Honda Civic – prvý dotyk

Nedávno sme priniesli prvé oficiálne informácie o zbrusu novej Honde Civic, ktorá má mať európsku premiéru na autosalóne vo Frankfurte. Odhalenie najúspešnejšieho modelového radu značky Honda bude iba formálne, pretože my sme mali možnosť vidieť nový C

Nedávno sme priniesli prvé oficiálne informácie o zbrusu novej Honde Civic, ktorá má mať európsku premiéru na autosalóne vo Frankfurte. Odhalenie najúspešnejšieho modelového radu značky Honda bude iba formálne, pretože my sme mali možnosť vidieť nový Civic naživo a zblízka vo výskumnom a vývojom stredisku Hondy.

Predchádzajúca generácia rodinne orientovaného hatchbacku s nevýrazným dizajnom a vysokou karosériou (ako MPV) nenaplnila predajné očakávania svojich tvorcov, hoci priestorom patrila medzi najväčšie vozidlá triedy. Zmena a návrat tradičnej „DNA - CIVIC“ nadišla až teraz. Dizajnéri povzbudení úspechom Accorda opäť povolili uzdu svojej fantázie a pripravili kompakt, ktorý vyzerá vskutku unikátne. Zovňajšok veľmi presne kopíruje futuristický koncept predstavený na jar v Ženeve. Štylistické zmeny sa dotkli len vonkajších spätných zrkadiel, ktorým verejnosť vyčítala, že kopírujú Alfu Romeo 147. Agresívna predná časť s hladkým prechodom masky chladiča do prednej kapoty zaujme úzkym pásom plexiskla s integrovanými prednými reflektormi a logom uprostred. Za extravagantným vzhľadom sa ukrývajú praktické výhody. V prípade poškodenia prednej masky netreba vymeniť celý pás, reflektor alebo masku chladiča, ale iba samotný kryt. Podobne ako Seat Leon aj Civic podľahol talianskej špecialite - kľučky zadných dverí zapustené do C stĺpika. Vzhľadom na rodinné využitie vozidiel kompaktnej triedy nás vystrašil nepomer medzi prednými a zadnými dverami. Obavy z nastupovania cez úzke dvere boli zbytočné a zámer tvorcov bol pochopiteľný. Chceli totiž dosiahnuť športovú siluetu. Ak by sa niekomu zdal vstupný otvor predsa len malý, konštruktéri to vykompenzovali otváraním zadných dverí takmer do pravého uhla. Zadné partie charakterizuje podobný úzky pás svetiel chránených plexisklom, ako je vpredu a netradične riešený zadný sklenený spojler s integrovaným tretím brzdovým svetlom.
Nový Civic je v porovnaní s predchodcom o 35 mm kratší a presne o toľko aj nižší. Do šírky však podrástol o 65 mm. Od zväčšeného rázvoru môžeme očakávať lepšiu stabilitu a vyššie prejazdové rýchlosti v zákrutách. Výrobca sľubuje zmeny k lepšiemu aj v tradičnej slabine Hondy - odhlučnení podvozka. Vplyvom zvýšenej tuhosti karosérie, ktorá dosahuje úroveň predošlej generácie športového modelu Type-R, narástla aj pohodovostná hmotnosť. Po prvej obhliadke novej generácie je nám jasné, že ďalším tromfom auta bude vnútorný priestor a jeho variabilita. Vďaka ukotveniu nádrže pod prednými sedadlami vznikol vzadu priestor pre ďalšiu evolúciu „čarovných“ zadných sedadiel z modelu Jazz. Sedáky sa dajú samostatne vyklopiť smerom hore, čím vznikne vysoký úložný priestor alebo celé sedadlo možno jedným pohybom sklopiť do podlahy. Veľmi príjemným prekvapením je široký a prístupný batožinový priestor objemu 485 l (bez rezervy s medzipodlahou) resp. 415 l s rezervou, čo bude prípad nášho trhu. Sekundárnym efektom uloženia 50-litrovej nádrže pod prednými sedadlami je lepšie rozloženie hmotnosti a z toho vyplývajúca lepšia stabilita. Možno preto výrobca nesiahol po viacprvkovej zadnej náprave ale použil jednoduchú nápravu s vlečenými ramenami spojenými torznou priečkou. V nárazových testoch Euro NCAP má Civic získať 5 hviezd za náraz spredu a zboku, 3 hviezdy za ochranu chodcov a 4 hviezdy za ochranu detí. Na pohon budú spočiatku k dispozícii len tri motory. Základ tvorí benzínový štvorvalec 1.4 i-DSI, ktorý má na Japonca iba priemerný výkon 61 kW/83 k. Viac motoristov tejto kategórie sa bude orientovať na novinku 1.8 i-VTEC (103 kw/140 k) alebo špičkový turbodiesel 2.2 i-CTDi (103 kw/140 k) - ten sa bude podobne ako oba benzínové agregáty kombinovať výhradne so 6-stupňovými prevodovkami (manuálnou alebo automatizovanou). Na vybraných európskych trhoch odštartuje predaj nového Civica v priebehu novembra. K nám príde až koncom januára. Poznáme už aj predbežný kalendár uvedenia ďalších karosárskych verzií. Už na jar v Ženeve by Honda mala predstaviť 4-dverový sedan, ktorý bude po dizajnovej stránke úplne odlišný. Na jeseň 2006 príde potom 3-dverový hatchback a neskôr aj nadupaná športová verzia Type R s výkonom cca 225 k.

Lahôdkou pre športovo založených vodičov bude kokpit Civica pripomínajúci monopost F1. Meracie prístroje sú rozdelené do dvoch poschodí, aby boli čo najbližšie zornému poľu vodiča. Rozdiel medzi uhlom pohľadu na prístroje a na cestu je len 8,6°! V strede dominuje netradične veľký otáčkomer, vyplnený údajmi palubného počítača v 3D zobrazení. Schránka pred spolujazdcom má objem 14 l.


Po vyklopení zadných sedákov vznikne úložný priestor vysoký až 1400 mm vhodný napríklad na prevážanie horských bicyklov.

 

 

 

 

 

Súčasťou príplatkovej výbavy bude panoramatická strecha.

 

 


Štandardne bude nový Civic obutý na 16-palcových kolesách. Za príplatok si budete môcť objednať aj 17 alebo 18-palcové kolesá v športových dizajnoch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 117
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 052
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 13 963
  4. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 13 699
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 495
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 920
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 769
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 638
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 4 081
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 064

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Európsky súd nám prikázal platiť za Duckého zmenku. Stále sa tak nestalo

Tri roky sa prípad nikam nepohol, zmenku zaplatí SPP alebo štát. Dovtedy sa každý deň dlh zvýši o dvetisíc eur.

DOMOV

Pavol Rusko vypovedal po Kočnerovom zadržaní na polícii

Mariana Kočnera zadržala NAKA v stredu.

DOMOV

Hrnčiar rozširuje majetok, kúpil Chatu pod Chlebom

Okolie chaty patrí firme Jozefa Kubinca, ktorý dostal aj agrodotácie.

Neprehliadnite tiež

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.