Kia na svojom Dni elektromobilov ukázala ako bude vyzerať jej najmenší model z radu EV. Zároveň si od neho sľubuje najväčšie objemy predajov v rámci elektrických áut. Vyrábať sa bude na Slovensku a ročne má z neho vzniknúť 100-tisíc kusov.
Zatiaľ sa Kia EV2 predstavila ako koncept, ktorý však už nemá ďaleko od sériovej podoby. Zástupcovia značky o ňom hovoria ako o najmenšom aute ale s najväčšou osobnosťou.
S dĺžkou cez 4 metre pôjde o zástupcu SUV B segmentu, do ktorého sa v nasledujúcich rokoch chystajú vstúpiť aj mnohé ďalšie značky, spomeňme Škodu Epiq, Volkswagen ID.2X alebo Renault 4 E-Tech.
S flexibilným interiérom
Vďaka prechodu na elektrickú platformu sa má interiér oproti súčasným modelom zväčšiť, preto sa dá na tento segment pozerať ako na nástupcu klasických kompaktných hatchbackov väčšieho C segmentu.
Štýlové otváranie dverí konceptu EV2 sa v sériovej verzii síce neočakáva, no variabilita interiéru áno. Koncept ponúka napríklad možnosť vyklopiť zadné sedáky a posunúť predné sedadlá dozadu pre relaxovanie s natiahnutými nohami keď je auto zaparkované, napríklad počas nabíjania.
Hranaté tvary karosérie jednak zlepšujú vnútorné priestorové využitie a zároveň dodávajú autu robustný vzhľad. Silueta aj predná maska trochu pripomínajú najväčší model EV9, no línie sú jemnejšie.
Interiér kombinuje bordovú farbu v prednej časti s modrou v zadnej a má pôsobiť moderne, no zároveň útulne. Všetko vrátane prístrojovej dosky je obšité recyklovanými materiálmi.
Cena zrejme nepoteší
Riešenia ako organizér pre batožinu alebo vyberateľné reproduktory v dverách, nám počas prezentácie bohužiaľ neukázali. Rovnako nie sú známe technické parametre, no Kia hovorí o prevzatí riešení z väčších a drahších modelov, napríklad možnosť obojsmerného prúdenia energie pre napájanie externých spotrebičov (V2L).
Sklamaním sa zatiaľ javí cenová politika. Podľa zástupcov značky má Kia EV2 stáť 30-tisíc eur keď v budúcom roku príde na trh v produkčnej verzii. Nemá ísť o čo najlacnejšie auto ale najuniverzálnejšie pre každodenné použitie.
Značka si tak necháva priestor aj na prípadný príchod ešte menšieho modelu, ktorý by raz mohol nahradiť Picanto a bol dvojičkou pre elektrický Hyundai Inster. Jeho cena na slovenskom trhu začína od 23 250 eur.