SME

Mazda 6e odhalila ceny, je lacnejšia ako Tesla aj Volkswagen

V základe je aj tepelné čerpadlo.

Mazda 6eMazda 6e (Zdroj: Mazda)

Druhý elektromobil od Mazdy ide do predaja a zachraňuje model 6, ktorý sa už ďalších generácií so spaľovacím motorom nedočká. Aspoň nie v Európe.

Značka dúfa, že jej nový liftback s atraktívnym dizajnom osloví majiteľov predošlých sedanov od Mazdy a zároveň pritiahne aj novú klientelu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto je postavené na platforme EPA1 so 400-voltovou architektúrou a pohonom zadných kolies, ktorú vyvinul čínsky Changan a používa ju pri u nás neznámom modeli Deepal L07.

Mazda 6e má na starom kontinente konkurovať najmä autám ako Tesla Model 3 či Volkswagen ID.7, no môže stiahnuť aj záujemcov o BMW i4, Polestar 2 alebo Mercedes EQE.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšia ako predchodca

Aj keď sa nová generácia javí na prvý pohľad ako menšie auto, nie je to pravda. Oproti predošlej Mazde 6 má 6e dĺžku 4921 mm (+51 mm) a rázvor kolies 2895 mm (+65 mm).

Oproti prvotným informáciám, že objem kufra je len 330 litrov, ho Mazda už poriadne premerala a uvádza 466 litrov. Ďalších 72 litrov nájdeme pod prednou kapotou.

Na výber sú dve verzie, ktoré sa medzi sebou líšia výkonom a použitou batériou.

Dostupnejšia je paradoxne aj výkonnejšia, má synchrónny elektromotor poháňajúci zadné kolesá s výkonom 190 kW (258 koní) a krútiacim momentom 320 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 7,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 175 km/h.

Batéria je v tomto prípade menšia s kapacitou 69 kWh (66 kWh netto) a s LFP katódou. Zvláda maximálny nabíjací výkon 165 kW a vydržať má na kombinovaný dojazd 479 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Druhou možnosťou je verzia s podobným výkonom 180 kW (245 koní) a rovnakým krútiacim momentom 320 Nm. Zrýchlenie je o chlp slabšie, trvá 7,8 sekundy a maximálka je tiež 175 km/h.

Väčší rozdiel je v použitej NMC batérii s kapacitou 80 kWh pre dojazd 552 kilometrov, ale s nabíjacím výkonom len 90 kW. Znamená to, že kým Mazda 6e s menšou 69 kWh batériou sa pri využití maximálneho nabíjacieho výkonu nabije z 10 na 80 percent za 24 minút, pri 80 kWh batérii je to 47 minút.

Súvisiaci článok Mazda 6 po facelifte: Lekcia kvalitného interiéru (prvá jazda) Čítajte 

Viac výbavy za menej peňazí

Cenník novej Mazdy 6e začína na Slovensku pri sume od 44 590 eur pre výbavu Takumi. Tá obsahuje balík pokročilých jazdných asistentov vrátane adaptívneho tempomatu a aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu aj sledovania mŕtvych uhlov.

Cenník Mazda 6e190 kW RWD 69 kWh180 kW RWD 80 kWh
Takumi44 590 €46 190 €
Takumi Plus46 540 €48 140 €

Štandardom je tiež tepelné čerpadlo, vyhrievaný volant aj sedadlá, ktoré sú okrem toho aj odvetrávané. Zoznam pokračuje dvojzónovou klimatizáciou s výduchmi pre zadných pasažierov, panoramatickým strešným oknom aj elektricky ovládaným zadným spojlerom a 19-palcovými hliníkovými diskmi kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Vo výbave je tiež 14,6-palcová stredová obrazovka s navigáciou, 360-stupňovou kamerou aj s bezdrôtovým pripojením smartfónu. Cez neho sa dá auto odomykať pomocou digitálneho kľúča.

Okrem 10,2-palcovej obrazovky pred vodičom nechýba head-up displej a malý dotykový displej pre zadných cestujúcich. Audiosystém značky Sony má 14 reproduktorov.

Súvisiaci článok Sedeli sme v novej Mazde 6e, z konkurentov si trúfa aj na Teslu Čítajte 

Vyššia výbava Takumi Plus od 46 190 eur sa zameriava na luxusnejšie čalúnenie v interiéri s kožou Nappa v kombinácii so semišom.

Verziu s pohonom všetkých kolies alebo kombi zatiaľ Mazda pri modeli 6e neplánuje, výroba auta prebieha v Číne. Z konkurentov sa zatiaľ novinka javí ako najlacnejšia, Tesla Model 3 Long Range vyjde približne na 45 000 eur, Volkswagen ID.7 Pro je od 51 190 eur.

Prvé Mazdy 6e by sa mali u predajcov objaviť v priebehu leta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 651
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 381
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 879
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 340
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 068
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 021
  7. Ísť do kúpeľov je IN 4 797
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 579
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Máme ešte vôbec opozíciu ?
  2. Martin Eštočák: Nová metodika zmien územného plánu v Prešove: Transparentný nástroj alebo výhoda pre vyvolených?
  3. Erich Mistrík: Načo je vláde taká ministerka a taký splnomocnenec?
  4. Ján Franko: F1: Rýchle kolesá a strážcovia času
  5. Vladimír Bojničan: Deti nie sú otrokmi dogmatickej viery. Sú to ľudia s právom racionálne a kriticky myslieť.
  6. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť II.
  7. Andrea Ostrihoňová: Trochu poézie do prózy života
  8. Juraj Tušš: Tvorba reality, smrť a nekonečnosť
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 52 036
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 729
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 576
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 085
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 8 118
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 018
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 785
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 5 984
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťZatvoriť reklamu