SME

Nový Peugeot 3008 je vo vnútri skvelý, ale čo zvyšok auta? (test)

Spotrebou sa blíži k full-hybridom.

Peugeot 3008Peugeot 3008 (Zdroj: Peter Kálmán)
Peugeot 3008 1,2 Hybrid - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)32 490 / 36 140
Spotreba mesto - výrobca / test (l)5,7 / 6,1
Objem batožinového priestoru (l)520
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 739; 4 542; 1 895; 1 641

Tiež sa občas pýtate, s čím novým by ešte automobilky mohli prísť? Veď všetko tu už bolo a už sa len zbytočne vymýšľa.

Občas to tak naozaj vyzerá, no niekedy práve to vymýšľanie prinesie nové riešenia. A tie si napriek výraznej zmene okamžite osvojíte. Takýmto príkladom je nový Peugeot 3008, ktorého sme podrobili redakčnému testu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzski výrobcovia áut sú známi tým, že radi experimentujú. Niečo sa im podarí, niečo nie, ale väčšinou sa posúvajú dopredu.

Pred rokom sme si v rámci prvých jázd s modernizovaným Peugeotom e-2008 mohli v krátkosti vyskúšať aj to, čo nás ešte len čaká. Vďaka virtuálnej realite nás posadili do nového Peugeotu 3008 ešte pred svetovou premiérou. Bolo to trochu sci-fi, ako z počítačovej hry.

SkryťVypnúť reklamu

Lenže o rok neskôr, už v rovnako futuristickom interiéri, jazdíme reálne po Bratislave.

A čím je vlastne taký iný?

Chuť robiť veci inak

Peugeot už pred dvanástimi rokmi prišiel s koncepciou i-Cockpit. Tá výrazne zmenšila volant, cez ktorý sa už nemusíte pozerať na budíky, teda presnejšie rýchlomer a otáčkomer. Sú totiž umiestnené vyššie, až na vrchu prístrojovej dosky.

Netradičné usporiadanie vyvolalo diskusiu a nie každému vyhovovalo. Výrobca teraz nápad s novou generáciou i-Cockpitu posunul ešte ďalej. Vodič má pred sebou širokú zakrivenú obrazovku a nemusí sa tak na ňu pozerať na stredovej konzole.

Súvisiaci článok Nový Peugeot 3008 štartuje s predajom, jazdiť môže na benzín aj na elektrinu Čítajte 

Veľký 21-palcový digitálny štít vyzerá, ako by sa vznášal nad prístrojovou doskou a výrazne trčí ponad jej vrchný okraj. Lenže to platí aj o volante.

SkryťVypnúť reklamu

S niečím podobným sme sa už pred pár rokmi stretli v BMW iX a potom aj i4. Tam však ostala koncepcia s klasickým veľkým volantom, cez ktorý sa pozeráte na obrazovku. Pri novom Peugeote je však taký malý, že digitálny kokpit sledujete ponad jeho veniec a ešte aj krásne padne do rúk.

Takéto riešenie prináša nečakane dobrý posed za volantom. V rovnaký týždeň sme jazdili aj s novým BMW X1 M35i a boli sme prekvapení, že Peugeot 3008 nám z pozície vodiča viac vyhovoval. Prispeli k tomu aj perfektné sedadlá so slušným bočným vedením, ktoré boli príjemne komfortné aj pri dlhšom jazdení.

Niektoré riešenia vyžadujú zvyk

Po dlhom čase je nové aj ovládanie s veľkými tlačidlami na volante alebo páčky pod ním. Za celý týždeň sme si však nezvykli na umiestnenie ovládania automatickej prevodovky. Je hore na prístrojovej doske ako vo Volkswagene Multivan. V Peugeote však vodič nesedí tak vzpriamene, a preto sa musí za ovládačom pri každom parkovaní trochu naťahovať.

SkryťVypnúť reklamu

Jedna malá obrazovka je aj na stredovom paneli, ale slúži na konfiguráciu najčastejšie používaných funkcií. Tento systém nazvaný i-Toggles už poznáme z modelov 308 a 408. Teraz ich je konfigurovateľných ešte viac.

Trochu nezvyk je ovládať dotykovo obrazovku takmer pred vodičom - napríklad, keď chcete vypnúť niektoré funkcie, ktoré sa aktivujú pred každou jazdou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CAZP7 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Peugeot

Súvisiace témy: Elektromobily
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  5. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 5 852
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 706
  3. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 4 350
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 255
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 435
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 772
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 791
  8. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž 1 660
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky L.
  2. Zuza Fialová: Výrok „ľudstvo si vždy nejako poradilo“ v reakcii na krízu je prejavom hlbokej neznalosti. Nič také ako „ľudstvo“ neexistuje.
  3. Anna Šuhajdová: Akú reálnu hodnotu prináša akcionárom a budúcim investorom dohoda Nvidia a AMD s americkou vládou?
  4. Július Alexy: MňAGA
  5. Adriana Boysová: Čomu veríme?
  6. Monika Albertiová: Je to tu na... nič, no zostanem tu žiť (kým sa dá)
  7. Zdravotní Klauni: Na lámanie ľadov majú nos. Ako zdravotní klauni pracujú s odmietnutím?
  8. Jaroslav Liptak: Od Moskvy po Caracas: návod na vládu bez otravného Bruselu
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 230
  2. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 12 973
  3. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 11 883
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 683
  5. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 8 159
  6. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 7 771
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 6 952
  8. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 6 731
  1. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  2. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  3. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  4. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  6. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  7. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  8. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
SkryťZatvoriť reklamu