SME

Mazda 6e odhalila ceny, je lacnejšia ako Tesla aj Volkswagen

V základe je aj tepelné čerpadlo.

Mazda 6eMazda 6e (Zdroj: Mazda)

Druhý elektromobil od Mazdy ide do predaja a zachraňuje model 6, ktorý sa už ďalších generácií so spaľovacím motorom nedočká. Aspoň nie v Európe.

Značka dúfa, že jej nový liftback s atraktívnym dizajnom osloví majiteľov predošlých sedanov od Mazdy a zároveň pritiahne aj novú klientelu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto je postavené na platforme EPA1 so 400-voltovou architektúrou a pohonom zadných kolies, ktorú vyvinul čínsky Changan a používa ju pri u nás neznámom modeli Deepal L07.

Mazda 6e má na starom kontinente konkurovať najmä autám ako Tesla Model 3 či Volkswagen ID.7, no môže stiahnuť aj záujemcov o BMW i4, Polestar 2 alebo Mercedes EQE.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšia ako predchodca

Aj keď sa nová generácia javí na prvý pohľad ako menšie auto, nie je to pravda. Oproti predošlej Mazde 6 má 6e dĺžku 4921 mm (+51 mm) a rázvor kolies 2895 mm (+65 mm).

Oproti prvotným informáciám, že objem kufra je len 330 litrov, ho Mazda už poriadne premerala a uvádza 466 litrov. Ďalších 72 litrov nájdeme pod prednou kapotou.

Na výber sú dve verzie, ktoré sa medzi sebou líšia výkonom a použitou batériou.

Dostupnejšia je paradoxne aj výkonnejšia, má synchrónny elektromotor poháňajúci zadné kolesá s výkonom 190 kW (258 koní) a krútiacim momentom 320 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 7,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 175 km/h.

Batéria je v tomto prípade menšia s kapacitou 69 kWh (66 kWh netto) a s LFP katódou. Zvláda maximálny nabíjací výkon 165 kW a vydržať má na kombinovaný dojazd 479 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Druhou možnosťou je verzia s podobným výkonom 180 kW (245 koní) a rovnakým krútiacim momentom 320 Nm. Zrýchlenie je o chlp slabšie, trvá 7,8 sekundy a maximálka je tiež 175 km/h.

Väčší rozdiel je v použitej NMC batérii s kapacitou 80 kWh pre dojazd 552 kilometrov, ale s nabíjacím výkonom len 90 kW. Znamená to, že kým Mazda 6e s menšou 69 kWh batériou sa pri využití maximálneho nabíjacieho výkonu nabije z 10 na 80 percent za 24 minút, pri 80 kWh batérii je to 47 minút.

Súvisiaci článok Mazda 6 po facelifte: Lekcia kvalitného interiéru (prvá jazda) Čítajte 

Viac výbavy za menej peňazí

Cenník novej Mazdy 6e začína na Slovensku pri sume od 44 590 eur pre výbavu Takumi. Tá obsahuje balík pokročilých jazdných asistentov vrátane adaptívneho tempomatu a aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu aj sledovania mŕtvych uhlov.

Cenník Mazda 6e190 kW RWD 69 kWh180 kW RWD 80 kWh
Takumi44 590 €46 190 €
Takumi Plus46 540 €48 140 €

Štandardom je tiež tepelné čerpadlo, vyhrievaný volant aj sedadlá, ktoré sú okrem toho aj odvetrávané. Zoznam pokračuje dvojzónovou klimatizáciou s výduchmi pre zadných pasažierov, panoramatickým strešným oknom aj elektricky ovládaným zadným spojlerom a 19-palcovými hliníkovými diskmi kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Vo výbave je tiež 14,6-palcová stredová obrazovka s navigáciou, 360-stupňovou kamerou aj s bezdrôtovým pripojením smartfónu. Cez neho sa dá auto odomykať pomocou digitálneho kľúča.

Okrem 10,2-palcovej obrazovky pred vodičom nechýba head-up displej a malý dotykový displej pre zadných cestujúcich. Audiosystém značky Sony má 14 reproduktorov.

Súvisiaci článok Sedeli sme v novej Mazde 6e, z konkurentov si trúfa aj na Teslu Čítajte 

Vyššia výbava Takumi Plus od 46 190 eur sa zameriava na luxusnejšie čalúnenie v interiéri s kožou Nappa v kombinácii so semišom.

Verziu s pohonom všetkých kolies alebo kombi zatiaľ Mazda pri modeli 6e neplánuje, výroba auta prebieha v Číne. Z konkurentov sa zatiaľ novinka javí ako najlacnejšia, Tesla Model 3 Long Range vyjde približne na 45 000 eur, Volkswagen ID.7 Pro je od 51 190 eur.

Prvé Mazdy 6e by sa mali u predajcov objaviť v priebehu leta.

Elektromobily

Súvisiace témy: Mazda, Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 728
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 472
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 915
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 671
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 540
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 241
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 135
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 070
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  2. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  3. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  4. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  7. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  8. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 031
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 672
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 613
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 855
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 944
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 740
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 250
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 824
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu