SME

Hyundai Bayon spája dva segmenty v jednom šikovnom aute

Najsilnejší motor príliš nechýba.

Hyundai BayonHyundai Bayon (Zdroj: Marek Čepa)
Hyundai Bayon 1,0 T-GDi 74 kW 7DCT Style – prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)16 790 / 22 440
Spotreba kombinovaná – výrobca / test (l)5,5 / 6,5
Objem batožinového priestoru (l)411
Rozmery – rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2580; 4180; 1775; 1500

Jeho dizajn si síce okamžite zapamätáte, ale ak by ste ho mali zaradiť do kategórie, bolo by to zložitejšie. Hyundai Bayon nedávno prešiel decentnou modernizáciou a nás v teste zaujímalo, aký je a čím vlastne chce byť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď je popularita malých SUV v uplynulých rokoch enormná, spája sa s nimi jeden mínus, ktorý sa nedá poprieť. Dostanete auto B segmentu za cenu kompaktného hatchbacku väčšieho C segmentu. Len sedenie je vyššie, no priestor vo vnútri je väčšinou rovnaký.

Práve tu sa Bayon od väčšiny konkurencie líši a najbližšie má k priestorovo atypicky riešenej Honde Jazz, aj keď je od nej od nej o 90 milimetrov dlhší.

SkryťVypnúť reklamu

V ponuke Hyundaiu nájdeme Bayon zaradený medzi SUV, no v skutočnosti na aute vidieť snahu aspoň ideovo nahradiť model ix20. Ten sa radil do dnes už vymretého segmentu malých MPV a to je z nášho pohľadu dobra správa.

Súvisiaci článok Hyundai i20 dozrel, no chýba mu silnejší motor. Sto koní pre vrchol ponuky je málo (test) Čítajte 

Vďaka tomuto nápadu sa nedá o Bayone povedať, že by bol len pridvihnutý Hyundai i20. Práve podľa neho má väčšinu technických riešení, no všetko je v odlišnom obale.

Keď je priorita praktická stránka

Pripomenutie MPV je dôležité z praktického hľadiska. Keď máte na výšku medzi podlahou a strechou väčší priestor, tak aj nastupovanie a vystupovanie je pohodlnejšie. Aj to je dôvod, prečo si v minulosti prvé generácie Mercedesu A alebo Volkswagen Golf Plus obľúbili hlavne starší ľudia.

Bayon je oproti nim menší, na dĺžku má 4180 mm, čo je o 114 mm viac ako pri i20. Rázvor kolies majú pritom obe autá rovnaký - 2580 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Rozdiel v svetlej výške podvozka je len 25 mm a v kombinácii s nízko kotveným sedadlom sa v Bayone nedostaví pocit, že sedíte v crossoveri. Zato však ostáva viac miesta nad hlavami cestujúcich a platí to aj o zadných sedadlách.

Láka hlavne na kufor, plasty nenadchnú

Najväčším tromfom je bez debaty kufor s objemom 411 litrov, čo je napríklad viac ako pri Škode Kamiq. Aj sedenie vzadu je pre dospelé osoby bezproblémové, škoda len absencie výduchov klimatizácie v stredovom tuneli.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB367 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 224
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 935
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 431
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 333
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 996
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 102
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 588
  8. Ísť do kúpeľov je IN 3 947
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  2. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  3. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  4. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  5. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  6. Andrea Školudová: Vankúše v spálni
  7. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete z pohľadu historického vývoja ľudstva
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 041
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 969
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 879
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 10 573
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 336
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 225
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 882
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 878
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu