SME

Inštruktor autoškoly: Záujem o vodičák na automat stúpol, technické znalosti idú do úzadia

Rozhovor s inštruktorom autoškoly.

Milan Jusko je inštruktorom autoškoly už dlhé roky, veľa sa toho medzičasom zmenilo vo výučbe. Milan Jusko je inštruktorom autoškoly už dlhé roky, veľa sa toho medzičasom zmenilo vo výučbe. (Zdroj: Oliver Varchol )

Niektoré zážitky si zapamätáme na celý život. Skúšky v autoškole medzi také určite patria. Mnohí vedia aj po dlhých rokoch opísať konkrétne auto, na ktorom ju absolvovali. Dnes sa už nejazdí na Škode 105 s plechovou tabuľou autoškola na streche a ani sa nepíšu testy ručne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stredoškoláci sú niekedy až príliš odvážni a neboja sa ísť ani do komplikovanejších križovatiek, lebo sa to chcú naučiť. Štyridsiatnici a starší, sa viac boja jazdiť a v premávke sú opatrnejší. V dôchodcovskom veku sa väčšina chce naučiť jazdiť dve trasy a zvyšok ich nezaujíma," hovorí dlhoročný inštruktor a majiteľ autoškoly MILAN JUSKO z Prešova s tým, že jeho povolanie má veľa spoločného s prácou psychológa.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dnes vyzerá kurz v autoškole? Koľko trvá teoretická a praktická časť?

Štandardný kurz trvá dva až tri mesiace, ale závisí to od toho, koľko času si na to žiak vyhradí. Pre neho sa to celé začne teóriou, ktorú tvorí jedenásť stretnutí v učebni autoškoly plus kurz prvej pomoci. Hodiny sú rozložené do dvoch týždňov. Po teórii si už plánuje jazdy podľa seba.

Niektoré autoškoly majú vlastnú aplikáciu, iné zase samostatnú webovú stránku. Žiak si tam nájde voľnú hodinu, ktorá mu vyhovuje, a prihlási sa. Niektoré autoškoly ponúkajú aj výber ľubovoľného auta alebo inštruktora.

Väčšina žiakov sú študenti, preto je najviac žiadaný čas od tretej do piatej, keď sa väčšine z nich končí vyučovanie.

Súvisiaci článok Inštruktor školy šmyku: Ľudia k nám prichádzajú s množstvom zlozvykov Čítajte 

V akom veku môžem najskôr začať s kurzom?

Môžete začať v šestnástich, ale s tým, že skúšku budete robiť v sedemnástich. Čiže dajme tomu, že by ste začali tri mesiace pred sedemnástymi narodeninami. Keď urobíte skúšku, do osemnástych narodenín môžete jazdiť iba v sprievode staršieho vodiča, ktorým je často člen rodiny.

SkryťVypnúť reklamu

Takže ak by som sa prihlásil na kurz, mohol by som ho zvládnuť aj do dvoch mesiacov?

Áno, štandardný kurz je možné absolvovať do dvoch mesiacov, ak si žiak naplánuje hodiny minimálne dvakrát týždenne.

Autoškoly ponúkajú aj ďalšie typy kurzov ako individuálny alebo zrýchlený. Individuálny je naplánovaný presne podľa požiadaviek jednotlivca, ktorý sa s inštruktorom stretáva sám na teórii aj na jazdách.

Pri zrýchlenom kurze sú hodiny naplánované tak, aby žiak absolvoval kurz čo najrýchlejšie. Vie ho stihnúť do troch až štyroch týždňov, potom ho do mesiaca čakajú skúšky. Taká je zákonná lehota na pripustenie absolventov ku skúške.

Spomenuli ste tri typy kurzov na osobné auto. Koľko stojí ten na osobné auto?

Cena klasického kurzu na osobné vozidlo skupiny B je 950 eur. Individuálny kurz stojí 1200 eur a zrýchlený 1400 eur. Vo väčšine autoškôl je to veľmi podobné alebo rovnaké.

SkryťVypnúť reklamu

K tomu treba však prirátať ešte 50 eur ako poplatok za skúšku a ďalších desať eur za vydanie vodičského preukazu. Ak sa vám skúška nepodarí na prvýkrát, priplatíte si 12,50 eura za každý ďalší pokus.

Všímate si, ako narástli ceny kurzov za uplynulých päť až desať rokov?

Približne pred šiestimi rokmi sa ceny kurzu pohybovali okolo 550 až 600 eur za kurz, čiže išli hore o minimálne 300 až 400 eur.

Ako prebieha skúška na vodičský preukaz a aké zmeny sa v poslednom čase udiali?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB3UE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 152
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 329
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 384
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 483
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 169
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 704
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 297
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 1 994
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  2. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  3. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  4. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  5. Tomas Hlavaty: Sankcie proti Rusku označil Fico za "mor". Mor ho!
  6. Viktor Pamula: Čo znamená športová hala v Handlovej pre Slovensko ?
  7. Miroslav Ferkl: Solovjov kód 86 47.
  8. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 21 936
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 617
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 969
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 692
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 481
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 187
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 336
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 588
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu