Malý mestský model značky Nissan je späť. Po takmer dvojročnej pauze od ukončenia výroby predchodcu sa nám predstavila šiesta generácia. Vyrábať sa bude vo Francúzsku.
Nissan Micra bol prvým modelom japonskej značky, ktorému sa podarilo získať titul Európske auto roka 1993. Práve jeho druhá generácia bola na starom kontinente veľmi obľúbená, vyrábala sa vo Veľkej Británii.
Ešte ikonickejšia bola tretia generácia Micry predstavená v roku 2002 s veľmi originálnym dizajnom milej bubliny, ktorú si obľúbili najmä ženy.
V novom štýle
Nevýrazný nástupca mal globálne ambície a vznikal v rôznych kútoch sveta, až prišla piata generácia, ktorá sa už naopak vyrábala len vo Francúzsku. Bola väčšia a technicky spriaznená s Renaultom Clio štvrtej generácie. Z ponuky sa v tichosti vytratila v roku 2023, no teraz sa Nissan vracia s úplne novou Microu.
Tak, ako tretia generácia, aj najnovšia šiesta je dizajnovo výrazná. Okrúhlymi prednými svetlami na ňu trochu nadväzuje, tentokrát sú už len naznačené formou denných LED. Podobný motív sa potom opakuje aj vzadu.

Ani tentokrát sa príbuznosť s Renaultom nezaprie, dokonca francúzska automobilka dostala na starosti celý vývoj, Nissan sa postaral len o zovňajšok, ktorý vznikal v dizajnérskom centre značky v Londýne. Ide tak o súrodenca Renaultu 5, čo znamená, že Micra bude už len elektrická. Značka túto skutočnosť oznámila už v roku 2022.
Auto využíva podvozkovú platformu AmpR Small s batériami uloženými naplocho v podlahe a s elektromotorom poháňajúcim predné kolesá. Na dĺžku má elektrická Micra 3 920 mm a rázvor kolies je 2 540 mm. Kufor má pritom objem 326 litrov.
Dve verzie a 14 kombinácií
Na výber bude 14 farebných kombinácií karosérie a tri rôzne dizajny hliníkových diskov 18-palcových kolies.

Dva výkonnostné varianty sa odvíjajú od veľkosti batérie. V slabšej verzii má Nissan Micra elektromotor s výkonom 90 kW (122 koní) a krútiaci moment 225 Nm. Batéria má vtedy využiteľnú kapacitu 40 kWh s dojazdom okolo 300 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon pri jednosmernom prúde je 80 kW a z 15 na 80 percent nabitia stačí pol hodina.
Rovnaký čas platí aj o výkonnejšej verzii, ktorá umožňuje až 100 kW nabíjanie. Silnejšia Micra má výkon 110 kW (150 koní) a krútiaci moment 245 Nm. Väčšia 52 kWh batéria zabezpečuje dojazd cez 400 kilometrov.
Nebude najlacnejší v ponuke
Kým zvonku dostal malý Nissan originálny kabát, vo vnútri je už spojitosť s Renaultom 5 celkom zjavná. Väčšina dielcov je rovnaká, vrátane dvoch spojených obrazoviek či volantu. Aj Nissan tak funguje s aplikáciami v Google prostredí a nechýbajú online aktualizácie či ovládanie hlasovými pokynmi.
Cena novej Micry EV zatiaľ nie je známa, Renault 5 E-Tech sa predáva od 27 500 eur. V oboch prípadoch nemá ísť o najlacnejší elektromobil v ponuke.

Renault chystá nové Twingo a Nissan cenovo dostupnejší elektromobil na báze ďalšej generácie Dacie Spring, ktorá sa miesto Číny bude vyrábať v Turecku. Práve tieto autá by sa mali dostať k hranici 20 000 eur. Do budúcna sa s oveľa lacnejšími novými autami už ani nepočíta.