SME

Dostupné SUV z Trnavy sú tu, koľko stojí Opel Frontera a Citroen C3 Aircross?

Na výber sú rôzne pohony.

Citroën C3 Aircross a Opel Frontera sa vyrábajú spoločne v závode Stellantis Trnava.Citroën C3 Aircross a Opel Frontera sa vyrábajú spoločne v závode Stellantis Trnava. (Zdroj: archív SME)

Prvýkrát v histórii sa v trnavskom Stellantise na jednej linke vyrábajú sesterské modely Citroën C3 Aircross a Opel Frontera. Obe kompaktné SUV aj naraz prichádzajú na slovenský trh. Zisťovali sme, koľko stoja, čo ponúkajú a ktorý z nich sa viac oplatí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kým Citroën C3 alebo Opel Corsa sú vyslovene mestské autá, dvojica noviniek už vie plniť úlohu rodinného auta.

Väčší je totiž rázvor kolies a hlavne kufor, čo pri oboch autách znamená objem 460 litrov a dokonca aj možnosť tretieho radu sedadiel. Treba však počítať, že s využitím skôr len pre deti.

SkryťVypnúť reklamu

Frontera v ponuke vystriedala menší Crossland, C3 Aircross rovnomennú predošlú generáciu, oproti ktorej došlo taktiež k nárastu rozmerov. Obe autá v základe vynikajú nízkou cenou v rámci segmentu.

Základom je síce podvozková platforma Smart Car, no rozmerovo si dvojica trúfne aj na Renault Symbioz, Toyotu Corollu Cross, KGM Korando, nové MG ZS, prípadne Škodu Karoq. Dvojica od Stellantisu je vždy s pohonom predných kolies a na výber je benzínová, mild-hybridná aj elektrická verzia.

Súvisiaci článok Citroën C3 Aircross je recept na dostupné rodinné auto (prvá jazda) Čítajte 

Lacnejšia verzia pre Citroën

Citroën C3 Aircross má v základe 1,2-litrový trojvalcový turbo motor a už s reťazovým rozvodom miesto remeňového. Výkon je 74 kW (101 koní) a krútiaci moment 205 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá z pokoja 11 sekúnd a tento motor nájdeme pod označením Turbo 100. Vždy je s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Opel Frontera je v ponuke s čiastočne elektrifikovaným motorom vo forme 48-voltového mild-hybridu, ktorý však má elektromotor integrovaný do automatickej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky, takže vie prejsť podobne ako full-hybrid krátke úseky čisto na elektrinu.

Prvýkrát so slabším mild-hybridom

Frontera na rozdiel od Aircrossu ponúka aj slabšiu verziu tohto mild-hybridu so 74 kW (101-koňovým) 1,2-litrovým turbom, ktorý sme spomínali pri Citroëne. Tu mu však pomáha elektromotor s výkonom 15,6 kW (21,2 koní) a s maličkým 0,4 kWh trakčným akumulátorom. Systémový výkon je 81 kW (110 koní) a krútiaci moment 205 Nm. Zrýchlenie je rovnakých 11 sekúnd, ale emisie CO2 sú o 13 gramov na kilometer nižšie.

Okrem toho môže byť Frontera aj s výkonnejšou verziou, ktorá sa objavuje aj pri Aircrosse. Ide o rovnakú mild-hybridnú technológiu ale so silnejším spaľovacím motorom, ktorý má 100 kW (136 koní). Systémový výkon je tak 107 kW (145 koní) a krútiaci moment 230 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Zrýchlenie je oproti slabšej verzii lepšie o dve sekundy, na stovku to trvá 9 sekúnd. Citroën je skeptickejší a uvádza zrýchlenie 10,8 sekundy. V oboch prípadoch má vodič komfort automatickej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky.

Elektromobil s dojazdom 300 kilometrov

Nakoniec je pri oboch autách aj elektrická verzia. Elektromotor poháňajúci predné kolesá má výkon 83 kW (113 koní) a krútiaci moment je len 120 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá podľa meraní výrobcov 11,7 až 12 sekúnd, lákadlom teda nie je dynamika, ale skôr tichá komfortná a ekologická jazda.

Elektrická Frontera aj C3 Aircross majú 44 kWh LFP batériu pre dojazd na jedno nabitie okolo 300 kilometrov. Nabíjací výkon DC je 100 kW, pri jeho využití trvá doplnenie energie z 20 na 80 percent 26 minút. Pri domácom AC nabíjaní je sériovo jednofázová 7,4 kW nabíjačka, za príplatok môže byť trojfázová s výkonom 11 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Renault Rafale je vlajková loď nabitá technológiami (test) Čítajte 

Chýba tepelné čerpadlo, možnosť predohrevu batérie pred nabíjaním a aj obojsmerný tok energie pre napájanie spotrebičov (V2L) alebo domácnosti (V2h) z trakčnej batérie.

Nižšiu základnú cenu z dvojice ponúka Citroën C3 Aircross, pretože je aj bez mild-hybridu a s manuálnou prevodovkou. Oproti menšiemu Citroenu C3 je drahší o 3 000 eur, štartuje teda od 18 490 eur. Pripomeňme, že najlacnejšie SUV Dacia Duster dnes vyjde na 18 200 eur.

Cenník Citroën C3 AircrossTurbo 100,
101 k 6MT
Hybrid 145,
145 k 6AT
Electric 113,
113 k 44 kWh
You18 490 € 26 990 €
Plus19 990 €22 990 €28 490 €
Max 24 490 €29 990 €

Opel Frontera s mild-hybridom a automatickou prevodovkou je od 20 990 eur. Štandardnú výbavu majú obaja súrodenci veľmi podobnú, no nájdu sa aj odlišnosti. Napríklad C3 Aircross má tlmiče Advance Comfort s hydraulickými dorazmi pre lepšie zvládanie nerovností, Frontera zas lepšie Intelli-LED svetlá s automatickým prepínaním diaľkových a elektronickú parkovaciu brzdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V oboch prípadoch nechýba manuálna klimatizácia, cúvacie senzory, centrálne zamykanie, povinné asistenčné systémy vrátane čítania dopravných značiek a sledovania jazdných pruhov a 16-palcové plechové disky. Namiesto obrazovky infotainmentu je držiak pre smartfón, do ktorého sa sťahuje aplikácia k ovládaniu niektorých funkcií, podobné riešenie používa aj Dacia.

Cenník Opel FronteraHybrid 48 V
110 k 6AT
Hybrid 48 V,
145 k 6AT
Electric,
113 k 44 kWh
Edition20 990 €22 290 €26 990 €
GS23 790 €24 790 €29 490 €

Oproti Opelu má Citroën aj stredný stupeň výbavy Plus od 19 990 eur, ktorý bude zrejme najpopulárnejší. Jeho výbava je bohatšia ako pri menšej C3, nájdeme tu automatickú klimatizáciu, 10-palcovú obrazovku infotainmentu aj s cúvacou kamerou, zatmavené zadné okná s elektrickým ovládaním, lakťovú opierku a 17-palcové plechové disky.

Súvisiaci článok Citroën C3 ide do predaja, vieme, ako vyzerá a čo ponúka základná výbava Čítajte 

Pri najvyšších výbavách oboch áut je v porovnateľných motorizáciách cenový rozdiel 300 eur v prospech Citroënu, ten však neponúka slabšiu verziu mild-hybridu, pri ktorom je zas Opel lacnejší o 700 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výbavy GS aj Max už obsahujú navigáciu, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, predné parkovacie senzory, sledovanie mŕtvych uhlov, zadné LED svetlá a 17-palcové hliníkové disky. Aj takto vybavené autá sa ešte zmestia do cenového limitu 25-tisíc eur.

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  4. Čo bude toto leto in?
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  3. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Čo bude toto leto in?
  7. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  8. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 469
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 845
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 6 465
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 639
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 154
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 345
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 941
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 450
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Pavol Burda: Späť do Trabantov
  2. Lucia Mihalíková: RODOS A JEHO 10 NAJ
  3. František Kukura: Slovanské bratstvo: dlhá tradícia sklamaní
  4. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
  5. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLIII.
  6. Michal Fizer: B-17 s pomocou pre SNP neprileteli z Bari. Bombardéry 483-ky vzlietali zo Sterparone.
  7. Viktor Pamula: (Bez )bariérová Spišská Nová Ves I.
  8. Martin Eštočák: 💥 Skrytý rast výdavkov mesta Prešov: Za 2 roky o 1,1 milióna € viac na mzdy. A dohodári? Tí nás stoja takmer 200-tisíc ročne 💸
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 399
  2. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 540
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 435
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 131
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 136
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 056
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 021
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 714
  1. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
  2. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  3. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  4. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  5. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  6. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  7. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  8. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
SkryťZatvoriť reklamu