SME

Volkswagen Tiguan zostáva aj v novej generácii takmer ideálnym rodinným SUV (test)

Zo širokej ponuky motorov si vyberie každý.

Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan (Zdroj: Filip Režný)
Volkswagen Tiguan Limited 2,0 TSI 204 4Motion DSG - Prehľad základných parametrov:
Cena modelu od / verzia od (eur)32 990 / 40 790
Spotreba výrobca / test (l)7,5 - 7,7 / 9,1
Objem batožinového priestoru (l)652
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2679; 4539; 1842; 1643

Najpredávanejšou značkou v Európe sa aj v roku 2024 stal nemecký Volkswagen. Do prvej tridsiatky sa prebojovala hneď pätica jeho modelov, najviac kusov sa predalo samozrejme zo stále populárneho Golfu.

K silným predajom však značke pomohla aj silná ponuka praktických SUV, z ktorých najpopulárnejším sa stal malý T-Roc. Jeho predaje nespomaľujú ani pred koncom životného cyklu, v tomto roku by sme mali spoznať jeho nástupcu.

Novej generácie sa však nedávno dočkalo iné SUV z portfólia značky, konkrétne o niečo väčší Tiguan. Hoci v Európe ho menší súrodenec prekonal, celosvetovo ide o najpredávanejšie SUV značky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľkej obľube sa teší aj v našich končinách, hlavne vďaka svojej kombinácii komfortu, priestranného interiéru a kvality. Pre automobilku ide o jednu z najdôležitejších noviniek tohto roka, preto sme aj do redakčného testu vstupovali s nemalými očakávaniami.

Výstrelkom sa vyvaroval

Kompaktné SUV má všetky predpoklady stať sa opäť predajným hitom. Okrem praktickosti zaujme aj bohatou výbavou, na dnešné pomery bohatým výberom motorov, ale aj príjemne neutrálnym dizajnom.

Ostrejšie hrany predošlého modelu vystriedala oblejšia karoséria v jednoduchom a čistom dizajne pripomínajúcom nový Passat. Napriek moderným prvkom ako je svetelná linka po celej šírke si zachováva príjemne neutrálny vzhľad, hoci možno až príliš nevýrazný.

Trend medzigeneračne rastúcich rozmerov sa nevyhol ani Tiguanu, novinka je presne o 30 milimetrov dlhšia, hoci rázvor narástol iba o tri milimetre. O pár milimetrov klesla iba línia strechy, na bohatom priestore to však nič nezmenilo.

SkryťVypnúť reklamu

Batožinový priestor dokonca narástol o 37 litrov, po novom ponúka až 652 litrov. V prípade testovaného auta sa pod dnom skrývala dojazdová rezerva na oceľovom disku, za ktorú si priplatíte 110 eur.

Variabilitu interiéru zlepšujú posuvné sedadlá v druhom rade, ktoré umožňujú uvoľniť pár litrov miesta v kufri alebo uprednostniť pohodlie zadných cestujúcich. Tí ocenia tiež nastaviteľný sklon operadiel, príjemným bonusom sú aj zadné okná, ktoré sa pri stiahnutí kompletne skryjú do dverí.

Práve sedenie vzadu je pri rodinnom SUV často rozhodujúcim faktorom. Tiguan boduje takmer v každom ohľade, nižšiu strechu opäť na priestore vôbec nepostrehnete.

Pochváliť treba aj množstvo odkladacích priestorov vo dverách, po bokoch sedadiel, ale aj na zadnej strane predných operadiel. Ku komfortu prispievajú tiež zadné výduchy trojzónovej automatickej klimatizácie, v ponuke sú aj vyhrievané krajné sedadlá.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Volkswagen Tiguan už má cenovku, čo a za koľko ponúkne nová generácia? Čítajte 

Interiér je čistý a praktický

V podobnom duchu sa nesie aj sedenie vpredu, kde priestrannosť ešte zvýrazňuje jednoduchý dizajn palubnej dosky. Dekoračný panel tiahnuci sa od jedného okna k druhému narúšajú iba výduchy klimatizácie a dvojica veľkých displejov.

Kritiku si už tradične zaslúži ovládanie, ktoré sa až príliš spolieha na centrálnu dotykovú obrazovku. Tou sa ovládajú aj niektoré základné funkcie ako vyhrievanie sedadiel či nastavenia asistenčných systémov.

Aspoň na volante nájdeme klasické tlačidlá namiesto efektných, no nepraktických dotykových plôch. Okrem nich je v interiéri fyzických ovládacích prvkov len minimum.

Jedným z nich je aj otočný ovládač na stredovej konzole, ktorý sa dá prispôsobiť. My sme ním väčšinou ovládali len hlasitosť či jazdné režimy, napriek tomu ide o vítaný prvok, aj keď trochu zbytočný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem toho však interiéru nemožno vytknúť takmer nič. Aj vpredu ponúka množstvo odkladacích priestorov vrátane dvojice bezdrôtových nabíjačiek pred multifunkčným ovládačom.

Pochváliť treba tiež vnímanú kvalitu interiéru, či už ide o použité materiály alebo spracovanie na vysokej úrovni. Podobne ako zvonku, aj vnútri je Tiguan skôr neutrálny a praktický. Hlavne v tmavom textilnom vyhotovení je interiér príjemný a nevtieravý, možno až trochu fádny.

Trochu hravosti mu dodáva iba detail na zadných oknách, v rohu ktorých je vyobrazený na jednej strane tiger, na druhej leguán. Práve spojením týchto dvoch názvov totiž vzniklo označenie modelu.

Súvisiaci článok Volkswagen Tayron ide do predaja s ponukou motorov, aká sa dnes už nevidí Čítajte 

Konkurenciu prekonáva ponukou motorov

V zaujímavej ponuke motorov sa nájde benzín, diesel, ale aj elektrifikovaný plug-in hybrid. Základ tvorí benzínový štvorvalec eTSI s objemom 1,5 litra, ktorý môže byť ladený na 96 kW (130 koní) v základe, vyššie výbavy sú dostupné iba s výkonnejšou 110 kW (150 koní) verziou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobnú jednotku využíva aj plug-in s označením eHybrid, ktorý pridáva elektromotor pre systémový výkon buď 150 kW (204 koní) alebo 200 kW (272 koní) . Druhá generácia hybridného pohonu vďaka väčšej batérii sľubuje elektrický dojazd prevyšujúci sto kilometrov.

Všetky tieto motorizácie poháňajú len predné kolesá, rovnako ako slabší z dvojice naftových motorov 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 koní). Kto chce štvorkolku, ten musí siahnuť po jeho výkonnejšej 142 kW (193 koní) verzii alebo po jednom z dvojice benzínových dvojlitrov.

Motory 2,0 TSI uzatvárajú ponuku a sú dostupné len s pohonom oboch náprav 4Motion. Silnejší z nich ponúka pekných 195 kW (265 koní), my sme si však vyskúšali slabší z nich so stále pekným výkonom 150 kW (204 koní).

Ten v nás zanechal omnoho lepší dojem ako menší motor 1,5 TSI, ktorý sme vyskúšali pri našom prvom stretnutí s novinkou. S rozmerným SUV sa trápil a hoci na mestské jazdenie stačí, určite by nebol našou voľbou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výkonnejší dvojliter už dodal ťažkému SUV omnoho lepšiu dynamiku, veď len zrýchlenie na stovku trvá s hodnotou 7,1 o celé dve sekundy menej ako s menším mild-hybridom. K lepšiemu odpichu pomáha aj pohon oboch náprav, ktorý je pri tomto motore povinnosťou.

Súvisiaci článok Jazdili sme novým Volkswagenom Tiguan. Stačí mu najmenší motor? (test) Čítajte 

Ten síce zvyšuje hmotnosť približne o sto kilogramov, no robí auto ešte všestrannejším, hlavne ak občas opustíte asfalt. Tiguan rozhodne nie je terénnym autom, no pohon všetkých kolies mu dodáva istotu na cestách aj mimo nich.

Manuálna prevodovka sa z ponuky vytratila, všetky motorizácie spolupracujú exkluzívne s dvojspojkovými automatickými prevodovkami, v prípade testovaného auta so siedmimi stupňami.

Pri bežnom každodennom jazdení sme si s prevodovkou rozumeli dobre, oceňovali sme hlavne jej hladký chod. V záujme nižšej spotreby však občas držala motor v zbytočne nízkych otáčkach a pri prudšom zrýchlení vždy na chvíľu zaváha predtým ako podradí, našťastie je tu možnosť manuálneho radenia páčkami pod volantom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Emócie za volantom nečakajte

Príliš často to však robiť nebudete, pretože aj keď Tiguanu so silnejším motorom dynamika nechýba, gény športovca rozhodne nemá. Auto je ladené na komfort a príjemné jazdenie, nie na nezabudnuteľné zážitky z okresiek.

V tomto však novinka boduje. Priestranné SUV nie je príliš veľké aby sa s ním zle manévrovalo, vysoký posed a dobrý výhľad dávajú vodičovi skvelý prehľad o situácii. Istotu dodáva aj výborne vyladené progresívne riadenie.

Verzie s pohonom všetkých kolies sú vždy vybavené aj adaptívnymi tlmičmi novej generácie DCC Pro, rovnako ako plug-in hybrid. Pri zvyšných sú dostupné za príplatok 1 190 eur.

Ich fungovanie najviac cítiť v športovejších režimoch, keď lepšie krotia náklony, ale prispievajú aj ku komfortu pri každodennom jazdení. Napriek pohodlnému naladeniu však dokážu na rozbitých cestách celkom búchať, hlavne v kombinácii s príplatkovými 19-palcovými kolesami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzhľadom ku pokojnejšiemu charakteru auta by sme zbytočne nesiahali po výkonnejšom dvojlitri, dynamika testovanej verzie bola viac než dostačujúca. Silnejší motor si navyše vypýta asi o liter benzínu viac.

Pri našom aute výrobca udáva kombinovanú spotrebu podľa cyklu WLTP v rozsahu 7,5 - 7,7 litra na sto kilometrov, k týmto hodnotám sme sa však priblížili iba s veľmi opatrnou nohou. Realita sa pohybovala skôr okolo deviatich litrov pri jazde prevažne v meste, ani mimo neho sme sa však nedostali pod sedem litrov.

Nemôže chýbať ani bohatý výber asistenčných systémov, hoci väčšina z nich je za príplatok. Ako pri mnohých iných autách, aj cena za nový Tiguan sa pohybuje v obrovskom rozmedzí v závislosti od výbavy.

Akciová verzia láka na výbavu zadarmo

Nami testované auto v akciovej výbave Limited láka na bohatú výbavu s cenovým zvýhodnením už v štandarde. K výbave Life pridáva zadarmo napríklad bezkľúčový prístup, pokročilý parkovací asistent alebo akustické bočné okná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súčasťou sú tiež adaptívne LED svetlomety s natáčaním do zákrut. Testované auto však bolo vybavené príplatkovým balíkom svetiel IQ. Light s Matrix LED technológiou za 650 eur. Tie patria v tejto triede k absolútnej špičke a určite by sme ich odporúčali.

Ďalším príplatkom, ktorý dokáže spríjemniť hlavne dlhé presuny, je rozšírený balík asistenčných systémov za 980 eur. Ten obsahuje napríklad Travel Assist, ktorý kombinuje adaptívny tempomat s vedením vozidla v jazdnom pruhu, ale aj 360-stupňovú kameru.

Súvisiaci článok Cupra Terramar je dobrou alternatívou ku Kodiaqu RS Čítajte 

Volkswagen Tiguan sa medzigeneračne výrazne zmenil, osvojil si aktuálny dizajnový jazyk značky a hlavne moderný interiér posunul na novú úroveň. Stále však nezabúda, čo ho robí takým populárnym a prečo mnohí zákazníci volia práve toto praktické SUV.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezaujme možno dizajnovými výstrelkami a netradičnými riešeniami, niekto by ho mohol nazvať až nudným. Podľa nás je výstižnejšie napísať, že nový Tiguan je príjemne neutrálny.

Nie je to auto, po ktorom túžite, ale ani ním nikdy byť nemal. Praktické kompaktné SUV je v prvom rade pohodlným autom a skvelým spoločníkom na dlhé aj krátke cesty. Aj keď nová generácia spravila veľký technologický skok, Tiguan je stále tým istým praktickým a priestranným autom, ktorým vždy bol.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelVolkswagen Tiguan
VerziaLimited 2,0 TSI 204 4Motion DSG
Cena od / verzia od / testovací model (eur)32 990 / 40 790 / 45 760
Motorbenzínový štvorvalec
s turbom, 1 984 cm3
Výkon kW (k)150 (204)
Krút. moment (Nm) / pri otáčkach (ot. /min.)320 / 1 500 - 4 400
Typ prevodovky / počet stupňovautomatická DSG / 7
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s)7,1
Maximálna rýchlosť (km/h)229
Spotreba - výrobca / test (l),7,5 - 7,7 / 9,1
Objem palivovej nádrže (l)58
Rozmer pneumatík235/50 R19
Pohotovostná hmotnosť (kg)1 748
Objem batožinového priestoru / sklopené sedadlá (l)652 / 1650
Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)2 679; 4 539; 1 842; 1 643

Autá Volkswagen

Výroba elektrického modelu Volkswagen ID.3 v závode v Drážďanoch.

Ide o 20-tisíc ľudí z plánovaných 35-tisíc do roku 2030.


TASR 2
Ilustračná snímka.

Volkswagen priznal manipuláciu testov dieselových vozidiel.


SITA
Súvisiace témy: SUV, Rodinné autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  3. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  4. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  5. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  6. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  7. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  1. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  2. Ku kybernetickej bezpečnosti prispejú aj dobrovoľné hlásenia
  3. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  4. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  5. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  6. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  7. KVITOK® – prírodná kozmetika zo srdca východného Slovenska
  8. Slovo HAUS znamená dom, budova, firma. Je to aj domov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 613
  2. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 9 122
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 7 783
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 828
  5. Plátené tašky a opakované použitie 4 234
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 3 384
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 3 332
  8. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké 2 768
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Róbert Mačej: Láska(nie) je samozrejmosť?!
  2. Ján Škerko: Fridrich Nietzsche prorokuje: Boh je mŕtvy, rodí sa nadčlovek
  3. Ladislav Kucharik: Spievanie pri fontáne v Kuala Lumpur
  4. František Michlík: Kukláči v umení
  5. Jozef Varga: Model vládnutia v Uzbekistane je pre Fica vzorom
  6. Aleksander Prętnicki: Náhodné stretnutie s peklom
  7. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  8. Andrea Podešvová: Keby sa nám tak chcelo, ako sa nám nechce
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 108 333
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 33 499
  3. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 22 570
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 573
  5. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 12 456
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 841
  7. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 8 668
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 999
  1. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  2. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  3. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  4. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  5. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  6. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  7. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  8. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
SkryťZatvoriť reklamu