Po dlhom čase prichádza Mitsubishi s vlastným modelom, štvrtou generáciou známeho Outlanderu. Novinky z posledných rokov boli totiž o preznačkovaných Renaultoch. Na návrat najväčšieho modelu v ponuke si európsky trh musel počkať štyri roky.
Rozmery Mitsubishi Outlander:
- Rázvor: 2704 mm
- Dĺžka: 4720 mm
- Šírka: 1862 mm
- Výška: 1754 mm
- Kufor: 495 l
Z pohľadu automobilovej histórie má Outlander jedno celkom zaujímavé prvenstvo. V roku 2013 išlo pri jeho tretej generácii o prvé plug-in hybridné SUV s pohonom všetkých kolies.
Dlho mu patrilo predajné prvenstvo medzi modelmi do zásuvky, ktoré zároveň mali aj spaľovací motor.
S vlastnou technológiou
Za dlhým čakaním na európskom trhu údajne malo byť čakanie, ako sa vyvinie situácia s emisnou normou Euro 7.
Rodinné SUV je síce postavené na spoločnej platforme CMF-CD Renault-Nissan, ktorú majú aj modely ako X-Trail či Espace, ale v tomto prípade s vlastnou Mitsubishi technológiou.
Známy atmosférický štvorvalec 2,4 MIVEC dopĺňa predný a zadný elektromotor. Spoločný systémový výkon je 225 kW (306 koní).
Zrýchlenie z nuly na sto trvá 7,9 sekundy a maximálna rýchlosť Outlanderu je 170 km/h. Auto vie fungovať ako sériový aj ako paralelný hybrid.

Trakčná batéria v strede v podlahe má kapacitu 22,7 kWh a má postačiť na čisto elektrický dojazd 86 kilometrov. Bez pomoci spaľovacieho motora môže byť elektrický režim aktívny až do rýchlosti 135 km/h. O desať litrov sa oproti predošlej generácii zväčšila aj benzínová nádrž, teraz pojme 53 litrov benzínu.
Plug-in hybridný Outlander v minulosti patril k prvým hybridom ktoré vedeli ponúknuť aj rýchle DC nabíjanie a platí to aj pri novinke. Prekvapením však je ponechanie konektoru CHAdeMO, od tohto typu už sieť rýchlonabíjacích verejných staníc upúšťa. Podľa importéra je možné, že ďalšie modelové roky prinesú CCS2 konektor, aký pri plug-in hybridoch používa napríklad Mercedes, Volkswagen aj Škoda.
Jediná motorizácia a päť výbav
V základnej výbave Inform štartuje nový Outlander na slovenskom trhu s cenou od 51 900 eur.
Štandardom je pohon všetkých kolies, tepelné čerpadlo novej generácie, dvojzónová klimatizácia, dve 12,3-palcové obrazovky vrátane navigácie či 360-stupňového kamerového systému a bezdrôtového pripojenia smartfónu, audiosystém Yamaha, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, parkovacie senzory vpredu aj vzadu a 18-palcové hliníkové kolesá.
Vyšší výbavový stupeň Invite od 54 400 eur pridáva kožené čalúnenie s vyhrievanými sedadlami aj volantom, zatmavené zadné okná, LED hmlové svetlá, ostrekovače predných svetiel a bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Stredná výbava Intense je od 57 900 eur a pridáva dve 230-voltové zásuvky, head-up displej, adaptívne LED svetlá s nastaviteľným sklonom, elektricky ovládané dvere kufra a väčšie 20-palcové kolesá.
Výbava Instyle od 62 300 eur sa zameriava na luxusnejší vzhľad s dvojfarebnou karosériou, prémiovejšími detailmi v interiéri, ambientným osvetlením, trojzónovou klimatizáciou, elektricky nastaviteľnými sedadlami vrátane bedrovej opierky, prémiovým audiosystémom Yamaha Ultimate s 12 reproduktormi a aj veľkým strešným oknom.
Vrcholná výbava Instyle+ za 63 300 eur už Outlanderu pridáva len čalúnenie s prémiovou perforovanou kožou a ventilovanými a aj masážnymi sedadlami a čierne čalúnenie stropu.