SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Krátky test - Seat Leon 2,0 TDI Sport Up

Seat Leon druhej generácie postupne vchádza na trhy Európy so snahou zamútiť vodu medzi športovo ladenými modelmi nižšej strednej triedy. Prvé vozidlá sa už objavili aj na Slovensku, hoci premiéra je naplánovaná až na jesenný Autosalón Nitra. Na prvé vy

Seat Leon druhej generácie postupne vchádza na trhy Európy so snahou zamútiť vodu medzi športovo ladenými modelmi nižšej strednej triedy. Prvé vozidlá sa už objavili aj na Slovensku, hoci premiéra je naplánovaná až na jesenný Autosalón Nitra. Na vyskúšanie sme si vybrali verziu s naftovým motorom a vybavením Sport Up.


Mínus desať centimetrov
Milovníkom športových kompaktov dynamický nádych doteraz predstavených modelov Altea a Toledo nestačí, pretože potrebujú nižšie položené ťažisko, nižšiu strechu a dynamicky zaoblenú zadnú časť. To sú črty nového Leonu, ktorý pod športovou, o 10 cm nižšou strechou ukrýva päťdverový hatchback nižšej strednej triedy.  Súčasťou prestrojenia sú kľučky zadných dverí ukryté v C stĺpiku. Pre ich ľahšie otváranie vznikla preliačina v malom zadnom okne. Leon patrí k najkrajším športovým kompaktom aj napriek jednej chybe krásy - veľké čelné sklo, šikmé predné stĺpiky a trojuholníkové okienko pripomínajú minivan. Nová koncepcia karosérie je totiž dvojsečná zbraň - aj keď posádka získa viac miesta, vodič sa musí vysporiadať so zhoršeným výhľadom šikmo dopredu.

Vlastná tvár
Ak zabudneme na stĺpik okna pripomínajúci minivan a až netradične rozľahlý vrch prístrojovej dosky, pri posadení za volant v nás zavládla spokojnosť. Dokonca kruhové prístroje, ktoré sme kritizovali v Tolede, teraz vyznievajú úplne inak. Sedadlá verzie Sport Up nazvané Hot-drive doslova uzamknú telo a trojramenný športový volant vychádza v ústrety rukám. Do dynamického interiéru zapadá plochá stredová konzola s autorádiom a klimatizáciou. Aj displej dvojzónovej klimatizácie stojí presne tam, kde má. Len namiesto tlačidiel na ovládanie a nastavovanie ventilácie by sme privítali otočné ovládače. Priestor príjemne prekvapil vo všetkých smeroch okrem miesta nad hlavou vzadu. Dynamický profil so zvažujúcou sa strechou bol v tomto prípade prednejší.


Zrodený pre čistú stopu
Test Leonu sa niesol vo výrazne športovej atmosfére, bez ohľadu na to, že pod kapotou je naftový motor. Koncernový agregát s výkonom 103 kW (140 k) a krútiaci moment 320 Nm reaguje veľmi spontánne. Jediným nedostatkom je krátke účinné spektrum otáčok. Od športového naftového motora sme čakali viac života aj vo vysokých otáčkach. Charakteristika agregátu si vyžaduje častejšie, aj keď veľmi presné narábanie s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.  Predná náprava a príplatkové 17-palcové kolesá dokážu silu preniesť na asfalt aj uprostred zákruty a s vypnutou trakčnou kontrolou. Seat Leon 2,0 TDI SportUp vyzerá byť celkom zaujímavá alternatíva úsporného športového kompaktu s nadštandardne dobrým podvozkom. Dynamická jazda zdvihne spotrebu na 8 l/100 km, ináč možno rátať s priemerom 6,2 l/100 km. K príjemným zážitkom z jazdy určite prispela odolná brzdová sústava a citeľne tvrdšie naladený podvozok než v modeloch Toledo a Altea. Vďaka použitým nízkoprofilovým pneumatikám a tvrdému podvozku Leon zákruty doslova krája a nenechá sa rozptýliť ani priečne zvlneným asfaltom.


 

Naše hodnotenie:
+vzhľad
+podvozok
+spotrebad
+sedadlá
+jazdné vlastnosti

-nakladacia hrana
-výhľad šikmo dopredu 
-box vo dverách 

Hliníkové pedále a dekorácie z ušľachtilých kompozitných materiálov si zrejme Seat rezervuje pre verzie Cupra. Interiér však nesklamal a vďaka doplnkom verzie Sport Up príjemne prekvapil.

 

Dizajnový trik ukrytých kľučiek zadných dverí používaný konkurenčnou Alfou Romeo je teraz namierený proti nej.

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 734
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 452
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 837
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 500
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 998
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 371
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 034
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 652
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 562
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 426
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

12 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

10 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

10 h