Druhý elektromobil od Mazdy ide do predaja a zachraňuje model 6, ktorý sa už ďalších generácií so spaľovacím motorom nedočká. Aspoň nie v Európe.
Značka dúfa, že jej nový liftback s atraktívnym dizajnom osloví majiteľov predošlých sedanov od Mazdy a zároveň pritiahne aj novú klientelu.
Auto je postavené na platforme EPA1 so 400-voltovou architektúrou a pohonom zadných kolies, ktorú vyvinul čínsky Changan a používa ju pri u nás neznámom modeli Deepal L07.
Mazda 6e má na starom kontinente konkurovať najmä autám ako Tesla Model 3 či Volkswagen ID.7, no môže stiahnuť aj záujemcov o BMW i4, Polestar 2 alebo Mercedes EQE.
Väčšia ako predchodca
Aj keď sa nová generácia javí na prvý pohľad ako menšie auto, nie je to pravda. Oproti predošlej Mazde 6 má 6e dĺžku 4921 mm (+51 mm) a rázvor kolies 2895 mm (+65 mm).
Oproti prvotným informáciám, že objem kufra je len 330 litrov, ho Mazda už poriadne premerala a uvádza 466 litrov. Ďalších 72 litrov nájdeme pod prednou kapotou.
Rozmery Mazda 6e:
- Rázvor: 2895 mm
- Dĺžka: 4921 mm
- Šírka: 1890 mm
- Výška: 1485 mm
- Objem kufra: 466 + 72 l
Na výber sú dve verzie, ktoré sa medzi sebou líšia výkonom a použitou batériou.
Dostupnejšia je paradoxne aj výkonnejšia, má synchrónny elektromotor poháňajúci zadné kolesá s výkonom 190 kW (258 koní) a krútiacim momentom 320 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 7,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 175 km/h.
Batéria je v tomto prípade menšia s kapacitou 69 kWh (66 kWh netto) a s LFP katódou. Zvláda maximálny nabíjací výkon 165 kW a vydržať má na kombinovaný dojazd 479 kilometrov.
Druhou možnosťou je verzia s podobným výkonom 180 kW (245 koní) a rovnakým krútiacim momentom 320 Nm. Zrýchlenie je o chlp slabšie, trvá 7,8 sekundy a maximálka je tiež 175 km/h.
Väčší rozdiel je v použitej NMC batérii s kapacitou 80 kWh pre dojazd 552 kilometrov, ale s nabíjacím výkonom len 90 kW. Znamená to, že kým Mazda 6e s menšou 69 kWh batériou sa pri využití maximálneho nabíjacieho výkonu nabije z 10 na 80 percent za 24 minút, pri 80 kWh batérii je to 47 minút.

Viac výbavy za menej peňazí
Cenník novej Mazdy 6e začína na Slovensku pri sume od 44 590 eur pre výbavu Takumi. Tá obsahuje balík pokročilých jazdných asistentov vrátane adaptívneho tempomatu a aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu aj sledovania mŕtvych uhlov.
Cenník Mazda 6e | 190 kW RWD 69 kWh | 180 kW RWD 80 kWh |
Takumi | 44 590 € | 46 190 € |
Takumi Plus | 46 540 € | 48 140 € |
Štandardom je tiež tepelné čerpadlo, vyhrievaný volant aj sedadlá, ktoré sú okrem toho aj odvetrávané. Zoznam pokračuje dvojzónovou klimatizáciou s výduchmi pre zadných pasažierov, panoramatickým strešným oknom aj elektricky ovládaným zadným spojlerom a 19-palcovými hliníkovými diskmi kolies.
Vo výbave je tiež 14,6-palcová stredová obrazovka s navigáciou, 360-stupňovou kamerou aj s bezdrôtovým pripojením smartfónu. Cez neho sa dá auto odomykať pomocou digitálneho kľúča.
Okrem 10,2-palcovej obrazovky pred vodičom nechýba head-up displej a malý dotykový displej pre zadných cestujúcich. Audiosystém značky Sony má 14 reproduktorov.

Vyššia výbava Takumi Plus od 46 190 eur sa zameriava na luxusnejšie čalúnenie v interiéri s kožou Nappa v kombinácii so semišom.
Verziu s pohonom všetkých kolies alebo kombi zatiaľ Mazda pri modeli 6e neplánuje, výroba auta prebieha v Číne. Z konkurentov sa zatiaľ novinka javí ako najlacnejšia, Tesla Model 3 Long Range vyjde približne na 45 000 eur, Volkswagen ID.7 Pro je od 51 190 eur.
Prvé Mazdy 6e by sa mali u predajcov objaviť v priebehu leta.