SME

Nové BMW X3 je už v predaji. Čo ponúka a akých má konkurentov?

V ponuke je benzín, diesel aj plug-in.

BMW X3BMW X3 (Zdroj: BMW)

Pre značku BMW prichádza dôležitá novinka, ktorá sa za dvadsať rokov dočkala už štvrtej generácie. Model X3 patrí v súčasnosti k najžiadanejším SUV značky a z celkovej ponuky ide o druhé najžiadanejšie auto po rade 3.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka viditeľne mení proporcie. Má dlhšiu kapotu, lepšiu aerodynamiku aj nové technológie. Na dĺžku pribudlo 34 milimetrov, takže teraz je auto dlhé 4755 mm. Aj keď sa to na prvý pohľad možno nezdá, na šírku pribudlo 29 mm (celkovo 1920 mm). Naopak, z výšky ubudlo 25 mm (má 1660 mm).

SkryťVypnúť reklamu

Z profilu zaujme dlhá predná kapota, kolesá, ktoré majú vždy minimálne 18 palcov, ale za príplatok môžu mať aj 21. Podľa vzoru X1 dostalo auto pre lepšiu aerodynamiku zapustené kľučky dverí aj veľký zadný spojler.

Charakteristická predná mriežka, takzvané ľadvinky, už môžu mať aj šikmé lamely, doteraz sme boli zvyknutí len na zvislé. Za príplatok sú aj podsvietené.

Zaujímavosťou je, že väčšia časť ľadviniek je zaslepená a prísun vzduchu k motoru zabezpečuje len ich spodok a otvory v nárazníku.

Podobný dizajnový prvok mali aj nedávne koncepty BMW. Práve tie predznamenali príchod moderných elektromobilov takzvanej Neue Klasse. Zároveň je dôvodom, prečo značka s elektrickou X3 nepočíta, namiesto toho pripraví samostatný model.

Súvisiaci článok BMW X3 xDrive30e dokáže jazdiť na baterky Čítajte 

Viac miesta vpredu aj vzadu

V interiéri už na prvý pohľad vládne prísny minimalizmus. Dominantou sú dve spojené obrazovky, menšia pred vodičom má 12,3 palca, hlavná uprostred je 14,9-palcová a obe sú mierne zakrivené.

SkryťVypnúť reklamu

Pod obrazovkami je farebná podsvietená lišta s tlačidlami. Podobný motív sa objavuje aj na dverách a okolo poličky na bezdrôtové nabíjanie dvoch smartfónov.

Nová X3 telom neklame, skutočne má dlhšiu zadnú časť, ktorá umožnila nárast batožinového priestoru na 570 litrov. Po sklopení zadných operadiel do úplnej roviny kufor narastie na 1700 litrov.

S plug-in hybridom aj so šesťvalcom

Na začiatok sa bude na Slovensku X3 ponúkať s dvoma benzínovými motormi, jedným naftovým a jedným plug-in hybridným.

Základ tvorí verzia X3 xDrive20, čo znamená benzínový dvojlitrový štvorvalec so 48-voltovou mild-hybridnou technológiou a systémovým výkonom 153 kW (208 koní) a 330 Nm. Vtedy platí aj zatiaľ najnižšia cena 57 260 eur. Pripomeňme, že pri predošlej generácii bol výkon nižší, ale s ním aj cena od 54 700 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Trochu iná káva je už verzia s trojlitrovým šesťvalcom pod označením X3 M50 xDrive. Motor má výkon 293 kW (398 koní) a krútiacim momentom 580 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto zvláda za 4,6 sekundy. Záujemca si musí pripraviť 80 960 eur.

Potom je tu úspornejšia naftová voľba xDrive 20d, ktorá pri dvojlitri ponúka 145 kW (197 koní) a 400 Nm. Vtedy je cena od 59 260 eur.

Súvisiaci článok Nový Mercedes GLC má síce menšie motory, ale pridal na výbave Čítajte 

A nakoniec nechýba ani plug-in hybrid, ktorý kombinuje elektromotor s benzínovým dvojlitrom a systémový výkon je 220 kW (299 koní) a krútiaci moment 450 Nm. Vďaka 22,3 kWh batérii má na jedno nabitie zvládnuť v čisto elektrickom režime 90 kilometrov.

Všetky motorizácie sú s automatickou 8-stupňovou prevodovkou Steptronic.

Cenník BMW X3MotorizáciaPohonCena od
xDrive202,0 153 kW (208 k)benzín, 4x457 260 €
M50i xDrive3,0 293 kW (398 k)benzín, 4x480 960 €
xDrive20d2,0 145 kW (197 k)diesel, 4x459 260 €
xDrive30e2,0 220 kW (299 k)plug-in, 4x463 010 €

Príplatková výbava sa zjednodušila

Nové BMW X3 má v základe full-LED predné a zadné svetlá, hliníkové strešné lyžiny, automatickú klimatizáciu, zaoblenú dvojicu obrazoviek, navigáciu, bezkľúčový vstup aj štartovanie, bezdrôtové nabíjanie smartfónov, športové sedadlá s elektrickým nastavením a kožený volant. Samozrejmosťou je celý rad asistenčných systémov vrátane parkovacieho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K dispozícii sú aj viaceré príplatkové balíky. Najviac z nich ovplyvňuje vzhľad M Sport Pro za 2016 eur, ktorý prirodzene dáva autu vizuálne vylepšenia, ale aj športový podvozok.

Súvisiaci článok Lexus NX 350h vs. 450h+: oplatí sa priplatiť za plug-in hybrid? (test) Čítajte 

V balíku Comfort za 1158 eur sú vyhrievané a aj ventilované sedadlá a tieniace roletky. Možnosti X3 sa naplno prejavia v balíku Premium za 1696 eur, kde už sú adaptívne matrixové svetlá, prémiové audio Harman/Kardon a sedadlo s bedrovou opierkou.

Nevýhodou je, že kto chce pokročilých jazdných asistentov, musí si priplatiť ďalších 2636 eur v balíku Innovation. Až v ňom je adaptívny tempomat s prispôsobením rýchlosti podľa značiek či aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu. Podobne sú na tom aj nemeckí konkurenti, pre iné prémiové značky je to však už samozrejmosť.

Ani štvrtá generácia BMW X3 sa nebude vyrábať v Európe, z linky budú autá schádzať v americkom Spartanburgu a v juhoafrickom Rosslyne. U dílerov sa prvé autá očakávajú na konci tohto roka.

BMW

Súvisiace témy: Elektromobily, SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  7. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 521
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 376
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 966
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 667
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 273
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 053
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 041
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 029
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tibor Gašpar, Juraj Gedra a Richard Glück po Bezpečnostnej rade štátu

Denník SME má k dispozícií zápisnicu z výsluchu člena Demokratov.


a 1 ďalší 94
Vládny splnomocnenec požiadal médiá, aby zverejnili fotografiu štúdie.

Štúdia má priveľa slabých miest.


24
Barbora Mareková.

Náš aktuálny problém nie je, či má Viktor Vincze čo jesť.


16
Lotyšský kapitán Kaspars Daugavinš počas MS v hokeji 2025.

Mesto ma milovalo, spomína na Michalovce.


Martin Turčin a 1 ďalší 7
reklama
  1. Martin Turčan: Srdce slnečnice
  2. Emil Fitoš: Nákup IKT techniky na ministerstve vnútra vyvoláva zbytočné vášne
  3. Tadeáš Ďurica: Zbytočný líder zbytočnej strany
  4. Ivan Čáni: Predseda NR SR Raši prehovoril pri príležitosti výročia atentátu.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Londýn
  7. Vladimír Krátky: Zákerní táraji, gágaji a prďúsi oblbujú národ,
  8. Tomas Hlavaty: Nech zije...
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 890
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 345
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 677
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 548
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 084
  6. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 5 743
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 167
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 919
  1. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  2. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  3. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  5. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  6. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
SkryťZatvoriť reklamu