Značka Citroën sa rozhodla vrátiť humor do reklám na svoje najnovšie modely. Hlavný televízny spot pre európske trhy na C3 Aircross však u nás neuvidíme. Problémom sú medvede.
Keď zástupcovia francúzskej značky na prvých medzinárodných jazdách ukázali v rámci prezentácie reklamu, s ktorou chcú model v Európe komunikovať verejnosti, slovenskí novinári ostali zaskočení.
Francúzska reklamná agentúra BETC, ktorá pre Citroën reklamu vytvorila, chcela vyzdvihnúť priestor a komfort nového C3 Aircross, ktorý vďaka vyššiemu podvozku zvláda aj výlety do prírody. Zvolila však spôsob, ktorý z pohľadu situácie na Slovensku nie je šťastný.
Medvede, ktoré naháňajú rodinu v aute
Hlavnými aktérmi reklamy sú medvede, ktoré sa chystajú na zimný spánok. Svoje brlohy sa však rozhodnú vymeniť za pohodlný interiér rodinného Aircrossu, ktorému nedokážu odolať. A tak sa začína ich lov na auto.

Reklama sa nakrúcala v lesoch v Estónsku, pričom všetky medvede sú počítačovo vytvorené nemeckým štúdiom b-Epic. V pozadí hrá hit I Don't Wanna Live Without Your Love z 80. rokov od skupiny Chicago.
„Chceli sme, aby boli medvede naozaj rozkošné. Aby vám ich bolo takmer ľúto, že nechytili auto – aj keby to takmer určite znamenalo predčasný koniec našich vodičov Citroënu,“ povedal pre portál Little Black Book Nick Bakshi, kreatívny riaditeľ tejto kampane za reklamnú agentúru BETC Paris.
Slovenské zastúpenie Citroënu sa rozhodlo, že túto reklamu na našich obrazovkách neuvidíme. Zvolili iný spot, bez medveďov.

„Každá krajina si vyberie reklamu, ktorú použije, je to na rozhodnutí značky v krajine.“ povedal František Macho, PR manažér Citroën Slovensko.
Aj keď sa importér k dôvodu nevyjadril, ten je viac než jasný. V roku 2024 bolo na Slovensku 13 útokov medveďa na človeka, pričom sa zranilo 16 ľudí a dva útoky sa skončili tragicky. Reklama tak pre náš trh nebola vhodná.
Ďalšie vtipné reklamy už problémom nie sú
S ďalšími dvoma aktuálnymi spotmi Citroënu už agentúra BETC neprichádza do konfliktu so slovenským divákom.
Reklama na cenovo dostupný elektromobil e-C3 má slogan „Revolúcia sa začala“ a symbolizovať má fakt, že elektrické auto dnes už nie je len pre elitu. V reklame rebeli preniknú na šľachtický dvor s okázalým spôsobom života a ukradnú tri elektrické Citroëny, aby ich dostali k obyčajnému ľudu. Má ísť parafrázu Veľkej francúzskej revolúcie.

Ešte lepšie vypointovaná je reklama na väčší Citroën e-C4. V ňom žena obetavo zachraňuje roztomilého mimozemšťana v snahe dopraviť ho k jeho vesmírnej lodi skôr, ako sa návštevníka z inej galaxie zmocní vláda.
Klasické dejové klišé sa mení v momente, keď si mimozemšťan uvedomí, že radšej si chce zašoférovať komfortný Citroën ako sa vrátiť domov. Spot Najkomfortnejšie vozidlo vo vesmíre vytvorila pre francúzsku značku taktiež parížska agentúra BETC.