Vyšší výkon a zároveň nižšie emisie a spotreba. Modernizácia tretej generácie malej Toyoty Aygo nie je len o novej prednej maske, mení sa aj použitá technológia.
Keď prišlo v roku 2022 Aygo X ako crossover A segmentu, jeho bohatá bezpečnostná výbava aj možnosti komfortu úplne neladili so starým litrovým trojvalcom. Atmosférický motor mal výkon 53 kW (72 koní) a zrýchlenie z nuly na sto trvalo takmer 15 sekúnd.
Aj keď na slovenských cestách nie je Aygo až také rozšírené, v zahraničí je obľúbeným druhým alebo tretím autom v domácnosti a za tri roky na trhu má na konte vyše 287-tisíc predaných kusov.
Nižšie emisie, viac výkonu
Rozmery Toyota Aygo X:
- Rázvor: 2430 mm
- Dĺžka: 3776 mm
- Šírka: 1740 mm
- Výška: 1525 mm
- Kufor: 231 l
Malé autá však majú pre legislatívu paradoxne väčšie problémy plniť emisné normy ako veľké SUV.
S litrovým benzínovým motorom má Aygo emisie oxidu uhličitého (CO2) na úrovni 110 gramov na kilometer.
S novým hybridným motorom klesnú emisie CO2 na 86 gramov na kilometer. Je to vôbec najnižšia hodnota pri autách bez plug-in hybridného pohonu a vlastne aj prvé auto s full-hybridným pohon v A segmente mini áut.
Toyota uvádza, že hybridný pohon v Aygu úplne nahradí doterajší atmosférický trojvalec 1,0 VVT-i a dostane motor známy z Yarisu. Znamená to, že Aygo sa dočká 1,5-litrového atmosférického trojvalca s elektromotorom a so systémovým výkonom 85 kW (116 koní). Zrýchlenie z nuly na sto sa tak skráti pod 10 sekúnd.

Tichšia a s novou tvárou
Transplantáciu hybridného pohonu umožňuje aj fakt, že Aygo X je postavené na podvozkovej platforme GA-B známej z Yarisu. Oproti nemu sú dva moduly trakčnej batérie inak usporiadané a oproti predošlému Aygu sa predĺžil predný previs auta, aby sa väčší motor pohodlne zmestil pod kapotu.
Toyota túto zmenu využila aj na úpravu prednej masky. Kompletne sa zmenil tvar predných svetiel, kapoty aj nárazníku auta. Viac sa teraz podobá na Lexus LBX. Modernizované Aygo spoznáte aj podľa bočných smeroviek, ktoré sa z blatníkov presunuli do zrkadiel.

Myslelo sa aj na lepšie odhlučnenie interiéru, pribudli tlmiace materiály v prístrojovej doske, na priečke medzi motorov a kabínou a vyššie výbavy dostanú aj hrubšie sklá a utlmenie podbehov.
Drahšia ako súčasná verzia
Ako sa na facelift patrí, pribudli nové farby karosérie a zmeny sa dotkli aj dizajnu hliníkových diskov kolies. Toyota tiež ukázala, ako bude Aygo vyzerať v novej výbave GR Sport, ktorá má čiernu nielen strechu ale aj kapotu auta.
Tak ako doteraz, aj modernizovaná verzia sa bude naďalej vyrábať v českom Kolíne spoločne s väčším Yarisom.
O koľko bude Aygo X po hybridizácii drahšie oproti predchodcovi, zatiaľ nie je známe. Ten bez hybridu stojí v akcii od 13 990 eur, najlacnejší Yaris, ktorý je už štandardne s hybridným pohonom vychádza na 17 990 eur.
Hybridné Aygo sa u predajcov objaví koncom tohto roka.