Subaru si modelom Outback vybudovalo povesť spoľahlivého kombi s pohonom všetkých kolies, ktoré sa nebojí terénu.
Najnovšia siedma generácia predstavená na autosalóne v New Yorku sa však z klasického kombi mení na SUV s výstredným dizajnom. Outback teda ide podobnou cestou, akou sa v minulosti vybral model Forester.
Subaru Outback vzniklo na konci 80. rokov, keď japonská značka prišla s kombi verziou druhej generácie modelu Legacy. Za prvú generáciu Outbacku sa považuje až nástupca predstavený v roku 1994. Bol to práve on, kto definoval segment terénnych kombi, nasledovalo Volvo XC70 Cross Country a Audi A6 Allroad.
Prečo sa teraz vzdáva známej formy kombi? Vysvetlenie je jednoduché, najväčším trhom pre Subaru je Severná Amerika a tá miluje SUV. Len na predstavu, kým v Európe značka ročne predá 25-tisíc áut, v Severnej Amerike až 687-tisíc kusov.
Väčší aj drsnejší
Z dizajnovej stránky pribudli hrany a auto tým pôsobí robustnejšie. Predné svetlá sa podľa súčasných trendov rozdelili, navrchu je denné LED svietenie, pod ním hlavné reflektory a dole v nárazníku hmlovky.
Zadná časť so spojenými svetlami hneď pod oknom trochu pripomína prvý Outback, dole v nárazníku je vyrazený veľký nápis Subaru. Atypické riešenie majú plastové lemy blatníkov, vyzerajú ako zložené z viacerých dielov a vrchný narúša oblúky pre kolesá. Masívne strešné lyžiny s dynamickým zaťažením 100 kilogramov sú samozrejmosť a svetlá výška podvozka je až 221 mm.

Komu by sa Outback zdal aj tak málo drsný, v Amerike môže siahnuť po verzii Wilderness, ktorá má okrem inej prednej masky s nápisom Subaru aj lepšiu výbavu do náročného terénu.
V interiéri hneď udrú do očí dve obrazovky, jedna s uhlopriečkou 12,3 palca a centrálna, ktorá má 12,1 palca. Napriek veľkosti ostáva Outback verný tlačidlovému panelu pre ovládanie klimatizácie.
Po technickej stránke ostáva všetko tak, ako to majú zákazníci značky radi - symetrický pohon všetkých kolies a plochý štvorvalcový motor pod kapotou. V základe pri 2,5-litrovej atmosfére musí stačiť výkon 134 kW (182 koní) a krútiaci moment 241 Nm.
Američanom môžeme závidieť silnejšiu motorizáciu v podobe 2,4-litrového turba s výkonom 194 kW (263 koní) a krútiacim momentom 376 Nm.
Na diaľnici bez pomoci
Pribudla rýchlejšia uzávierka diferenciálu a tlačidlo režimu X-Mode sa presunulo na volant, aby ostalo poruke pri zdolávaní prekážok.
Zaujímavosťou je, že do rýchlosti 137 kilometrov za hodinu môžu na vybraných amerických diaľniciach vodiči nového Outbacku jazdiť bez držania volantu, o všetko sa postará autopilot. Vylepšený bol tiež balík asistentov obsiahnutých v EyeSight technológii, napríklad vďaka kamere so širším záberom vie auto skôr upozorniť na chodca alebo cyklistu prichádzajúcich zboku.
Aká bude európska špecifikácia aj cena nového Outbacku zatiaľ nie známe, na našich cestách ho neuvidíme skôr ako v budúcom roku, teraz je hlavnou hviezdou nový Forester a predošlý Outback šiestej generácie sa predáva od 43 550 eur.