SME

Škoda Enyaq dostala modernú novú tvár aj väčší dojazd

Výroba bude ešte ekologickejšia.

Škoda Enyaq SUVŠkoda Enyaq SUV (Zdroj: Škoda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Škoda Enyaq prešla modernizáciou, ktorá sa tentoraz týka skôr vzhľadu než technológie. Nová je predná maska, no nejde o jediné zlepšenia.

Po novom modeli Elroq sa masky Tech-Deck Face dočkal aj väčší Enyaq. Charakteristická čierna mriežka s chrómovaným orámovaním sa teda začína postupne vytrácať a Škoda takto odlíši modely so spaľovacím motorom od elektrických.

Predné svetlá sa rozdelili do dvoch výškových úrovní, pričom hore je pás s denným LED svietením a smerovkami, nižšie v nárazníku sú potom hlavné svetlá s matrixovou LED technológiou, pričom každé je zložené z 36 segmentov.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodnú masku s charakteristickými zvislými lamelami už pripomína len podsvietená "svetelná riasa", ktorá čiastočne nahrádza priehľadnú podsvietenú masku Crystal Face, ktorú ponúkal pôvodný Enyaq.

Ponuka farieb karosérie sa rozšírila o dve nemetalické farby a sedem metalických odtieňov. Na prvých záberoch napríklad vidieť tmavozelenú Olibo, ktorá sa kombinuje so sivým plastom v spodnej časti karosérie v odtieni Dark Chrome. V rovnakom je aj nápis na kapote, ktorý vystriedal dlhé roky používaný okrídlený šíp. Nový je tiež dizajn 19- až 21-palcových diskov kolies.

Zlepšenie dojazdu aj funkcií na palube

Zmeny v dizajne prispeli aj k lepšej aerodynamike, ktorá vedie k väčšiemu dojazdu na jedno nabitie. Súčiniteľ odporu vzduchu Cx klesol pri Enyaqu Coupe z 0,234 na 0,225. Maximálny dojazd sa tak predĺžil na 590 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Technických zmien vrátane softvéru a možnosti predhriatia batérie pred nabíjaním sa Enyaq dočkal už pred vyše rokom, teraz prišli len menšie zlepšenia.

Týkajú sa napríklad infotainmentu 13-palcovej obrazovky, kde sa jedným tlačidlom dá zapnúť vyhrievanie interiéru vrátane volantu aj sedadiel. Pribudli funkcie do aplikácie MyŠkoda, napríklad parkovanie auta na diaľku. Plne integrovaný je už Powerpass na platenie parkovného, diaľničných známok alebo nabíjania na verejných nabíjačkách bez potreby autorizácie kartou.

Súvisiaci článok Škoda Elroq sa môže stať medzi elektromobilmi hitom, vyskúšali sme, ako jazdí Čítajte 

Štandardnou výbavou sa stal systém sledovania mŕtvych uhlov aj asistent cúvania na cestu, adaptívny prediktívny tempomat či asistenta jazdy v kolóne. Aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu ostáva za príplatok.

Návrat Enyaqu 60 do ponuky

Pripomeňme, že karosárska verzia Enyaqu SUV aj Coupe môže byť s označením Enyaq 60, 85 alebo 85x s pohonom všetkých kolies. Základná Enyaq 60 pritom posledný rok absentovala v slovenskej ponuke.

SkryťVypnúť reklamu

Enyaq 60 má zadný synchrónny elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) s krútiacim momentom 310 Nm a batériu s kapacitou 63 kWh (netto 59 kWh). Zrýchlenie z nuly na sto trvá 8,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 160 km/h. Nabíjací výkon je 165 kW a dojazd 434 kilometrov.

Enyaq 85 je tiež s pohonom zadných kolies, ale s vyšším výkonom 210 kW (286 koní) a s krútiacim momentom 545 Nm. Ako z označenia vyplýva, batéria je väčšia s kapacitou 82 kWh (netto 77 kWh). Zrýchlenie na stovku trvá kratšie, 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 km/h. Nabíjací výkon je paradoxne nižší, maximálne 135 kW, ale dojazd až 581 kilometrov.

Súvisiaci článok Neviditeľné zmeny spravili zo Škody Enyaq praktickejší elektromobil (prvá jazda) Čítajte 

Enyaq 85x je štvorkolka, kde sa pridáva k zadnému aj predný asynchrónny motor s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 545 Nm. Aj v tomto prípade má batéria kapacitu 82 kWh (netto 77 kWh). Zrýchlenie na stovku je rovnaké ako pri verzii 85, teda 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť 180 km/h. Maximálny nabíjací výkon je 175 kW a dojazd 549 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa nezmenilo, je absencia funkcií ako V2L alebo V2H, keď by bolo možné využiť opačný tok energie z batérie elektromobilu na napájanie spotrebičov alebo celej domácnosti. Tepelné čerpadlo bude aj naďalej za príplatok.

Okrem faceliftu Enyqu SUV aj Coupe očakávame tento rok aj omladzujúcu kúru pre Fabiu a na jeseň zrejme spoznáme sériovú podobu malého elektrického SUV menom Epiq.

Elektromobily

Súvisiace témy: Škoda
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 245
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 247
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 580
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 517
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 202
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 709
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 326
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 033
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  2. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  3. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  4. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  5. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  6. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  7. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  8. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 332
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 629
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 981
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 695
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 555
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 202
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 489
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu