SME

Kia ukázala koncept EV2, vyrábať sa začne budúci rok na Slovensku

Lákadlom má byť flexibilný interiér.

Koncept Kia EV2Koncept Kia EV2 (Zdroj: Peter Kálmán)

Kia na svojom Dni elektromobilov ukázala ako bude vyzerať jej najmenší model z radu EV. Zároveň si od neho sľubuje najväčšie objemy predajov v rámci elektrických áut. Vyrábať sa bude na Slovensku a ročne má z neho vzniknúť 100-tisíc kusov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ sa Kia EV2 predstavila ako koncept, ktorý však už nemá ďaleko od sériovej podoby. Zástupcovia značky o ňom hovoria ako o najmenšom aute ale s najväčšou osobnosťou.

S dĺžkou cez 4 metre pôjde o zástupcu SUV B segmentu, do ktorého sa v nasledujúcich rokoch chystajú vstúpiť aj mnohé ďalšie značky, spomeňme Škodu Epiq, Volkswagen ID.2X alebo Renault 4 E-Tech.

SkryťVypnúť reklamu

S flexibilným interiérom

Vďaka prechodu na elektrickú platformu sa má interiér oproti súčasným modelom zväčšiť, preto sa dá na tento segment pozerať ako na nástupcu klasických kompaktných hatchbackov väčšieho C segmentu.

Štýlové otváranie dverí konceptu EV2 sa v sériovej verzii síce neočakáva, no variabilita interiéru áno. Koncept ponúka napríklad možnosť vyklopiť zadné sedáky a posunúť predné sedadlá dozadu pre relaxovanie s natiahnutými nohami keď je auto zaparkované, napríklad počas nabíjania.

Hranaté tvary karosérie jednak zlepšujú vnútorné priestorové využitie a zároveň dodávajú autu robustný vzhľad. Silueta aj predná maska trochu pripomínajú najväčší model EV9, no línie sú jemnejšie.

Interiér kombinuje bordovú farbu v prednej časti s modrou v zadnej a má pôsobiť moderne, no zároveň útulne. Všetko vrátane prístrojovej dosky je obšité recyklovanými materiálmi.

SkryťVypnúť reklamu

Cena zrejme nepoteší

Riešenia ako organizér pre batožinu alebo vyberateľné reproduktory v dverách, nám počas prezentácie bohužiaľ neukázali. Rovnako nie sú známe technické parametre, no Kia hovorí o prevzatí riešení z väčších a drahších modelov, napríklad možnosť obojsmerného prúdenia energie pre napájanie externých spotrebičov (V2L).

Sklamaním sa zatiaľ javí cenová politika. Podľa zástupcov značky má Kia EV2 stáť 30-tisíc eur keď v budúcom roku príde na trh v produkčnej verzii. Nemá ísť o čo najlacnejšie auto ale najuniverzálnejšie pre každodenné použitie.

Značka si tak necháva priestor aj na prípadný príchod ešte menšieho modelu, ktorý by raz mohol nahradiť Picanto a bol dvojičkou pre elektrický Hyundai Inster. Jeho cena na slovenskom trhu začína od 23 250 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 343
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 155
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 495
  4. Ísť do kúpeľov je IN 4 791
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 673
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 637
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 572
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 432
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Dieťa nie je majetok. Prečo musia byť jeho práva nadradené náboženskej slobode rodičov
  2. Jozef Javurek: Anamnéza, nielen Dunaj
  3. Roland Vizner: Americké clá na automobily a súčiastky zasiahnu najviac Nemecko a Slovensko. Ako utrpí slovenský export? 3/4 slovenského vývozu do USA tvoria autá.
  4. Štefan Šturdzík: Šialenstvo menom zbrojenie.
  5. Tomáš Mikloško: 7 výziev vo vzťahu, ktoré vás viac zblížia alebo odcudzia
  6. Miroslav Pollák: Marec 2025 a Slovensko 2.
  7. Juraj Tušš: Výzva 21. storočia
  8. Anna Miľanová: Moja ilustrácia súčasnosti...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 44 391
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 40 117
  3. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 358
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 19 231
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 844
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 6 989
  7. Rado Surovka: Liečba Ficom na demenciu národa nezaberá. 6 943
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 675
  1. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  2. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  3. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  4. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  5. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  6. Tupou Ceruzou: Žandári
  7. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
  8. Radko Mačuha: Fico už nieje antivaxer.
SkryťZatvoriť reklamu