Hyundai Bayon 1,0 T-GDi 74 kW 7DCT Style – prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 16 790 / 22 440 |
Spotreba kombinovaná – výrobca / test (l) | 5,5 / 6,5 |
Objem batožinového priestoru (l) | 411 |
Rozmery – rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2580; 4180; 1775; 1500 |
Jeho dizajn si síce okamžite zapamätáte, ale ak by ste ho mali zaradiť do kategórie, bolo by to zložitejšie. Hyundai Bayon nedávno prešiel decentnou modernizáciou a nás v teste zaujímalo, aký je a čím vlastne chce byť.
Aj keď je popularita malých SUV v uplynulých rokoch enormná, spája sa s nimi jeden mínus, ktorý sa nedá poprieť. Dostanete auto B segmentu za cenu kompaktného hatchbacku väčšieho C segmentu. Len sedenie je vyššie, no priestor vo vnútri je väčšinou rovnaký.
Práve tu sa Bayon od väčšiny konkurencie líši a najbližšie má k priestorovo atypicky riešenej Honde Jazz, aj keď je od nej od nej o 90 milimetrov dlhší.
V ponuke Hyundaiu nájdeme Bayon zaradený medzi SUV, no v skutočnosti na aute vidieť snahu aspoň ideovo nahradiť model ix20. Ten sa radil do dnes už vymretého segmentu malých MPV a to je z nášho pohľadu dobra správa.

Vďaka tomuto nápadu sa nedá o Bayone povedať, že by bol len pridvihnutý Hyundai i20. Práve podľa neho má väčšinu technických riešení, no všetko je v odlišnom obale.
Keď je priorita praktická stránka
Pripomenutie MPV je dôležité z praktického hľadiska. Keď máte na výšku medzi podlahou a strechou väčší priestor, tak aj nastupovanie a vystupovanie je pohodlnejšie. Aj to je dôvod, prečo si v minulosti prvé generácie Mercedesu A alebo Volkswagen Golf Plus obľúbili hlavne starší ľudia.

Bayon je oproti nim menší, na dĺžku má 4180 mm, čo je o 114 mm viac ako pri i20. Rázvor kolies majú pritom obe autá rovnaký - 2580 mm.
Rozdiel v svetlej výške podvozka je len 25 mm a v kombinácii s nízko kotveným sedadlom sa v Bayone nedostaví pocit, že sedíte v crossoveri. Zato však ostáva viac miesta nad hlavami cestujúcich a platí to aj o zadných sedadlách.
Láka hlavne na kufor, plasty nenadchnú
Najväčším tromfom je bez debaty kufor s objemom 411 litrov, čo je napríklad viac ako pri Škode Kamiq. Aj sedenie vzadu je pre dospelé osoby bezproblémové, škoda len absencie výduchov klimatizácie v stredovom tuneli.