SME

Opel Vectra OPC

Opel na autosalóne IAA vo Frankfurte predstaví inovovaný modelový rad Vectra vrátane doposiaľ najrýchlejšej sériovo vyrábanej limuzíny s bleskom v znaku. Vectra OPC pripravená špecializovným oddelením Opel Performance Center dosahuje maximálnu rýchlos

ť 260 km/h a na jej pohon slúži motor s výkonom 255 k. Po výkonných modeloch Astra OPC a Zafira OPC nadišel čas predstaviť silnejší a rýchlejší model než tomu bolo doposiaľ. Vectra OPC sa bude vyrábať v dvoch karosárskych verziách – ako päťdverový liftback Vectra GTS a priestranné kombi Vectra Caravan. V ostatnom čase sú totiž superrýchle kombi strednej triedy stále populárnejšie. Zdrojom potechy bude benzínový šesťvalec s preplňovaním 2.8 V6 Turbo. Vďaka systému premenlivého časovania ventilov a dvojprúdovému turbodúchadlu dosiahne šesťvalec výkon 188 kW/255 čím Vectre zabezpečí zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 7 sekúnd a maximálnu rýchlosť až na 260 km/h. Istú výpovednú hodnotu o dynamických vlastnostiach má aj krútiaci moment 355 Nm. Vzhľadom na objem motora a prítomnosť turbodúchadla sa nám zdá, že ani zďaleka nejde o maximálny výkon, aký sa dá dosiahnuť. Ladiči motorov tak dostávajú skvelú príležitosť „vymačkať „ z modelu Vectra OPC aj 300 konských síl (220 kW). Zatiaľ sa uvažuje iba o pohone prednej nápravy a šesťstupňovej manuálnej prevodovke. Spolu s výkonným motorom a novou vizážou má premiéru aj inteligentný podvozok IDS-plus druhej generácie so systémom adaptívnej regulácie tlmičov CDC (Continuous Damping Control). Podobným podvozkom sa v súčasnosti môže pochváliť iba niekoľko málo produkčných superšportových automobilov od malosériových výrobcov. CDC novej generácie efektívnejšie minimalizuje nakláňanie karosérie v zákrutách a sľubuje rýchlejšiu reakciu pruženia na povrch cesty. Športový charakter Vectry OPC podčiarkuje aj jej design a vypracovanie detailov. Sériovo montované sedadlá s nevýrazným tvarovaním nahradili športové sedadlá od firmy Recaro.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 770
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 718
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 408
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 298
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 145
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 815
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 542
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 416
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 202
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 918
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 499
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 531
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 313
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu