Airbag slávi svoje 25-ročné jubileum. Ako prví experimentovali s touto technikou v 70. rokoch Američania. V konečnom dôsledku to však bola nemecká automobilka Mercedes, ktorá v roku 1980 ako prvá predstavila airbagy vo svojich automobiloch. Spoločnosť Bosch sa pritom stala prvým dodávateľom airbagov na svete. Kupcovia mercedesov triedy S si mohli nechať zabudovať airbag pre vodiča za príplatok asi 780 EUR, čo je v prepočte 30 046,40 SKK. Od roku 1991 obsahovali "ochranné vankúšiky" sériovo všetky mercedesy vyššej triedy.
V súčasnosti sa stala táto technika u väčšiny výrobcov automobilov štandardom. Len v Európe sa ročne predá okolo 100 miliónov airbagov, odhaduje marketingový riaditeľ nemeckého výrobcu airbagov TRW Andreas Bstock. Medzitým sa zvýšili aj nároky spotrebiteľov. V súčasnosti sa už takmer nepredávajú automobily bez airbagov. Moderné autá majú spravidla 6 až 8 vstavaných bezpečnostných vankúšikov: vpredu, na stranách a pre hlavu a kolená. Podľa želania zákazníkov sa dodávajú aj airbagy pre spolujazdcov sediacich v zadnej časti vozidla.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.