SME

Len na elektrinu a s poriadnou výbavou. Sedeli sme v novom DS No.8

Nechýba pohon 4x4 aj dlhý dojazd.

DS No.8 si verejnosť prvýkrát pozrela na Retromobile v Paríži.DS No.8 si verejnosť prvýkrát pozrela na Retromobile v Paríži. (Zdroj: Peter Kálmán)

Francúzi sú špecialisti na avantgardné autá, ktoré posádku rozmaznávajú komfortom. Medzi čerstvé počiny patrí nová vlajková loď značky DS a je ním model No.8.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem nového názvoslovia ide o prvé auto značky, pri ktorom sa počíta výhradne s elektrickým pohonom. Ten bol doteraz alternatívou k spaľovacím motorom pri modeloch DS 3 a DS 4.

Novinku si verejnosť mohla prvýkrát naživo pozrieť počas výstavy Retromobile v Paríži. Na dĺžku má auto 4820 mm a rázvor kolies 2900 mm, čo ho radí na prah vyššej strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Viac nám o prednostiach No.8 povedal Benjamin Maigre, šéf komunikácie značky DS Automobiles.

Inovácie pokračujú

„Ak chceme nájsť spojitosť medzi historickým a novým DS, tak sú to tri piliere. V prvom rade ide o technologické inovácie, ktoré napredujú v čase. V prípade DS 21 to bolo hydropneumatické pruženie, pri DS No.8 ide o najnovšiu generáciu batérie s dojazdom až 750 kilometrov, čím sa stáva najlepšou v tomto prémiovom segmente áut.“

Na rozdiel od predošlej vlajkovej lode DS 9 má No.8 už európsky pôvod, jeho výroba začína vo fabrike Stellantisu v talianskom Melfi. Elektromotor od spoločnosti NPE (Emotors) a NMC batéria od ACC vznikajú vo Francúzsku.

Na výber budú batérie s dvoma rôznymi kapacitami, menšia 74 kWh s dojazdom 572 kilometrov alebo väčšia 97 kWh s dojazdom 750 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa výkonu sa ponúknu tri verzie. Základná má pohon predných kolies a výkon 169 kW (230 koní), najvýkonnejšia verzia DS No.8 disponuje pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 257 kW (350 koní). Zrýchlenie z nuly na sto zvláda za 5,4 sekundy.

DS N°8VýkonKrút. momentZrýchlenieKapacita bat.Dojazd
FWD169 kW/230 k343 Nm7,7 s74 kWh572 km
FWD Long Range180 kW/245 k343 Nm7,8 s97 kWh750 km
AWD Long Range257 kW/350 k509 Nm5,4 s97 kWh686 km

Výbavu a komfort nepodcenili

Z lákadiel na palube spomeňme systém nočného videnia, rozšírené zobrazenie head-up displeja, sedadlá môžu posádke ohrievať krk, z pohľadu elektromobilu nechýba možnosť jazdy s jedným pedálom, termomanažment zlepšuje tepelné čerpadlo aj predohrev batérie pred nabíjaním. Prítomná je aj funkcia obojsmerného toku energie funkcie V2L pre napájanie externých spotrebičov.

Súvisiaci článok Sedan DS 9 je vrcholom francúzskeho luxusu, ale prichádza neskoro Čítajte 

„Ďalším pilierom je komfort. Vieme, že pre DS šlo vždy o významnú kapitolu a rovnako to platí pre súčasné modely. Nová DS No.8 využíva systém Active Scan Suspension, ktorý pomocou kamery a senzorov skenuje povrch vozovky pred autom a prispôsobuje podľa toho tuhosť tlmičov,“ vysvetľuje Maigre.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardom je teda adaptívny podvozok, zadná náprava je viacprvková.

Nejde o klasickú limuzínu ako pri DS 9, skôr o kombináciu liftbacku a crossoveru s vyšším posedom. Oproti odchádzajúcej DS 9 je v No.8 na zadných sedadlách žiaľ citeľne menej priestoru. Dvere kufra sa otvárajú aj so zadným sklom, batožinový priestor má 620 litrov.

Tvár je výrazne iná oproti predošlým DS, vychádza z konceptu Aero Sport Lounge predstaveného v roku 2020. Ďalej však rozvinul nápad so svietiacou maskou Lumina Screen. Zatiaľ vytvára zvislé lamely, no v budúcnosti sa s ňou podľa legislatívy jednotlivých krajín počíta ako s obrazovkou. Tá môže poskytovať dôležité informácie okoliu.

Luxus na palube

„Treťou paralelou alebo teda pilierom, je dôraz na kvalitu použitých materiálov, ktorú vidieť v interiéri. Plochy na dverách a prístrojovej doske môžu byť pokryté hladkou kožou alebo semišom. Dôraz sa kládol na detaily, napríklad perlové prešívanie, ktoré je v automobilovom priemysle unikátne alebo gilošový vzor známy zo sveta luxusných hodiniek,“ ukazuje detaily Maigre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Netradičný je hlavne volant s ramenami do X. Nevyzerá veľmi prakticky, no opak je pravda a vodič si ľahko vyberie, kde sa mu počas šoférovania veniec najlepšie drží.

Súvisiaci článok Špeciálna edícia DS 7 láka špecifickým dizajnom aj výbavou (test) Čítajte 

Oproti platforme prvýkrát použitej pri novom Peugeote e-3008 sa v tomto prípade skloňuje názov STLA Medium Evo, teda medzičasom prichádzajú jej evolučné vylepšenia, ale aj snaha ponúknuť elektromobil, ktorý nebude vyzerať ako klasické SUV s vysokou kapotou.

Po DS No.8 príde aj model No.7 s karosériou typu hatchback. Z názvu sa už dá tušiť, že nahradí v ponuke DS 7, ktoré bolo prvým modelom novej éry značky. Rovnaký technický základ ako No.8 čoskoro dostane aj Lancia Gamma.

S vetrom o preteky

Koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd je na úrovni 0,24. Pre porovnanie, Škoda Enyaq Coupé po facelifte udáva 0,22. Pre elektromobily ide o dôležité údaje, ktoré ovplyvňujú spotrebu a aj dojazd.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Nové DS 4 je podarený útok na nemeckú prémiu (test) Čítajte 

Len tvar zadného spojlera No.8 pridáva pätnásťkilometrový dojazd, pretože eliminuje nežiaduce vírenie vzduchu za autom. Podobnú funkciu majú aj zvislé svetlá v prednom a zadnom nárazníku nazývané Lightblade. Tiež vytvárajú hranu, ktorá zlepšuje obtekanie vzduchu.

Svoj podiel majú aj integrované kľučky dverí, pričom predné sa elektricky vysúvajú a zadné sú ukryté v stĺpikoch. Nechýbajú aktívne žalúzie v spodnej časti predného nárazníka a kompletne zakrytý podvozok s ktorým si No.8 opäť predlžuje dojazd o 18 kilometrov.

Vo Francúzsku začínajú ceny DS No.8 od 59 200 eur, najvýkonnejšia verzia s pohonom všetkých kolies je od 74 600 eur. Slovenský importér ceny zatiaľ nezverejnil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 358
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 938
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 437
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 343
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 048
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 106
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 928
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  2. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  3. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  4. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  5. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  6. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  7. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  8. Andrea Školudová: Vankúše v spálni
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 088
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 012
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 925
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 081
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 487
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 263
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 909
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 248
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu