Peugeot sa po niekoľkoročnej pauze rozhodol oživiť hot hatch GTI, ktorý sa preslávil v osemdesiatych rokoch. Teraz naň nadviaže malá raketa E-208 GTI predstavená v rámci vytrvalostných pretekov Le Mans.
Udržať v ponuke hot hatch v B segmente je už celkom problém. Dôvodom sú emisie. Ostáva Volkswagen Polo GTI, Toyota GR Yaris a Mini John Cooper Works. Lenže návrat malých rýchlych áut sa začína, a to vďaka prechodu na elektrický pohon.
Peugeot E-208 GTI má pod kapotu elektromotor s výkonom 206 (280 koní) a s krútiacim momentom 345 Nm. Z nuly na stovku zrýchľuje za 5,7 sekundy. Rovnaký pohon nájdeme aj v najvýkonnejšej verzii Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce, ktoré je trochu pomalšie.

Energiu dodáva 54 kWh batéria (51 kWh netto) od spoločnosti CATL. Dojazd na jedno nabitie má byť 350 kilometrov, no zrejme bez intenzívneho šantenia.
Pri DC nabíjaní je maximálny výkon 100 kW, pri AC wallboxu sa spomína len 7,4 kW výkon.
Poháňané sú len predné kolesá a lepšiu trakciu nielen v zákrutách zabezpečuje samosvorný diferenciál a na ceste podržia 18-palcové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmerom 215/40. O bezpečné zastavenie sa starajú štvorpiestikové brzdy s priemerom 355 milimetrov.
Oproti sériovej verzii 208 je GTI znížená o 30 milimetrov a lepšiu stabilitu v zákrutách zabezpečuje širší rozchod kolies, vpredu o 56 mm a vzadu o 27 mm. Upravené bolo aj riadenie s rýchlejšou teda priamejšou odozvou sľubujúce lepšie jazdné zážitky.

Zvonku sa okrem červenej špecifickej farby pridávajú upravené spodné časti nárazníkov a hlavne efektné disky kolies s veľkými nápismi GTI. V interiéri hneď zaujmú športové sedadlá s vzorom, ktorý má pripomínať legendárnu 205 GTI a okrem prešívania sú červené aj bezpečnostné pásy. Aby červenej nebolo málo, sú v nej sfarbené aj koberce.
Najbližším francúzskym konkurentom sa môže stať Alpine A290 ako výkonná verzia Renaultu 5. Stačiť však musí 160 kW (218 koní) a zrýchlenie z nuly na stovku za 6,4 sekundy. Malý elektrický hot hatch v najbližších rokoch chystá aj Volkswagen, pôjde o výkonnú verziu modelu ID.2.