SME

Medvede sú problémom aj v reklame, Citroën sa musel prispôsobiť slovenskému trhu

C3 Aircross značka nebude spájať so šelmami.

Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi.Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi. (Zdroj: BETC Paris)

Značka Citroën sa rozhodla vrátiť humor do reklám na svoje najnovšie modely. Hlavný televízny spot pre európske trhy na C3 Aircross však u nás neuvidíme. Problémom sú medvede.

Keď zástupcovia francúzskej značky na prvých medzinárodných jazdách ukázali v rámci prezentácie reklamu, s ktorou chcú model v Európe komunikovať verejnosti, slovenskí novinári ostali zaskočení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzska reklamná agentúra BETC, ktorá pre Citroën reklamu vytvorila, chcela vyzdvihnúť priestor a komfort nového C3 Aircross, ktorý vďaka vyššiemu podvozku zvláda aj výlety do prírody. Zvolila však spôsob, ktorý z pohľadu situácie na Slovensku nie je šťastný.

SkryťVypnúť reklamu

Medvede, ktoré naháňajú rodinu v aute

Hlavnými aktérmi reklamy sú medvede, ktoré sa chystajú na zimný spánok. Svoje brlohy sa však rozhodnú vymeniť za pohodlný interiér rodinného Aircrossu, ktorému nedokážu odolať. A tak sa začína ich lov na auto.

Súvisiaci článok Dostupné SUV z Trnavy sú tu, koľko stojí Opel Frontera a Citroen C3 Aircross? Čítajte 

Reklama sa nakrúcala v lesoch v Estónsku, pričom všetky medvede sú počítačovo vytvorené nemeckým štúdiom b-Epic. V pozadí hrá hit I Don't Wanna Live Without Your Love z 80. rokov od skupiny Chicago.

„Chceli sme, aby boli medvede naozaj rozkošné. Aby vám ich bolo takmer ľúto, že nechytili auto – aj keby to takmer určite znamenalo predčasný koniec našich vodičov Citroënu,“ povedal pre portál Little Black Book Nick Bakshi, kreatívny riaditeľ tejto kampane za reklamnú agentúru BETC Paris.

Načítavam video...

Slovenské zastúpenie Citroënu sa rozhodlo, že túto reklamu na našich obrazovkách neuvidíme. Zvolili iný spot, bez medveďov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Citroën C3 Aircross je recept na dostupné rodinné auto (prvá jazda) Čítajte 

„Každá krajina si vyberie reklamu, ktorú použije, je to na rozhodnutí značky v krajine.“ povedal František Macho, PR manažér Citroën Slovensko.

Aj keď sa importér k dôvodu nevyjadril, ten je viac než jasný. V roku 2024 bolo na Slovensku 13 útokov medveďa na človeka, pričom sa zranilo 16 ľudí a dva útoky sa skončili tragicky. Reklama tak pre náš trh nebola vhodná.

Ďalšie vtipné reklamy už problémom nie sú

S ďalšími dvoma aktuálnymi spotmi Citroënu už agentúra BETC neprichádza do konfliktu so slovenským divákom.

Reklama na cenovo dostupný elektromobil e-C3 má slogan „Revolúcia sa začala“ a symbolizovať má fakt, že elektrické auto dnes už nie je len pre elitu. V reklame rebeli preniknú na šľachtický dvor s okázalým spôsobom života a ukradnú tri elektrické Citroëny, aby ich dostali k obyčajnému ľudu. Má ísť parafrázu Veľkej francúzskej revolúcie.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Citroën ë-C3 je dôkazom, že dostupný elektrický crossover nie je žart Čítajte 

Ešte lepšie vypointovaná je reklama na väčší Citroën e-C4. V ňom žena obetavo zachraňuje roztomilého mimozemšťana v snahe dopraviť ho k jeho vesmírnej lodi skôr, ako sa návštevníka z inej galaxie zmocní vláda.

Klasické dejové klišé sa mení v momente, keď si mimozemšťan uvedomí, že radšej si chce zašoférovať komfortný Citroën ako sa vrátiť domov. Spot Najkomfortnejšie vozidlo vo vesmíre vytvorila pre francúzsku značku taktiež parížska agentúra BETC.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  6. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  1. Zlatý sen vo vzduchu
  2. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  3. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  4. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  6. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 377
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 715
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 723
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 277
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 043
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 727
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 131
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 982
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prehliadka na Deň víťazstva v roku 2023.

Zvláštne 80. výročie oslobodenia Európy spod tyranie fašizmu - z niekdajšieho osloboditeľa je dnes okupant.


15

Kým Smer odmieta, že legitimizuje Putinove postoje, opozícia tvrdí, že sa cesta do Moskvy nedá vnímať inak.


a 2 ďalší 9
Deti stoja v rade, keď prechádzajú cez rušnú diaľnicu, aby sa dostali do školy Signal Shala v Thane pri Bombaji, India, 5. apríla 2025.

Nový výskum ukazuje riešenie.


5
Wim Wenders.

Čo sa v tej škole deje, nevedeli ani žiaci.


2
reklama
  1. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Plánovanie letu do Moskvy
  2. Ivan Mlynár: Vážený čitateľ, mojim blogom nedláždi cestu ani Charles Darwin, ani Freudova matka.
  3. Ľudmila Križanovská: Ako sa Fico a Blaha na kolobežke Bolt do Moskvy vybrali
  4. Patrik Benčík: Denník advokáta: Nová špeciálna ešpézetka “ADVOKÁT”
  5. Jozef Pivarník: Recenzia: The 8 Show – Hra, ktorá vás rozosmeje, zamrazí a možno aj nahnevá. Ste pripravení vstúpiť do sveta, kde každá sekunda má svoju cenu?
  6. Irena Šimuneková: Večerné nábrežie Dunaja
  7. Veronika Mešková: Nomádka (pokračovanie rozhovoru s Patríciou Holíkovou o jej živote na rodnej hrude)
  8. Alojz Baránik: Prečo sa Fico musí ísť pokloniť Putinovi
  1. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 328
  2. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 20 279
  3. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 263
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 10 596
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 835
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 6 990
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 926
  8. Ján Kukulský: Fiktívny otvorený list Roberta Fika, ktorý zaznel dňa 4.4.2025 na proteste v Bardejove 5 742
  1. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  2. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  3. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  5. Tupou Ceruzou: Zámočky
  6. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
  7. Radko Mačuha: V Šimkovičovej SNG bude výstava homosexuálneho umelca.
  8. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
SkryťZatvoriť reklamu