Kto chce auto na rodinné účely, obzerať sa začne po modeloch v C-segmente a vyššie. Túto kategóriu kompaktov definuje dĺžka karosérie aspoň 4,2 metra a kufor s objemom viac ako 370 litrov.
Po ukončení výroby Meganu ako päťdverového hatchbacku alebo kombi Grandtour prichádza náhrada za oba modely. Volá sa Symbioz a je z rodiny crossoverov. Čo je zač, sme zisťovali na prvých jazdách na pobreží Valencie.
Ak sa vám zdá meno Symbioz povedomé, tak je to preto, že Renault rovnako pomenoval koncept predstavený ešte v roku 2017.
Vtedy išlo o autonómny elektromobil s víziou automobilov na rok 2030. Skloňovali sa slovné spojenia ako pojazdná obývačka či laboratórium technológií, no realita je nakoniec oveľa triezvejšia.

Captur s väčším kufrom
Symbioz naplnil staršie plány rozšíriť rodinu crossoverov Renault na podvozkovej platforme CMF-B. Znamená to, že technický základ je rovnaký ako pri Capture či Arkane. Kým tieto modely plnia funkciu hatchbacku a liftbacku v ponuke crossoverov, tak Symbioz môžeme chápať ako modernú interpretáciu Capturu kombi.
Dnes je už celkom bežné, že auto s podvozkovým základom B-segmentu prerástlo o triedu vyššie, čoho ukážkovým prípadom je aj Symbioz. Na dĺžku má 4413 milimetrov a rázvor kolies 2638 mm. Zvládne tak porovnanie napríklad s Toyotou Corollou Cross, Kiou Niro alebo aj so Škodou Karoq.
Paradoxne, z predajov mu môžu ukrajovať jeho vlastní súrodenci, keďže Renault ponúka až osem rôznych SUV, pričom niektoré majú dosť podobné rozmery.