SME

Hyundai Bayon spája dva segmenty v jednom šikovnom aute

Najsilnejší motor príliš nechýba.

Hyundai BayonHyundai Bayon (Zdroj: Marek Čepa)
Hyundai Bayon 1,0 T-GDi 74 kW 7DCT Style – prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)16 790 / 22 440
Spotreba kombinovaná – výrobca / test (l)5,5 / 6,5
Objem batožinového priestoru (l)411
Rozmery – rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2580; 4180; 1775; 1500

Jeho dizajn si síce okamžite zapamätáte, ale ak by ste ho mali zaradiť do kategórie, bolo by to zložitejšie. Hyundai Bayon nedávno prešiel decentnou modernizáciou a nás v teste zaujímalo, aký je a čím vlastne chce byť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď je popularita malých SUV v uplynulých rokoch enormná, spája sa s nimi jeden mínus, ktorý sa nedá poprieť. Dostanete auto B segmentu za cenu kompaktného hatchbacku väčšieho C segmentu. Len sedenie je vyššie, no priestor vo vnútri je väčšinou rovnaký.

Práve tu sa Bayon od väčšiny konkurencie líši a najbližšie má k priestorovo atypicky riešenej Honde Jazz, aj keď je od nej od nej o 90 milimetrov dlhší.

SkryťVypnúť reklamu

V ponuke Hyundaiu nájdeme Bayon zaradený medzi SUV, no v skutočnosti na aute vidieť snahu aspoň ideovo nahradiť model ix20. Ten sa radil do dnes už vymretého segmentu malých MPV a to je z nášho pohľadu dobra správa.

Súvisiaci článok Hyundai i20 dozrel, no chýba mu silnejší motor. Sto koní pre vrchol ponuky je málo (test) Čítajte 

Vďaka tomuto nápadu sa nedá o Bayone povedať, že by bol len pridvihnutý Hyundai i20. Práve podľa neho má väčšinu technických riešení, no všetko je v odlišnom obale.

Keď je priorita praktická stránka

Pripomenutie MPV je dôležité z praktického hľadiska. Keď máte na výšku medzi podlahou a strechou väčší priestor, tak aj nastupovanie a vystupovanie je pohodlnejšie. Aj to je dôvod, prečo si v minulosti prvé generácie Mercedesu A alebo Volkswagen Golf Plus obľúbili hlavne starší ľudia.

Bayon je oproti nim menší, na dĺžku má 4180 mm, čo je o 114 mm viac ako pri i20. Rázvor kolies majú pritom obe autá rovnaký - 2580 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Rozdiel v svetlej výške podvozka je len 25 mm a v kombinácii s nízko kotveným sedadlom sa v Bayone nedostaví pocit, že sedíte v crossoveri. Zato však ostáva viac miesta nad hlavami cestujúcich a platí to aj o zadných sedadlách.

Láka hlavne na kufor, plasty nenadchnú

Najväčším tromfom je bez debaty kufor s objemom 411 litrov, čo je napríklad viac ako pri Škode Kamiq. Aj sedenie vzadu je pre dospelé osoby bezproblémové, škoda len absencie výduchov klimatizácie v stredovom tuneli.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB367 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Hyundai

Nabitie veľkej trakčnej batérie elektromobilu skomplikovala vybitá malá 12V batéria.

Vždy myslite na núdzové riešenia vopred.


Oliver Varchol 74
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  4. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 907
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 6 460
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 991
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 844
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 037
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 628
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 540
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 310
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu