Švédska značka Polestar sa snaží posunúť hranice elektrifikovanej jazdy a prináša off-roadové úpravy pre svoje modely Polestar 2, 3 a 4.
Špeciálna edícia nazvaná Arctic Circle, teda v preklade polárny kruh, má zdôrazniť športovú DNA značky a ukázať, čo dokážu elektromobily aj v extrémnych podmienkach.
Švédska automobilka Polestar sa od svojho vzniku v roku 1996 sústredila na športovú úpravu automobilov Volvo. O dvadsať rokov neskôr, keď Volvo odkúpila čínska spoločnosť Geely, sa z Polestaru stala samostatná automobilka a začala vyrábať elektromobily dizajnovo inšpirované Volvom.
Pripravené na ľad a sneh
Športové štvorkolky od Polestaru sú oproti klasickým sériovým modelom radikálne upravené na zľadovatený a zasnežený terén. Podľa výrobcu sú tak plnohodnotne prispôsobené pre preteky rally.
Každý model dostal zvýšený podvozok – Polestar 2 o 30 mm, Polestar 3 o 40 mm a Polestar 4 o 20 mm.
„Vidíte, že veľa výrobcov rozširuje blatníky, aby bolo auto agresívnejšie, no modely Polestar sú navrhnuté a tvarované tak, aby mali športový vzhľad už sériovo," opisuje Nahum Escobedo, dizajnér Polestaru.

O maximálnu kontrolu nad správaním vozidla sa starajú trojcestné nastaviteľné tlmiče Öhlins a športové pneumatiky Pirelli na bielych rally diskoch OZ Racing.
Interiér sa oproti civilným verziám veľmi nezmenil, pribudli len športové sedadlá Recaro s bezpečnostnými pásmi v zlatej farbe. Pre lepšiu viditeľnosť sú na nárazníku každého modelu nainštalované masívne predné LED reflektory a exteriér dotvárajú robustné lapače nečistôt, zlaté ťažné háky a zaujímavá rally grafika tiež v zlatej farbe.
Jedinečné vybavenie pre každý model
Polestar 2 Arctic Circle, vychádzajúci z dvojmotorovej civilnej verzie s výkonom 469 koní, dostal spevňovacie priečne vzpery na oboch koncoch, strešný nosič Thule a držiaky na lyže. Dokonca je vybavený súpravou terénnych lyží od značky Black Crows z obce Chamonix pod pohorím Mont Blanc.
Polestar 3 Arctic Circle má vyšší výkon 510 koní a je pripravený na extrémnejšie dobrodružstvo so špeciálnym strešným košom. V ňom je napríklad pripevnená súprava snehových rebríkov, rezerva a odolný kufrík na náhradné dielce a iné vybavenie.

Posledným z trojice je Polestar 4 s výkonom 536 koní, ktorý kombinuje s prekvapivým prvkom – hydraulickou ručnou brzdou, akú môžete poznať z rally alebo vozidiel upravených pre driftovanie. Ďalším atraktívnym prvkom je aj držiak lyží na dverách kufra, ktorý si získal popularitu už v bondovke Len pre tvoje oči (1981) na modeli Lotus Esprit Turbo.
Budúcnosť off-roadov od Polestaru
Zatiaľ nie je jasné, či sa úpravy Arctic Circle dostanú aj do sériovej výroby. Môžeme sa však domnievať, že keď sa do showroomov dostal už pôvodne experimentálny prototyp Polestar 2 BST Edition 270, podobný osud by mohol čakať aj modely Arctic Circle.
Nový generálny riaditeľ Polestaru Michael Lohscheller naznačil, že chce viac zdôrazniť výkon a športovú históriu značky.

„Kolekcia Arctic Circle ukazuje našu jedinečnú športovú DNA, ktorá kombinuje motoristický šport so škandinávskym dizajnom. Naše autá vyvíjame a testujeme v extrémnych podmienkach za polárnym kruhom vo Švédsku,“ uviedol Lohscheller.
Zdá sa, že Polestar je pripravený aj na sériovú produkciu off-roadových elektromobilov. Ako však bude vyzerať jeho budúcnosť, ukážu nasledujúce roky.