Podobne ako Formula 1 sa nezaobíde bez sprievodných šampionátov (Formula 3000, Porsche Super Cup), ktoré plnia úlohu "predskokanov" veľkých cien, aj svetový šampionát v automobilových rely súťažiach WRC sprevádza seriál Junior WRC. Úlohou sprievodných majstrovstiev je výchova talentov pre najvyššiu súťaž.
Na rozdiel od F1 v rely si môžu juniori merať sily v priamom súboji s účastníkmi veľkých majstrovstiev WRC, hoci majú rozdielnu techniku. Kým dospelé vozidlá WRC majú poháňané všetky štyri kolesá a benzínový turbomotor objemu dva litre, juniori musia vystačiť s pohonom jednej nápravy a motorom objemu 1,6 l (bez turbodúchadla).
Kým za posledné dva roky dominovala v junior WRC automobilka Suzuki s modelom Ignis Super 1600, v tejto sezóne už starší model prestával stíhať konkurenčný Citroen C2. Jazdci Citroenu majú na konte tri víťazstvá, zatiaľ čo piloti Suzuki iba dve. Zdá sa teda, že po doladení podvozku, s ktorým mal C2 problémy, je tím Citroenu konkurencieschopný a pre japonskú značku sa stáva hrozbou v boji o titul. Suzuki preto urýchlilo práce na nástupcovi Ignisu a namiesto premiéry na Rely Japonska postavili na štart Suzuki Swift Super 1600 už vo Fínsku. Ako hlavní testovací jazdci boli vybraní britský šampión S 1600 Guy Wilks a úradujúci majster sveta v Junior WRC, švédsky pilot P. G. Andersson. Obaja jazdia za Suzuki a s novým autom sú spokojní: "Auto krásne a rýchlo reaguje, a preto sa ovláda ľahšie ako súčasný Ignis," zhodnotil prvé testy Wilks.Swift predstavuje veľký pokrok v oblasti zníženia ťažiska a rozloženia hmotnosti, takže v porovnaní s Ignisom je oveľa stabilnejší. "Keď sa budete držať čistej stopy, ktorá je pre dvojkolku najvýhodnejšia, neprivedie vás Swift do žiadnej kritickej situácie a dokážete s ním byť neuveriteľne rýchly na akomkoľvek povrchu," neskrýval nadšenie Andersson.
Motor s novou elektronikou má lepší priebeh krútiaceho momentu. Výkon tohto radového štvorvalca sa pohybuje okolo 218 k pri 8750 ot./min. a krútiaci moment má hodnotu 186 Nm pri 7250 ot./min.
Premiéru nového Swiftu Super 1600 vo Fínsku sprevádzala smola. Najskôr Guy Wilks dostal defekt a stratil šesť minút, potom úradujúci šampión P. G. Andersson po zlom skoku prevrátil svoj Swift niekoľkokrát cez strechu a súťaž sa pre neho skončila. Záchrana renomé nového Swiftu ostala teda na Wilksovi. Nasadením strhujúceho tempa dokázal vyhrať viac ako tretinu rýchlostných skúšok, čo mu nakoniec vynieslo bronzovú priečku a dôležitých šesť bodov, vďaka ktorým sa posunul na čelo priebežného hodnotenia šampionátu. Víťazný vavrín si z Fínska odviezol Citroen C2 a Španiel Daniel Sordo.
Na rozdiel od bežne dostupného modelu Swift má pretekárska verzia motor s výkonom 218 k šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku a úplne iný podvozok. Cena takéhoto špeciálu sa pohybuje okolo 100 000 eur. Približne s takou istou sumou treba počítať na prevádzku a servis vozidla. Juniorský šampionát je však stále výrazne lacnejší než veľké WRC.