SME

Len na elektrinu a s poriadnou výbavou. Sedeli sme v novom DS No.8

Nechýba pohon 4x4 aj dlhý dojazd.

DS No.8 si verejnosť prvýkrát pozrela na Retromobile v Paríži.DS No.8 si verejnosť prvýkrát pozrela na Retromobile v Paríži. (Zdroj: Peter Kálmán)

Francúzi sú špecialisti na avantgardné autá, ktoré posádku rozmaznávajú komfortom. Medzi čerstvé počiny patrí nová vlajková loď značky DS a je ním model No.8.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem nového názvoslovia ide o prvé auto značky, pri ktorom sa počíta výhradne s elektrickým pohonom. Ten bol doteraz alternatívou k spaľovacím motorom pri modeloch DS 3 a DS 4.

Novinku si verejnosť mohla prvýkrát naživo pozrieť počas výstavy Retromobile v Paríži. Na dĺžku má auto 4820 mm a rázvor kolies 2900 mm, čo ho radí na prah vyššej strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Viac nám o prednostiach No.8 povedal Benjamin Maigre, šéf komunikácie značky DS Automobiles.

Inovácie pokračujú

„Ak chceme nájsť spojitosť medzi historickým a novým DS, tak sú to tri piliere. V prvom rade ide o technologické inovácie, ktoré napredujú v čase. V prípade DS 21 to bolo hydropneumatické pruženie, pri DS No.8 ide o najnovšiu generáciu batérie s dojazdom až 750 kilometrov, čím sa stáva najlepšou v tomto prémiovom segmente áut.“

Na rozdiel od predošlej vlajkovej lode DS 9 má No.8 už európsky pôvod, jeho výroba začína vo fabrike Stellantisu v talianskom Melfi. Elektromotor od spoločnosti NPE (Emotors) a NMC batéria od ACC vznikajú vo Francúzsku.

Na výber budú batérie s dvoma rôznymi kapacitami, menšia 74 kWh s dojazdom 572 kilometrov alebo väčšia 97 kWh s dojazdom 750 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa výkonu sa ponúknu tri verzie. Základná má pohon predných kolies a výkon 169 kW (230 koní), najvýkonnejšia verzia DS No.8 disponuje pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 257 kW (350 koní). Zrýchlenie z nuly na sto zvláda za 5,4 sekundy.

DS N°8VýkonKrút. momentZrýchlenieKapacita bat.Dojazd
FWD169 kW/230 k343 Nm7,7 s74 kWh572 km
FWD Long Range180 kW/245 k343 Nm7,8 s97 kWh750 km
AWD Long Range257 kW/350 k509 Nm5,4 s97 kWh686 km

Výbavu a komfort nepodcenili

Z lákadiel na palube spomeňme systém nočného videnia, rozšírené zobrazenie head-up displeja, sedadlá môžu posádke ohrievať krk, z pohľadu elektromobilu nechýba možnosť jazdy s jedným pedálom, termomanažment zlepšuje tepelné čerpadlo aj predohrev batérie pred nabíjaním. Prítomná je aj funkcia obojsmerného toku energie funkcie V2L pre napájanie externých spotrebičov.

Súvisiaci článok Sedan DS 9 je vrcholom francúzskeho luxusu, ale prichádza neskoro Čítajte 

„Ďalším pilierom je komfort. Vieme, že pre DS šlo vždy o významnú kapitolu a rovnako to platí pre súčasné modely. Nová DS No.8 využíva systém Active Scan Suspension, ktorý pomocou kamery a senzorov skenuje povrch vozovky pred autom a prispôsobuje podľa toho tuhosť tlmičov,“ vysvetľuje Maigre.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardom je teda adaptívny podvozok, zadná náprava je viacprvková.

Nejde o klasickú limuzínu ako pri DS 9, skôr o kombináciu liftbacku a crossoveru s vyšším posedom. Oproti odchádzajúcej DS 9 je v No.8 na zadných sedadlách žiaľ citeľne menej priestoru. Dvere kufra sa otvárajú aj so zadným sklom, batožinový priestor má 620 litrov.

Tvár je výrazne iná oproti predošlým DS, vychádza z konceptu Aero Sport Lounge predstaveného v roku 2020. Ďalej však rozvinul nápad so svietiacou maskou Lumina Screen. Zatiaľ vytvára zvislé lamely, no v budúcnosti sa s ňou podľa legislatívy jednotlivých krajín počíta ako s obrazovkou. Tá môže poskytovať dôležité informácie okoliu.

Luxus na palube

„Treťou paralelou alebo teda pilierom, je dôraz na kvalitu použitých materiálov, ktorú vidieť v interiéri. Plochy na dverách a prístrojovej doske môžu byť pokryté hladkou kožou alebo semišom. Dôraz sa kládol na detaily, napríklad perlové prešívanie, ktoré je v automobilovom priemysle unikátne alebo gilošový vzor známy zo sveta luxusných hodiniek,“ ukazuje detaily Maigre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Netradičný je hlavne volant s ramenami do X. Nevyzerá veľmi prakticky, no opak je pravda a vodič si ľahko vyberie, kde sa mu počas šoférovania veniec najlepšie drží.

Súvisiaci článok Špeciálna edícia DS 7 láka špecifickým dizajnom aj výbavou (test) Čítajte 

Oproti platforme prvýkrát použitej pri novom Peugeote e-3008 sa v tomto prípade skloňuje názov STLA Medium Evo, teda medzičasom prichádzajú jej evolučné vylepšenia, ale aj snaha ponúknuť elektromobil, ktorý nebude vyzerať ako klasické SUV s vysokou kapotou.

Po DS No.8 príde aj model No.7 s karosériou typu hatchback. Z názvu sa už dá tušiť, že nahradí v ponuke DS 7, ktoré bolo prvým modelom novej éry značky. Rovnaký technický základ ako No.8 čoskoro dostane aj Lancia Gamma.

S vetrom o preteky

Koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd je na úrovni 0,24. Pre porovnanie, Škoda Enyaq Coupé po facelifte udáva 0,22. Pre elektromobily ide o dôležité údaje, ktoré ovplyvňujú spotrebu a aj dojazd.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Nové DS 4 je podarený útok na nemeckú prémiu (test) Čítajte 

Len tvar zadného spojlera No.8 pridáva pätnásťkilometrový dojazd, pretože eliminuje nežiaduce vírenie vzduchu za autom. Podobnú funkciu majú aj zvislé svetlá v prednom a zadnom nárazníku nazývané Lightblade. Tiež vytvárajú hranu, ktorá zlepšuje obtekanie vzduchu.

Svoj podiel majú aj integrované kľučky dverí, pričom predné sa elektricky vysúvajú a zadné sú ukryté v stĺpikoch. Nechýbajú aktívne žalúzie v spodnej časti predného nárazníka a kompletne zakrytý podvozok s ktorým si No.8 opäť predlžuje dojazd o 18 kilometrov.

Vo Francúzsku začínajú ceny DS No.8 od 59 200 eur, najvýkonnejšia verzia s pohonom všetkých kolies je od 74 600 eur. Slovenský importér ceny zatiaľ nezverejnil.

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 861
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 382
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 952
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 642
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 232
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 053
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 017
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 1 815
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Od zmeny majiteľov tv Barrandov má Jan Musil jednu premiéru denne
  2. Martin Greguš: Petržalská električka: Veľká trať a ešte väčšia trpezlivosť
  3. Ján Karas: Zrkadlo doby, kde statočnosť Viktora a tých, čo nezabudli hovoriť, nezapadá
  4. Tomas Hlavaty: Zachrania nas mimozemstania.
  5. Martin Bača: Franciscvs PP.
  6. Branko Štefanatný: Dávajte si pozor, čo púšťate dnu
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXVII
  8. Vladimír Krátky: Ctrl-C - Ctrl-V a mám napísaný blog .
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 18 207
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 291
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 849
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 10 066
  5. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 476
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 474
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 023
  8. Rastislav Puchala: Nie, toto nebolo oslobodenie 4 956
  1. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  4. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  5. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  6. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  7. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  8. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
SkryťZatvoriť reklamu