SME

Najmenšia Toyota sa dočkala hybridného pohonu, má zaujímavé prvenstvo

Do predaja sa dostane koncom roka.

Toyota Aygo X HybridToyota Aygo X Hybrid (Zdroj: Toyota)

Vyšší výkon a zároveň nižšie emisie a spotreba. Modernizácia tretej generácie malej Toyoty Aygo nie je len o novej prednej maske, mení sa aj použitá technológia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď prišlo v roku 2022 Aygo X ako crossover A segmentu, jeho bohatá bezpečnostná výbava aj možnosti komfortu úplne neladili so starým litrovým trojvalcom. Atmosférický motor mal výkon 53 kW (72 koní) a zrýchlenie z nuly na sto trvalo takmer 15 sekúnd.

Aj keď na slovenských cestách nie je Aygo až také rozšírené, v zahraničí je obľúbeným druhým alebo tretím autom v domácnosti a za tri roky na trhu má na konte vyše 287-tisíc predaných kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Nižšie emisie, viac výkonu

Malé autá však majú pre legislatívu paradoxne väčšie problémy plniť emisné normy ako veľké SUV.

S litrovým benzínovým motorom má Aygo emisie oxidu uhličitého (CO2) na úrovni 110 gramov na kilometer.

S novým hybridným motorom klesnú emisie CO2 na 86 gramov na kilometer. Je to vôbec najnižšia hodnota pri autách bez plug-in hybridného pohonu a vlastne aj prvé auto s full-hybridným pohon v A segmente mini áut.

Toyota uvádza, že hybridný pohon v Aygu úplne nahradí doterajší atmosférický trojvalec 1,0 VVT-i a dostane motor známy z Yarisu. Znamená to, že Aygo sa dočká 1,5-litrového atmosférického trojvalca s elektromotorom a so systémovým výkonom 85 kW (116 koní). Zrýchlenie z nuly na sto sa tak skráti pod 10 sekúnd.

Súvisiaci článok Toyota Aygo X je magnetom na zvedavé pohľady (test) Čítajte 

Tichšia a s novou tvárou

Transplantáciu hybridného pohonu umožňuje aj fakt, že Aygo X je postavené na podvozkovej platforme GA-B známej z Yarisu. Oproti nemu sú dva moduly trakčnej batérie inak usporiadané a oproti predošlému Aygu sa predĺžil predný previs auta, aby sa väčší motor pohodlne zmestil pod kapotu.

SkryťVypnúť reklamu

Toyota túto zmenu využila aj na úpravu prednej masky. Kompletne sa zmenil tvar predných svetiel, kapoty aj nárazníku auta. Viac sa teraz podobá na Lexus LBX. Modernizované Aygo spoznáte aj podľa bočných smeroviek, ktoré sa z blatníkov presunuli do zrkadiel.

Súvisiaci článok Toyota Yaris prekvapila so spotrebou nového hybridu. Oplatí sa nad ním uvažovať? Čítajte 

Myslelo sa aj na lepšie odhlučnenie interiéru, pribudli tlmiace materiály v prístrojovej doske, na priečke medzi motorov a kabínou a vyššie výbavy dostanú aj hrubšie sklá a utlmenie podbehov.

Drahšia ako súčasná verzia

Ako sa na facelift patrí, pribudli nové farby karosérie a zmeny sa dotkli aj dizajnu hliníkových diskov kolies. Toyota tiež ukázala, ako bude Aygo vyzerať v novej výbave GR Sport, ktorá má čiernu nielen strechu ale aj kapotu auta.

Tak ako doteraz, aj modernizovaná verzia sa bude naďalej vyrábať v českom Kolíne spoločne s väčším Yarisom.

SkryťVypnúť reklamu

O koľko bude Aygo X po hybridizácii drahšie oproti predchodcovi, zatiaľ nie je známe. Ten bez hybridu stojí v akcii od 13 990 eur, najlacnejší Yaris, ktorý je už štandardne s hybridným pohonom vychádza na 17 990 eur.

Hybridné Aygo sa u predajcov objaví koncom tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 16 037
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 14 510
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 733
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 4 382
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 227
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 187
  7. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 464
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 2 272
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Frajerina bez mozgu.
  2. Michal Michňák: Prečo mladí odchádzajú – a prečo je čas to zmeniť
  3. Otilia Horrocks: Nový „whistleblower“ na scéne. Gratulujeme. Hanbíme sa.
  4. Martin Fronk: Zrúcaniny, ktoré dýchajú vďaka ľuďom. A vďaka nám môžu dýchať ďalej.
  5. Martin Turčan: Svoloč, hlboká orba a spravodlivosť
  6. Ondrej Putra: Humánna Hirošima
  7. Štefan Šturdzík: Nezničiteľný Jágr.
  8. Viktor Pamula: Nigel Baker si zaslúži našu úctu
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 45 136
  2. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 44 625
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 11 235
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 10 738
  5. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 7 291
  6. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 192
  7. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 564
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 137
  1. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici
  2. Post Bellum SK: Zabudnuté obete nacizmu
  3. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  4. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  5. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  6. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  7. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  8. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
SkryťZatvoriť reklamu