SME

Kia EV3 je už aj na Slovensku. Vieme, koľko bude nový elektromobil stáť

Zo Žiliny bude až menší model EV2.

Kia EV3Kia EV3 (Zdroj: Peter Kálmán)

Kia nie je medzi kompaktnými elektromobilmi žiadny nováčik, v minulosti ponúkala elektrický Soul a v súčasnosti už druhú generáciu modelu Niro, ktorý môže byť aj na baterky.

Napriek lokálnej skepse a slabým predajom elektromobilov v tomto segmente na Slovensku vidí Kia potenciál v rozširovaní radu EV. Preto prichádza so zatiaľ najmenším členom EV3.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na prvom domácom stretnutí s autom nás zaujímalo, koľko bude stáť, čo ponúkne a koho značka považuje za hlavných konkurentov.

Hoci sa môže zdať, že na trhu s elektromobilmi je akési bezvetrie, automobilky si uvedomujú, že tlaky na znižovanie emisií nových áut budú pokračovať. Menšie a dostupnejšie elektromobily preto ešte len získajú na význame.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Šéf marketingu Kia: Žilina dostane výrobu elektromobilu, Sportage ostáva Čítajte 

Konkurentov už má viac

Novinka postavená na platforme e-GMP má oproti väčším súrodencom len 400-voltovú technológiu a pohon predných kolies, no technicky je možné do budúcna ponúknuť aj štvorkolku.

S dĺžkou 4300 milimetrov a rázvorom 2680 mm ide o zástupcu C-segmentu.

Nájdeme medzi nimi rivalov, ktorí tiež boli od začiatku vyvíjaní ako elektromobily. Ide napríklad o Volkswagen ID.3, jeho športovejšie zameranú sesternicu Cupru Born, ale aj o Renault Megane, Volvo EX30 a u nás neznámy Smart #1.

Jeden výkon, dve veľkosti batérie

Parametre použitej technológie vyzerajú sľubne. Synchrónny elektromotor EV3 má výkon 150 kW (204 koní). Verzia Standard Range má batériu s kapacitou 58,3 kWh, vďaka ktorej má zvládnuť dojazd 420 kilometrov. Je tu však aj verzia Long Range s 81,4-kilowatthodinovou batériou, kde je dojazd až 600 kilometrov a maximálny nabíjací výkon pri DC nabíjaní je 128 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Batérie s nikel-mangán-kobaltovou (NMC) chémiou sú od LG a predpokladaná priemerná spotreba je 16 kWh na 100 km.

Cenník Kia EV3
2024
Štandardný dojazd
204 k, 58,3 kWh
Dlhý dojazd
204 k, 81,4 kWh
Light38 690 €
Air39 690 €44 490 €
Earth 47 490 €
GT-line 52 990 €

Cenou sa zatiaľ Kia EV3 veľmi nevnucuje. V základnej výbave Light totiž vyjde na 38 690 eur. Situáciu však zachraňuje bohatá štandardná výbava.

Nájdeme v nej dvojzónovú automatickú klimatizáciu s výduchmi pre zadných pasažierov, full-LED svetlá, adaptívny tempomat s automatickou jazdou v kolóne, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, dve 12,3-palcové obrazovky vrátane cúvacej kamery, navigácie a bezdrôtovej konektivity so smartfónom, 17-palcové hliníkové disky, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, vyhrievané sedadlá aj volant, bezkľúčový prístup a štartovanie či strešné lyžiny.

Cesta k väčšej batérii

Vyššia výbava Air od 39 690 eur otvára cestu aj k väčšej 81,4 kWh batérii, no vtedy už cena poskočí na 44 490 eur.

SkryťVypnúť reklamu

V nej sú aj kľučky s automatickým výsuvom, elektricky sklopné zrkadlá, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a možnosť digitálneho kľúča v smartfóne.

Až od výbavy Earth s cenou 47 490 eur a automaticky väčšou batériou, nájdeme tepelné čerpadlo, lakťovú opierku s výsuvným stolíkom na notebook, sledovanie mŕtvych uhlov, vyhrievané zadné sedadlá a umelú kožu.

Súvisiaci článok Kia EV3 je na svete. Stačí jej jeden pedál a dojazd má 600 kilometrov Čítajte 

Pre najnáročnejších je výbava GT-line za 52 990 eur, ktorá predstavuje vrcholnú verziu EV3. Obsahuje head-up displej, projektorové full-LED svetlá, 360-stupňovú kameru, systém automatického parkovania, sledovanie mŕtvych uhlov cez obrazovku pred vodičom, ventilované kožené sedadlá s elektrickým nastavovaním a prémiový audiosystém Harman Kardon.

Slovenský importér v rámci uvádzacej akcie pridáva aj nabíjaciu kartu Kia Charge s kreditom 2000 eur pri využití siete nabíjačiek na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo však k základnej výbave nepridá, je tepelné čerpadlo (+1100 eur) a systém V2L (vehicle to load), s ktorým môže používateľ auta pripájať externé spotrebiče (+890 eur). Priplatiť sa tiež dá za panoramatické strešné okno (+790 eur).

Elektromobily

Autoservisy, hasiči a znalci postupne získavajú viac skúseností s poškodenými elektromobilmi.


TASR 4
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 10 686
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 651
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 057
  4. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 137
  5. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 523
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 382
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 1 807
  8. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 516
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Bilohuščin: Deti 20. storočia
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (22. - 28.8.1925)
  3. Ernest Klotton: Niekto sa tu bojí o demokraciu
  4. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch!
  5. Ivan Mlynár: Robert Fico vie, že bez bubáka nie je dobráka, takže – the show must go on.
  6. David Talian: Anna Záborská a hranice spomínania v dobrom
  7. Branislav Hláčik: Nový princíp eliminácie časových paradoxov
  8. Martin Zielosko: Mission: Impossible - Posledné zúčtovanie
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 85 435
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 16 472
  3. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 744
  4. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 10 232
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 698
  6. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 334
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 502
  8. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 4 873
  1. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi znemožnili ísť čínskou cestou.
  2. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  3. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  4. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  5. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  6. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  7. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  8. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
SkryťZatvoriť reklamu