SME

Škoda Enyaq dostala modernú novú tvár aj väčší dojazd

Výroba bude ešte ekologickejšia.

Škoda Enyaq SUVŠkoda Enyaq SUV (Zdroj: Škoda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Škoda Enyaq prešla modernizáciou, ktorá sa tentoraz týka skôr vzhľadu než technológie. Nová je predná maska, no nejde o jediné zlepšenia.

Po novom modeli Elroq sa masky Tech-Deck Face dočkal aj väčší Enyaq. Charakteristická čierna mriežka s chrómovaným orámovaním sa teda začína postupne vytrácať a Škoda takto odlíši modely so spaľovacím motorom od elektrických.

Predné svetlá sa rozdelili do dvoch výškových úrovní, pričom hore je pás s denným LED svietením a smerovkami, nižšie v nárazníku sú potom hlavné svetlá s matrixovou LED technológiou, pričom každé je zložené z 36 segmentov.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodnú masku s charakteristickými zvislými lamelami už pripomína len podsvietená "svetelná riasa", ktorá čiastočne nahrádza priehľadnú podsvietenú masku Crystal Face, ktorú ponúkal pôvodný Enyaq.

Ponuka farieb karosérie sa rozšírila o dve nemetalické farby a sedem metalických odtieňov. Na prvých záberoch napríklad vidieť tmavozelenú Olibo, ktorá sa kombinuje so sivým plastom v spodnej časti karosérie v odtieni Dark Chrome. V rovnakom je aj nápis na kapote, ktorý vystriedal dlhé roky používaný okrídlený šíp. Nový je tiež dizajn 19- až 21-palcových diskov kolies.

Zlepšenie dojazdu aj funkcií na palube

Zmeny v dizajne prispeli aj k lepšej aerodynamike, ktorá vedie k väčšiemu dojazdu na jedno nabitie. Súčiniteľ odporu vzduchu Cx klesol pri Enyaqu Coupe z 0,234 na 0,225. Maximálny dojazd sa tak predĺžil na 590 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Technických zmien vrátane softvéru a možnosti predhriatia batérie pred nabíjaním sa Enyaq dočkal už pred vyše rokom, teraz prišli len menšie zlepšenia.

Týkajú sa napríklad infotainmentu 13-palcovej obrazovky, kde sa jedným tlačidlom dá zapnúť vyhrievanie interiéru vrátane volantu aj sedadiel. Pribudli funkcie do aplikácie MyŠkoda, napríklad parkovanie auta na diaľku. Plne integrovaný je už Powerpass na platenie parkovného, diaľničných známok alebo nabíjania na verejných nabíjačkách bez potreby autorizácie kartou.

Súvisiaci článok Škoda Elroq sa môže stať medzi elektromobilmi hitom, vyskúšali sme, ako jazdí Čítajte 

Štandardnou výbavou sa stal systém sledovania mŕtvych uhlov aj asistent cúvania na cestu, adaptívny prediktívny tempomat či asistenta jazdy v kolóne. Aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu ostáva za príplatok.

Návrat Enyaqu 60 do ponuky

Pripomeňme, že karosárska verzia Enyaqu SUV aj Coupe môže byť s označením Enyaq 60, 85 alebo 85x s pohonom všetkých kolies. Základná Enyaq 60 pritom posledný rok absentovala v slovenskej ponuke.

SkryťVypnúť reklamu

Enyaq 60 má zadný synchrónny elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) s krútiacim momentom 310 Nm a batériu s kapacitou 63 kWh (netto 59 kWh). Zrýchlenie z nuly na sto trvá 8,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 160 km/h. Nabíjací výkon je 165 kW a dojazd 434 kilometrov.

Enyaq 85 je tiež s pohonom zadných kolies, ale s vyšším výkonom 210 kW (286 koní) a s krútiacim momentom 545 Nm. Ako z označenia vyplýva, batéria je väčšia s kapacitou 82 kWh (netto 77 kWh). Zrýchlenie na stovku trvá kratšie, 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 km/h. Nabíjací výkon je paradoxne nižší, maximálne 135 kW, ale dojazd až 581 kilometrov.

Súvisiaci článok Neviditeľné zmeny spravili zo Škody Enyaq praktickejší elektromobil (prvá jazda) Čítajte 

Enyaq 85x je štvorkolka, kde sa pridáva k zadnému aj predný asynchrónny motor s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 545 Nm. Aj v tomto prípade má batéria kapacitu 82 kWh (netto 77 kWh). Zrýchlenie na stovku je rovnaké ako pri verzii 85, teda 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť 180 km/h. Maximálny nabíjací výkon je 175 kW a dojazd 549 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa nezmenilo, je absencia funkcií ako V2L alebo V2H, keď by bolo možné využiť opačný tok energie z batérie elektromobilu na napájanie spotrebičov alebo celej domácnosti. Tepelné čerpadlo bude aj naďalej za príplatok.

Okrem faceliftu Enyqu SUV aj Coupe očakávame tento rok aj omladzujúcu kúru pre Fabiu a na jeseň zrejme spoznáme sériovú podobu malého elektrického SUV menom Epiq.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 280
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 935
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 433
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 338
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 023
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 104
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 894
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  2. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  3. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  4. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  5. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  6. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  7. Andrea Školudová: Vankúše v spálni
  8. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete z pohľadu historického vývoja ľudstva
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 059
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 984
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 900
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 199
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 394
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 244
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 896
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 641
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu