SME

Inštruktor autoškoly: Záujem o vodičák na automat stúpol, technické znalosti idú do úzadia

Rozhovor s inštruktorom autoškoly.

Milan Jusko je inštruktorom autoškoly už dlhé roky, veľa sa toho medzičasom zmenilo vo výučbe. Milan Jusko je inštruktorom autoškoly už dlhé roky, veľa sa toho medzičasom zmenilo vo výučbe. (Zdroj: Oliver Varchol )

Niektoré zážitky si zapamätáme na celý život. Skúšky v autoškole medzi také určite patria. Mnohí vedia aj po dlhých rokoch opísať konkrétne auto, na ktorom ju absolvovali. Dnes sa už nejazdí na Škode 105 s plechovou tabuľou autoškola na streche a ani sa nepíšu testy ručne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stredoškoláci sú niekedy až príliš odvážni a neboja sa ísť ani do komplikovanejších križovatiek, lebo sa to chcú naučiť. Štyridsiatnici a starší, sa viac boja jazdiť a v premávke sú opatrnejší. V dôchodcovskom veku sa väčšina chce naučiť jazdiť dve trasy a zvyšok ich nezaujíma," hovorí dlhoročný inštruktor a majiteľ autoškoly MILAN JUSKO z Prešova s tým, že jeho povolanie má veľa spoločného s prácou psychológa.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dnes vyzerá kurz v autoškole? Koľko trvá teoretická a praktická časť?

Štandardný kurz trvá dva až tri mesiace, ale závisí to od toho, koľko času si na to žiak vyhradí. Pre neho sa to celé začne teóriou, ktorú tvorí jedenásť stretnutí v učebni autoškoly plus kurz prvej pomoci. Hodiny sú rozložené do dvoch týždňov. Po teórii si už plánuje jazdy podľa seba.

Niektoré autoškoly majú vlastnú aplikáciu, iné zase samostatnú webovú stránku. Žiak si tam nájde voľnú hodinu, ktorá mu vyhovuje, a prihlási sa. Niektoré autoškoly ponúkajú aj výber ľubovoľného auta alebo inštruktora.

Väčšina žiakov sú študenti, preto je najviac žiadaný čas od tretej do piatej, keď sa väčšine z nich končí vyučovanie.

Súvisiaci článok Inštruktor školy šmyku: Ľudia k nám prichádzajú s množstvom zlozvykov Čítajte 

V akom veku môžem najskôr začať s kurzom?

Môžete začať v šestnástich, ale s tým, že skúšku budete robiť v sedemnástich. Čiže dajme tomu, že by ste začali tri mesiace pred sedemnástymi narodeninami. Keď urobíte skúšku, do osemnástych narodenín môžete jazdiť iba v sprievode staršieho vodiča, ktorým je často člen rodiny.

SkryťVypnúť reklamu

Takže ak by som sa prihlásil na kurz, mohol by som ho zvládnuť aj do dvoch mesiacov?

Áno, štandardný kurz je možné absolvovať do dvoch mesiacov, ak si žiak naplánuje hodiny minimálne dvakrát týždenne.

Autoškoly ponúkajú aj ďalšie typy kurzov ako individuálny alebo zrýchlený. Individuálny je naplánovaný presne podľa požiadaviek jednotlivca, ktorý sa s inštruktorom stretáva sám na teórii aj na jazdách.

Pri zrýchlenom kurze sú hodiny naplánované tak, aby žiak absolvoval kurz čo najrýchlejšie. Vie ho stihnúť do troch až štyroch týždňov, potom ho do mesiaca čakajú skúšky. Taká je zákonná lehota na pripustenie absolventov ku skúške.

Spomenuli ste tri typy kurzov na osobné auto. Koľko stojí ten na osobné auto?

Cena klasického kurzu na osobné vozidlo skupiny B je 950 eur. Individuálny kurz stojí 1200 eur a zrýchlený 1400 eur. Vo väčšine autoškôl je to veľmi podobné alebo rovnaké.

SkryťVypnúť reklamu

K tomu treba však prirátať ešte 50 eur ako poplatok za skúšku a ďalších desať eur za vydanie vodičského preukazu. Ak sa vám skúška nepodarí na prvýkrát, priplatíte si 12,50 eura za každý ďalší pokus.

Všímate si, ako narástli ceny kurzov za uplynulých päť až desať rokov?

Približne pred šiestimi rokmi sa ceny kurzu pohybovali okolo 550 až 600 eur za kurz, čiže išli hore o minimálne 300 až 400 eur.

Ako prebieha skúška na vodičský preukaz a aké zmeny sa v poslednom čase udiali?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB3UE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 772
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 949
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 444
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 428
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 208
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 199
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 111
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 594
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Adriana Boysová: Život po živote
  2. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  3. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  4. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  5. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  6. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  7. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  8. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 238
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 093
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 987
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 366
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 799
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 337
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 6 946
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 175
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu