SME

Najmenšia Toyota sa dočkala hybridného pohonu, má zaujímavé prvenstvo

Do predaja sa dostane koncom roka.

Toyota Aygo X HybridToyota Aygo X Hybrid (Zdroj: Toyota)

Vyšší výkon a zároveň nižšie emisie a spotreba. Modernizácia tretej generácie malej Toyoty Aygo nie je len o novej prednej maske, mení sa aj použitá technológia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď prišlo v roku 2022 Aygo X ako crossover A segmentu, jeho bohatá bezpečnostná výbava aj možnosti komfortu úplne neladili so starým litrovým trojvalcom. Atmosférický motor mal výkon 53 kW (72 koní) a zrýchlenie z nuly na sto trvalo takmer 15 sekúnd.

Aj keď na slovenských cestách nie je Aygo až také rozšírené, v zahraničí je obľúbeným druhým alebo tretím autom v domácnosti a za tri roky na trhu má na konte vyše 287-tisíc predaných kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Nižšie emisie, viac výkonu

Malé autá však majú pre legislatívu paradoxne väčšie problémy plniť emisné normy ako veľké SUV.

S litrovým benzínovým motorom má Aygo emisie oxidu uhličitého (CO2) na úrovni 110 gramov na kilometer.

S novým hybridným motorom klesnú emisie CO2 na 86 gramov na kilometer. Je to vôbec najnižšia hodnota pri autách bez plug-in hybridného pohonu a vlastne aj prvé auto s full-hybridným pohon v A segmente mini áut.

Toyota uvádza, že hybridný pohon v Aygu úplne nahradí doterajší atmosférický trojvalec 1,0 VVT-i a dostane motor známy z Yarisu. Znamená to, že Aygo sa dočká 1,5-litrového atmosférického trojvalca s elektromotorom a so systémovým výkonom 85 kW (116 koní). Zrýchlenie z nuly na sto sa tak skráti pod 10 sekúnd.

Súvisiaci článok Toyota Aygo X je magnetom na zvedavé pohľady (test) Čítajte 

Tichšia a s novou tvárou

Transplantáciu hybridného pohonu umožňuje aj fakt, že Aygo X je postavené na podvozkovej platforme GA-B známej z Yarisu. Oproti nemu sú dva moduly trakčnej batérie inak usporiadané a oproti predošlému Aygu sa predĺžil predný previs auta, aby sa väčší motor pohodlne zmestil pod kapotu.

SkryťVypnúť reklamu

Toyota túto zmenu využila aj na úpravu prednej masky. Kompletne sa zmenil tvar predných svetiel, kapoty aj nárazníku auta. Viac sa teraz podobá na Lexus LBX. Modernizované Aygo spoznáte aj podľa bočných smeroviek, ktoré sa z blatníkov presunuli do zrkadiel.

Súvisiaci článok Toyota Yaris prekvapila so spotrebou nového hybridu. Oplatí sa nad ním uvažovať? Čítajte 

Myslelo sa aj na lepšie odhlučnenie interiéru, pribudli tlmiace materiály v prístrojovej doske, na priečke medzi motorov a kabínou a vyššie výbavy dostanú aj hrubšie sklá a utlmenie podbehov.

Drahšia ako súčasná verzia

Ako sa na facelift patrí, pribudli nové farby karosérie a zmeny sa dotkli aj dizajnu hliníkových diskov kolies. Toyota tiež ukázala, ako bude Aygo vyzerať v novej výbave GR Sport, ktorá má čiernu nielen strechu ale aj kapotu auta.

Tak ako doteraz, aj modernizovaná verzia sa bude naďalej vyrábať v českom Kolíne spoločne s väčším Yarisom.

SkryťVypnúť reklamu

O koľko bude Aygo X po hybridizácii drahšie oproti predchodcovi, zatiaľ nie je známe. Ten bez hybridu stojí v akcii od 13 990 eur, najlacnejší Yaris, ktorý je už štandardne s hybridným pohonom vychádza na 17 990 eur.

Hybridné Aygo sa u predajcov objaví koncom tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 870
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 742
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 2 675
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 671
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 948
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 619
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 411
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 341
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody
  2. Ernest Klotton: Armádne zhromaždenie ako sa generáli ocitli uprostred „vnútornej vojny“ s hranolkami a tankami
  3. Janka Bittó Cigániková: Zmena Ústavy: „Pre Boha nie je problém použiť aj Roberta Fica“
  4. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza
  5. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  6. Jozef Černek: Rus – najmúdrejší muž sveta vs. slávni hlupáci internetu
  7. Ondřej Havelka: Egypt a islám. Sunna vs. ší’a, bezkonfesní muslimové, lidový ženský islám i desetina nevěřících
  8. Matúš Grznár: Konsolidácia bola aj za komunistov. Z rovnakého dôvodu.
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 040
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 867
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 846
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 729
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 753
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 10 008
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 442
  8. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 8 643
  1. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  2. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  3. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  6. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  7. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  8. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu