Audi má konečne odpoveď na BMW i5, Mercedes EQE aj na Teslu Model S. Svetu ukázalo sériovú verziu novej generácie A6. Šieste vydanie sa limuzíny ani kombi nevzdáva, ale jazdiť bude už len na elektrinu.
O príchode A6 sa hovorilo už dlho. Piata generácia je na trhu šesť rokov a koncept jej nástupcu sa prvýkrát predstavil už tiež pred troma rokmi.
Dôvodom dlhšieho čakania mal byť vývoj úplne novej podvozkovej platformy PPE s 800-voltovou technológiou. Najprv ju dostalo nové Porsche Macan, potom aj SUV Audi Q6 e-tron. A keďže značka už dávnejšie avizovala, že jej modely s párnym číslom budú elektrické, prišiel rad aj na Audi A6.
Robustnejšia, ale kratšia
Po novom sa limuzína nazýva Sportback, keďže za dynamickou siluetou s nízkym koeficientom odporu vzduchu len 0,21Cd je vlastne veľký liftback, teda kufor sa otvára spolu so zadným oknom.
Aj keď nová A6 pôsobí o dosť mohutnejšie, v skutočnosti je od predchodcu o 11 milimetrov kratšia, má teda 4928 mm. Kufor je trochu menší, ponúka 502-litrový priestor pre batožinu. Pod prednou kapotou je ešte úložný priestor na káble (frunk) s objemom 27 litrov.

Ako je trendom, predné svetlá sa rozdelili do dvoch výškových úrovní. Vrchné slúžia na denné svietenie a smerovkám, hlavné sú až pod nimi skryté v tmavej časti nárazníka.
Prvýkrát so svietiacim logom
Tak, ako pri Škode onedlho zanikne tradičná mriežka chladiča s chrómovaným orámovaním, podobný osud zjavne čaká aj takzvaný single frame typický pre Audi. Odklon od dlhoročného riešenia už naznačil aj nedávny facelift modelu A3. Tu však mriežka už prakticky nie je potrebná, preto sa objavuje len v náznakoch.
Svetlá vpredu aj vzadu môžu vytvoriť až osem rôznych digitálnych grafík. Predné sú už tradične s matrixovou technológiou, vzadu sú OLED svetlá, ktoré vedia komunikovať s okolím a zobrazovať výstražnú grafiku.
Zaujímavý detail je tiež, že ide o prvý model značky so svietiacim logom vzadu, no všetko záleží od výbavy.

Dve, tri alebo až päť obrazoviek
V interiéri už koncepcia prístrojovej dosky veľmi neprekvapí. Hlavná stredová obrazovka s uhlopriečkou 14,5 palca je opticky prepojená s digitálnym kokpitom, ktorý má 11,9 palca. Príplatkovo môže mať aj vodič pred sebou aj 10,9-palcovú obrazovku.
A6 môže mať dokonca aj digitálne spätné zrkadlá. Ich obrazovky sú zvnútra na dverách. Tentoraz sú už umiestnené vyššie, ako keď ich Audi medzi prvými použilo vo svojom prvom e-Trone.
S poriadnym dojazdom aj zrýchlením
Technické parametre novej A6 zrejme uspokoja väčšinu fanúšikov elektromobilov. Výrobca použil 100 kWh lítium-iónovú batériu, ktorá má zabezpečiť dojazd 750 kilometrov. Komu by sa málil, nemusí dlho stáť na nabíjačke, pretože výkon je až 270 kW, skôr teda bude problém nájsť takúto vysoko výkonnú nabíjačku (HPC).
Štandardne novú A6 poháňa synchrónny elektromotor s trvalým budením na zadnej náprave, no štvorkolka quattro má samozrejme aj asynchrónny vpredu.
Zatiaľ bude k dispozícii ako základ verzia Performance s výkonom 270 kW (367 koní), ktorá má pri Sportbacku aj Avante zrýchlenie z nuly na sto za 5,4 sekundy.

Výkonná verzia S6 žije aj bez osemvalca
Ani tentoraz nemôže chýbať výkonná športová verzia S6. Štandardne má výkon 370 kW (503 koní), ale krátkodobo pri použití Launch Controlu až 405 kW (551 koní). Vtedy auto vystrelí z nuly na sto za 3,9 sekundy.
Pre Audi S6 je štandardom aj športový vzduchový podvozok, príplatkovo môže byť "na vzduchu" aj A6, inak však má klasické oceľové pružiny.
Novinka vyrábaná v domácom Ingolstadte pôjde do predaja v septembri, no už teraz sú známe jej nemecké ceny. Za A6 Sportback dajú prví záujemcovia minimálne 77 250 eur, pri S6 Sportback si treba pripraviť 99 500 eur.