SME

Kontroverzný koncept Jaguaru zmenil farbu a zaparkoval v Paríži

Produkčná verzia príde budúci rok.

Koncept Jaugar Type 00 v Paríži.Koncept Jaugar Type 00 v Paríži. (Zdroj: Jaguar)

Jaguar v decembri ukázal koncept, ktorý sa stal najdiskutovanejším v roku 2024. Nešlo len o samotný dizajn, ale predstavenie celej novej identity značky, vrátane loga.

Prijatie médiami aj verejnosťou bolo kontroverzné. Nestáva sa totiž, aby automobilka s takmer 90-ročnou históriou všetko zahodila a začala značku budovať odznova.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koncept Jaguar Type 00 sa po Miami objavil už aj v Paríži a na záver módneho týždňa pútal na ulici nemalú pozornosť.

Miesto ružovej bolo auto tentokrát v matnej modrej farbe nazvanej French Ultramarine. Napriek vsadeniu auta do bežného prostredia stále pôsobí impozantne až nerealisticky, ako keby ho dorobili počítačovou animáciou.

SkryťVypnúť reklamu

Auto predviedol írsky herec

Na záberoch, ktoré Jaguar zverejnil na svojom Instagrame s autom pózuje írsky herec Barry Keoghan, ktorý zahviezdil vo filmoch ako Zabitie posvätného jeleňa (2017) Dunkirk (2017) alebo Vtáča (2024).

Kontroverzný koncept si Keoghan sám šoféroval a ukázal jeho výklopné dvere aj batožinový priestor. Zatiaľ nie je jasné, či má byť 32-ročný herec novou tvárou Jaguaru alebo išlo o jednorazovú spoluprácu.

Súvisiaci článok Z loga značky Jaguar zmizla šelma. Ľudí nahnevala aj nová reklama Čítajte 

Úlohou konceptu bolo predovšetkým zaujať a dať o značke po rokoch stagnácie opäť vedieť. Kritici však upozorňujú, že kampaň aj zameranie môže odlákať klientelu.

Chcú nových zákazníkov

Šéf Jaguaru, Rawdon Glover, si je podľa rozhovoru pre britský Auto Express vedomý, že značka môže stratiť až 85 percent súčasných zákazníkov. Prechádza totiž veľkou transformáciou a prechodom na ešte luxusnejšie a zároveň len plne elektrické modely. Za sedem rokov značke klesol ročný predaj áut zo 180-tisíc na 33-tisíc kusov. Aj toto má byť teda spôsob, ako udržať značku v zisku.

SkryťVypnúť reklamu

Jaguar už testuje produkčnú verziu veľkého štvordverového GT s dlhou kapotou, ktoré napriek tvrdeniu Glovera, že pôjde o auto veľmi podobné konceptu, vyzerá inak.

Súvisiaci článok Čínske autá sa v Európe rozšíria a zmenia biznis. Nás ale neohrozia (rozhovor) Čítajte 

Línia karosérie je síce podobná, ale previsy vpredu aj vzadu sú dlhšie. Má ísť o elektrického konkurenta pre autá ako Mercedes-AMG GT 4Door, Porsche Panamera, ale aj Bentley Flying Spur.

Produkčná verzia Typu 00 využije novú podvozkovú platformu JEA (Jaguar Electric Architecture) a má poskytovať dojazd na jedno nabitie 770 kilometrov. Na doplnenie dojazdu 321 kilometrov stačí 15 minút.

Do predaja sa dostane v roku 2026, výroba bude britská a očakáva sa cena od 130-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 733
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 881
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 4 493
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 464
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 827
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 805
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 873
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 864
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Drozdy: Masívny výpadok elektriny v Česku 4. júla 2025: Analýza príčin a dopadov
  2. Eva Záhorská: Vlny horúčav a invázne organizmy
  3. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie!
  5. Ľubica Adamková: Gaslighting: Keď uveríš, že tvoja pravda je lož
  6. Branislav Hláčik: Superpozícia 7
  7. Ľubica Adamková: Spotrebné dane a spotrebované duše
  8. Ľubor Šešera: Najkrajšie bicyklovanie v Rakúsku (pre lenivých) - 1. časť
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 788
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 23 328
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 561
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 070
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 10 460
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 800
  7. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 6 024
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 908
  1. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  2. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  3. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  4. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  5. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  6. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  7. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  8. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
SkryťZatvoriť reklamu