Peugeot 3008 1,2 Hybrid - prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 32 490 / 36 140 |
Spotreba mesto - výrobca / test (l) | 5,7 / 6,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 520 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 739; 4 542; 1 895; 1 641 |
Tiež sa občas pýtate, s čím novým by ešte automobilky mohli prísť? Veď všetko tu už bolo a už sa len zbytočne vymýšľa.
Občas to tak naozaj vyzerá, no niekedy práve to vymýšľanie prinesie nové riešenia. A tie si napriek výraznej zmene okamžite osvojíte. Takýmto príkladom je nový Peugeot 3008, ktorého sme podrobili redakčnému testu.
Francúzski výrobcovia áut sú známi tým, že radi experimentujú. Niečo sa im podarí, niečo nie, ale väčšinou sa posúvajú dopredu.
Pred rokom sme si v rámci prvých jázd s modernizovaným Peugeotom e-2008 mohli v krátkosti vyskúšať aj to, čo nás ešte len čaká. Vďaka virtuálnej realite nás posadili do nového Peugeotu 3008 ešte pred svetovou premiérou. Bolo to trochu sci-fi, ako z počítačovej hry.
Lenže o rok neskôr, už v rovnako futuristickom interiéri, jazdíme reálne po Bratislave.
A čím je vlastne taký iný?
Chuť robiť veci inak
Peugeot už pred dvanástimi rokmi prišiel s koncepciou i-Cockpit. Tá výrazne zmenšila volant, cez ktorý sa už nemusíte pozerať na budíky, teda presnejšie rýchlomer a otáčkomer. Sú totiž umiestnené vyššie, až na vrchu prístrojovej dosky.
Netradičné usporiadanie vyvolalo diskusiu a nie každému vyhovovalo. Výrobca teraz nápad s novou generáciou i-Cockpitu posunul ešte ďalej. Vodič má pred sebou širokú zakrivenú obrazovku a nemusí sa tak na ňu pozerať na stredovej konzole.

Veľký 21-palcový digitálny štít vyzerá, ako by sa vznášal nad prístrojovou doskou a výrazne trčí ponad jej vrchný okraj. Lenže to platí aj o volante.
S niečím podobným sme sa už pred pár rokmi stretli v BMW iX a potom aj i4. Tam však ostala koncepcia s klasickým veľkým volantom, cez ktorý sa pozeráte na obrazovku. Pri novom Peugeote je však taký malý, že digitálny kokpit sledujete ponad jeho veniec a ešte aj krásne padne do rúk.
Takéto riešenie prináša nečakane dobrý posed za volantom. V rovnaký týždeň sme jazdili aj s novým BMW X1 M35i a boli sme prekvapení, že Peugeot 3008 nám z pozície vodiča viac vyhovoval. Prispeli k tomu aj perfektné sedadlá so slušným bočným vedením, ktoré boli príjemne komfortné aj pri dlhšom jazdení.

Niektoré riešenia vyžadujú zvyk
Po dlhom čase je nové aj ovládanie s veľkými tlačidlami na volante alebo páčky pod ním. Za celý týždeň sme si však nezvykli na umiestnenie ovládania automatickej prevodovky. Je hore na prístrojovej doske ako vo Volkswagene Multivan. V Peugeote však vodič nesedí tak vzpriamene, a preto sa musí za ovládačom pri každom parkovaní trochu naťahovať.
Jedna malá obrazovka je aj na stredovom paneli, ale slúži na konfiguráciu najčastejšie používaných funkcií. Tento systém nazvaný i-Toggles už poznáme z modelov 308 a 408. Teraz ich je konfigurovateľných ešte viac.
Trochu nezvyk je ovládať dotykovo obrazovku takmer pred vodičom - napríklad, keď chcete vypnúť niektoré funkcie, ktoré sa aktivujú pred každou jazdou.