SME

Audi A6 v novej generácii pribralo a bude už len elektrické

Kombi aj ostrá verzia S6 majú pokračovanie.

Audi A6 e-tronAudi A6 e-tron (Zdroj: Audi )

Audi má konečne odpoveď na BMW i5, Mercedes EQE aj na Teslu Model S. Svetu ukázalo sériovú verziu novej generácie A6. Šieste vydanie sa limuzíny ani kombi nevzdáva, ale jazdiť bude už len na elektrinu.

O príchode A6 sa hovorilo už dlho. Piata generácia je na trhu šesť rokov a koncept jej nástupcu sa prvýkrát predstavil už tiež pred troma rokmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvodom dlhšieho čakania mal byť vývoj úplne novej podvozkovej platformy PPE s 800-voltovou technológiou. Najprv ju dostalo nové Porsche Macan, potom aj SUV Audi Q6 e-tron. A keďže značka už dávnejšie avizovala, že jej modely s párnym číslom budú elektrické, prišiel rad aj na Audi A6.

SkryťVypnúť reklamu

Robustnejšia, ale kratšia

Po novom sa limuzína nazýva Sportback, keďže za dynamickou siluetou s nízkym koeficientom odporu vzduchu len 0,21Cd je vlastne veľký liftback, teda kufor sa otvára spolu so zadným oknom.

Aj keď nová A6 pôsobí o dosť mohutnejšie, v skutočnosti je od predchodcu o 11 milimetrov kratšia, má teda 4928 mm. Kufor je trochu menší, ponúka 502-litrový priestor pre batožinu. Pod prednou kapotou je ešte úložný priestor na káble (frunk) s objemom 27 litrov.

Súvisiaci článok Audi A4 končí, nahrádza ho nová generácia A5 a známa je aj základná cena Čítajte 

Ako je trendom, predné svetlá sa rozdelili do dvoch výškových úrovní. Vrchné slúžia na denné svietenie a smerovkám, hlavné sú až pod nimi skryté v tmavej časti nárazníka.

Prvýkrát so svietiacim logom

Tak, ako pri Škode onedlho zanikne tradičná mriežka chladiča s chrómovaným orámovaním, podobný osud zjavne čaká aj takzvaný single frame typický pre Audi. Odklon od dlhoročného riešenia už naznačil aj nedávny facelift modelu A3. Tu však mriežka už prakticky nie je potrebná, preto sa objavuje len v náznakoch.

SkryťVypnúť reklamu

Svetlá vpredu aj vzadu môžu vytvoriť až osem rôznych digitálnych grafík. Predné sú už tradične s matrixovou technológiou, vzadu sú OLED svetlá, ktoré vedia komunikovať s okolím a zobrazovať výstražnú grafiku.

Zaujímavý detail je tiež, že ide o prvý model značky so svietiacim logom vzadu, no všetko záleží od výbavy.

Súvisiaci článok Audi A6 Avant ponúka pohľad do nedokonalého sveta technokrata Čítajte 

Dve, tri alebo až päť obrazoviek

V interiéri už koncepcia prístrojovej dosky veľmi neprekvapí. Hlavná stredová obrazovka s uhlopriečkou 14,5 palca je opticky prepojená s digitálnym kokpitom, ktorý má 11,9 palca. Príplatkovo môže mať aj vodič pred sebou aj 10,9-palcovú obrazovku.

A6 môže mať dokonca aj digitálne spätné zrkadlá. Ich obrazovky sú zvnútra na dverách. Tentoraz sú už umiestnené vyššie, ako keď ich Audi medzi prvými použilo vo svojom prvom e-Trone.

SkryťVypnúť reklamu

S poriadnym dojazdom aj zrýchlením

Technické parametre novej A6 zrejme uspokoja väčšinu fanúšikov elektromobilov. Výrobca použil 100 kWh lítium-iónovú batériu, ktorá má zabezpečiť dojazd 750 kilometrov. Komu by sa málil, nemusí dlho stáť na nabíjačke, pretože výkon je až 270 kW, skôr teda bude problém nájsť takúto vysoko výkonnú nabíjačku (HPC).

Štandardne novú A6 poháňa synchrónny elektromotor s trvalým budením na zadnej náprave, no štvorkolka quattro má samozrejme aj asynchrónny vpredu.

Zatiaľ bude k dispozícii ako základ verzia Performance s výkonom 270 kW (367 koní), ktorá má pri Sportbacku aj Avante zrýchlenie z nuly na sto za 5,4 sekundy.

Súvisiaci článok Audi S3 je skvelé na každodenné cesty aj rýchlu jazdu (test) Čítajte 

Výkonná verzia S6 žije aj bez osemvalca

Ani tentoraz nemôže chýbať výkonná športová verzia S6. Štandardne má výkon 370 kW (503 koní), ale krátkodobo pri použití Launch Controlu až 405 kW (551 koní). Vtedy auto vystrelí z nuly na sto za 3,9 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre Audi S6 je štandardom aj športový vzduchový podvozok, príplatkovo môže byť "na vzduchu" aj A6, inak však má klasické oceľové pružiny.

Novinka vyrábaná v domácom Ingolstadte pôjde do predaja v septembri, no už teraz sú známe jej nemecké ceny. Za A6 Sportback dajú prví záujemcovia minimálne 77 250 eur, pri S6 Sportback si treba pripraviť 99 500 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 211
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 11 908
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 530
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 927
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 403
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 322
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 183
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  2. Vladimír Bojničan: Náboženský infantilizmus ako náš veľký civilizačný problém
  3. Dušan Koniar: A čo robil zatiaľ Gary?
  4. Juraj Tušš: Úroveň politiky a psychika ľudí na Slovensku
  5. Viktor Pamula: Posledný návrat k hodnotiacej konferencií SFPA
  6. Seniori v pohybe: Blízkosť lieči
  7. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  8. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 974
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 29 131
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 784
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 727
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 844
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 946
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 402
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 710
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu