Nová zbraň pre juniorov - Swift Super 1600

Podobne ako Formula 1 sa nezaobíde bez sprievodných šampionátov (Formula 3000, Porsche Super Cup), ktoré plnia úlohu "predskokanov" veľkých cien, aj svetový šampionát v automobilových rely súťažiach WRC sprevádza seriál Junior WRC.

Podobne ako Formula 1 sa nezaobíde bez sprievodných šampionátov (Formula 3000, Porsche Super Cup), ktoré plnia úlohu "predskokanov" veľkých cien, aj svetový šampionát v automobilových rely súťažiach WRC sprevádza seriál Junior WRC. Úlohou sprievodných majstrovstiev je výchova talentov pre najvyššiu súťaž.

Na rozdiel od F1 v rely si môžu juniori merať sily v priamom súboji s účastníkmi veľkých majstrovstiev WRC, hoci majú rozdielnu techniku. Kým dospelé vozidlá WRC majú poháňané všetky štyri kolesá a benzínový turbomotor objemu dva litre, juniori musia vystačiť s pohonom jednej nápravy a motorom objemu 1,6 l (bez turbodúchadla).

Kým za posledné dva roky dominovala v junior WRC automobilka Suzuki s modelom Ignis Super 1600, v tejto sezóne už starší model prestával stíhať konkurenčný Citroen C2. Jazdci Citroenu majú na konte tri víťazstvá, zatiaľ čo piloti Suzuki iba dve. Zdá sa teda, že po doladení podvozku, s ktorým mal C2 problémy, je tím Citroenu konkurencieschopný a pre japonskú značku sa stáva hrozbou v boji o titul. Suzuki preto urýchlilo práce na nástupcovi Ignisu a namiesto premiéry na Rely Japonska postavili na štart Suzuki Swift Super 1600 už vo Fínsku. Ako hlavní testovací jazdci boli vybraní britský šampión S 1600 Guy Wilks a úradujúci majster sveta v Junior WRC, švédsky pilot P. G. Andersson. Obaja jazdia za Suzuki a s novým autom sú spokojní: "Auto krásne a rýchlo reaguje, a preto sa ovláda ľahšie ako súčasný Ignis," zhodnotil prvé testy Wilks.Swift predstavuje veľký pokrok v oblasti zníženia ťažiska a rozloženia hmotnosti, takže v porovnaní s Ignisom je oveľa stabilnejší. "Keď sa budete držať čistej stopy, ktorá je pre dvojkolku najvýhodnejšia, neprivedie vás Swift do žiadnej kritickej situácie a dokážete s ním byť neuveriteľne rýchly na akomkoľvek povrchu," neskrýval nadšenie Andersson.

Motor s novou elektronikou má lepší priebeh krútiaceho momentu. Výkon tohto radového štvorvalca sa pohybuje okolo 218 k pri 8750 ot./min. a krútiaci moment má hodnotu 186 Nm pri 7250 ot./min.

Premiéru nového Swiftu Super 1600 vo Fínsku sprevádzala smola. Najskôr Guy Wilks dostal defekt a stratil šesť minút, potom úradujúci šampión P. G. Andersson po zlom skoku prevrátil svoj Swift niekoľkokrát cez strechu a súťaž sa pre neho skončila. Záchrana renomé nového Swiftu ostala teda na Wilksovi. Nasadením strhujúceho tempa dokázal vyhrať viac ako tretinu rýchlostných skúšok, čo mu nakoniec vynieslo bronzovú priečku a dôležitých šesť bodov, vďaka ktorým sa posunul na čelo priebežného hodnotenia šampionátu. Víťazný vavrín si z Fínska odviezol Citroen C2 a Španiel Daniel Sordo.

 

Na rozdiel od bežne dostupného modelu Swift má pretekárska verzia motor s výkonom 218 k šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku a úplne iný podvozok. Cena takéhoto špeciálu sa pohybuje okolo 100 000 eur. Približne s takou istou sumou treba počítať na prevádzku a servis vozidla. Juniorský šampionát je však stále výrazne lacnejší než veľké WRC.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 526
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 107
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 948
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 10 576
  5. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 10 427
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 569
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 327
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 5 788
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 609
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 418

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Biskupov prípad údajného obťažovania už rieši prokuratúra

Polícia tvrdí, že skutok sexuálneho zneužívania sa nestal.

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

ŠPORT

Hrdina Trnavy: Hrám v tretej lige a o pár dní rozhodnem proti Bruselu

Anderlecht zaskočil najmladší Trnavčan.

DOMOV

Odchod Matoviča už Danko nerieši, poslanci o ňom nehlasovali

Parlamentný výbor navrhol pokutu pre šéfa OĽaNO ešte vlani v marci.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.