SME

Bez emisií a s hydraulickou ručnou brzdou, Polestar má recept na zábavu na snehu

Švédska automobilka vznikla v roku 1996.

Polestar 3 Arctic CirclePolestar 3 Arctic Circle (Zdroj: Polestar)

Švédska značka Polestar sa snaží posunúť hranice elektrifikovanej jazdy a prináša off-roadové úpravy pre svoje modely Polestar 2, 3 a 4.

Špeciálna edícia nazvaná Arctic Circle, teda v preklade polárny kruh, má zdôrazniť športovú DNA značky a ukázať, čo dokážu elektromobily aj v extrémnych podmienkach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Švédska automobilka Polestar sa od svojho vzniku v roku 1996 sústredila na športovú úpravu automobilov Volvo. O dvadsať rokov neskôr, keď Volvo odkúpila čínska spoločnosť Geely, sa z Polestaru stala samostatná automobilka a začala vyrábať elektromobily dizajnovo inšpirované Volvom.

SkryťVypnúť reklamu

Pripravené na ľad a sneh

Športové štvorkolky od Polestaru sú oproti klasickým sériovým modelom radikálne upravené na zľadovatený a zasnežený terén. Podľa výrobcu sú tak plnohodnotne prispôsobené pre preteky rally.

Každý model dostal zvýšený podvozok – Polestar 2 o 30 mm, Polestar 3 o 40 mm a Polestar 4 o 20 mm.

„Vidíte, že veľa výrobcov rozširuje blatníky, aby bolo auto agresívnejšie, no modely Polestar sú navrhnuté a tvarované tak, aby mali športový vzhľad už sériovo," opisuje Nahum Escobedo, dizajnér Polestaru.

Súvisiaci článok Švédsky Polestar plánuje vyrábať autá priamo v Európe Čítajte 

O maximálnu kontrolu nad správaním vozidla sa starajú trojcestné nastaviteľné tlmiče Öhlins a športové pneumatiky Pirelli na bielych rally diskoch OZ Racing.

Interiér sa oproti civilným verziám veľmi nezmenil, pribudli len športové sedadlá Recaro s bezpečnostnými pásmi v zlatej farbe. Pre lepšiu viditeľnosť sú na nárazníku každého modelu nainštalované masívne predné LED reflektory a exteriér dotvárajú robustné lapače nečistôt, zlaté ťažné háky a zaujímavá rally grafika tiež v zlatej farbe.

SkryťVypnúť reklamu

Jedinečné vybavenie pre každý model

Polestar 2 Arctic Circle, vychádzajúci z dvojmotorovej civilnej verzie s výkonom 469 koní, dostal spevňovacie priečne vzpery na oboch koncoch, strešný nosič Thule a držiaky na lyže. Dokonca je vybavený súpravou terénnych lyží od značky Black Crows z obce Chamonix pod pohorím Mont Blanc.

Polestar 3 Arctic Circle má vyšší výkon 510 koní a je pripravený na extrémnejšie dobrodružstvo so špeciálnym strešným košom. V ňom je napríklad pripevnená súprava snehových rebríkov, rezerva a odolný kufrík na náhradné dielce a iné vybavenie.

Súvisiaci článok Polestar predstavil svoje prvé SUV, je rýchle a pripravené na autonómnu jazdu Čítajte 

Posledným z trojice je Polestar 4 s výkonom 536 koní, ktorý kombinuje s prekvapivým prvkom – hydraulickou ručnou brzdou, akú môžete poznať z rally alebo vozidiel upravených pre driftovanie. Ďalším atraktívnym prvkom je aj držiak lyží na dverách kufra, ktorý si získal popularitu už v bondovke Len pre tvoje oči (1981) na modeli Lotus Esprit Turbo.

SkryťVypnúť reklamu

Budúcnosť off-roadov od Polestaru

Zatiaľ nie je jasné, či sa úpravy Arctic Circle dostanú aj do sériovej výroby. Môžeme sa však domnievať, že keď sa do showroomov dostal už pôvodne experimentálny prototyp Polestar 2 BST Edition 270, podobný osud by mohol čakať aj modely Arctic Circle.

Nový generálny riaditeľ Polestaru Michael Lohscheller naznačil, že chce viac zdôrazniť výkon a športovú históriu značky.

Súvisiaci článok Malé Volvo EX30 v sebe skrýva veľký potenciál aj výkon Čítajte 

„Kolekcia Arctic Circle ukazuje našu jedinečnú športovú DNA, ktorá kombinuje motoristický šport so škandinávskym dizajnom. Naše autá vyvíjame a testujeme v extrémnych podmienkach za polárnym kruhom vo Švédsku,“ uviedol Lohscheller.

Zdá sa, že Polestar je pripravený aj na sériovú produkciu off-roadových elektromobilov. Ako však bude vyzerať jeho budúcnosť, ukážu nasledujúce roky.

Šport

Súvisiace témy: Rallye, Elektromobily
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  7. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 11 874
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 4 380
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 379
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 512
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 3 465
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 112
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 1 899
  8. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins 1 521
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľubica Adamková: Exekúcia očami ježka: prečo systém zlyháva a ako môže fungovať lepšie?
  2. Matej Galo: Keď odmietanie vedy dobehne svojich hrdinov
  3. Peter Juščák: Slovensko-ukrajinské porozumenie zdola
  4. Ondřej Havelka: Súfismus v Alžírsku. Světlem jediného pojená rozeržatá čerň niterného zřídla. II. epizoda
  5. Marek Tocimák: Ex Nihilo
  6. Nicholas Wintzler: Intermediálny literát
  7. Monika Albertiová: Nechcem deti! Tu na Slovensku?
  8. Matúš Radusovsky: Je med naozaj zdravší ako cukor? Pravda, ktorú prehliadame
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 58 137
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 25 371
  3. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 19 007
  4. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 11 866
  5. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 8 054
  6. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 474
  7. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 7 247
  8. Ernest Klotton: Mier prichádza z východu 5 426
  1. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  2. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  3. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  4. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  8. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
SkryťZatvoriť reklamu