SME

Mitsubishi sa vracia s vlastným modelom, nový Outlander prichádza na trh

V ponuke bude len plug-in hybridná verzia.

Mitsubishi Outlander PHEVMitsubishi Outlander PHEV (Zdroj: Peter Kálmán)

Po dlhom čase prichádza Mitsubishi s vlastným modelom, štvrtou generáciou známeho Outlanderu. Novinky z posledných rokov boli totiž o preznačkovaných Renaultoch. Na návrat najväčšieho modelu v ponuke si európsky trh musel počkať štyri roky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z pohľadu automobilovej histórie má Outlander jedno celkom zaujímavé prvenstvo. V roku 2013 išlo pri jeho tretej generácii o prvé plug-in hybridné SUV s pohonom všetkých kolies.

Dlho mu patrilo predajné prvenstvo medzi modelmi do zásuvky, ktoré zároveň mali aj spaľovací motor.

SkryťVypnúť reklamu

S vlastnou technológiou

Za dlhým čakaním na európskom trhu údajne malo byť čakanie, ako sa vyvinie situácia s emisnou normou Euro 7.

Rodinné SUV je síce postavené na spoločnej platforme CMF-CD Renault-Nissan, ktorú majú aj modely ako X-Trail či Espace, ale v tomto prípade s vlastnou Mitsubishi technológiou.

Známy atmosférický štvorvalec 2,4 MIVEC dopĺňa predný a zadný elektromotor. Spoločný systémový výkon je 225 kW (306 koní).

Zrýchlenie z nuly na sto trvá 7,9 sekundy a maximálna rýchlosť Outlanderu je 170 km/h. Auto vie fungovať ako sériový aj ako paralelný hybrid.

Súvisiaci článok Mitsubishi Outlander sa vracia do Európy, zaujať chce výkonom aj dojazdom Čítajte 

Trakčná batéria v strede v podlahe má kapacitu 22,7 kWh a má postačiť na čisto elektrický dojazd 86 kilometrov. Bez pomoci spaľovacieho motora môže byť elektrický režim aktívny až do rýchlosti 135 km/h. O desať litrov sa oproti predošlej generácii zväčšila aj benzínová nádrž, teraz pojme 53 litrov benzínu.

SkryťVypnúť reklamu

Plug-in hybridný Outlander v minulosti patril k prvým hybridom ktoré vedeli ponúknuť aj rýchle DC nabíjanie a platí to aj pri novinke. Prekvapením však je ponechanie konektoru CHAdeMO, od tohto typu už sieť rýchlonabíjacích verejných staníc upúšťa. Podľa importéra je možné, že ďalšie modelové roky prinesú CCS2 konektor, aký pri plug-in hybridoch používa napríklad Mercedes, Volkswagen aj Škoda.

Jediná motorizácia a päť výbav

V základnej výbave Inform štartuje nový Outlander na slovenskom trhu s cenou od 51 900 eur.

Štandardom je pohon všetkých kolies, tepelné čerpadlo novej generácie, dvojzónová klimatizácia, dve 12,3-palcové obrazovky vrátane navigácie či 360-stupňového kamerového systému a bezdrôtového pripojenia smartfónu, audiosystém Yamaha, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, parkovacie senzory vpredu aj vzadu a 18-palcové hliníkové kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Vyšší výbavový stupeň Invite od 54 400 eur pridáva kožené čalúnenie s vyhrievanými sedadlami aj volantom, zatmavené zadné okná, LED hmlové svetlá, ostrekovače predných svetiel a bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Súvisiaci článok Mitsubishi Colt je späť, v ponuke je aj ako úsporný hybrid Čítajte 

Stredná výbava Intense je od 57 900 eur a pridáva dve 230-voltové zásuvky, head-up displej, adaptívne LED svetlá s nastaviteľným sklonom, elektricky ovládané dvere kufra a väčšie 20-palcové kolesá.

Výbava Instyle od 62 300 eur sa zameriava na luxusnejší vzhľad s dvojfarebnou karosériou, prémiovejšími detailmi v interiéri, ambientným osvetlením, trojzónovou klimatizáciou, elektricky nastaviteľnými sedadlami vrátane bedrovej opierky, prémiovým audiosystémom Yamaha Ultimate s 12 reproduktormi a aj veľkým strešným oknom.

Vrcholná výbava Instyle+ za 63 300 eur už Outlanderu pridáva len čalúnenie s prémiovou perforovanou kožou a ventilovanými a aj masážnymi sedadlami a čierne čalúnenie stropu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 625
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 379
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 856
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 307
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 066
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 797
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 725
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 579
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Máme ešte vôbec opozíciu ?
  2. Martin Eštočák: Nová metodika zmien územného plánu v Prešove: Transparentný nástroj alebo výhoda pre vyvolených?
  3. Erich Mistrík: Načo je vláde taká ministerka a taký splnomocnenec?
  4. Ján Franko: F1: Rýchle kolesá a strážcovia času
  5. Vladimír Bojničan: Deti nie sú otrokmi dogmatickej viery. Sú to ľudia s právom racionálne a kriticky myslieť.
  6. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť II.
  7. Andrea Ostrihoňová: Trochu poézie do prózy života
  8. Juraj Tušš: Tvorba reality, smrť a nekonečnosť
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 791
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 696
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 408
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 401
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 002
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 992
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 776
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 005
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťZatvoriť reklamu