Seat Tarraco Xperience 2.0 TSI 7DSG 4Drive | |
Cena od / verzia od (eur) | 32 680 / 44 800 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 8,4 – 9,2 / 10,3 |
Objem batožinového priestoru (l) | 760 |
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2787; 4735; 1839; 1665 |
Najväčšie SUV španielskej značky sa napriek slušným predajným číslam na trhu priveľmi neohrialo. Jeho výrobu spustili v roku 2018 a dnes už končí jeho prvá a zároveň aj posledná generácia bez priameho nástupcu.
Obaja jeho blízki príbuzní z rovnakého koncernu, teda Škoda Kodiaq aj Volkswagen Tiguan, sa dočkali novej generácie. Teda presnejšie, dlhší Tiguan Allspace má v budúcom roku vystriedať nový model Tayron. Tarraco však také šťastie nemalo. Jeho najbližšou náhradou v sesterskej značke bude Cupra Terramar.
Aj keď sa výroba Tarraca už skončila, veľký Seat ešte nepovedal svoje posledné slovo. Slovenskému zastúpeniu značky sa totiž podarilo naskladniť ešte zopár desiatok kusov. Preto sme sa bližšie pozreli, či má stále čo ponúknuť, alebo sa už oplatí počkať na Terramar.
Od uvedenia sa Tarraco zmenilo iba minimálne, prvé kusy sa od tých posledných vizuálne takmer nelíšia. Jedinou zmenou zvonka je odlišné písmo označenia modelu na kufri.
Na rozlúčkový test sme dostali auto v bohatej výbave Xperience, ktorú ešte dopĺňalo zopár príplatkových prvkov. Atraktívnu konfiguráciu dotvára najdynamickejší motor v ponuke, ktorým je dvojlitrové TSI kombinované výlučne s automatom a pohonom oboch náprav.
Súčasťou výbavy sú aj ozdobné chrómové prvky v exteriéri, ktoré krásne ladia s elegantnou čiernou metalízou. Aj na konci svojho životného cyklu vyzerá stále výborne, najmä na príplatkových 20-palcových diskoch kolies.
Takmer bez zmien
Rovnako aj vnútri sa zmenili iba detaily. Tarraco dostalo rovnaký volant ako novšie modely značky, ale aj modernejší dotykový ovládací panel klimatizácie, ktorý poznáme z Tiguanu. Oceňujeme, že sa ovláda samostatne, a nie cez menu v stredovom displeji, ako je to dnes bežné.

Zvyšok interiéru je presne taký, aký si ho pamätáme, teda najmä mimoriadne priestranný. To pocítia hlavne cestujúci v druhom rade, ktorí majú miesta skutočne na rozdávanie. Pocit otvoreného priestoru ešte umocňuje príplatkové panoramatické okno, ktoré sa dá otvárať.
Vzadu nájdeme aj USB-C konektor, tretiu zónu klímy či vyhrievané sedadlá. Tie sa navyše dajú posúvať, nastaviteľná je aj chrbtová opierka.

SUV sa vyrábalo aj v sedemmiestnej verzii, no pri testovacom aute výklopný tretí rad sedadiel chýbal. Namiesto nich však nájdeme bohatý batožinový priestor s objemom 760 litrov, s tretím radom sedadiel by klesol na 700 litrov. Po ich vyklopení by ešte stále zostalo 230 litrov aj za najzadnejšími sedadlami.
Základná výbava modelu Xperience obsahuje zopár prvkov, ktoré dodávajú autu prémiovejší pocit, napríklad bezkľúčový prístup, stmavené sklá či ambientné osvetlenie interiéru. K užitočnejším prvkom patria aj elektrické dvere kufra alebo možnosť voľby jazdných režimov.