SME

Kia EV6 s modernizáciou všetko dobehla a je lepšia ako kedykoľvek predtým

Adaptívny podvozok v ponuke stále chýba.

Kia EV6 GT-LineKia EV6 GT-Line (Zdroj: Marek Čepa)
Kia EV6 GT-Line AWD 84 kWh 325 k– prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)51 690 / 68 590
Spotreba výrobca / test (kWh/100km)17,7 / 20,4
Objem batožinového priestoru (l)520
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2900; 4695; 1890; 1550

Aj po štyroch rokoch patrí Kia EV6 k najzaujímavejším elektromobilom na našom trhu. Jej dizajn stále pôsobí neopozerane a mnohí konkurenti sa dodnes nevyrovnali ani rýchlosti jej nabíjania.

Aby sa medzi špičkou udržal aj naďalej, dočkal sa elektromobil nedávno modernizácie. Možno sa zdá, že toto auto veľké zmeny nepotrebovalo, dotkli sa však všetkého od dizajnu cez batériu až po palubný infotainment.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O tom, že za úplne novou maskou sa skrýva nové auto, sme sa mohli presvedčiť počas týždňa s novou Kiou EV6 v najvyššej výbave GT-Line a s pohonom všetkých kolies. Ide o to najlepšie, čo modelový rad aktuálne ponúka, či už zo stránky výbavy, alebo dynamiky.

SkryťVypnúť reklamu

Kozmetické zmeny sa dotkli predovšetkým prednej časti auta. Úzke svetlá starších modelov nahradila linka denného svietenia zalomená do tvaru písmena C, ktorá dodáva autu osobitú vizuálnu identitu.

V prípade testovanej verzie GT-Line svetlá prepájala svietiaca linka po celej šírke. Rozoznáte ju tiež podľa odlišne tvarovaných nárazníkov či 20-palcových diskov kolies, ktoré dodávajú autu športovejší charakter.

Ten sa snaží evokovať aj svojou siluetou, EV6 patrí k úspešnejším pokusom skrížiť kupé a SUV. Vysoké boky spôsobené umiestnením batérie do podlahy narúša tmavá lišta v spodnej časti dverí, elegantný profil dosahuje pomocou nízkej línie strechy a ostro skoseného čelného skla.

Tie sa však negatívne premietli do interiéru, najmä na predných sedadlách. Zdá sa, že prioritou tu boli pekné tvary, do ktorých sa však nepodarilo úplne ideálne zabaliť posádku.

SkryťVypnúť reklamu

Lepšie sa sedí vzadu

V tomto aute je skutočne náročné nájsť za volantom ideálnu polohu. Nízke čelné sklo začína tesne pred vodičom a nad hlavou zostáva iba minimum priestoru, z ktorého si pri testovanom aute ešte ubralo strešné okno.

Čiastočným riešením by mohol byť výraznejšie zaklonený posed, ten však nemusí každému vyhovovať a spolu s nízkou spodnou hranou okien vodičovi citeľne zhoršuje výhľad z kabíny.

Sedenie v druhom rade je však pravým opakom. Dvojica dospelých sa tu odvezie v maximálnom komforte, štedrý je najmä priestor na kolená, menej tu však prekážala aj nízka strecha.

Využiteľnosť zadného radu zlepšujú nastaviteľné chrbtové opierky, ale aj dokonale rovná podlaha. Trojzónová klimatizácia chýba aj v najvyššej verzii, nájdeme tu však aspoň praktickú 230-voltovú zásuvku.

SkryťVypnúť reklamu

Nová Kia EV6 dostala nový trojramenný volant po vzore iných novších elektromobilov značky. Z nich už poznáme aj vynovenú dvojicu displejov, ktoré sa usadili na vrchu palubnej dosky.

Príjemným prekvapením je, že z interiéru zmizlo mnoho lesklých čiernych plastov, ktoré priťahujú prach, škrabance aj odtlačky. Nahradili ich matné plasty, ktoré sú omnoho jednoduchšie na údržbu, ale nepôsobia o nič lacnejšie.

Celkovo hodnotíme kvalitu spracovania na výbornú. Napriek futuristickému dizajnu si zachováva aj pomerne klasické ovládanie, namiesto dotykového displeja sa spolieha radšej na rovnako efektný, no omnoho praktickejší multifunkčný panel pod výduchmi klimatizácie.

Napriek klesajúcemu zadnému oknu zostáva celkom praktický aj batožinový priestor s objemom do 520 litrov, po sklopení sedadiel stúpne až na 1290 litrov. Ďalší priestor nájdeme aj pod prednou kapotou, ten má objem 52 litrov so zadným pohonom alebo 20 litrov v prípade modelov s pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stúpla kapacita aj nabíjací výkon

Testované auto sa muselo uskromniť s menším priestorom, keďže šlo o vrcholnú motorizáciu. Tá disponuje výkonom pekných 239 kW (325 koní), ktorý posiela na obe nápravy. Najvýkonnejšia športová verzia GT zatiaľ v ponuke chýba, prísť by mala neskôr.

V ponuke sú tiež dve verzie so zadným pohonom, základ tvorí najslabšia s výkonom 125 kW (170 koní) a menšou 62,9-kilowatthodinovou batériou. Výkonnejšia motorizácia má 168 kW (229 koní) a živí ju rovnaká 84-kilowatthodinová batéria ako v testovanom aute.

V oboch prípadoch kapacita batérie narástla a dojazd sa vďaka tomu o niekoľko kilometrov predĺžil. Ten dosahuje v prípade najúspornejšej verzie so zadným pohonom a väčšou batériou údajne až 766 km v meste, pre testované auto výrobca uvádza 669 km v meste a kombinovaný dojazd 522 km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nám pri plne nabitej batérii svietil na displeji dojazd 490 kilometrov, tento údaj však vychádzal aj z mnohých kilometrov na diaľnici. Predovšetkým v meste sa dá výrazne predĺžiť, s efektivitou pomáha aj možnosť jazdy s jedným pedálom.

Väčšinou sme však využívali automatický režim inteligentnej rekuperácie, ktorý prispôsoboval brzdnú silu podľa podmienok. To robil absolútne nevtieravo, situáciu predvídal výborne a prispieval k efektivite aj k plynulosti jazdy.

Silnou stránkou kórejského elektromobilu bolo vždy rýchle nabíjanie, ktoré umožňuje použitie 800-voltovej architektúry. V prípade testovaného auta by malo nabitie z 10 na 80 percent trvať na dostatočne výkonnej nabíjačke iba 18 minút.

Aj maximálny nabíjací výkon totiž stúpol z 239 na 258 kW, takto vysoké hodnoty sa nám však dosiahnuť nepodarilo. Najvyššia nami dosiahnutá hodnota bola stále vynikajúcich 208 kW, pri ktorých sme nabili auto z 20 na 80 percent približne za 15 minút. Novinkou je tiež predhrievanie batérie, ktoré umožňuje využiť plný výkon hneď po príchode na nabíjacie miesto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Riadenie vzbudzuje istotu

Kia EV6 je navyše aj veľmi príjemným šoférskym autom. Výkonné elektromotory si hravo poradia s hmotnosťou prevyšujúcou 2,1 tony, stovku pokorí už za 5,3 sekundy a pokračuje až po maximálnu rýchlosť 188 kilometrov za hodinu.

Maximálny výkon je dostupný len v režime Sport, väčšinu času Kia využíva iba zadný elektromotor, aby šetrila energiu. V režime Comfort dokáže stále zrýchlením vyraziť dych a na pohodlné bežné jazdenie má dostatok výkonu aj v režime Eco.

Zmenilo sa aj naladenie podvozka, ktorý sa zdá pohodlnejší ako pred modernizáciou, hoci 20-palcové disky sa pri nerovnostiach dosť výrazne pripomínajú. Adaptívne tlmiče v ponuke nepribudli ani s faceliftom.

Pohodlie však zvyšuje dodatočná zvuková izolácia, Kia EV6 je extrémne tichá aj na pomery elektromobilov. Vďaka dobrej aerodynamike sa hluk drží na nízkej úrovni aj pri cestovaní diaľničnými rýchlosťami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmerný crossover pôsobí sebaisto aj v zákrutách, kde mu dobré rozloženie hmotnosti a nízke ťažisko dávajú prekvapivú stabilitu. Spolu s dobre naladeným a presným riadením robia z EV6 elektromobil, ktorý neohúri len zrýchlením, ale užijete si s ním aj zákruty.

Nechýba moderná výbava vrátane pokročilých asistenčných systémov, kamier či head-up displeja. Sklamaním boli iba predné svetlomety, ktoré napriek Matrix LED technológii nepatria k najlepším a za konkurenciou zaostávajú.

Zaujímavosťou je tiež možnosť ťahať príves s hmotnosťou až do 1800 kilogramov. S touto kapacitou sa mnohí konkurenti v podobnej kategórii nemôžu porovnávať.

Za kvalitu sa platí

Nová Kia EV6 je aj po modernizácii jedným z najzaujímavejších elektromobilov na trhu, a to tak z technickej, ako aj vizuálnej stránky. Vyznačuje sa nadpriemerným komfortom, dobrými jazdnými vlastnosťami, ale aj rýchlym nabíjaním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To všetko, pochopiteľne, prichádza s vyššou cenou, ktorá sa začína od 51 690 eur za najslabšiu verziu s menšou batériou. Na vrcholný GT-Line s pohonom všetkých kolies si pripravte minimálne 68 590 eur, testovaný model s príplatkovým lakovaním a strešným oknom dokonca tesne prekročil 70-tisíc.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelKia EV6
VerziaGT-Line 84 kWh 325 k AWD
Cena od / verzia od / testovaný model (eur)51 690 / 68 590 / 70 270
Výkon – kW(k)239 (325)
Max. krútiaci moment - (Nm)605
Zrýchlenie z 0 – 100 km / h – výrobca (s)5,3
Spotreba kombinovaná výrobca / test
(kWh / 100 km)
17,7 / 20,4
Kapacita batérie (kWh)84
Nabíjací výkon AC (kW)11
Nabíjací výkon DC (kW)258
Funkcia V2L/V2H/V2Gáno/nie/nie
Rozmer pneumatík255/45 R20
Pohotovostná hmotnosť (kg)2075 – 2165
Objem batožinového priestoru / so sklopenými sedadlami (l)480 – 520 / 1290
Svetlá výška podvozka (mm)160
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2900; 4695; 1890; 1550

Elektromobily

Autá značky Tesla.

Predaj nových áut v apríli vo Švédsku prepadol o 80,7 percenta.


TASR 11
Súvisiace témy: Kia
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  2. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  7. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  2. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  3. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  5. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  6. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 120
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 940
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 109
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 771
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 972
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 149
  7. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 2 043
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 1 883
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Nika Göthová: Bola (Je) Studená vojna studená?
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží
  3. Ján Bilohuščin: Pán Fico, ročne pomáhate zabiť 20 000 Rusov. Priznáte sa v Moskve?
  4. Michael Achberger: Behanie či bicyklovanie? Jedna aktivita ničí kĺby, druhá spaľuje pomalšie!
  5. Elena Antalová: Všimnite si oči našich súčasných "nadľudí", je v nich iba sebaláska
  6. Ladislav Kucharik: Na konci sveta v El Calafate
  7. Viera Staviarska: Rozumieme výrazu “Welfare psov"?
  8. Simona Michalík: Trojfarebný test: Ako môže obyčajné pero meniť pohľad žiakov na učenie
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 676
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 14 328
  3. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 860
  4. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 8 233
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 8 206
  6. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 721
  7. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu 5 881
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 444
  1. Radko Mačuha: V Šimkovičovej SNG bude výstava homosexuálneho umelca.
  2. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  3. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  4. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  5. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  6. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  7. Tupou Ceruzou: Smerákov
  8. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
SkryťZatvoriť reklamu