Rok 2025 sa na slovenskom automobilovom trhu nesie v znamení expanzie čínskych značiek. V apríli prišiel BYD, teraz sa oficiálne predstavuje úspešný startup XPeng, ktorý má v ponuke zatiaľ tri modely.
Spoločnosť vznikla v roku 2014 a rozbehnúť ju pomáhali technologickí investori veľkých značiek ako Xiaomi, Alibaba či Foxconn. Pred dvoma rokmi kúpil v XPengu 5-percentný podiel Volkswagen.
Oproti Tesle či BYDu sa predaje XPengu ešte stále len rozbiehajú, vlani značka vo svete predala vyše 190-tisíc áut. Slovenský import vozidiel zabezpečujú dcérske firmy Hedin Mobility Group, tento švédsky gigant v roku 2022 prevzal aj Motor-Car, ktorý je známy predajom nielen Mercedesov.

Centrálny sklad pre Európu má XPeng v Holandsku, u nás tento mesiac otvára dve predajno-servisné prevádzky, jednu v Bratislave, druhú v Košiciach. Postupne však pribudnú ďalšie.
Prvé tri modely vyzerajú zaujímavo, ide o športový crossover G6, elegantný sedan P7 a veľké luxusné SUV G9. Hneď je jasné, že autá okrem dizajnu majú zaujať aj pokročilými technológiami. Pre celkové zameranie a mnohé podobnosti dostal XPeng prezývku Zabijak Tesly.
Čo a hlavne za koľko teda modely mladej značky ponúkajú? Dvojicu SUV spája bohatá štandardná výbava a 800-voltová architektúra. Okrem Porsche a Audi ju používajú aj Hyundai a Kia či najnovšie BYD.
XPeng G6

Začnime crossoverom G6, ktorý je dlhý 4753 mm, z toho 2890 mm tvorí rázvor kolies a kufor má objem 571 litrov. Je jasné, že G6 má byť konkurenciou pre Teslu Model Y, ale v Európe napríklad aj pre Škodu Enyaq Coupé.
Rozmery XPeng G6:
- Rázvor: 2 890 mm
- Dĺžka: 4 753 mm
- Šírka: 1 920 mm
- Výška: 1 650 mm
- Kufor: 571 l
Na výber sú tri verzie podľa pohonu a veľkosti batérie. Standard Range má pohon zadných kolies s výkonom 190 kW (258 koní) a krútiacim momentom 440 Nm.
Batéria s LFP chémiou má kapacitu 66 kWh (65,3 kWh netto) a vydržať má na 435-kilometrový dojazd. Nabíjať sa dá výkonom 215 kW pri DC, pri AC je to 11 kW trojfázovo.
Druhá verzia Long Range sa zameriava na čo najväčší dojazd, má výkon 210 kW (286 koní) a rovnaký krútiaci moment 440 Nm.
Čo nie je rovnaké, je NMC chémia batérie a, samozrejme, väčšia kapacita 87,5 kWh (84 kWh netto). Zvládnuť má dojazd 570 kilometrov a maximálny nabíjací výkon je posunutý na 280 kW.
XPeng G6 | výkon | pohon | batéria | dojazd | cena |
RWD Standard Range | 190 kW(258k) | RWD | 66 kWh | 435 km | 45 990 € |
RWD Long Range | 210 kW(286k) | RWD | 87,5 kWh | 570 km | 50 490 € |
AWD Performance | 350 kW(476k) | AWD | 87,5 kWh | 550 km | 54 990 € |
Do tretice môže byť XPeng G6 aj vo výkonnej verzii Performance s pohonom všetkých kolies. Vtedy je systémový výkon 350 kW (476 koní), takže z nuly na sto stačia 4 sekundy. Aj tu je 87,5 kWh NMC batéria s dojazdom 550 kilometrov.
Vo výbave je štandardne tepelné čerpadlo, automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov, automatické preraďovanie, parkovací asistent s 360-stupňovou kamerou, veľká 15-palcová obrazovka, možnosť odomykania cez smartfón, panoramatická strecha, 20-palcové kolesá a aj funkcia V2L.
XPeng P7

Elegantnejší je sedan XPeng P7, ktorý už tento rok dostane ešte atraktívnejšieho nástupcu druhej generácie. Tá súčasná sa svetu predstavila už pred piatimi rokmi, no jej dizajn prakticky nestarne. S dĺžkou 4888 mm ide o konkurenta Tesly Model 3 ale aj BMW i4 či Hyundaiu Ioniq 6.
Rozmery XPeng P7:
- Rázvor: 2 998 mm
- Dĺžka: 4 888 mm
- Šírka: 1 896 mm
- Výška: 1 450 mm
- Kufor: 440 l
Na rozdiel od dvojice SUV má sedan P7 400-voltovú architektúru a vždy 86,2 kWh batériu s NMC chémiou (82,7 kWh netto).
Pri verzii Long Range je pohon zadných kolies a výkon 203 kW (276 koní) s krútiacim momentom 440 Nm. Uvádzaný dojazd na jedno nabitie je až 576 kilometrov, DC nabíjanie zvláda výkon 175 kW.
Verzia Performance má pohon všetkých kolies výkon 348 (473 koní) s krútiacim momentom 757 Nm. z nuly na sto zrýchľuje za 4,1 sekundy.
Zaujímavá je verzia Wing Edition, ktorá má dohora vyklápateľné bočné dvere, podobne ako modely Lamborghini alebo aj roadster MG Cyberster. Nemá ísť len o efekt, ale aj o praktickejšie nastupovanie v stiesnených priestoroch.
XPeng P7 | výkon | pohon | batéria | dojazd | cena |
RWD Long Range | 203 kW(276k) | RWD | 86,2 kWh | 576 km | 48 990 € |
AWD Performance | 348 kW(473k) | AWD | 86,2 kWh | 505 km | 54 990 € |
AWD Wing Edition | 348 kW(473k) | AWD | 86,2 kWh | 505 km | 69 990 € |
XPeng G9

Dostávame sa k najväčšiemu a aj najdrahšiemu modelu v ponuke, k XPengu G9. Oproti konkurentom ako Kia EV9 aj Hyundai Ioniq 9 je G9 menším autom, na dĺžku má 4891 mm a rázvor 2998 metrov. Do kufra sa zmestí 660 litrov batožiny.
Rozmery XPeng G9:
- Rázvor: 2 998 mm
- Dĺžka: 4 891 mm
- Šírka: 1 937 mm
- Výška: 1 680 mm
- Kufor: 660 l
Vo vnútri nájdeme dve 15-palcové obrazovky a jednu menšiu 10,25-palcovú má pred sebou aj vodič.
Aj tu je štandardom tepelné čerpadlo, vyhrievané aj odvetrávané sedadlá, automatické dovieranie dverí, vzduchový podvozok, poloautonómne riadenie Xpilot, ktoré do veľkej miery robí väčšinu úkonov za vodiča vrátane preraďovania či parkovania.
Verzia Standar Range s pohonom zadných kolies má výkon 230 kW (313 koní) a krútiaci moment 430 Nm.
Základ využíva 78,2 kWh LFP batériu s dojazdom 460 kilometrov. Nabíjací výkon je vďaka 800-voltovej architektúre 260 kW, pri drahších verziách až 300 kW.
XPeng G9 | výkon | pohon | batéria | dojazd | cena |
RWD Standard Range | 230 kW(313k) | RWD | 78,2 kWh | 460 km | 59 990 € |
RWD Long Range | 230 kW(313k) | RWD | 98 kWh | 570 km | 64 990 € |
AWD Performance | 405 kW(551k) | AWD | 98 kWh | 520 km | 73 490 € |
Aj verzia Long Range má rovnaké výkonnostné parametre, ale väčšiu 98 kWh batériu s NMC chémiou. Zabezpečiť má dojazd 570 kilometrov a z 10 na 80 percent sa nabije za 20 minút.
Nakoniec môže byť XPeng G9 aj ako štvorkolka Performance so systémovým výkonom 405 kW (551 koní) a krútiacim momentom 717 Nm. Z nuly na stovku akceleruje za 3,9 sekundy.
Cena základnej verzie začína tesne pod 60-tisíc eur, za verziu Performance si treba priplatiť, stojí 73 490 eur.