu

S poriadnym dojazdom aj zrýchlením

Technické parametre novej A6 zrejme uspokoja väčšinu fanúšikov elektromobilov. Výrobca použil 100 kWh lítium-iónovú batériu, ktorá má zabezpečiť dojazd 750 kilometrov. Komu by sa málil, nemusí dlho stáť na nabíjačke, pretože výkon je až 270 kW, skôr teda bude problém nájsť takúto vysoko výkonnú nabíjačku (HPC).

Štandardne novú A6 poháňa synchrónny elektromotor s trvalým budením na zadnej náprave, no štvorkolka quattro má samozrejme aj asynchrónny vpredu.

Zatiaľ bude k dispozícii ako základ verzia Performance s výkonom 270 kW (367 koní), ktorá má pri Sportbacku aj Avante zrýchlenie z nuly na sto za 5,4 sekundy.

Súvisiaci článok Audi S3 je skvelé na každodenné cesty aj rýchlu jazdu (test) Čítajte 

Výkonná verzia S6 žije aj bez osemvalca

Ani tentoraz nemôže chýbať výkonná športová verzia S6. Štandardne má výkon 370 kW (503 koní), ale krátkodobo pri použití Launch Controlu až 405 kW (551 koní). Vtedy auto vystrelí z nuly na sto za 3,9 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre Audi S6 je štandardom aj športový vzduchový podvozok, príplatkovo môže byť "na vzduchu" aj A6, inak však má klasické oceľové pružiny.

Novinka vyrábaná v domácom Ingolstadte pôjde do predaja v septembri, no už teraz sú známe jej nemecké ceny. Za A6 Sportback dajú prví záujemcovia minimálne 77 250 eur, pri S6 Sportback si treba pripraviť 99 500 eur.

Audi

Slovenská premiéra Audi Q4 e-tron.

EÚ by sa mala naďalej zameriavať na dosiahnutie svojich klimatických cieľov.


TASR 3
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 8 388
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 7 836
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 6 054
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 600
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 320
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 2 798
  7. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 2 717
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 408
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Bachletová: "Turistika je môj sen!"
  2. Andrea Žumárová: Keď sa priateľstvo rozplynie ako dych
  3. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  4. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  5. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIV.
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!)
  7. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec
  8. Soňa Fröhlichová: Čokoláda – jeden zo symbolov Švajčiarska
  1. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 17 523
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 11 795
  3. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 8 845
  4. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 8 112
  5. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 5 084
  6. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!) 4 209
  7. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 4 133
  8. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia. 4 006
  1. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  2. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  3. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
  4. Roman Kebísek: Básnik Baudelaire Sabatierovej: Chcem sa vkradnúť k tvojim pokladom
  5. Dušan Koniar: Fico je hrdý ako sa hrbí
  6. Věra Tepličková: Spevy s/piatočné alebo Krásna, krásna, kde si sa ty pásla?
  7. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  8. Věra Tepličková: O ne/spravodlivosti alebo Keď Cintulovia rastú ako huby po daždi
SkryťZatvoriť reklamu