SME

Škoda Enyaq dostala modernú novú tvár aj väčší dojazd

Výroba bude ešte ekologickejšia.

Škoda Enyaq SUVŠkoda Enyaq SUV (Zdroj: Škoda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Škoda Enyaq prešla modernizáciou, ktorá sa tentoraz týka skôr vzhľadu než technológie. Nová je predná maska, no nejde o jediné zlepšenia.

Po novom modeli Elroq sa masky Tech-Deck Face dočkal aj väčší Enyaq. Charakteristická čierna mriežka s chrómovaným orámovaním sa teda začína postupne vytrácať a Škoda takto odlíši modely so spaľovacím motorom od elektrických.

Predné svetlá sa rozdelili do dvoch výškových úrovní, pričom hore je pás s denným LED svietením a smerovkami, nižšie v nárazníku sú potom hlavné svetlá s matrixovou LED technológiou, pričom každé je zložené z 36 segmentov.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodnú masku s charakteristickými zvislými lamelami už pripomína len podsvietená "svetelná riasa", ktorá čiastočne nahrádza priehľadnú podsvietenú masku Crystal Face, ktorú ponúkal pôvodný Enyaq.

Ponuka farieb karosérie sa rozšírila o dve nemetalické farby a sedem metalických odtieňov. Na prvých záberoch napríklad vidieť tmavozelenú Olibo, ktorá sa kombinuje so sivým plastom v spodnej časti karosérie v odtieni Dark Chrome. V rovnakom je aj nápis na kapote, ktorý vystriedal dlhé roky používaný okrídlený šíp. Nový je tiež dizajn 19- až 21-palcových diskov kolies.

Zlepšenie dojazdu aj funkcií na palube

Zmeny v dizajne prispeli aj k lepšej aerodynamike, ktorá vedie k väčšiemu dojazdu na jedno nabitie. Súčiniteľ odporu vzduchu Cx klesol pri Enyaqu Coupe z 0,234 na 0,225. Maximálny dojazd sa tak predĺžil na 590 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Technických zmien vrátane softvéru a možnosti predhriatia batérie pred nabíjaním sa Enyaq dočkal už pred vyše rokom, teraz prišli len menšie zlepšenia.

Týkajú sa napríklad infotainmentu 13-palcovej obrazovky, kde sa jedným tlačidlom dá zapnúť vyhrievanie interiéru vrátane volantu aj sedadiel. Pribudli funkcie do aplikácie MyŠkoda, napríklad parkovanie auta na diaľku. Plne integrovaný je už Powerpass na platenie parkovného, diaľničných známok alebo nabíjania na verejných nabíjačkách bez potreby autorizácie kartou.

Súvisiaci článok Škoda Elroq sa môže stať medzi elektromobilmi hitom, vyskúšali sme, ako jazdí Čítajte 

Štandardnou výbavou sa stal systém sledovania mŕtvych uhlov aj asistent cúvania na cestu, adaptívny prediktívny tempomat či asistenta jazdy v kolóne. Aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu ostáva za príplatok.

Návrat Enyaqu 60 do ponuky

Pripomeňme, že karosárska verzia Enyaqu SUV aj Coupe môže byť s označením Enyaq 60, 85 alebo 85x s pohonom všetkých kolies. Základná Enyaq 60 pritom posledný rok absentovala v slovenskej ponuke.

SkryťVypnúť reklamu

Enyaq 60 má zadný synchrónny elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) s krútiacim momentom 310 Nm a batériu s kapacitou 63 kWh (netto 59 kWh). Zrýchlenie z nuly na sto trvá 8,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 160 km/h. Nabíjací výkon je 165 kW a dojazd 434 kilometrov.

Enyaq 85 je tiež s pohonom zadných kolies, ale s vyšším výkonom 210 kW (286 koní) a s krútiacim momentom 545 Nm. Ako z označenia vyplýva, batéria je väčšia s kapacitou 82 kWh (netto 77 kWh). Zrýchlenie na stovku trvá kratšie, 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 km/h. Nabíjací výkon je paradoxne nižší, maximálne 135 kW, ale dojazd až 581 kilometrov.

Súvisiaci článok Neviditeľné zmeny spravili zo Škody Enyaq praktickejší elektromobil (prvá jazda) Čítajte 

Enyaq 85x je štvorkolka, kde sa pridáva k zadnému aj predný asynchrónny motor s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 545 Nm. Aj v tomto prípade má batéria kapacitu 82 kWh (netto 77 kWh). Zrýchlenie na stovku je rovnaké ako pri verzii 85, teda 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť 180 km/h. Maximálny nabíjací výkon je 175 kW a dojazd 549 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa nezmenilo, je absencia funkcií ako V2L alebo V2H, keď by bolo možné využiť opačný tok energie z batérie elektromobilu na napájanie spotrebičov alebo celej domácnosti. Tepelné čerpadlo bude aj naďalej za príplatok.

Okrem faceliftu Enyqu SUV aj Coupe očakávame tento rok aj omladzujúcu kúru pre Fabiu a na jeseň zrejme spoznáme sériovú podobu malého elektrického SUV menom Epiq.

Elektromobily

Počet registrácií elektromobilov na Slovensku je ale stále veľmi nízky.


TASR
Súvisiace témy: Škoda
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 863
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 6 638
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 535
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 047
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 982
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 947
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 636
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 568
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marián Kozák: Osobná asistencia - Filozofia Nezávislého života
  2. Jozef Huljak: Taiwan rozhoduje v referende o budúcnosti jadrovej elektrárne
  3. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi
  4. Vladimír Bojničan: Anna Záborská a memento katolibánskej posadnutosti smrťou
  5. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  6. Štefan Šturdzík: Arogancia a nekompetentnosť na ministerstve kultúry - Kúpa predraženého pozemku.
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  8. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso 1925-1938, druhá časť.
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 86 409
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 18 904
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 17 769
  4. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 938
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 893
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 838
  7. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 300
  8. Ernest Klotton: Mier prichádza z východu 5 131
  1. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  2. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  3. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  4. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  5. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  6. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  7. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  8. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
SkryťZatvoriť reklamu