SME

Seat Tarraco je výborné SUV, ktoré sa vyrábalo príliš krátko (test)

Je príjemne staromódne, ale nie zastarané.

Seat TarracoSeat Tarraco (Zdroj: Marek Čepa)
Seat Tarraco Xperience 2.0 TSI 7DSG 4Drive
Cena od / verzia od (eur)32 680 / 44 800
Spotreba WLTP výrobca / test (l)8,4 – 9,2 / 10,3
Objem batožinového priestoru (l)760
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2787; 4735; 1839; 1665

Najväčšie SUV španielskej značky sa napriek slušným predajným číslam na trhu priveľmi neohrialo. Jeho výrobu spustili v roku 2018 a dnes už končí jeho prvá a zároveň aj posledná generácia bez priameho nástupcu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obaja jeho blízki príbuzní z rovnakého koncernu, teda Škoda Kodiaq aj Volkswagen Tiguan, sa dočkali novej generácie. Teda presnejšie, dlhší Tiguan Allspace má v budúcom roku vystriedať nový model Tayron. Tarraco však také šťastie nemalo. Jeho najbližšou náhradou v sesterskej značke bude Cupra Terramar.

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď sa výroba Tarraca už skončila, veľký Seat ešte nepovedal svoje posledné slovo. Slovenskému zastúpeniu značky sa totiž podarilo naskladniť ešte zopár desiatok kusov. Preto sme sa bližšie pozreli, či má stále čo ponúknuť, alebo sa už oplatí počkať na Terramar.

Od uvedenia sa Tarraco zmenilo iba minimálne, prvé kusy sa od tých posledných vizuálne takmer nelíšia. Jedinou zmenou zvonka je odlišné písmo označenia modelu na kufri.

Na rozlúčkový test sme dostali auto v bohatej výbave Xperience, ktorú ešte dopĺňalo zopár príplatkových prvkov. Atraktívnu konfiguráciu dotvára najdynamickejší motor v ponuke, ktorým je dvojlitrové TSI kombinované výlučne s automatom a pohonom oboch náprav.

Súčasťou výbavy sú aj ozdobné chrómové prvky v exteriéri, ktoré krásne ladia s elegantnou čiernou metalízou. Aj na konci svojho životného cyklu vyzerá stále výborne, najmä na príplatkových 20-palcových diskoch kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Takmer bez zmien

Rovnako aj vnútri sa zmenili iba detaily. Tarraco dostalo rovnaký volant ako novšie modely značky, ale aj modernejší dotykový ovládací panel klimatizácie, ktorý poznáme z Tiguanu. Oceňujeme, že sa ovláda samostatne, a nie cez menu v stredovom displeji, ako je to dnes bežné.

Súvisiaci článok Elektrické MG4 rýchlo vysvetlí, prečo má v Európe úspech (test) Čítajte 

Zvyšok interiéru je presne taký, aký si ho pamätáme, teda najmä mimoriadne priestranný. To pocítia hlavne cestujúci v druhom rade, ktorí majú miesta skutočne na rozdávanie. Pocit otvoreného priestoru ešte umocňuje príplatkové panoramatické okno, ktoré sa dá otvárať.

Vzadu nájdeme aj USB-C konektor, tretiu zónu klímy či vyhrievané sedadlá. Tie sa navyše dajú posúvať, nastaviteľná je aj chrbtová opierka.

SUV sa vyrábalo aj v sedemmiestnej verzii, no pri testovacom aute výklopný tretí rad sedadiel chýbal. Namiesto nich však nájdeme bohatý batožinový priestor s objemom 760 litrov, s tretím radom sedadiel by klesol na 700 litrov. Po ich vyklopení by ešte stále zostalo 230 litrov aj za najzadnejšími sedadlami.

SkryťVypnúť reklamu

Základná výbava modelu Xperience obsahuje zopár prvkov, ktoré dodávajú autu prémiovejší pocit, napríklad bezkľúčový prístup, stmavené sklá či ambientné osvetlenie interiéru. K užitočnejším prvkom patria aj elektrické dvere kufra alebo možnosť voľby jazdných režimov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAY4T na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 201
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 935
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 431
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 318
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 988
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 101
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 588
  8. Ísť do kúpeľov je IN 4 002
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  2. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  3. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  4. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  5. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  6. Andrea Školudová: Vankúše v spálni
  7. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete z pohľadu historického vývoja ľudstva
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 041
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 969
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 879
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 10 573
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 336
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 225
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 882
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 878
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu