SME

Volkswagen ID.7 Tourer je elektromobil, s ktorým sa netreba báť cestovať (test)

Aj elektrické kombi môže byť praktické.

Volkswagen ID.7 TourerVolkswagen ID.7 Tourer (Zdroj: Marek Čepa)
Volkswagen ID.7 Tourer Pro Limited
Cena modelu od / verzia od (eur)52 290 / 54 290
Spotreba výrobca / test (kWh)14,41 / 17,2
Objem batožinového priestoru (l)605
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2971; 4961; 1862; 1543

Najčastejšie spomínanou nevýhodou elektrického pohonu bývajú dlhé nabíjacie časy a obmedzený dojazd. Ten klesá prudko najmä pri rýchlejšej jazde, mnohí preto autá na batérie stále považujú za úplne nevhodné na akékoľvek dlhšie trasy.

Doménou elektromobilov bolo vždy v prvom rade mesto, už dávno však nie sú iba malými škatuľkami na krátke trasy. A vynikajúcou ukážkou pokroku je práve Volkswagen ID.7 Tourer, s ktorým by sme sa neváhali vydať aj na dovolenku.

Začnime však jeho vzhľadom, ktorý neprekvapí asi nikoho, kto videl aspoň jeden z elektrických modelov Volkswagenu. V tomto prípade je rozhodne zaujímavejšia technika, ktorá sa pod jednoduchým dizajnom skrýva.

SkryťVypnúť reklamu

Verzia Tourer však vyzerá o niečo lepšie ako sesterský sedan. Dlhá strecha autu pristane a vyššia zadná časť lepšie maskuje vysoké boky auta s batériou v podlahe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podstatnou súčasťou vzhľadu auta sú aj veľké disky kolies s priemerom 20 palcov, ktoré však nepatria k najpraktickejším. Hoci sa príliš neprejavili na pohodlí, keďže majú stále pomerne vysoký profil, užší rozmer pneumatík na širšom disku zbytočne vystavuje lemy nebezpečným obrubníkom.

Zaujímavo riešené sú tiež zadné svetlá, medzi ktorými sa nachádza osvetlené logo automobilky. Svietiace logo nájdeme aj vpredu, kde prerušuje linku tiahnucu sa medzi svetlami.

Súvisiaci článok Hyundai Ioniq 6 nie je len o dizajne, ale aj o nízkej spotrebe (prvá jazda) Čítajte 

Keď už sme pri téme osvetlenia, rozhodne musíme spomenúť skvelé Matrix LED svetlomety IQ. Light, ktoré patria k tomu najlepšiemu na súčasnom trhu. Cestu v noci osvetľujú perfektne, aj v režime automatických diaľkových svetiel reagujú na ostatné autá bleskovo a precízne ich vytienia tak, aby neoslepovali, no maximalizovali viditeľnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Dotykom sa nevyhnete

Kým zvonku nás auto priveľmi neočarilo, jednoduchý interiér sa nám zapáčil hneď. Čisté línie nenarúša takmer nič a až na tvrdšie plasty na niektorých miestach pôsobil kvalitne a prémiovo.

Príliš sa však spolieha na dotykové ovládanie, cez displej sa ovláda prakticky všetko, dokonca aj smer fúkania elegantne zapracovaných výduchov klimatizácie. Mnohé modely od podobných riešení po kritike ustupujú, tento k nim však nepatrí.

Nedá sa ubrániť dojmu, že ide opäť len o šetrenie maskované za čistý a moderný dizajn. Opakuje sa tu aj nešťastne riešené sťahovanie zadných okien, ktoré využíva rovnaké spínače pre predné aj zadné okná. V aute tejto kategórie by sme privítali menej zjavné šetrenie.

Mnohým sa nepáči ani malý displej pred vodičom, je to však najmä o zvyku. Je skvelo čitateľný, s jednoduchou grafikou, a sprostredkúva vodičovi všetky podstatné informácie bez efektných zbytočností. Navyše ho dopĺňa vynikajúci head-up displej s rozšírenou realitou premietaný na čelné sklo.

SkryťVypnúť reklamu

Jednou z oblastí, kde ID.7 skutočne vyniká, je pohodlie. Predné sedadlá ergoActive sú vynikajúce a pohodlné aj na dlhé jazdy, navyše sú nielen vyhrievané a vetrané, ale dokonca vás aj masírujú.

Súvisiaci článok Volkswagen ID.7 pripomína cestovanie vo vlaku prvou triedou (test) Čítajte 

Komfortné sedenie je aj vzadu, predovšetkým vďaka bohatému priestoru na nohy a rovnej podlahe bez vyvýšeného stredového tunela. Ani tu nechýbajú pohodlné sedadlá, hoci len s vyhrievanou funkciou, ale ani vlastné výduchy a ovládanie klimatizácie.

Priestor najmä pre posádku

Priestrannosť kabíny ešte zvýrazňuje veľké panoramatické okno. Namiesto klasickej rolety znepriehľadnie samotné sklo. Takéto riešenie je síce efektné, no proti priamemu slnku chráni o niečo slabšie ako klasické okno s roletou.

Miernym sklamaním bol batožinový priestor, pod ktorého vysokým dnom sa skrýva elektromotor. Napriek dĺžke tak ponúka iba 605 litrov, o 85 menej ako nový Passat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To však stačí na väčšinu bežných situácii, rovnako ako aj na dlhší výlet. A to sa skvelo hodí k pohodlnému elektromobilu, s ktorým sa skutočne nemusíte obávať ani dlhých ciest.

Pre verziu Pro výrobca udáva kombinovaný dojazd prekračujúci 605 kilometrov, čo je samozrejme hodnota, ktorú v reálnom svete dosiahnete iba ťažko. Nám sa však v režime Eco podarilo prekročiť 500 kilometrov na jedno nabitie, pri jazde čisto v meste s využitím rekuperácie sa dajú dosiahnuť ešte lepšie hodnoty.

Pri diaľničnej rýchlosti samozrejme dojazd ešte trochu klesne, stále nám však vychádzal teoretický dojazd okolo 400 kilometrov aj pri jazde 130 km/h. V úspornom režime je auto obmedzené na túto rýchlosť, no pri stlačení pedála na podlahu z neho viete dočasne dostať viac, napríklad na bezpečné predbiehanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nabíja ešte rýchlejšie, než uvádza výrobca

V prípade, že potrebujete prejsť ešte väčšiu vzdialenosť, s dostatočne výkonnou nabíjačkou vám postačí zastávka na kávu a bagetku a môžete pokračovať ďalej s takmer plnou batériou.

Testovaná verzia Pro je pritom základom, na takýto dojazd jej stačí batéria s využiteľnou kapacitou 77 kWh. V ponuke sú tiež modely Pro S alebo GTX, v oboch prípadoch s kapacitou až 86 kWh.

Súvisiaci článok Na výlet s elektromobilom. Aká je realita a koľko strávite nabíjaním? Čítajte 

Pre tieto verzie je tiež udávaný vyšší maximálny nabíjací výkon, až 200 kW, zatiaľ čo testované Pro dokáže jednosmerným prúdom nabíjať maximálne 175 kW. Aspoň to teda tvrdí automobilka.

Realita je v tomto prípade ešte lepšia, pri nabíjaní jednosmerným prúdom sme totiž dosiahli až 183 kW. Pri tejto rýchlosti sa dobíja až 16 kilometrov dojazdu za každú minútu nabíjania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby sme však dosiahli takéto rýchle nabíjanie čo najskôr, auto je vybavené šikovnou funkciou optimalizácie batérie pred nabíjaním. Na prípravu síce potrebuje nejaký čas, keď však funkciu zapnete na dlhšej trase v predstihu, plný výkon nabíjania máte k dispozícii už od momentu kedy k autu pripojíte kábel.

Z 15 na 80 percent batérie sme sa vďaka tomu dostali už za 25 minút. Takéto nabíjanie, samozrejme, nie je ideálne, keďže škodí životnosti batérie a stojí viac peňazí, ale robí z elektromobilu perfektný diaľničný krížnik. Väčšinu času ho aj tak budete pomaly nabíjať doma či v práci.

Elektro stvorené na diaľnicu

Na diaľnici oceníte tiež výber asistenčných systémov Travel Assist, ktorý funguje naozaj špičkovo, od udržiavania rýchlosti až po sledovanie čiar. Po ťuknutí do páčky smeroviek za vás auto zvládne aj zmenu jazdného pruhu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posledným dielikom do skladačky vynikajúceho diaľničného auta je komfort. Už sme si povedali, že priestor aj sedačky sú na vysokej úrovni, musíme však spomenúť aj skvelé odhlučnenie vďaka akustickým sklám v predných dverách. Aerodynamický hluk je minimálny, na palube vládne ticho aj pri vyšších rýchlostiach.

Komfortne ladený je tiež adaptívny podvozok, ktorý aj na veľkých kolesách krásne tlmí nerovnosti. Iba v športovom režime citeľne stuhne a mäkké pohodlné kombi je zrazu na ceste ako prilepené.

Súvisiaci článok Mercedes EQS je lákavou budúcnosťou elektrických limuzín (test) Čítajte 

Keď sa k tomu pridá prekvapivo priame riadenie a pohon zadných kolies, ID.7 sa mení na vyslovene zábavné auto. Iba odpich z miesta je slabší, než by sme pri výkone 210 kW očakávali, zadné pneumatiky by však krútiaci moment 545 Nm aj tak nedokázali okamžite preniesť na cestu, isté obmedzenie výkonu v nízkych rýchlostiach je preto na mieste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek tomu dokáže stovku prekonať už za 6,6 sekundy. Zábavnejší prejav mu dodáva aj pohon zadnej nápravy, len vrcholná verzia GTX má poháňané všetky kolesá.

V neposlednom rade vďaka tejto koncepcii pohonu disponuje na svoju dĺžku výborným polomerom otáčania iba 10,9 metra. Takmer päťmetrové kombi preto nie je vôbec problém zaparkovať aj na tesnejšie miesta.

Hoci rozhodne má svoje muchy, dovolíme si tvrdiť, že ide o jeden z najpraktickejších elektromobilov, ktoré sa dnes dajú kúpiť. Všestrannosť typická pre Volkswageny nechýba ani tu a toto podarené kombi má potenciál presvedčiť aj mnohých odporcov elektrického pohonu.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelVolkswagen ID.7 Tourer
VerziaPro Limited
Cena modelu od / verzie od / test. modelu (eur)52 290 / 54 290 / 62 410
Výkon – kW(k)210 (286)
Krút. moment – (Nm)545
Zrýchlenie z 0 – 100 km / h – výrobca (s)6,6
Maximálna rýchlosť (km/h)180
Spotreba výrobca / test (kWh / 100 km)14,41 / 17,2
Kapacita batérie (kWh)82 (77 využiteľných)
Kombinovaný dojazd – výrobca (km)605
Nabíjanie (kW)11 AC, 175 DC
Rozmer pneumatík235/45 R20 vpredu / 255/40 R20 vzadu
Pohotovostná hmotnosť (kg)2199
Objem batožinového priestoru / so sklopenými sedadlami (l)605 / 1 714
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2971; 4961; 1862; 1543

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 280
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 935
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 433
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 338
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 023
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 104
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 894
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  2. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  3. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  4. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  5. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  6. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  7. Andrea Školudová: Vankúše v spálni
  8. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete z pohľadu historického vývoja ľudstva
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 059
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 984
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 900
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 199
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 394
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 244
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 896
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 641
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu