SME

Kia EV3 je už aj na Slovensku. Vieme, koľko bude nový elektromobil stáť

Zo Žiliny bude až menší model EV2.

Kia EV3Kia EV3 (Zdroj: Peter Kálmán)

Kia nie je medzi kompaktnými elektromobilmi žiadny nováčik, v minulosti ponúkala elektrický Soul a v súčasnosti už druhú generáciu modelu Niro, ktorý môže byť aj na baterky.

Napriek lokálnej skepse a slabým predajom elektromobilov v tomto segmente na Slovensku vidí Kia potenciál v rozširovaní radu EV. Preto prichádza so zatiaľ najmenším členom EV3.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na prvom domácom stretnutí s autom nás zaujímalo, koľko bude stáť, čo ponúkne a koho značka považuje za hlavných konkurentov.

Hoci sa môže zdať, že na trhu s elektromobilmi je akési bezvetrie, automobilky si uvedomujú, že tlaky na znižovanie emisií nových áut budú pokračovať. Menšie a dostupnejšie elektromobily preto ešte len získajú na význame.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Šéf marketingu Kia: Žilina dostane výrobu elektromobilu, Sportage ostáva Čítajte 

Konkurentov už má viac

Novinka postavená na platforme e-GMP má oproti väčším súrodencom len 400-voltovú technológiu a pohon predných kolies, no technicky je možné do budúcna ponúknuť aj štvorkolku.

S dĺžkou 4300 milimetrov a rázvorom 2680 mm ide o zástupcu C-segmentu.

Nájdeme medzi nimi rivalov, ktorí tiež boli od začiatku vyvíjaní ako elektromobily. Ide napríklad o Volkswagen ID.3, jeho športovejšie zameranú sesternicu Cupru Born, ale aj o Renault Megane, Volvo EX30 a u nás neznámy Smart #1.

Jeden výkon, dve veľkosti batérie

Parametre použitej technológie vyzerajú sľubne. Synchrónny elektromotor EV3 má výkon 150 kW (204 koní). Verzia Standard Range má batériu s kapacitou 58,3 kWh, vďaka ktorej má zvládnuť dojazd 420 kilometrov. Je tu však aj verzia Long Range s 81,4-kilowatthodinovou batériou, kde je dojazd až 600 kilometrov a maximálny nabíjací výkon pri DC nabíjaní je 128 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Batérie s nikel-mangán-kobaltovou (NMC) chémiou sú od LG a predpokladaná priemerná spotreba je 16 kWh na 100 km.

Cenník Kia EV3
2024
Štandardný dojazd
204 k, 58,3 kWh
Dlhý dojazd
204 k, 81,4 kWh
Light38 690 €
Air39 690 €44 490 €
Earth 47 490 €
GT-line 52 990 €

Cenou sa zatiaľ Kia EV3 veľmi nevnucuje. V základnej výbave Light totiž vyjde na 38 690 eur. Situáciu však zachraňuje bohatá štandardná výbava.

Nájdeme v nej dvojzónovú automatickú klimatizáciu s výduchmi pre zadných pasažierov, full-LED svetlá, adaptívny tempomat s automatickou jazdou v kolóne, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, dve 12,3-palcové obrazovky vrátane cúvacej kamery, navigácie a bezdrôtovej konektivity so smartfónom, 17-palcové hliníkové disky, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, vyhrievané sedadlá aj volant, bezkľúčový prístup a štartovanie či strešné lyžiny.

Cesta k väčšej batérii

Vyššia výbava Air od 39 690 eur otvára cestu aj k väčšej 81,4 kWh batérii, no vtedy už cena poskočí na 44 490 eur.

SkryťVypnúť reklamu

V nej sú aj kľučky s automatickým výsuvom, elektricky sklopné zrkadlá, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a možnosť digitálneho kľúča v smartfóne.

Až od výbavy Earth s cenou 47 490 eur a automaticky väčšou batériou, nájdeme tepelné čerpadlo, lakťovú opierku s výsuvným stolíkom na notebook, sledovanie mŕtvych uhlov, vyhrievané zadné sedadlá a umelú kožu.

Súvisiaci článok Kia EV3 je na svete. Stačí jej jeden pedál a dojazd má 600 kilometrov Čítajte 

Pre najnáročnejších je výbava GT-line za 52 990 eur, ktorá predstavuje vrcholnú verziu EV3. Obsahuje head-up displej, projektorové full-LED svetlá, 360-stupňovú kameru, systém automatického parkovania, sledovanie mŕtvych uhlov cez obrazovku pred vodičom, ventilované kožené sedadlá s elektrickým nastavovaním a prémiový audiosystém Harman Kardon.

Slovenský importér v rámci uvádzacej akcie pridáva aj nabíjaciu kartu Kia Charge s kreditom 2000 eur pri využití siete nabíjačiek na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo však k základnej výbave nepridá, je tepelné čerpadlo (+1100 eur) a systém V2L (vehicle to load), s ktorým môže používateľ auta pripájať externé spotrebiče (+890 eur). Priplatiť sa tiež dá za panoramatické strešné okno (+790 eur).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 435
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 940
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 439
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 352
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 079
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 107
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 090
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  2. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  3. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  4. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  5. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  6. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  7. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  8. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 118
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 025
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 935
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 585
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 526
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 266
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 917
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 080
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu