Kia nie je medzi kompaktnými elektromobilmi žiadny nováčik, v minulosti ponúkala elektrický Soul a v súčasnosti už druhú generáciu modelu Niro, ktorý môže byť aj na baterky.
Napriek lokálnej skepse a slabým predajom elektromobilov v tomto segmente na Slovensku vidí Kia potenciál v rozširovaní radu EV. Preto prichádza so zatiaľ najmenším členom EV3.
Na prvom domácom stretnutí s autom nás zaujímalo, koľko bude stáť, čo ponúkne a koho značka považuje za hlavných konkurentov.
Hoci sa môže zdať, že na trhu s elektromobilmi je akési bezvetrie, automobilky si uvedomujú, že tlaky na znižovanie emisií nových áut budú pokračovať. Menšie a dostupnejšie elektromobily preto ešte len získajú na význame.

Konkurentov už má viac
Novinka postavená na platforme e-GMP má oproti väčším súrodencom len 400-voltovú technológiu a pohon predných kolies, no technicky je možné do budúcna ponúknuť aj štvorkolku.
Rozmery Kia EV3:
- Rázvor: 2680 mm
- Dĺžka: 4300 mm
- Šírka: 1850 mm
- Výška: 1560 mm
- Kufor: 460 l
S dĺžkou 4300 milimetrov a rázvorom 2680 mm ide o zástupcu C-segmentu.
Nájdeme medzi nimi rivalov, ktorí tiež boli od začiatku vyvíjaní ako elektromobily. Ide napríklad o Volkswagen ID.3, jeho športovejšie zameranú sesternicu Cupru Born, ale aj o Renault Megane, Volvo EX30 a u nás neznámy Smart #1.
Jeden výkon, dve veľkosti batérie
Parametre použitej technológie vyzerajú sľubne. Synchrónny elektromotor EV3 má výkon 150 kW (204 koní). Verzia Standard Range má batériu s kapacitou 58,3 kWh, vďaka ktorej má zvládnuť dojazd 420 kilometrov. Je tu však aj verzia Long Range s 81,4-kilowatthodinovou batériou, kde je dojazd až 600 kilometrov a maximálny nabíjací výkon pri DC nabíjaní je 128 kW.
Batérie s nikel-mangán-kobaltovou (NMC) chémiou sú od LG a predpokladaná priemerná spotreba je 16 kWh na 100 km.
Cenník Kia EV3 2024 | Štandardný dojazd 204 k, 58,3 kWh | Dlhý dojazd 204 k, 81,4 kWh |
Light | 38 690 € | |
Air | 39 690 € | 44 490 € |
Earth | 47 490 € | |
GT-line | 52 990 € |
Cenou sa zatiaľ Kia EV3 veľmi nevnucuje. V základnej výbave Light totiž vyjde na 38 690 eur. Situáciu však zachraňuje bohatá štandardná výbava.
Nájdeme v nej dvojzónovú automatickú klimatizáciu s výduchmi pre zadných pasažierov, full-LED svetlá, adaptívny tempomat s automatickou jazdou v kolóne, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, dve 12,3-palcové obrazovky vrátane cúvacej kamery, navigácie a bezdrôtovej konektivity so smartfónom, 17-palcové hliníkové disky, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, vyhrievané sedadlá aj volant, bezkľúčový prístup a štartovanie či strešné lyžiny.
Cesta k väčšej batérii
Vyššia výbava Air od 39 690 eur otvára cestu aj k väčšej 81,4 kWh batérii, no vtedy už cena poskočí na 44 490 eur.
V nej sú aj kľučky s automatickým výsuvom, elektricky sklopné zrkadlá, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a možnosť digitálneho kľúča v smartfóne.
Až od výbavy Earth s cenou 47 490 eur a automaticky väčšou batériou, nájdeme tepelné čerpadlo, lakťovú opierku s výsuvným stolíkom na notebook, sledovanie mŕtvych uhlov, vyhrievané zadné sedadlá a umelú kožu.

Pre najnáročnejších je výbava GT-line za 52 990 eur, ktorá predstavuje vrcholnú verziu EV3. Obsahuje head-up displej, projektorové full-LED svetlá, 360-stupňovú kameru, systém automatického parkovania, sledovanie mŕtvych uhlov cez obrazovku pred vodičom, ventilované kožené sedadlá s elektrickým nastavovaním a prémiový audiosystém Harman Kardon.
Slovenský importér v rámci uvádzacej akcie pridáva aj nabíjaciu kartu Kia Charge s kreditom 2000 eur pri využití siete nabíjačiek na Slovensku.
Čo však k základnej výbave nepridá, je tepelné čerpadlo (+1100 eur) a systém V2L (vehicle to load), s ktorým môže používateľ auta pripájať externé spotrebiče (+890 eur). Priplatiť sa tiež dá za panoramatické strešné okno (+790 eur).