Kia EV6 GT-Line AWD 84 kWh 325 k– prehľad základných parametrov | |
Cena od / verzia od (eur) | 51 690 / 68 590 |
Spotreba výrobca / test (kWh/100km) | 17,7 / 20,4 |
Objem batožinového priestoru (l) | 520 |
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2900; 4695; 1890; 1550 |
Aj po štyroch rokoch patrí Kia EV6 k najzaujímavejším elektromobilom na našom trhu. Jej dizajn stále pôsobí neopozerane a mnohí konkurenti sa dodnes nevyrovnali ani rýchlosti jej nabíjania.
Aby sa medzi špičkou udržal aj naďalej, dočkal sa elektromobil nedávno modernizácie. Možno sa zdá, že toto auto veľké zmeny nepotrebovalo, dotkli sa však všetkého od dizajnu cez batériu až po palubný infotainment.
O tom, že za úplne novou maskou sa skrýva nové auto, sme sa mohli presvedčiť počas týždňa s novou Kiou EV6 v najvyššej výbave GT-Line a s pohonom všetkých kolies. Ide o to najlepšie, čo modelový rad aktuálne ponúka, či už zo stránky výbavy, alebo dynamiky.
Kozmetické zmeny sa dotkli predovšetkým prednej časti auta. Úzke svetlá starších modelov nahradila linka denného svietenia zalomená do tvaru písmena C, ktorá dodáva autu osobitú vizuálnu identitu.
V prípade testovanej verzie GT-Line svetlá prepájala svietiaca linka po celej šírke. Rozoznáte ju tiež podľa odlišne tvarovaných nárazníkov či 20-palcových diskov kolies, ktoré dodávajú autu športovejší charakter.
Ten sa snaží evokovať aj svojou siluetou, EV6 patrí k úspešnejším pokusom skrížiť kupé a SUV. Vysoké boky spôsobené umiestnením batérie do podlahy narúša tmavá lišta v spodnej časti dverí, elegantný profil dosahuje pomocou nízkej línie strechy a ostro skoseného čelného skla.
Tie sa však negatívne premietli do interiéru, najmä na predných sedadlách. Zdá sa, že prioritou tu boli pekné tvary, do ktorých sa však nepodarilo úplne ideálne zabaliť posádku.
Lepšie sa sedí vzadu
V tomto aute je skutočne náročné nájsť za volantom ideálnu polohu. Nízke čelné sklo začína tesne pred vodičom a nad hlavou zostáva iba minimum priestoru, z ktorého si pri testovanom aute ešte ubralo strešné okno.
Čiastočným riešením by mohol byť výraznejšie zaklonený posed, ten však nemusí každému vyhovovať a spolu s nízkou spodnou hranou okien vodičovi citeľne zhoršuje výhľad z kabíny.
Sedenie v druhom rade je však pravým opakom. Dvojica dospelých sa tu odvezie v maximálnom komforte, štedrý je najmä priestor na kolená, menej tu však prekážala aj nízka strecha.
Využiteľnosť zadného radu zlepšujú nastaviteľné chrbtové opierky, ale aj dokonale rovná podlaha. Trojzónová klimatizácia chýba aj v najvyššej verzii, nájdeme tu však aspoň praktickú 230-voltovú zásuvku.

Nová Kia EV6 dostala nový trojramenný volant po vzore iných novších elektromobilov značky. Z nich už poznáme aj vynovenú dvojicu displejov, ktoré sa usadili na vrchu palubnej dosky.
Príjemným prekvapením je, že z interiéru zmizlo mnoho lesklých čiernych plastov, ktoré priťahujú prach, škrabance aj odtlačky. Nahradili ich matné plasty, ktoré sú omnoho jednoduchšie na údržbu, ale nepôsobia o nič lacnejšie.
Celkovo hodnotíme kvalitu spracovania na výbornú. Napriek futuristickému dizajnu si zachováva aj pomerne klasické ovládanie, namiesto dotykového displeja sa spolieha radšej na rovnako efektný, no omnoho praktickejší multifunkčný panel pod výduchmi klimatizácie.
Napriek klesajúcemu zadnému oknu zostáva celkom praktický aj batožinový priestor s objemom do 520 litrov, po sklopení sedadiel stúpne až na 1290 litrov. Ďalší priestor nájdeme aj pod prednou kapotou, ten má objem 52 litrov so zadným pohonom alebo 20 litrov v prípade modelov s pohonom všetkých kolies.
Stúpla kapacita aj nabíjací výkon
Testované auto sa muselo uskromniť s menším priestorom, keďže šlo o vrcholnú motorizáciu. Tá disponuje výkonom pekných 239 kW (325 koní), ktorý posiela na obe nápravy. Najvýkonnejšia športová verzia GT zatiaľ v ponuke chýba, prísť by mala neskôr.
V ponuke sú tiež dve verzie so zadným pohonom, základ tvorí najslabšia s výkonom 125 kW (170 koní) a menšou 62,9-kilowatthodinovou batériou. Výkonnejšia motorizácia má 168 kW (229 koní) a živí ju rovnaká 84-kilowatthodinová batéria ako v testovanom aute.

V oboch prípadoch kapacita batérie narástla a dojazd sa vďaka tomu o niekoľko kilometrov predĺžil. Ten dosahuje v prípade najúspornejšej verzie so zadným pohonom a väčšou batériou údajne až 766 km v meste, pre testované auto výrobca uvádza 669 km v meste a kombinovaný dojazd 522 km.
Nám pri plne nabitej batérii svietil na displeji dojazd 490 kilometrov, tento údaj však vychádzal aj z mnohých kilometrov na diaľnici. Predovšetkým v meste sa dá výrazne predĺžiť, s efektivitou pomáha aj možnosť jazdy s jedným pedálom.
Väčšinou sme však využívali automatický režim inteligentnej rekuperácie, ktorý prispôsoboval brzdnú silu podľa podmienok. To robil absolútne nevtieravo, situáciu predvídal výborne a prispieval k efektivite aj k plynulosti jazdy.
Silnou stránkou kórejského elektromobilu bolo vždy rýchle nabíjanie, ktoré umožňuje použitie 800-voltovej architektúry. V prípade testovaného auta by malo nabitie z 10 na 80 percent trvať na dostatočne výkonnej nabíjačke iba 18 minút.
Aj maximálny nabíjací výkon totiž stúpol z 239 na 258 kW, takto vysoké hodnoty sa nám však dosiahnuť nepodarilo. Najvyššia nami dosiahnutá hodnota bola stále vynikajúcich 208 kW, pri ktorých sme nabili auto z 20 na 80 percent približne za 15 minút. Novinkou je tiež predhrievanie batérie, ktoré umožňuje využiť plný výkon hneď po príchode na nabíjacie miesto.
Riadenie vzbudzuje istotu
Kia EV6 je navyše aj veľmi príjemným šoférskym autom. Výkonné elektromotory si hravo poradia s hmotnosťou prevyšujúcou 2,1 tony, stovku pokorí už za 5,3 sekundy a pokračuje až po maximálnu rýchlosť 188 kilometrov za hodinu.
Maximálny výkon je dostupný len v režime Sport, väčšinu času Kia využíva iba zadný elektromotor, aby šetrila energiu. V režime Comfort dokáže stále zrýchlením vyraziť dych a na pohodlné bežné jazdenie má dostatok výkonu aj v režime Eco.

Zmenilo sa aj naladenie podvozka, ktorý sa zdá pohodlnejší ako pred modernizáciou, hoci 20-palcové disky sa pri nerovnostiach dosť výrazne pripomínajú. Adaptívne tlmiče v ponuke nepribudli ani s faceliftom.
Pohodlie však zvyšuje dodatočná zvuková izolácia, Kia EV6 je extrémne tichá aj na pomery elektromobilov. Vďaka dobrej aerodynamike sa hluk drží na nízkej úrovni aj pri cestovaní diaľničnými rýchlosťami.
Rozmerný crossover pôsobí sebaisto aj v zákrutách, kde mu dobré rozloženie hmotnosti a nízke ťažisko dávajú prekvapivú stabilitu. Spolu s dobre naladeným a presným riadením robia z EV6 elektromobil, ktorý neohúri len zrýchlením, ale užijete si s ním aj zákruty.
Nechýba moderná výbava vrátane pokročilých asistenčných systémov, kamier či head-up displeja. Sklamaním boli iba predné svetlomety, ktoré napriek Matrix LED technológii nepatria k najlepším a za konkurenciou zaostávajú.
Zaujímavosťou je tiež možnosť ťahať príves s hmotnosťou až do 1800 kilogramov. S touto kapacitou sa mnohí konkurenti v podobnej kategórii nemôžu porovnávať.
Za kvalitu sa platí
Nová Kia EV6 je aj po modernizácii jedným z najzaujímavejších elektromobilov na trhu, a to tak z technickej, ako aj vizuálnej stránky. Vyznačuje sa nadpriemerným komfortom, dobrými jazdnými vlastnosťami, ale aj rýchlym nabíjaním.
To všetko, pochopiteľne, prichádza s vyššou cenou, ktorá sa začína od 51 690 eur za najslabšiu verziu s menšou batériou. Na vrcholný GT-Line s pohonom všetkých kolies si pripravte minimálne 68 590 eur, testovaný model s príplatkovým lakovaním a strešným oknom dokonca tesne prekročil 70-tisíc.

Z testovacieho zápisníka | |
---|---|
Značka a model | Kia EV6 |
Verzia | GT-Line 84 kWh 325 k AWD |
Cena od / verzia od / testovaný model (eur) | 51 690 / 68 590 / 70 270 |
Výkon – kW(k) | 239 (325) |
Max. krútiaci moment - (Nm) | 605 |
Zrýchlenie z 0 – 100 km / h – výrobca (s) | 5,3 |
Spotreba kombinovaná výrobca / test (kWh / 100 km) | 17,7 / 20,4 |
Kapacita batérie (kWh) | 84 |
Nabíjací výkon AC (kW) | 11 |
Nabíjací výkon DC (kW) | 258 |
Funkcia V2L/V2H/V2G | áno/nie/nie |
Rozmer pneumatík | 255/45 R20 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 2075 – 2165 |
Objem batožinového priestoru / so sklopenými sedadlami (l) | 480 – 520 / 1290 |
Svetlá výška podvozka (mm) | 160 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2900; 4695; 1890; 1550 |