SME

Značka XPeng odštartovala predaj na Slovensku, zaujať chce výbavou aj kvalitou

Pozrite si, koľko stoja prvé tri modely v ponuke.

XPeng G9 a XPeng P7, ktorý môže mať aj výklopné dvere. XPeng G9 a XPeng P7, ktorý môže mať aj výklopné dvere. (Zdroj: XPeng)

Rok 2025 sa na slovenskom automobilovom trhu nesie v znamení expanzie čínskych značiek. V apríli prišiel BYD, teraz sa oficiálne predstavuje úspešný startup XPeng, ktorý má v ponuke zatiaľ tri modely.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločnosť vznikla v roku 2014 a rozbehnúť ju pomáhali technologickí investori veľkých značiek ako Xiaomi, Alibaba či Foxconn. Pred dvoma rokmi kúpil v XPengu 5-percentný podiel Volkswagen.

Oproti Tesle či BYDu sa predaje XPengu ešte stále len rozbiehajú, vlani značka vo svete predala vyše 190-tisíc áut. Slovenský import vozidiel zabezpečujú dcérske firmy Hedin Mobility Group, tento švédsky gigant v roku 2022 prevzal aj Motor-Car, ktorý je známy predajom nielen Mercedesov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Najväčší konkurent Tesly prišiel na Slovensko, šoférovali sme BYD Seal Čítajte 

Centrálny sklad pre Európu má XPeng v Holandsku, u nás tento mesiac otvára dve predajno-servisné prevádzky, jednu v Bratislave, druhú v Košiciach. Postupne však pribudnú ďalšie.

Prvé tri modely vyzerajú zaujímavo, ide o športový crossover G6, elegantný sedan P7 a veľké luxusné SUV G9. Hneď je jasné, že autá okrem dizajnu majú zaujať aj pokročilými technológiami. Pre celkové zameranie a mnohé podobnosti dostal XPeng prezývku Zabijak Tesly.

Čo a hlavne za koľko teda modely mladej značky ponúkajú? Dvojicu SUV spája bohatá štandardná výbava a 800-voltová architektúra. Okrem Porsche a Audi ju používajú aj Hyundai a Kia či najnovšie BYD.

XPeng G6

Začnime crossoverom G6, ktorý je dlhý 4753 mm, z toho 2890 mm tvorí rázvor kolies a kufor má objem 571 litrov. Je jasné, že G6 má byť konkurenciou pre Teslu Model Y, ale v Európe napríklad aj pre Škodu Enyaq Coupé.

SkryťVypnúť reklamu

Na výber sú tri verzie podľa pohonu a veľkosti batérie. Standard Range má pohon zadných kolies s výkonom 190 kW (258 koní) a krútiacim momentom 440 Nm.

Batéria s LFP chémiou má kapacitu 66 kWh (65,3 kWh netto) a vydržať má na 435-kilometrový dojazd. Nabíjať sa dá výkonom 215 kW pri DC, pri AC je to 11 kW trojfázovo.

Druhá verzia Long Range sa zameriava na čo najväčší dojazd, má výkon 210 kW (286 koní) a rovnaký krútiaci moment 440 Nm.

Čo nie je rovnaké, je NMC chémia batérie a, samozrejme, väčšia kapacita 87,5 kWh (84 kWh netto). Zvládnuť má dojazd 570 kilometrov a maximálny nabíjací výkon je posunutý na 280 kW.

XPeng G6výkonpohonbatériadojazdcena
RWD Standard Range190 kW(258k)RWD66 kWh435 km45 990 €
RWD Long Range210 kW(286k)RWD87,5 kWh570 km50 490 €
AWD Performance350 kW(476k)AWD87,5 kWh550 km54 990 €

Do tretice môže byť XPeng G6 aj vo výkonnej verzii Performance s pohonom všetkých kolies. Vtedy je systémový výkon 350 kW (476 koní), takže z nuly na sto stačia 4 sekundy. Aj tu je 87,5 kWh NMC batéria s dojazdom 550 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Vo výbave je štandardne tepelné čerpadlo, automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov, automatické preraďovanie, parkovací asistent s 360-stupňovou kamerou, veľká 15-palcová obrazovka, možnosť odomykania cez smartfón, panoramatická strecha, 20-palcové kolesá a aj funkcia V2L.

XPeng P7

Elegantnejší je sedan XPeng P7, ktorý už tento rok dostane ešte atraktívnejšieho nástupcu druhej generácie. Tá súčasná sa svetu predstavila už pred piatimi rokmi, no jej dizajn prakticky nestarne. S dĺžkou 4888 mm ide o konkurenta Tesly Model 3 ale aj BMW i4 či Hyundaiu Ioniq 6.

Na rozdiel od dvojice SUV má sedan P7 400-voltovú architektúru a vždy 86,2 kWh batériu s NMC chémiou (82,7 kWh netto).

Pri verzii Long Range je pohon zadných kolies a výkon 203 kW (276 koní) s krútiacim momentom 440 Nm. Uvádzaný dojazd na jedno nabitie je až 576 kilometrov, DC nabíjanie zvláda výkon 175 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verzia Performance má pohon všetkých kolies výkon 348 (473 koní) s krútiacim momentom 757 Nm. z nuly na sto zrýchľuje za 4,1 sekundy.

Zaujímavá je verzia Wing Edition, ktorá má dohora vyklápateľné bočné dvere, podobne ako modely Lamborghini alebo aj roadster MG Cyberster. Nemá ísť len o efekt, ale aj o praktickejšie nastupovanie v stiesnených priestoroch.

XPeng P7výkonpohonbatériadojazdcena
RWD Long Range203 kW(276k)RWD86,2 kWh576 km48 990 €
AWD Performance348 kW(473k)AWD86,2 kWh505 km54 990 €
AWD Wing Edition348 kW(473k)AWD86,2 kWh505 km69 990 €

XPeng G9

Dostávame sa k najväčšiemu a aj najdrahšiemu modelu v ponuke, k XPengu G9. Oproti konkurentom ako Kia EV9 aj Hyundai Ioniq 9 je G9 menším autom, na dĺžku má 4891 mm a rázvor 2998 metrov. Do kufra sa zmestí 660 litrov batožiny.

Vo vnútri nájdeme dve 15-palcové obrazovky a jednu menšiu 10,25-palcovú má pred sebou aj vodič.

Aj tu je štandardom tepelné čerpadlo, vyhrievané aj odvetrávané sedadlá, automatické dovieranie dverí, vzduchový podvozok, poloautonómne riadenie Xpilot, ktoré do veľkej miery robí väčšinu úkonov za vodiča vrátane preraďovania či parkovania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verzia Standar Range s pohonom zadných kolies má výkon 230 kW (313 koní) a krútiaci moment 430 Nm.

Základ využíva 78,2 kWh LFP batériu s dojazdom 460 kilometrov. Nabíjací výkon je vďaka 800-voltovej architektúre 260 kW, pri drahších verziách až 300 kW.

XPeng G9výkonpohonbatériadojazdcena
RWD Standard Range230 kW(313k)RWD78,2 kWh460 km59 990 €
RWD Long Range230 kW(313k)RWD98 kWh570 km64 990 €
AWD Performance405 kW(551k)AWD98 kWh520 km73 490 €

Aj verzia Long Range má rovnaké výkonnostné parametre, ale väčšiu 98 kWh batériu s NMC chémiou. Zabezpečiť má dojazd 570 kilometrov a z 10 na 80 percent sa nabije za 20 minút.

Nakoniec môže byť XPeng G9 aj ako štvorkolka Performance so systémovým výkonom 405 kW (551 koní) a krútiacim momentom 717 Nm. Z nuly na stovku akceleruje za 3,9 sekundy.

Cena základnej verzie začína tesne pod 60-tisíc eur, za verziu Performance si treba priplatiť, stojí 73 490 eur.

Elektromobily

Súvisiace témy: Sedany, Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Štát nie je záchrana. O dôchodok sa musíte postarať sami, hovorí manažérka z poisťovne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 18 002
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 133
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 196
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 7 751
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 7 689
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 632
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 315
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 4 655
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Emil Sútor : 5 dôvodov, prečo som vymenil korporát za kuchyňu. A potom kuchyňu za čokoládu.
  2. Štefan Šturdzík: Suslov, Rigo , Kopásek naša budúcnosť v repre.
  3. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  4. Štefan Šturdzík: Vychovali sme si na prsiach hada.
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém
  6. Ján Bilohuščin: Neutralitou ku kapitulácii
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ...
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (20. - 26.6.1925)
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 262
  2. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 825
  3. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 10 088
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 014
  5. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 583
  6. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 312
  7. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 7 024
  8. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 5 864
  1. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  2. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  3. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  4. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  5. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  6. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  7. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  8. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
SkryťZatvoriť reklamu