SME

Kia EV3 je už aj na Slovensku. Vieme, koľko bude nový elektromobil stáť

Zo Žiliny bude až menší model EV2.

Kia EV3Kia EV3 (Zdroj: Peter Kálmán)

Kia nie je medzi kompaktnými elektromobilmi žiadny nováčik, v minulosti ponúkala elektrický Soul a v súčasnosti už druhú generáciu modelu Niro, ktorý môže byť aj na baterky.

Napriek lokálnej skepse a slabým predajom elektromobilov v tomto segmente na Slovensku vidí Kia potenciál v rozširovaní radu EV. Preto prichádza so zatiaľ najmenším členom EV3.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na prvom domácom stretnutí s autom nás zaujímalo, koľko bude stáť, čo ponúkne a koho značka považuje za hlavných konkurentov.

Hoci sa môže zdať, že na trhu s elektromobilmi je akési bezvetrie, automobilky si uvedomujú, že tlaky na znižovanie emisií nových áut budú pokračovať. Menšie a dostupnejšie elektromobily preto ešte len získajú na význame.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Šéf marketingu Kia: Žilina dostane výrobu elektromobilu, Sportage ostáva Čítajte 

Konkurentov už má viac

Novinka postavená na platforme e-GMP má oproti väčším súrodencom len 400-voltovú technológiu a pohon predných kolies, no technicky je možné do budúcna ponúknuť aj štvorkolku.

S dĺžkou 4300 milimetrov a rázvorom 2680 mm ide o zástupcu C-segmentu.

Nájdeme medzi nimi rivalov, ktorí tiež boli od začiatku vyvíjaní ako elektromobily. Ide napríklad o Volkswagen ID.3, jeho športovejšie zameranú sesternicu Cupru Born, ale aj o Renault Megane, Volvo EX30 a u nás neznámy Smart #1.

Jeden výkon, dve veľkosti batérie

Parametre použitej technológie vyzerajú sľubne. Synchrónny elektromotor EV3 má výkon 150 kW (204 koní). Verzia Standard Range má batériu s kapacitou 58,3 kWh, vďaka ktorej má zvládnuť dojazd 420 kilometrov. Je tu však aj verzia Long Range s 81,4-kilowatthodinovou batériou, kde je dojazd až 600 kilometrov a maximálny nabíjací výkon pri DC nabíjaní je 128 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Batérie s nikel-mangán-kobaltovou (NMC) chémiou sú od LG a predpokladaná priemerná spotreba je 16 kWh na 100 km.

Cenník Kia EV3
2024
Štandardný dojazd
204 k, 58,3 kWh
Dlhý dojazd
204 k, 81,4 kWh
Light38 690 €
Air39 690 €44 490 €
Earth 47 490 €
GT-line 52 990 €

Cenou sa zatiaľ Kia EV3 veľmi nevnucuje. V základnej výbave Light totiž vyjde na 38 690 eur. Situáciu však zachraňuje bohatá štandardná výbava.

Nájdeme v nej dvojzónovú automatickú klimatizáciu s výduchmi pre zadných pasažierov, full-LED svetlá, adaptívny tempomat s automatickou jazdou v kolóne, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, dve 12,3-palcové obrazovky vrátane cúvacej kamery, navigácie a bezdrôtovej konektivity so smartfónom, 17-palcové hliníkové disky, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, vyhrievané sedadlá aj volant, bezkľúčový prístup a štartovanie či strešné lyžiny.

Cesta k väčšej batérii

Vyššia výbava Air od 39 690 eur otvára cestu aj k väčšej 81,4 kWh batérii, no vtedy už cena poskočí na 44 490 eur.

SkryťVypnúť reklamu

V nej sú aj kľučky s automatickým výsuvom, elektricky sklopné zrkadlá, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a možnosť digitálneho kľúča v smartfóne.

Až od výbavy Earth s cenou 47 490 eur a automaticky väčšou batériou, nájdeme tepelné čerpadlo, lakťovú opierku s výsuvným stolíkom na notebook, sledovanie mŕtvych uhlov, vyhrievané zadné sedadlá a umelú kožu.

Súvisiaci článok Kia EV3 je na svete. Stačí jej jeden pedál a dojazd má 600 kilometrov Čítajte 

Pre najnáročnejších je výbava GT-line za 52 990 eur, ktorá predstavuje vrcholnú verziu EV3. Obsahuje head-up displej, projektorové full-LED svetlá, 360-stupňovú kameru, systém automatického parkovania, sledovanie mŕtvych uhlov cez obrazovku pred vodičom, ventilované kožené sedadlá s elektrickým nastavovaním a prémiový audiosystém Harman Kardon.

Slovenský importér v rámci uvádzacej akcie pridáva aj nabíjaciu kartu Kia Charge s kreditom 2000 eur pri využití siete nabíjačiek na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo však k základnej výbave nepridá, je tepelné čerpadlo (+1100 eur) a systém V2L (vehicle to load), s ktorým môže používateľ auta pripájať externé spotrebiče (+890 eur). Priplatiť sa tiež dá za panoramatické strešné okno (+790 eur).

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 814
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 738
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 384
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 298
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 016
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 852
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 690
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 121
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  2. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  3. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  4. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  5. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  6. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  7. Martin Fronk: Ako šľachtu nahradili oligarchovia
  8. Tomas Hlavaty: Lev XIV. vidi budúcnost
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 555
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 14 344
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 903
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 666
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 065
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 783
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 748
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 6 495
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu