Krátko potom, čo obleteli svet fotografie zamaskovaného Audi Q7, automobilka zverejnila jeho oficiálnu podobu ešte pred autosalónom IAA vo Frankfurte, kde bude mať svetovú premiéru. Agresívne vyzerajúci automobil rozšíri ponuku značky smerom k luxusným športovo úžitkovým automobilom vyššej kategórie. Dĺžka karosérie totiž presiahne hranicu päť metrov a rázvor náprav dosiahne až 3 m. Na obrovskom podvozku vznikol veľký a variabilný interiér pre siedmych cestujúcich s možnosťou rôzneho usporiadania (28 konfigurácií) sedadiel a batožinového priestoru. V päťmiestnom prevedení dominuje batožinový priestor objemu až 775 l. Sedadlá v druhom rade sa dajú pozdĺžne posúvať a spolu s tretím radom sa dajú sklopiť tak, že vytvoria rovnú plochu bez toho, aby sa museli vyberať. Pri sklopených dvoch radoch sedadiel vznikne úložný priestor objemu 2 m3. Na začiatku bude v ponuke benzínový motor 4.2 V8 FSI s výkonom 257 kW (350 k). Druhou alternatívou po uvedení do predaja bude naftový motor 3.0 V6 TDI s výkonom 171 kW (233 k) a krútiacim momentom zvýšeným zo 450 na 500 Nm. K dvom motorom bude zatiaľ dostupná 6-stupňová automatická prevodovka tiptronic. Pohon všetkých kolies zabezpečuje pohon quattro s diferenciálom Torsen najnovšej generácie (Audi RS4) so štandardne nastaveným rozdelením krútiaceho momentu v pomere 40 : 60 (vpredu/vzadu). Hliník ako tradičný konštrukčný materiál automobilov Audi našiel uplatnenie na podvozku s dvojitými priečnymi ramenami vpredu aj vzadu. Na želanie bude k dispozícii aj vzduchom odpružený podvozok „adaptive air suspension“ s možnosťou nastavenia výšky podvozka od 180 mm do 240 mm. Režim Offroad ponúka svetlú výšku 205 mm a nastavenie tlmičov na jazdu v teréne. Audi Q7 bude mať okrem tradičných prvkov používaných v Audi A6 a A8 nové systémy ako radarom podporovaný asistent zmeny jazdnej stopy (Audi side assist) a parking system advanced s cúvacou kamerou. Stabilizačný systém ESP obohatil asistent jazdy z kopca, ktorý v režime Offroad optimalizuje účinok bŕzd a pohýnanie sa na nespevnenom podklade.
Testovací program luxusného SUV od Audi prebiehal netradične dlho, pretože zložitá elektronika je kameňom úrazu jestvujúcich automobilov tejto kategórie. O poruchovosti elektroniky by vedeli rozprávať majitelia vozidiel VW Touareg, BMW X5 alebo Mercedes ML.
Tvar zadných sveteiel zapadá do súčasnej línie Audi. Piate dvere však odvážne siahajú až za roh karosérie, čím vznikne zaujímavý vstupný otvor.
Autor: rch