Škoda predstavila Elroq s najväčším zrýchlením v histórii značky. Ide o ostrejšiu verziu RS, ktorá z nuly na sto vystrelí za 5,4 sekundy, má vyšší výkon, pohon všetkých kolies a rôzne športové úpravy.
Doposiaľ bola najsilnejším Elroqom verzia 85 s výkonom 210 kW (286 koní), ale RS ponúkne až 250 kW (340 koní). Verejnosti sa novinka ukázala počas akcie Design Week v Miláne.
Po vizuálnej stránke sa úpravy týkajú nárazníkov. Vpredu pod hlavnými svetlami pribudli čierne krídelká pre lepšie obtekanie vzduchu, v spodnej časti plastové segmenty lakované vo farbe karosérie.

Odtieňov je na výber desať, podobne ako pri Enyaqu RS a Octavii RS nechýba výrazná zelená známa ako Mamba Green. Vždy ide o kombináciu s čierne lakovanými detailmi ako kryty zrkadiel, strešné lyžiny či nápisy. Na blatníkoch je, samozrejme, emblém RS. Zozadu je najvýkonnejšia verzia ťažšie rozpoznateľná, prezrádzajú ju reflexný pás v nárazníku.
Aj interiér obsahuje len decentné úpravy ako športový trojramenný volant či športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Časť prístrojovej dosky je potiahnutá čiernym mikrovláknom Suedia so zeleným prešívaním.
Čo sa maximálnej rýchlosti týka, nejde o rekordéra v rámci značky, limitom je 180 kilometrov za hodinu a vďaka dvom elektromotorom sú poháňané obe nápravy.

Energiu poskytuje 84 kWh batéria (79 kWh netto), ktorá má stačiť na dojazd až 550 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon je 185 kW, takže pri predhriatej batérii by sa malo auto nabiť z 10 na 80 percent za 26 minút. Pri striedavom prúde ostáva pomalé 11 kW nabíjanie.
Elroq RS dostal väčšie brzdy s dvojpiestikovými strmeňmi ale aj adaptívny podvozok DCC s aktívnym vyrovnávaním bočných náklonov. Aby pri dynamickej jazde auto dobre sedelo v zákrutách, vpredu je znížené o 15 a vzadu o 10 milimetrov.
Aká je cena, zatiaľ nie je známe, doteraz najvýkonnejší Elroq 85 je od 41 510 eur, základná verzia 50 od 31 510 eur.