SME

Volkswagen ID.7 Tourer je elektromobil, s ktorým sa netreba báť cestovať (test)

Aj elektrické kombi môže byť praktické.

Volkswagen ID.7 TourerVolkswagen ID.7 Tourer (Zdroj: Marek Čepa)
Volkswagen ID.7 Tourer Pro Limited
Cena modelu od / verzia od (eur)52 290 / 54 290
Spotreba výrobca / test (kWh)14,41 / 17,2
Objem batožinového priestoru (l)605
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2971; 4961; 1862; 1543

Najčastejšie spomínanou nevýhodou elektrického pohonu bývajú dlhé nabíjacie časy a obmedzený dojazd. Ten klesá prudko najmä pri rýchlejšej jazde, mnohí preto autá na batérie stále považujú za úplne nevhodné na akékoľvek dlhšie trasy.

Doménou elektromobilov bolo vždy v prvom rade mesto, už dávno však nie sú iba malými škatuľkami na krátke trasy. A vynikajúcou ukážkou pokroku je práve Volkswagen ID.7 Tourer, s ktorým by sme sa neváhali vydať aj na dovolenku.

Začnime však jeho vzhľadom, ktorý neprekvapí asi nikoho, kto videl aspoň jeden z elektrických modelov Volkswagenu. V tomto prípade je rozhodne zaujímavejšia technika, ktorá sa pod jednoduchým dizajnom skrýva.

SkryťVypnúť reklamu

Verzia Tourer však vyzerá o niečo lepšie ako sesterský sedan. Dlhá strecha autu pristane a vyššia zadná časť lepšie maskuje vysoké boky auta s batériou v podlahe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podstatnou súčasťou vzhľadu auta sú aj veľké disky kolies s priemerom 20 palcov, ktoré však nepatria k najpraktickejším. Hoci sa príliš neprejavili na pohodlí, keďže majú stále pomerne vysoký profil, užší rozmer pneumatík na širšom disku zbytočne vystavuje lemy nebezpečným obrubníkom.

Zaujímavo riešené sú tiež zadné svetlá, medzi ktorými sa nachádza osvetlené logo automobilky. Svietiace logo nájdeme aj vpredu, kde prerušuje linku tiahnucu sa medzi svetlami.

Súvisiaci článok Hyundai Ioniq 6 nie je len o dizajne, ale aj o nízkej spotrebe (prvá jazda) Čítajte 

Keď už sme pri téme osvetlenia, rozhodne musíme spomenúť skvelé Matrix LED svetlomety IQ. Light, ktoré patria k tomu najlepšiemu na súčasnom trhu. Cestu v noci osvetľujú perfektne, aj v režime automatických diaľkových svetiel reagujú na ostatné autá bleskovo a precízne ich vytienia tak, aby neoslepovali, no maximalizovali viditeľnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Dotykom sa nevyhnete

Kým zvonku nás auto priveľmi neočarilo, jednoduchý interiér sa nám zapáčil hneď. Čisté línie nenarúša takmer nič a až na tvrdšie plasty na niektorých miestach pôsobil kvalitne a prémiovo.

Príliš sa však spolieha na dotykové ovládanie, cez displej sa ovláda prakticky všetko, dokonca aj smer fúkania elegantne zapracovaných výduchov klimatizácie. Mnohé modely od podobných riešení po kritike ustupujú, tento k nim však nepatrí.

Nedá sa ubrániť dojmu, že ide opäť len o šetrenie maskované za čistý a moderný dizajn. Opakuje sa tu aj nešťastne riešené sťahovanie zadných okien, ktoré využíva rovnaké spínače pre predné aj zadné okná. V aute tejto kategórie by sme privítali menej zjavné šetrenie.

Mnohým sa nepáči ani malý displej pred vodičom, je to však najmä o zvyku. Je skvelo čitateľný, s jednoduchou grafikou, a sprostredkúva vodičovi všetky podstatné informácie bez efektných zbytočností. Navyše ho dopĺňa vynikajúci head-up displej s rozšírenou realitou premietaný na čelné sklo.

SkryťVypnúť reklamu

Jednou z oblastí, kde ID.7 skutočne vyniká, je pohodlie. Predné sedadlá ergoActive sú vynikajúce a pohodlné aj na dlhé jazdy, navyše sú nielen vyhrievané a vetrané, ale dokonca vás aj masírujú.

Súvisiaci článok Volkswagen ID.7 pripomína cestovanie vo vlaku prvou triedou (test) Čítajte 

Komfortné sedenie je aj vzadu, predovšetkým vďaka bohatému priestoru na nohy a rovnej podlahe bez vyvýšeného stredového tunela. Ani tu nechýbajú pohodlné sedadlá, hoci len s vyhrievanou funkciou, ale ani vlastné výduchy a ovládanie klimatizácie.

Priestor najmä pre posádku

Priestrannosť kabíny ešte zvýrazňuje veľké panoramatické okno. Namiesto klasickej rolety znepriehľadnie samotné sklo. Takéto riešenie je síce efektné, no proti priamemu slnku chráni o niečo slabšie ako klasické okno s roletou.

Miernym sklamaním bol batožinový priestor, pod ktorého vysokým dnom sa skrýva elektromotor. Napriek dĺžke tak ponúka iba 605 litrov, o 85 menej ako nový Passat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To však stačí na väčšinu bežných situácii, rovnako ako aj na dlhší výlet. A to sa skvelo hodí k pohodlnému elektromobilu, s ktorým sa skutočne nemusíte obávať ani dlhých ciest.

Pre verziu Pro výrobca udáva kombinovaný dojazd prekračujúci 605 kilometrov, čo je samozrejme hodnota, ktorú v reálnom svete dosiahnete iba ťažko. Nám sa však v režime Eco podarilo prekročiť 500 kilometrov na jedno nabitie, pri jazde čisto v meste s využitím rekuperácie sa dajú dosiahnuť ešte lepšie hodnoty.

Pri diaľničnej rýchlosti samozrejme dojazd ešte trochu klesne, stále nám však vychádzal teoretický dojazd okolo 400 kilometrov aj pri jazde 130 km/h. V úspornom režime je auto obmedzené na túto rýchlosť, no pri stlačení pedála na podlahu z neho viete dočasne dostať viac, napríklad na bezpečné predbiehanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nabíja ešte rýchlejšie, než uvádza výrobca

V prípade, že potrebujete prejsť ešte väčšiu vzdialenosť, s dostatočne výkonnou nabíjačkou vám postačí zastávka na kávu a bagetku a môžete pokračovať ďalej s takmer plnou batériou.

Testovaná verzia Pro je pritom základom, na takýto dojazd jej stačí batéria s využiteľnou kapacitou 77 kWh. V ponuke sú tiež modely Pro S alebo GTX, v oboch prípadoch s kapacitou až 86 kWh.

Súvisiaci článok Na výlet s elektromobilom. Aká je realita a koľko strávite nabíjaním? Čítajte 

Pre tieto verzie je tiež udávaný vyšší maximálny nabíjací výkon, až 200 kW, zatiaľ čo testované Pro dokáže jednosmerným prúdom nabíjať maximálne 175 kW. Aspoň to teda tvrdí automobilka.

Realita je v tomto prípade ešte lepšia, pri nabíjaní jednosmerným prúdom sme totiž dosiahli až 183 kW. Pri tejto rýchlosti sa dobíja až 16 kilometrov dojazdu za každú minútu nabíjania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby sme však dosiahli takéto rýchle nabíjanie čo najskôr, auto je vybavené šikovnou funkciou optimalizácie batérie pred nabíjaním. Na prípravu síce potrebuje nejaký čas, keď však funkciu zapnete na dlhšej trase v predstihu, plný výkon nabíjania máte k dispozícii už od momentu kedy k autu pripojíte kábel.

Z 15 na 80 percent batérie sme sa vďaka tomu dostali už za 25 minút. Takéto nabíjanie, samozrejme, nie je ideálne, keďže škodí životnosti batérie a stojí viac peňazí, ale robí z elektromobilu perfektný diaľničný krížnik. Väčšinu času ho aj tak budete pomaly nabíjať doma či v práci.

Elektro stvorené na diaľnicu

Na diaľnici oceníte tiež výber asistenčných systémov Travel Assist, ktorý funguje naozaj špičkovo, od udržiavania rýchlosti až po sledovanie čiar. Po ťuknutí do páčky smeroviek za vás auto zvládne aj zmenu jazdného pruhu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posledným dielikom do skladačky vynikajúceho diaľničného auta je komfort. Už sme si povedali, že priestor aj sedačky sú na vysokej úrovni, musíme však spomenúť aj skvelé odhlučnenie vďaka akustickým sklám v predných dverách. Aerodynamický hluk je minimálny, na palube vládne ticho aj pri vyšších rýchlostiach.

Komfortne ladený je tiež adaptívny podvozok, ktorý aj na veľkých kolesách krásne tlmí nerovnosti. Iba v športovom režime citeľne stuhne a mäkké pohodlné kombi je zrazu na ceste ako prilepené.

Súvisiaci článok Mercedes EQS je lákavou budúcnosťou elektrických limuzín (test) Čítajte 

Keď sa k tomu pridá prekvapivo priame riadenie a pohon zadných kolies, ID.7 sa mení na vyslovene zábavné auto. Iba odpich z miesta je slabší, než by sme pri výkone 210 kW očakávali, zadné pneumatiky by však krútiaci moment 545 Nm aj tak nedokázali okamžite preniesť na cestu, isté obmedzenie výkonu v nízkych rýchlostiach je preto na mieste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek tomu dokáže stovku prekonať už za 6,6 sekundy. Zábavnejší prejav mu dodáva aj pohon zadnej nápravy, len vrcholná verzia GTX má poháňané všetky kolesá.

V neposlednom rade vďaka tejto koncepcii pohonu disponuje na svoju dĺžku výborným polomerom otáčania iba 10,9 metra. Takmer päťmetrové kombi preto nie je vôbec problém zaparkovať aj na tesnejšie miesta.

Hoci rozhodne má svoje muchy, dovolíme si tvrdiť, že ide o jeden z najpraktickejších elektromobilov, ktoré sa dnes dajú kúpiť. Všestrannosť typická pre Volkswageny nechýba ani tu a toto podarené kombi má potenciál presvedčiť aj mnohých odporcov elektrického pohonu.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelVolkswagen ID.7 Tourer
VerziaPro Limited
Cena modelu od / verzie od / test. modelu (eur)52 290 / 54 290 / 62 410
Výkon – kW(k)210 (286)
Krút. moment – (Nm)545
Zrýchlenie z 0 – 100 km / h – výrobca (s)6,6
Maximálna rýchlosť (km/h)180
Spotreba výrobca / test (kWh / 100 km)14,41 / 17,2
Kapacita batérie (kWh)82 (77 využiteľných)
Kombinovaný dojazd – výrobca (km)605
Nabíjanie (kW)11 AC, 175 DC
Rozmer pneumatík235/45 R20 vpredu / 255/40 R20 vzadu
Pohotovostná hmotnosť (kg)2199
Objem batožinového priestoru / so sklopenými sedadlami (l)605 / 1 714
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2971; 4961; 1862; 1543

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: Elektromobily
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 363
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 120
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 830
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 563
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 256
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 718
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 367
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 094
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  2. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  3. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  4. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  5. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  6. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  7. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  8. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 23 466
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 648
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 016
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 705
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 664
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 224
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 348
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák! 4 440
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťZatvoriť reklamu