Podľa informácií automobilky od polovice roka 2007 prídu nové modely do výroby do 18 mesiacov od začiatku ich vývoja. Znamená to, že v porovnaní so súčasnosťou sa práce skrátia o 8 až 10 mesiacov. Súčasne klesnú vývojové náklady na každý model asi o 60 %.
Šéf pre vývoj produktov koncernu Phil Martens dodal, že nová organizácia práce na jeho úseku zlepší vyhliadky podniku v boji so zahraničnou konkurenciou, predovšetkým japonskou Toyotou. Za posledných 12 mesiacov zaznamenal Ford na americkom trhu pokles o 0,6 %. To znamená, že z 1 000 predaných vozidiel v USA je teraz už len 179 jeho značiek.
Martens povedal novinárom v novej testovacej centrále koncernu, ktorá stála 16 miliónov USD, čo je v prepočte asi 499 miliónov SKK, že práve toto zariadenie výrazne prispeje ku skráteniu vývoja modelov. Nespresnil však, aké vysoké finančné úspory ním Ford dosiahne.
Ford si zaobstaral technológiu, ktorá skracuje vývoj potrebných komponentov na nové modely na 6 až 10 týždňov. Podľa analytikov moderné vývojové technológie a účinnejšie preverovanie navrhovaných technických riešení nových automobilov zníženia výdavky koncernu v porovnaní so súčasnosťou o vyše 20 miliónov USD ročne.
(1 USD = 31,193 SKK)