Škoda Enyaq prešla modernizáciou, ktorá sa tentoraz týka skôr vzhľadu než technológie. Nová je predná maska, no nejde o jediné zlepšenia.
Po novom modeli Elroq sa masky Tech-Deck Face dočkal aj väčší Enyaq. Charakteristická čierna mriežka s chrómovaným orámovaním sa teda začína postupne vytrácať a Škoda takto odlíši modely so spaľovacím motorom od elektrických.
Predné svetlá sa rozdelili do dvoch výškových úrovní, pričom hore je pás s denným LED svietením a smerovkami, nižšie v nárazníku sú potom hlavné svetlá s matrixovou LED technológiou, pričom každé je zložené z 36 segmentov.
Pôvodnú masku s charakteristickými zvislými lamelami už pripomína len podsvietená "svetelná riasa", ktorá čiastočne nahrádza priehľadnú podsvietenú masku Crystal Face, ktorú ponúkal pôvodný Enyaq.
Rozmery Škoda Enyaq:
- Rázvor: 2766 mm
- Dĺžka: 4658 mm
- Šírka: 1879 mm
- Výška: 1622 mm
- Kufor: 585 l
Ponuka farieb karosérie sa rozšírila o dve nemetalické farby a sedem metalických odtieňov. Na prvých záberoch napríklad vidieť tmavozelenú Olibo, ktorá sa kombinuje so sivým plastom v spodnej časti karosérie v odtieni Dark Chrome. V rovnakom je aj nápis na kapote, ktorý vystriedal dlhé roky používaný okrídlený šíp. Nový je tiež dizajn 19- až 21-palcových diskov kolies.
Zlepšenie dojazdu aj funkcií na palube
Zmeny v dizajne prispeli aj k lepšej aerodynamike, ktorá vedie k väčšiemu dojazdu na jedno nabitie. Súčiniteľ odporu vzduchu Cx klesol pri Enyaqu Coupe z 0,234 na 0,225. Maximálny dojazd sa tak predĺžil na 590 kilometrov.
Technických zmien vrátane softvéru a možnosti predhriatia batérie pred nabíjaním sa Enyaq dočkal už pred vyše rokom, teraz prišli len menšie zlepšenia.
Týkajú sa napríklad infotainmentu 13-palcovej obrazovky, kde sa jedným tlačidlom dá zapnúť vyhrievanie interiéru vrátane volantu aj sedadiel. Pribudli funkcie do aplikácie MyŠkoda, napríklad parkovanie auta na diaľku. Plne integrovaný je už Powerpass na platenie parkovného, diaľničných známok alebo nabíjania na verejných nabíjačkách bez potreby autorizácie kartou.

Štandardnou výbavou sa stal systém sledovania mŕtvych uhlov aj asistent cúvania na cestu, adaptívny prediktívny tempomat či asistenta jazdy v kolóne. Aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu ostáva za príplatok.
Návrat Enyaqu 60 do ponuky
Pripomeňme, že karosárska verzia Enyaqu SUV aj Coupe môže byť s označením Enyaq 60, 85 alebo 85x s pohonom všetkých kolies. Základná Enyaq 60 pritom posledný rok absentovala v slovenskej ponuke.
Enyaq 60 má zadný synchrónny elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) s krútiacim momentom 310 Nm a batériu s kapacitou 63 kWh (netto 59 kWh). Zrýchlenie z nuly na sto trvá 8,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 160 km/h. Nabíjací výkon je 165 kW a dojazd 434 kilometrov.
Enyaq 85 je tiež s pohonom zadných kolies, ale s vyšším výkonom 210 kW (286 koní) a s krútiacim momentom 545 Nm. Ako z označenia vyplýva, batéria je väčšia s kapacitou 82 kWh (netto 77 kWh). Zrýchlenie na stovku trvá kratšie, 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 km/h. Nabíjací výkon je paradoxne nižší, maximálne 135 kW, ale dojazd až 581 kilometrov.

Enyaq 85x je štvorkolka, kde sa pridáva k zadnému aj predný asynchrónny motor s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 545 Nm. Aj v tomto prípade má batéria kapacitu 82 kWh (netto 77 kWh). Zrýchlenie na stovku je rovnaké ako pri verzii 85, teda 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť 180 km/h. Maximálny nabíjací výkon je 175 kW a dojazd 549 kilometrov.
Čo sa nezmenilo, je absencia funkcií ako V2L alebo V2H, keď by bolo možné využiť opačný tok energie z batérie elektromobilu na napájanie spotrebičov alebo celej domácnosti. Tepelné čerpadlo bude aj naďalej za príplatok.
Okrem faceliftu Enyqu SUV aj Coupe očakávame tento rok aj omladzujúcu kúru pre Fabiu a na jeseň zrejme spoznáme sériovú podobu malého elektrického SUV menom Epiq.