SME

Subaru neodolalo, zo známeho kombi Outback je po novom SUV

Systém pohonu aj plochý motor ostávajú.

Subaru OutbackSubaru Outback (Zdroj: Subaru)

Subaru si modelom Outback vybudovalo povesť spoľahlivého kombi s pohonom všetkých kolies, ktoré sa nebojí terénu.

Najnovšia siedma generácia predstavená na autosalóne v New Yorku sa však z klasického kombi mení na SUV s výstredným dizajnom. Outback teda ide podobnou cestou, akou sa v minulosti vybral model Forester.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Subaru Outback vzniklo na konci 80. rokov, keď japonská značka prišla s kombi verziou druhej generácie modelu Legacy. Za prvú generáciu Outbacku sa považuje až nástupca predstavený v roku 1994. Bol to práve on, kto definoval segment terénnych kombi, nasledovalo Volvo XC70 Cross Country a Audi A6 Allroad.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo sa teraz vzdáva známej formy kombi? Vysvetlenie je jednoduché, najväčším trhom pre Subaru je Severná Amerika a tá miluje SUV. Len na predstavu, kým v Európe značka ročne predá 25-tisíc áut, v Severnej Amerike až 687-tisíc kusov.

Väčší aj drsnejší

Z dizajnovej stránky pribudli hrany a auto tým pôsobí robustnejšie. Predné svetlá sa podľa súčasných trendov rozdelili, navrchu je denné LED svietenie, pod ním hlavné reflektory a dole v nárazníku hmlovky.

Zadná časť so spojenými svetlami hneď pod oknom trochu pripomína prvý Outback, dole v nárazníku je vyrazený veľký nápis Subaru. Atypické riešenie majú plastové lemy blatníkov, vyzerajú ako zložené z viacerých dielov a vrchný narúša oblúky pre kolesá. Masívne strešné lyžiny s dynamickým zaťažením 100 kilogramov sú samozrejmosť a svetlá výška podvozka je až 221 mm.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Najnovšie modely Subaru sme vyskúšali v teréne na rôznom povrchu Čítajte 

Komu by sa Outback zdal aj tak málo drsný, v Amerike môže siahnuť po verzii Wilderness, ktorá má okrem inej prednej masky s nápisom Subaru aj lepšiu výbavu do náročného terénu.

V interiéri hneď udrú do očí dve obrazovky, jedna s uhlopriečkou 12,3 palca a centrálna, ktorá má 12,1 palca. Napriek veľkosti ostáva Outback verný tlačidlovému panelu pre ovládanie klimatizácie.

Po technickej stránke ostáva všetko tak, ako to majú zákazníci značky radi - symetrický pohon všetkých kolies a plochý štvorvalcový motor pod kapotou. V základe pri 2,5-litrovej atmosfére musí stačiť výkon 134 kW (182 koní) a krútiaci moment 241 Nm.

Američanom môžeme závidieť silnejšiu motorizáciu v podobe 2,4-litrového turba s výkonom 194 kW (263 koní) a krútiacim momentom 376 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Na diaľnici bez pomoci

Pribudla rýchlejšia uzávierka diferenciálu a tlačidlo režimu X-Mode sa presunulo na volant, aby ostalo poruke pri zdolávaní prekážok.

Zaujímavosťou je, že do rýchlosti 137 kilometrov za hodinu môžu na vybraných amerických diaľniciach vodiči nového Outbacku jazdiť bez držania volantu, o všetko sa postará autopilot. Vylepšený bol tiež balík asistentov obsiahnutých v EyeSight technológii, napríklad vďaka kamere so širším záberom vie auto skôr upozorniť na chodca alebo cyklistu prichádzajúcich zboku.

Aká bude európska špecifikácia aj cena nového Outbacku zatiaľ nie známe, na našich cestách ho neuvidíme skôr ako v budúcom roku, teraz je hlavnou hviezdou nový Forester a predošlý Outback šiestej generácie sa predáva od 43 550 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SUV

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 20 610
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 749
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 141
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 231
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 639
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 553
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 409
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 565
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Profilová akcia čurillovcov uviazla na súde. V kauze Judáš sudca nekoná viac ako rok (+ audio verzia)
  2. Eva Bachletová: Leto ako z katalógu!
  3. Lukáš Čelinák: Robert Fico a jeho cesta k totalite – ako sa zo Slovenska stáva pestúnsky štát
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  5. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  6. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Maďarsko.
  7. Dalibor Eštočák: Ako ma Putin chce zabiť II.
  8. David Talian: Ako má učiť ten, kto sa sám bojí známky?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 432
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 815
  3. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 104
  4. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 7 811
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 430
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 445
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 950
  8. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 4 438
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  2. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  3. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  5. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  6. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  8. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
SkryťZatvoriť reklamu