SME

Bez emisií a s hydraulickou ručnou brzdou, Polestar má recept na zábavu na snehu

Švédska automobilka vznikla v roku 1996.

Polestar 3 Arctic CirclePolestar 3 Arctic Circle (Zdroj: Polestar)

Švédska značka Polestar sa snaží posunúť hranice elektrifikovanej jazdy a prináša off-roadové úpravy pre svoje modely Polestar 2, 3 a 4.

Špeciálna edícia nazvaná Arctic Circle, teda v preklade polárny kruh, má zdôrazniť športovú DNA značky a ukázať, čo dokážu elektromobily aj v extrémnych podmienkach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Švédska automobilka Polestar sa od svojho vzniku v roku 1996 sústredila na športovú úpravu automobilov Volvo. O dvadsať rokov neskôr, keď Volvo odkúpila čínska spoločnosť Geely, sa z Polestaru stala samostatná automobilka a začala vyrábať elektromobily dizajnovo inšpirované Volvom.

SkryťVypnúť reklamu

Pripravené na ľad a sneh

Športové štvorkolky od Polestaru sú oproti klasickým sériovým modelom radikálne upravené na zľadovatený a zasnežený terén. Podľa výrobcu sú tak plnohodnotne prispôsobené pre preteky rally.

Každý model dostal zvýšený podvozok – Polestar 2 o 30 mm, Polestar 3 o 40 mm a Polestar 4 o 20 mm.

„Vidíte, že veľa výrobcov rozširuje blatníky, aby bolo auto agresívnejšie, no modely Polestar sú navrhnuté a tvarované tak, aby mali športový vzhľad už sériovo," opisuje Nahum Escobedo, dizajnér Polestaru.

Súvisiaci článok Švédsky Polestar plánuje vyrábať autá priamo v Európe Čítajte 

O maximálnu kontrolu nad správaním vozidla sa starajú trojcestné nastaviteľné tlmiče Öhlins a športové pneumatiky Pirelli na bielych rally diskoch OZ Racing.

Interiér sa oproti civilným verziám veľmi nezmenil, pribudli len športové sedadlá Recaro s bezpečnostnými pásmi v zlatej farbe. Pre lepšiu viditeľnosť sú na nárazníku každého modelu nainštalované masívne predné LED reflektory a exteriér dotvárajú robustné lapače nečistôt, zlaté ťažné háky a zaujímavá rally grafika tiež v zlatej farbe.

SkryťVypnúť reklamu

Jedinečné vybavenie pre každý model

Polestar 2 Arctic Circle, vychádzajúci z dvojmotorovej civilnej verzie s výkonom 469 koní, dostal spevňovacie priečne vzpery na oboch koncoch, strešný nosič Thule a držiaky na lyže. Dokonca je vybavený súpravou terénnych lyží od značky Black Crows z obce Chamonix pod pohorím Mont Blanc.

Polestar 3 Arctic Circle má vyšší výkon 510 koní a je pripravený na extrémnejšie dobrodružstvo so špeciálnym strešným košom. V ňom je napríklad pripevnená súprava snehových rebríkov, rezerva a odolný kufrík na náhradné dielce a iné vybavenie.

Súvisiaci článok Polestar predstavil svoje prvé SUV, je rýchle a pripravené na autonómnu jazdu Čítajte 

Posledným z trojice je Polestar 4 s výkonom 536 koní, ktorý kombinuje s prekvapivým prvkom – hydraulickou ručnou brzdou, akú môžete poznať z rally alebo vozidiel upravených pre driftovanie. Ďalším atraktívnym prvkom je aj držiak lyží na dverách kufra, ktorý si získal popularitu už v bondovke Len pre tvoje oči (1981) na modeli Lotus Esprit Turbo.

SkryťVypnúť reklamu

Budúcnosť off-roadov od Polestaru

Zatiaľ nie je jasné, či sa úpravy Arctic Circle dostanú aj do sériovej výroby. Môžeme sa však domnievať, že keď sa do showroomov dostal už pôvodne experimentálny prototyp Polestar 2 BST Edition 270, podobný osud by mohol čakať aj modely Arctic Circle.

Nový generálny riaditeľ Polestaru Michael Lohscheller naznačil, že chce viac zdôrazniť výkon a športovú históriu značky.

Súvisiaci článok Malé Volvo EX30 v sebe skrýva veľký potenciál aj výkon Čítajte 

„Kolekcia Arctic Circle ukazuje našu jedinečnú športovú DNA, ktorá kombinuje motoristický šport so škandinávskym dizajnom. Naše autá vyvíjame a testujeme v extrémnych podmienkach za polárnym kruhom vo Švédsku,“ uviedol Lohscheller.

Zdá sa, že Polestar je pripravený aj na sériovú produkciu off-roadových elektromobilov. Ako však bude vyzerať jeho budúcnosť, ukážu nasledujúce roky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 156
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 477
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 671
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 596
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 128
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 531
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 644
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  2. Štefan Šturdzík: Robo
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  4. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  5. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 642
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 326
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 162
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 018
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 313
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 9 295
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 860
  8. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 5 970
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu