SME

Lexus ES sa mení na nepoznanie, ponúkne okrem hybridu aj elektrickú verziu

Novinkou je možnosť pohonu 4x4.

Lexus ESLexus ES (Zdroj: Lexus)

Značka Lexus na autosalóne v Šanghaji predstavila ôsmu generáciu modelu ES. Sedan vyššej strednej triedy sa na európsky trh dostane o rok – na jar 2026.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka má na starom kontinente lepšie konkurovať Mercedesu triedy E aj BMW radu 5 a veru bude na rivalov dobre pripravená. Na dĺžku novému Lexusu ES pribudlo 165 mm, takže má celkovo 5140 mm a o 80 mm sa predĺžil rázvor kolies (2950 mm). Pripomeňme, že predošlá generácia bola prvou, ktorú značka ponúkla aj pre Európu, kde nahradila model GS.

Dizajnová umiernenosť

Tvarovo novinka vychádza zo štúdie Lexus Electrified Sedan Concept predstavenej pred troma rokmi. Už tá naznačovala, že autá japonskej prémiovej značky sa výrazne zmenia.

SkryťVypnúť reklamu

Typická mriežka chladiča v tvare presýpacích hodín sa stáva minulosťou, a to aj pri hybridnej verzii. Tá má pod logom tenkú štrbinu, elektrické ES je úplne bez nej.

Zboku k novým prvkom dizajnu patria zapustené kľučky, ktoré však nie sú výsuvné, ale na mikrospínač. Dramatickým prvkom bočnej časti je čierna línia cez dvere, ktorá na svojom začiatku pripomína odvetrávanie od kolies. Tie majú v základe 18 palcov, ale môžu mať až 21 palcov.

Až prekvapivo minimalisticky je riešený interiér, ktorý už začína prístrojovou doskou pripomínať Teslu. Hlavná obrazovka multimediálneho systému Lexus Connect má 14 palcov, príplatkovo sa môže displej zduplikovať až k spolujazdcovi. Pred vodičom je prístrojový štít s 12,3-palcovou obrazovkou a s novým ovládaním na volante.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Lexus ES 300h vie zabodovať nízkou spotrebou (test) Čítajte 

Panel klimatizácie už budeme márne hľadať, ovláda sa dotykovo cez hlavnú obrazovku. Aj rad tlačidiel pod ňou je s haptickou odozvou. Namiesto klasickej páky prevodovky sa objavuje elektronický volič podobný Porsche. Zaujímavosťou je, že za elegantné sa teraz považuje použitie čiernych matných plastov a k nim hliníkové detaily.

Pohon všetkých kolies pre hybrid aj pre elektromobil

Okrem pohonu predných kolies bude k dispozícii aj štvorkolka, ktorá sa u nás doteraz neponúkala. V západnej Európe sa počíta s full-hybridom ES 300h, dostane väčšiu trakčnú batériu pre ešte častejšie jazdenie v elektrickom režime. Opäť pôjde o 2,5-litrový atmosférický štvorvalec a elektromotor, ktorých systémový výkon sa znížil na 148 kW (208 koní), predchodca mal 160 kW (218 koní).

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Lexus LBX je podarenou vstupenkou do prémiového segmentu (test) Čítajte 

Vo východných častiach Európy bude aj výkonnejšia verzia ES 350h, ktorá má 182 kW (247 koní) a tiež bude aj s možnosťou štvorkolky Direct4, teda s inteligentným elektrickým pohonom všetkých kolies. Hybridy sú vždy s elektronicky riadenou prevodovkou s plynule meniteľným prevodom (eCVT).

Prvýkrát sa však Lexus ES objaví aj ako plne elektrická limuzína. Vo verzii 350e pôjde o pohon predných kolies s elektromotorom o výkone 165 kW (224 koní), pri 500e s pohonom všetkých kolies Direct4 je už výkon 252 kW (343 koní). Cenu zatiaľ nepoznáme.

Elektromobily

Ilustračné foto

Firma čelí globálnemu poklesu predaja svojich elektromobilov.


TASR
Ilustračné foto.

Záujemcom môže dotácia pokryť až 30 percent ceny elektromobilu.


TASR 1
Súvisiace témy: Sedany, Limuzíny, Lexus
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. Invázne rastliny ako superpotraviny
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  7. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  8. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 6 409
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 341
  3. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 3 909
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 532
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 032
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 649
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 788
  8. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž 1 603
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dávid Polák: Robia šaty človeka…?
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (15. - 21.8.1925)
  3. Martin Greguš: Je plat prezidenta Pellegriniho vo výške cca 18 000 eur mesačne primeraný slovenským pomerom?
  4. Milan Removčík: Martinské hole
  5. Jozef Huljak: Ako Trump letí na Aljašku kúpiť mier od Putina
  6. Martin Fronk: Turecký sandžak uprostred Slovenska?
  7. Štefan Šturdzík: Rakovina si nevyberá no prečo zlyhávajú ľudia, ktorí nám majú s ňou pomáhať bojovať ?
  8. Martin Šuraba: Košická električka #1 (1/2)
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 326
  2. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 13 048
  3. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 743
  4. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 9 078
  5. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 8 527
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 136
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 7 045
  8. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 6 807
  1. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  2. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  3. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  4. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  6. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  7. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  8. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
SkryťZatvoriť reklamu