SME

Suzuki má svoj prvý elektromobil, ide zároveň o nástupcu Vitary

Nechýba pohon všetkých kolies.

Suzuki e VitaraSuzuki e Vitara (Zdroj: Suzuki)

Suzuki sa dlho úspešne vyhýbalo otázke elektromobilov. Dokonca až tak dlho, že už išlo o posledného veľkého výrobcu, ktorý nemá v ponuke žiaden. Aj to sa však už zmení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Japonská značka v Miláne ukázala svoj nový, plne elektrický model e Vitara. Dizajnovo vychádza z konceptu eVX predstaveného na začiatku roka 2023 na autosalóne v indickom Naí Dillí.

Robustnejšia aj priestrannejšia

Oproti súčasnej Vitare je elektrická alternatíva, a neskôr aj nástupca, dlhšia o rovných 100 milimetrov, takže karoséria má 4275 mm a rázvor kolies podrástol až o 200 mm na celkových 2700 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn karosérie dáva vyniknúť robustným blatníkom, zadné dvíhajú líniu až ponad spodnú hranu bočných okien. Zadné svetlá sú opticky prepojené priehľadným krytom na dverách kufra, vpredu denné LED svietenie je v tvare ypsilonu.

Oproti súčasnej Vitare vyzerá interiér novinky priam prémiovo, najmä v dvojfarebnej kombinácii. Obrazovky sú opticky spojené, rámy výduchov vetrania zdobí imitácia hliníka.

Stredový tunel s elektronickým otočným voličom smeru jazdy a tiež tlačidlá na volante nezaprú príbuznosť s Toyotou.

Nová platforma aj s pohonom 4x4

Auto je postavené na novej platforme Heartec-e navrhnutej pre elektromobily a podelí sa o ňu s Toyotou. Predzvesťou bol koncept Toyota Urban SUV. Obe autá sa spoločne budú vyrábať v indickom závode Suzuki Motor Gujarat.

SkryťVypnúť reklamu

Oproti niektorým európskym konkurentom bude e Vitara k dispozícii okrem pohonu predných kolies aj ako štvorkolka. Celkovo v troch verziách a s dvoma možnosťami kapacity batérie. Od toho všetkého sa odvíja aj výkon.

Súvisiaci článok Elektromobilom sa nevyhne ani Suzuki, budúcnosť naznačuje koncept eVX Čítajte 

Najdostupnejšia verzia s pohonom predných kolies má 106 kW (144 koní) a maximálny krútiaci moment 189 Nm. Batéria v podlahe má v takomto prípade kapacitu 49 kWh. Suzuki dojazd zatiaľ neuvádza, no základná verzia je primárne určená do mestskej a prímestskej premávky.

Na zvládanie dlhších trás má byť verzia s väčšou 61 kWh batériou. Pri prednom pohone má výkon 128 kW (174 koní) a štvorkolka tvorená dvojicou elektromotorov má systémových 135 kW (184 koní). Pri preklzoch pomôže zadný elektromotor s výkonom 48 kW (65 koní).

Výrobca si ďalšie údaje vrátane ceny necháva až na uvedenie na trh, ku ktorému by v Európe malo dôjsť v lete 2025.

Suzuki

Súvisiace témy: Elektromobily, Suzuki Vitara
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 211
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 283
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 514
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 504
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 188
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 709
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 319
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 017
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  2. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  3. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  4. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  5. Tomas Hlavaty: Sankcie proti Rusku označil Fico za "mor". Mor ho!
  6. Viktor Pamula: Čo znamená športová hala v Handlovej pre Slovensko ?
  7. Miroslav Ferkl: Solovjov kód 86 47.
  8. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 096
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 627
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 974
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 695
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 519
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 199
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 341
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 524
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu