SME

Medvede sú problémom aj v reklame, Citroën sa musel prispôsobiť slovenskému trhu

C3 Aircross značka nebude spájať so šelmami.

Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi.Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi. (Zdroj: BETC Paris)

Značka Citroën sa rozhodla vrátiť humor do reklám na svoje najnovšie modely. Hlavný televízny spot pre európske trhy na C3 Aircross však u nás neuvidíme. Problémom sú medvede.

Keď zástupcovia francúzskej značky na prvých medzinárodných jazdách ukázali v rámci prezentácie reklamu, s ktorou chcú model v Európe komunikovať verejnosti, slovenskí novinári ostali zaskočení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzska reklamná agentúra BETC, ktorá pre Citroën reklamu vytvorila, chcela vyzdvihnúť priestor a komfort nového C3 Aircross, ktorý vďaka vyššiemu podvozku zvláda aj výlety do prírody. Zvolila však spôsob, ktorý z pohľadu situácie na Slovensku nie je šťastný.

SkryťVypnúť reklamu

Medvede, ktoré naháňajú rodinu v aute

Hlavnými aktérmi reklamy sú medvede, ktoré sa chystajú na zimný spánok. Svoje brlohy sa však rozhodnú vymeniť za pohodlný interiér rodinného Aircrossu, ktorému nedokážu odolať. A tak sa začína ich lov na auto.

Súvisiaci článok Dostupné SUV z Trnavy sú tu, koľko stojí Opel Frontera a Citroen C3 Aircross? Čítajte 

Reklama sa nakrúcala v lesoch v Estónsku, pričom všetky medvede sú počítačovo vytvorené nemeckým štúdiom b-Epic. V pozadí hrá hit I Don't Wanna Live Without Your Love z 80. rokov od skupiny Chicago.

„Chceli sme, aby boli medvede naozaj rozkošné. Aby vám ich bolo takmer ľúto, že nechytili auto – aj keby to takmer určite znamenalo predčasný koniec našich vodičov Citroënu,“ povedal pre portál Little Black Book Nick Bakshi, kreatívny riaditeľ tejto kampane za reklamnú agentúru BETC Paris.

Načítavam video...

Slovenské zastúpenie Citroënu sa rozhodlo, že túto reklamu na našich obrazovkách neuvidíme. Zvolili iný spot, bez medveďov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Citroën C3 Aircross je recept na dostupné rodinné auto (prvá jazda) Čítajte 

„Každá krajina si vyberie reklamu, ktorú použije, je to na rozhodnutí značky v krajine.“ povedal František Macho, PR manažér Citroën Slovensko.

Aj keď sa importér k dôvodu nevyjadril, ten je viac než jasný. V roku 2024 bolo na Slovensku 13 útokov medveďa na človeka, pričom sa zranilo 16 ľudí a dva útoky sa skončili tragicky. Reklama tak pre náš trh nebola vhodná.

Ďalšie vtipné reklamy už problémom nie sú

S ďalšími dvoma aktuálnymi spotmi Citroënu už agentúra BETC neprichádza do konfliktu so slovenským divákom.

Reklama na cenovo dostupný elektromobil e-C3 má slogan „Revolúcia sa začala“ a symbolizovať má fakt, že elektrické auto dnes už nie je len pre elitu. V reklame rebeli preniknú na šľachtický dvor s okázalým spôsobom života a ukradnú tri elektrické Citroëny, aby ich dostali k obyčajnému ľudu. Má ísť parafrázu Veľkej francúzskej revolúcie.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Citroën ë-C3 je dôkazom, že dostupný elektrický crossover nie je žart Čítajte 

Ešte lepšie vypointovaná je reklama na väčší Citroën e-C4. V ňom žena obetavo zachraňuje roztomilého mimozemšťana v snahe dopraviť ho k jeho vesmírnej lodi skôr, ako sa návštevníka z inej galaxie zmocní vláda.

Klasické dejové klišé sa mení v momente, keď si mimozemšťan uvedomí, že radšej si chce zašoférovať komfortný Citroën ako sa vrátiť domov. Spot Najkomfortnejšie vozidlo vo vesmíre vytvorila pre francúzsku značku taktiež parížska agentúra BETC.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aplikácia, čo mamičkám aj študentom šetrí nervy aj peniaze
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 394
  2. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 5 471
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 414
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 4 029
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 816
  6. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 3 340
  7. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 472
  8. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 807
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Andrii Bashlak: AI na pohovoroch: z nástroja sa stala lákavá skratka
  2. Miroslav Ferkl: Trumpoty
  3. Tomáš Čajda: Stop tranzitu na Kramároch! Alebo ani nie...
  4. Július Alexy: Kde je teplomer?
  5. Dávid Polák: Schizofrénia a pokrytectvo progresívnej ľavice
  6. Vladimír Bojničan: Prečo glorifikácia autority vedie k totalite – a prečo je koreňom každej totality dogmatické myslenie
  7. Ivan Čáni: Nasaďte mu (Blahovi) už konečne putá, alebo hoďte na neho aspoň kazajku.
  8. Jozef Javurek: Medvede a iné bylinožravce
  1. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 16 910
  2. Monika Albertiová: Máme po puči 14 060
  3. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 12 757
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 586
  5. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 8 074
  6. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 6 729
  7. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico? 6 355
  8. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 5 410
  1. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  2. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  3. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  4. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  5. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  6. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
  7. Radko Mačuha: Za neonacizmus na Ukrajine môže Putin.
  8. Marcel Rebro: Trump a Putin na Aljaške: Rokovanie o Ukrajine bez Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu