SME

Nové BMW X3 je už v predaji. Čo ponúka a akých má konkurentov?

V ponuke je benzín, diesel aj plug-in.

BMW X3BMW X3 (Zdroj: BMW)

Pre značku BMW prichádza dôležitá novinka, ktorá sa za dvadsať rokov dočkala už štvrtej generácie. Model X3 patrí v súčasnosti k najžiadanejším SUV značky a z celkovej ponuky ide o druhé najžiadanejšie auto po rade 3.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka viditeľne mení proporcie. Má dlhšiu kapotu, lepšiu aerodynamiku aj nové technológie. Na dĺžku pribudlo 34 milimetrov, takže teraz je auto dlhé 4755 mm. Aj keď sa to na prvý pohľad možno nezdá, na šírku pribudlo 29 mm (celkovo 1920 mm). Naopak, z výšky ubudlo 25 mm (má 1660 mm).

SkryťVypnúť reklamu

Z profilu zaujme dlhá predná kapota, kolesá, ktoré majú vždy minimálne 18 palcov, ale za príplatok môžu mať aj 21. Podľa vzoru X1 dostalo auto pre lepšiu aerodynamiku zapustené kľučky dverí aj veľký zadný spojler.

Charakteristická predná mriežka, takzvané ľadvinky, už môžu mať aj šikmé lamely, doteraz sme boli zvyknutí len na zvislé. Za príplatok sú aj podsvietené.

Zaujímavosťou je, že väčšia časť ľadviniek je zaslepená a prísun vzduchu k motoru zabezpečuje len ich spodok a otvory v nárazníku.

Podobný dizajnový prvok mali aj nedávne koncepty BMW. Práve tie predznamenali príchod moderných elektromobilov takzvanej Neue Klasse. Zároveň je dôvodom, prečo značka s elektrickou X3 nepočíta, namiesto toho pripraví samostatný model.

Súvisiaci článok BMW X3 xDrive30e dokáže jazdiť na baterky Čítajte 

Viac miesta vpredu aj vzadu

V interiéri už na prvý pohľad vládne prísny minimalizmus. Dominantou sú dve spojené obrazovky, menšia pred vodičom má 12,3 palca, hlavná uprostred je 14,9-palcová a obe sú mierne zakrivené.

SkryťVypnúť reklamu

Pod obrazovkami je farebná podsvietená lišta s tlačidlami. Podobný motív sa objavuje aj na dverách a okolo poličky na bezdrôtové nabíjanie dvoch smartfónov.

Nová X3 telom neklame, skutočne má dlhšiu zadnú časť, ktorá umožnila nárast batožinového priestoru na 570 litrov. Po sklopení zadných operadiel do úplnej roviny kufor narastie na 1700 litrov.

S plug-in hybridom aj so šesťvalcom

Na začiatok sa bude na Slovensku X3 ponúkať s dvoma benzínovými motormi, jedným naftovým a jedným plug-in hybridným.

Základ tvorí verzia X3 xDrive20, čo znamená benzínový dvojlitrový štvorvalec so 48-voltovou mild-hybridnou technológiou a systémovým výkonom 153 kW (208 koní) a 330 Nm. Vtedy platí aj zatiaľ najnižšia cena 57 260 eur. Pripomeňme, že pri predošlej generácii bol výkon nižší, ale s ním aj cena od 54 700 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Trochu iná káva je už verzia s trojlitrovým šesťvalcom pod označením X3 M50 xDrive. Motor má výkon 293 kW (398 koní) a krútiacim momentom 580 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto zvláda za 4,6 sekundy. Záujemca si musí pripraviť 80 960 eur.

Potom je tu úspornejšia naftová voľba xDrive 20d, ktorá pri dvojlitri ponúka 145 kW (197 koní) a 400 Nm. Vtedy je cena od 59 260 eur.

Súvisiaci článok Nový Mercedes GLC má síce menšie motory, ale pridal na výbave Čítajte 

A nakoniec nechýba ani plug-in hybrid, ktorý kombinuje elektromotor s benzínovým dvojlitrom a systémový výkon je 220 kW (299 koní) a krútiaci moment 450 Nm. Vďaka 22,3 kWh batérii má na jedno nabitie zvládnuť v čisto elektrickom režime 90 kilometrov.

Všetky motorizácie sú s automatickou 8-stupňovou prevodovkou Steptronic.

Cenník BMW X3MotorizáciaPohonCena od
xDrive202,0 153 kW (208 k)benzín, 4x457 260 €
M50i xDrive3,0 293 kW (398 k)benzín, 4x480 960 €
xDrive20d2,0 145 kW (197 k)diesel, 4x459 260 €
xDrive30e2,0 220 kW (299 k)plug-in, 4x463 010 €

Príplatková výbava sa zjednodušila

Nové BMW X3 má v základe full-LED predné a zadné svetlá, hliníkové strešné lyžiny, automatickú klimatizáciu, zaoblenú dvojicu obrazoviek, navigáciu, bezkľúčový vstup aj štartovanie, bezdrôtové nabíjanie smartfónov, športové sedadlá s elektrickým nastavením a kožený volant. Samozrejmosťou je celý rad asistenčných systémov vrátane parkovacieho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K dispozícii sú aj viaceré príplatkové balíky. Najviac z nich ovplyvňuje vzhľad M Sport Pro za 2016 eur, ktorý prirodzene dáva autu vizuálne vylepšenia, ale aj športový podvozok.

Súvisiaci článok Lexus NX 350h vs. 450h+: oplatí sa priplatiť za plug-in hybrid? (test) Čítajte 

V balíku Comfort za 1158 eur sú vyhrievané a aj ventilované sedadlá a tieniace roletky. Možnosti X3 sa naplno prejavia v balíku Premium za 1696 eur, kde už sú adaptívne matrixové svetlá, prémiové audio Harman/Kardon a sedadlo s bedrovou opierkou.

Nevýhodou je, že kto chce pokročilých jazdných asistentov, musí si priplatiť ďalších 2636 eur v balíku Innovation. Až v ňom je adaptívny tempomat s prispôsobením rýchlosti podľa značiek či aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu. Podobne sú na tom aj nemeckí konkurenti, pre iné prémiové značky je to však už samozrejmosť.

Ani štvrtá generácia BMW X3 sa nebude vyrábať v Európe, z linky budú autá schádzať v americkom Spartanburgu a v juhoafrickom Rosslyne. U dílerov sa prvé autá očakávajú na konci tohto roka.

BMW

Súvisiace témy: Elektromobily, SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 997
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 823
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 445
  5. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 344
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 251
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 116
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 434
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rudolf Huliak a nový minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Firma, ktorú vedie brat Rudolfa Huliaka, nezískala milióny z plánu obnovy.


9
Advokát David Lindtner na súde zastupoval aj stíhaného extrémistu Daniela Bombica.

Bývalý člen sýkorovcov na súde vypovedal o údajnom podplácaní.


8
Roman Antal pri predstavovaní projektu Veža snov na Štrbskom Plese v roku 2019.

Roman Antal uteká pred veriteľmi.


2
Peter Tkačenko.

Peter Tkačenko odpovedá na komentár Jakuba Fila.


15
reklama
  1. Elena Antalová: Peter Tkačenko, blahoželám
  2. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  3. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  4. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  5. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  6. Adriana Boysová: Život po živote
  7. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  8. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 261
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 105
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 001
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 521
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 901
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 356
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 375
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 752
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu