SME

Nový Peugeot 3008 je vo vnútri skvelý, ale čo zvyšok auta? (test)

Spotrebou sa blíži k full-hybridom.

Peugeot 3008Peugeot 3008 (Zdroj: Peter Kálmán)
Peugeot 3008 1,2 Hybrid - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)32 490 / 36 140
Spotreba mesto - výrobca / test (l)5,7 / 6,1
Objem batožinového priestoru (l)520
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 739; 4 542; 1 895; 1 641

Tiež sa občas pýtate, s čím novým by ešte automobilky mohli prísť? Veď všetko tu už bolo a už sa len zbytočne vymýšľa.

Občas to tak naozaj vyzerá, no niekedy práve to vymýšľanie prinesie nové riešenia. A tie si napriek výraznej zmene okamžite osvojíte. Takýmto príkladom je nový Peugeot 3008, ktorého sme podrobili redakčnému testu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzski výrobcovia áut sú známi tým, že radi experimentujú. Niečo sa im podarí, niečo nie, ale väčšinou sa posúvajú dopredu.

Pred rokom sme si v rámci prvých jázd s modernizovaným Peugeotom e-2008 mohli v krátkosti vyskúšať aj to, čo nás ešte len čaká. Vďaka virtuálnej realite nás posadili do nového Peugeotu 3008 ešte pred svetovou premiérou. Bolo to trochu sci-fi, ako z počítačovej hry.

SkryťVypnúť reklamu

Lenže o rok neskôr, už v rovnako futuristickom interiéri, jazdíme reálne po Bratislave.

A čím je vlastne taký iný?

Chuť robiť veci inak

Peugeot už pred dvanástimi rokmi prišiel s koncepciou i-Cockpit. Tá výrazne zmenšila volant, cez ktorý sa už nemusíte pozerať na budíky, teda presnejšie rýchlomer a otáčkomer. Sú totiž umiestnené vyššie, až na vrchu prístrojovej dosky.

Netradičné usporiadanie vyvolalo diskusiu a nie každému vyhovovalo. Výrobca teraz nápad s novou generáciou i-Cockpitu posunul ešte ďalej. Vodič má pred sebou širokú zakrivenú obrazovku a nemusí sa tak na ňu pozerať na stredovej konzole.

Súvisiaci článok Nový Peugeot 3008 štartuje s predajom, jazdiť môže na benzín aj na elektrinu Čítajte 

Veľký 21-palcový digitálny štít vyzerá, ako by sa vznášal nad prístrojovou doskou a výrazne trčí ponad jej vrchný okraj. Lenže to platí aj o volante.

SkryťVypnúť reklamu

S niečím podobným sme sa už pred pár rokmi stretli v BMW iX a potom aj i4. Tam však ostala koncepcia s klasickým veľkým volantom, cez ktorý sa pozeráte na obrazovku. Pri novom Peugeote je však taký malý, že digitálny kokpit sledujete ponad jeho veniec a ešte aj krásne padne do rúk.

Takéto riešenie prináša nečakane dobrý posed za volantom. V rovnaký týždeň sme jazdili aj s novým BMW X1 M35i a boli sme prekvapení, že Peugeot 3008 nám z pozície vodiča viac vyhovoval. Prispeli k tomu aj perfektné sedadlá so slušným bočným vedením, ktoré boli príjemne komfortné aj pri dlhšom jazdení.

Niektoré riešenia vyžadujú zvyk

Po dlhom čase je nové aj ovládanie s veľkými tlačidlami na volante alebo páčky pod ním. Za celý týždeň sme si však nezvykli na umiestnenie ovládania automatickej prevodovky. Je hore na prístrojovej doske ako vo Volkswagene Multivan. V Peugeote však vodič nesedí tak vzpriamene, a preto sa musí za ovládačom pri každom parkovaní trochu naťahovať.

SkryťVypnúť reklamu

Jedna malá obrazovka je aj na stredovom paneli, ale slúži na konfiguráciu najčastejšie používaných funkcií. Tento systém nazvaný i-Toggles už poznáme z modelov 308 a 408. Teraz ich je konfigurovateľných ešte viac.

Trochu nezvyk je ovládať dotykovo obrazovku takmer pred vodičom - napríklad, keď chcete vypnúť niektoré funkcie, ktoré sa aktivujú pred každou jazdou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAZP7 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 667
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 382
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 890
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 355
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 148
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 069
  7. Ísť do kúpeľov je IN 4 797
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 579
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Koniar: Huliakov kotrmelce šuviks
  2. Viktor Pamula: Máme ešte vôbec opozíciu ?
  3. Martin Eštočák: Nová metodika zmien územného plánu v Prešove: Transparentný nástroj alebo výhoda pre vyvolených?
  4. Erich Mistrík: Načo je vláde taká ministerka a taký splnomocnenec?
  5. Ján Franko: F1: Rýchle kolesá a strážcovia času
  6. Vladimír Bojničan: Deti nie sú otrokmi dogmatickej viery. Sú to ľudia s právom racionálne a kriticky myslieť.
  7. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť II.
  8. Andrea Ostrihoňová: Trochu poézie do prózy života
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 52 103
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 734
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 647
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 18 867
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 8 145
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 026
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 787
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 5 986
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťZatvoriť reklamu