SME

Krátky test - Seat Leon 2,0 TDI Sport Up

Seat Leon druhej generácie postupne vchádza na trhy Európy so snahou zamútiť vodu medzi športovo ladenými modelmi nižšej strednej triedy. Prvé vozidlá sa už objavili aj na Slovensku, hoci premiéra je naplánovaná až na jesenný Autosalón Nitra. Na prvé vy

Seat Leon druhej generácie postupne vchádza na trhy Európy so snahou zamútiť vodu medzi športovo ladenými modelmi nižšej strednej triedy. Prvé vozidlá sa už objavili aj na Slovensku, hoci premiéra je naplánovaná až na jesenný Autosalón Nitra. Na vyskúšanie sme si vybrali verziu s naftovým motorom a vybavením Sport Up.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Mínus desať centimetrov
Milovníkom športových kompaktov dynamický nádych doteraz predstavených modelov Altea a Toledo nestačí, pretože potrebujú nižšie položené ťažisko, nižšiu strechu a dynamicky zaoblenú zadnú časť. To sú črty nového Leonu, ktorý pod športovou, o 10 cm nižšou strechou ukrýva päťdverový hatchback nižšej strednej triedy.  Súčasťou prestrojenia sú kľučky zadných dverí ukryté v C stĺpiku. Pre ich ľahšie otváranie vznikla preliačina v malom zadnom okne. Leon patrí k najkrajším športovým kompaktom aj napriek jednej chybe krásy - veľké čelné sklo, šikmé predné stĺpiky a trojuholníkové okienko pripomínajú minivan. Nová koncepcia karosérie je totiž dvojsečná zbraň - aj keď posádka získa viac miesta, vodič sa musí vysporiadať so zhoršeným výhľadom šikmo dopredu.

SkryťVypnúť reklamu

Vlastná tvár
Ak zabudneme na stĺpik okna pripomínajúci minivan a až netradične rozľahlý vrch prístrojovej dosky, pri posadení za volant v nás zavládla spokojnosť. Dokonca kruhové prístroje, ktoré sme kritizovali v Tolede, teraz vyznievajú úplne inak. Sedadlá verzie Sport Up nazvané Hot-drive doslova uzamknú telo a trojramenný športový volant vychádza v ústrety rukám. Do dynamického interiéru zapadá plochá stredová konzola s autorádiom a klimatizáciou. Aj displej dvojzónovej klimatizácie stojí presne tam, kde má. Len namiesto tlačidiel na ovládanie a nastavovanie ventilácie by sme privítali otočné ovládače. Priestor príjemne prekvapil vo všetkých smeroch okrem miesta nad hlavou vzadu. Dynamický profil so zvažujúcou sa strechou bol v tomto prípade prednejší.

SkryťVypnúť reklamu

Zrodený pre čistú stopu
Test Leonu sa niesol vo výrazne športovej atmosfére, bez ohľadu na to, že pod kapotou je naftový motor. Koncernový agregát s výkonom 103 kW (140 k) a krútiaci moment 320 Nm reaguje veľmi spontánne. Jediným nedostatkom je krátke účinné spektrum otáčok. Od športového naftového motora sme čakali viac života aj vo vysokých otáčkach. Charakteristika agregátu si vyžaduje častejšie, aj keď veľmi presné narábanie s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.  Predná náprava a príplatkové 17-palcové kolesá dokážu silu preniesť na asfalt aj uprostred zákruty a s vypnutou trakčnou kontrolou. Seat Leon 2,0 TDI SportUp vyzerá byť celkom zaujímavá alternatíva úsporného športového kompaktu s nadštandardne dobrým podvozkom. Dynamická jazda zdvihne spotrebu na 8 l/100 km, ináč možno rátať s priemerom 6,2 l/100 km. K príjemným zážitkom z jazdy určite prispela odolná brzdová sústava a citeľne tvrdšie naladený podvozok než v modeloch Toledo a Altea. Vďaka použitým nízkoprofilovým pneumatikám a tvrdému podvozku Leon zákruty doslova krája a nenechá sa rozptýliť ani priečne zvlneným asfaltom.

SkryťVypnúť reklamu


 

Naše hodnotenie:
+vzhľad
+podvozok
+spotrebad
+sedadlá
+jazdné vlastnosti

-nakladacia hrana
-výhľad šikmo dopredu 
-box vo dverách 

Hliníkové pedále a dekorácie z ušľachtilých kompozitných materiálov si zrejme Seat rezervuje pre verzie Cupra. Interiér však nesklamal a vďaka doplnkom verzie Sport Up príjemne prekvapil.

 

Dizajnový trik ukrytých kľučiek zadných dverí používaný konkurenčnou Alfou Romeo je teraz namierený proti nej.

 

 

 

Autor: foto: Tomáš Benedikovič

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  7. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 613
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 375
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 973
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 670
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 316
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 217
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 054
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcela Minarčinová: Na skok do Turecka
  2. Martin Turčan: Srdce slnečnice
  3. Emil Fitoš: Nákup IKT techniky na ministerstve vnútra vyvoláva zbytočné vášne
  4. Tadeáš Ďurica: Zbytočný líder zbytočnej strany
  5. Ivan Čáni: Predseda NR SR Raši prehovoril pri príležitosti výročia atentátu.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Londýn
  8. Vladimír Krátky: Zákerní táraji, gágaji a prďúsi oblbujú národ,
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 941
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 050
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 688
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 557
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 088
  6. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 5 241
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 183
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 928
  1. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  2. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  3. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  5. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  6. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
SkryťZatvoriť reklamu